Είναι τα μικρά SUV το μέλλον της κατηγορίας;
(11/7/2012)
Από την πασχαλινή απόδραση στο χωριό μέχρι τις διακοπές στο νησί, το SUV είναι το καλύτερο αυτοκίνητο για περιπέτεια. Ή τουλάχιστον ήταν, γιατί τώρα τη θέση του έχει πάρει το μικρό SUV.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Είναι όμως θέμα προτίμησης ή θέμα συμβιβασμού;
Είναι όμως το μέγεθος που πουλάει; Θα έλεγε κανείς πως το μικρό SUV είναι λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις από ένα κλασσικό μικρό και χωράει περίπου τα ίδια. Πιο σημαντικά έχει γκάμα κινητήρων που δεν ξεπερνάει τα 1,6 λίτρα, βενζίνη ή πετρέλαιο, και αν και η τιμή αγοράς ποικίλει ανάλογα με τη μάρκα, τα έξοδα χρήσης είναι σίγουρα περιορισμένα.
Αυτό που μετράει περισσότερο ίσως είναι η ψυχολογία ότι το αυτοκίνητο δεν είναι μεγάλο. Ή ακόμη και το μέγεθος αυτό καθαυτό που το κάνει να παρκάρει όπου και τα άλλα μικρά αυτοκίνητα. Και στις μεγάλες πόλεις αυτό μετράει πολύ.
Το μικρό SUV δεν είναι βέβαια νέα ανακάλυψη. H Daihatsu με το Terios και η Suzuki με το Jimny έχουν πιστό κοινό που όμως προτιμά εκτός από τις συμπαγείς διαστάσεις και πραγματικά εκτός δρόμου χαρακτηριστικά. Όπως και στην υπόλοιπη κατηγορία όμως, τα SUV φαίνεται να κερδίζουν μερίδιο αγοραστών έναντι των πιο σκληροτράχηλων μοντέλων, οδηγούς που κυρίως προέρχονται από άλλες κατηγορίες και έτσι τα εκτός δρόμου στοιχεία δεν τους ενδιαφέρουν τόσο.
Σε αυτή την τάση έχουν επενδύσει αρκετές εταιρείες , ενώ σύντομα η κατηγορία θα κερδίσει και άλλα μοντέλα, όπως μια έκδοση του Fiat 500, εμφανώς με κοινό παρονομαστή τόσο το ύψος όσο όμως και την χαριτωμένη ή την τέλος πάντων ξεχωριστή εικόνα που προσφέρουν αυτά τα αυτοκίνητα.
Και φυσικά η λειτουργικότητα εντός και εκτός πόλης, η ψηλή θέση οδήγηση, η δυνατότητα υπέρβασης εμποδίων, αστικών και υπαιθρίων, αλλά και η συνολική εντύπωση που κάνουν στους γύρω τα SUV παραδοσιακά στην Ελλάδα.
Και λόγω μεγέθους δεν αφήνουν περιθώρια κριτικής ή τύψεων. Όχι ότι τα μεγαλύτερα SUV είναι λιγότερο οικολογικά, αφού ειδικά η νέα φουρνιά μοντέλων, από το Dacia Duster και το Skoda Yeti μέχρι το Audi Q3 και την BMW X1 προσφέρουν άριστες καταναλώσεις και πολύ χαμηλούς ρύπους.
Εσείς όμως γιατί τα προτιμάτε; Είναι πράγματι το μικρό μέγεθος που ταιριάζει καλύτερα στον τρόπο ζωής σας; Μήπως καλύτερα στο μάτι σας και δε δημιουργεί λάθος εντυπώσεις, τόσο λόγω των οικονομικών συγκυριών όσο και λόγω των οικολογικών ανησυχιών σας;
Είναι τα μικρά SUV η επόμενη φάση της κατηγορίας; Εσείς βλέπετε κάποιο μοντέλο στο μέλλον σας; Θα θέλατε κάτι μεγαλύτερο και συμβιβάζεστε ή αντίθετα είναι το μέγεθος που σας τράβηξε από κάποια άλλη κατηγορία; Τι λέτε;
Είναι μονόδρομος για την κατηγορία δεδομένων και των οικονομικών συνθηκών. Είναι σαφώς πιο οικονομικά στην αγορά, τα diesel είναι αρκετά οικονομικά στην κίνηση, και διαθέτουν αρκετά πλεονεκτήματα. Μειονέκτημα η έλλειψη ιδιαίτερα άνετων χώρων ...Είμαι ιδιοκτήτης ενός nissan juke diesel 1.500 cc 110hp, το οποίο αγόρασα τον Μάρτιο του 2012 έναντι 19.200 ευρώ. Επειδή χρησιμοποιώ ευρέως το αυτοκίνητο στην δουλειά μου κάνω πάνω από 2.000 χλμ μηνιαίως. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από την κατανάλωση 4,8-6,2 και από την οδηγική αίσθηση και συμπεριφορά γενικότερα. Και από την εκκεντρική εμφάνιση που προσωπικά με ενθουσιάζει. Αλλά υπάρχουν και άλλα αξιόλογα μοντέλα όπως το suzuki sx4, το οπελ μοκα που αναμένεται,και αρκετά άλλα.
Σημεία των καιρών της εποχής είναι,και τίποτα περισσότερο,εκτός από μιας πολύ μικρής μερίδας ανθρώπων που όντως το χρειάζονται. Τα ίδια είχαμε και με τα μεγάλα suv,και τώρα έχουνε κλειδωθεί στα υπόγεια γιατί δεν πωλούνται κιόλας.Η τάση θέλει μια συνέχεια στα μικρά κυβικά,μεγέθη.Το αγοράζουνε όλοι για την χρήση εκτός δρόμου η για κάτι το διαφορετικό η για ΠΟΥΛ ΜΟΥΡ. Αν δεν έχει κάποια δεδομένα χαρακτηριστικά,ούτε για εκτός δρόμου είναι,για πατημένο χώμα και για να ανεβαίνει πεζοδρόμια είναι. Από κει και πέρα,μελετάμε αν το χρειαζόμαστε η αν θέλουμε μια διαφορετικότητα και προχωράμε.Και δεν ξεχνάμε και τα αρνητικά που έχουνε τέτοια οχήματα,δεν είναι όλα μόνο διαφορετικότητα.