8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Oλόκληρη η γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Ford αναμένεται να έχει ανανεωθεί πλήρως μέχρι το 2014.
Νέο Ford Transit Custom
(24/7/2012)
Tο μοντέλο που εδώ και 47 συναπτά έτη, από το 1965, αποτελεί την «ραχοκοκαλιά» της κατηγορίας των Van, με 6,8 εκ. πωλήσεις, αναβαθμίζεται πλήρως με στόχο τι άλλο, την κορυφή…
Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινώσει οι υπεύθυνοι της Ford Motor Europe, ολόκληρη η γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της αναμένεται να έχει ανανεωθεί πλήρως μέχρι το 2014. Η αρχή έγινε με τη νέα γενιά του Ranger που ήδη έχουν παρουσιάσει και αναμένεται και στη χώρα μας μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Το αμέσως επόμενο μοντέλο είναι ένα από τα σημαντικότερα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο λόγος για το Ford Transit που αναμένεται να λανσαριστεί και στην ελληνική αγορά μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. To νέο Transit, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στις εγκαταστάσεις του κέντρου εξέλιξης της εταιρείας στο Dunton Technical Centre στη Μ. Βρετανία και πιστέψτε μας, το νέο Ford Transit Custom καταφέρνει να κλέψει άμεσα τις εντυπώσεις ακόμα και των πιο επιφυλακτικών από εμάς.
Κομψές και με εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που παραπέμπει σε πολυτελή πολυμορφικά οχήματα, είναι και οι επιβατικές εκδόσεις Tourneo Custom.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Παγκόσμια σχεδίαση
Δεδομένου ότι, πρόκειται για ένα ακόμη «παγκόσμιο» μοντέλο (πώληση σε περισσότερες από 90 χώρες), η εξέλιξη της νέας γενιάς του Ford Transit (Transit Custom, όπως ονομάζονται οι εκδόσεις Van) δεν ήταν και η πιο εύκολη υπόθεση. Οι σχεδιαστές της Ford έπρεπε να καταφέρουν να αναβαθμίσουν σημαντικά την εικόνα του σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις του design, να… παντρέψουν την πρακτικότητα με τις ελκυστικές φόρμες, αλλά και να αυξήσουν την ασφάλεια και τις μεταφορικές δυνατότητες του οχήματος.
Το τελικό αποτέλεσμα μας δίνει ένα από τα πιο δυναμικά Van της αγοράς, με εμφάνιση που παραπέμπει σε πολυτελή πολυμορφικά οχήματα και που σίγουρα, διαχωρίζει το νέο Transit από τον ανταγωνισμό.
Καμπίνα επιβατών: Εργονομία, άνεση, ασφάλεια, χώροι και… πάλι χώροι
Ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Transit είναι κομψός, δυναμικός και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με τα όσα έχει να επιδείξει ο ανταγωνισμός, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας και ευχάριστα στην αφή. Τα χειριστήρια για τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος είναι τοποθετημένα σε σημεία με πολύ καλή εργονομία καθώς αξίζει να αναφέρουμε πως, η εναλλαγή μεταξύ των σχέσεων μπορεί να γίνει ακόμη και χωρίς το δεξί χέρι του οδηγού να χάσει τελείως την επαφή του με το τιμόνι.
Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι, το εσωτερικό είναι γεμάτο από διάφορους αποθηκευτικούς χώρους. Έτσι, πέραν από τις γνωστές θήκες στο εσωτερικό των θυρών, υπάρχει μια ειδική καταπακτή με κάλυμμα μπροστά από τον οδηγό με πρίζα 12V, θύρες USB & AUX-in κ.ά., ενώ στην κεντρική κονσόλα έχει προβλεφθεί μια ειδική θήκη για κινητό τηλέφωνο ή άλλα αντίστοιχα μικροαντικείμενα. Περαιτέρω χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν κάτω από τα καθίσματα, ενώ η πλάτη του μεσαίου καθίσματος είναι αναδιπλούμενη και δημιουργεί μια επιφάνεια εργασίας κατάλληλη και ως βάση για ένα φορητό υπολογιστή.
Χώρος φόρτωσης: Ωφέλιμο φορτίο έως 1.400 κιλά και όγκος έως 6,0 κ.μ.
Το νέο Transit Custom θα διατίθεται σε εκδόσεις Van με κοντό ή μακρύ μεταξόνιο και μήκος αμαξώματος 4.972 χλστ. ή 5.339 χλστ. αντίστοιχα. Το μήκος του χώρου φόρτωσης κυμαίνεται από τα 2.555- 2.922 χλστ. ενώ με την εκμετάλλευση των επιπλέον 530 χλστ. μέσω της καταπακτής κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, μπορούν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό του αντικείμενα με μήκος έως 3,0μ. Το ωφέλιμο πλάτος ορίζεται στα 1.775 χλστ. και το ύψος στα 1.406 χλστ. αντίστοιχα.
Ένα από τα βασικότερα προτερήματα του νέου Transit Van είναι η δυνατότητα μεταφοράς φορτίων βάρους από 600- 1.400 κιλά, ενώ ο ωφέλιμος όγκος για τις εκδόσεις SWB ανέρχεται στα 6,0 κ.μ. που είναι και από τους μεγαλύτερους στη συγκεκριμένη κατηγορία. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως, μπορεί να φιλοξενηθούν έως και 3 ευρωπαλέτες.
Οικονομικός diesel σε 3 εκδόσεις
Ο πετρελαιοκινητήρας Duratorq TDCi των 2.198 κ.εκ. που αναλαμβάνει την κίνηση του νέου Transit θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 100, 125 και 155 ίππων και αντίστοιχη μέγιστη ροπή 310, 350 και 385 Nm αντίστοιχα. Στα προτερήματα του περιλαμβάνονται η ελαστικότητα και η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου που ξεκινά από τα 6,5 λτ./100 χλμ (εκπομπές CO2: από 172 γρ./χλμ.). Σε αυτό συμβάλλει και το πακέτο τεχνολογιών «ECOnetic» της Ford που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το σύστημα Auto Start-Stop. Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Ford, πέραν του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με το οποίο συνεργάζεται, ο κινητήρας αυτός θα απαιτεί προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης κάτω 50.000 χλμ. ή ανά δύο έτη.