Μοντέλα όπως το Fiat 500 αγαπήθηκαν από τους Έλληνες οδηγούς και συνεχίζουν να προσφέρουν έναν ξεχωριστό τρόπο μετακίνησης.
Πως βλέπετε σήμερα τα ιταλικά αυτοκίνητα; Είναι κοντά στην ελληνική λογική;
Εσάς πως σας φαίνεται η ολική επαναφορά της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας; Μπορεί η ανέκαθεν «αγαπημένη» της ελληνικής αγοράς να μετατρέψει τη θέση που έχει στην καρδιά σας σε ανάλογη θέση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα; Τι λέτε;
Από όλους τους κατασκευαστές ποιοι έχουν σαν στόχο κοινό πιο κοντά στο ελληνικό; Μεσογειακό ταμπεραμέντο, ζωή σε πολύ ζωντανές πόλεις, μεγάλα καλοκαίρια και ήπιους χειμώνες, πολύ θάλασσα και καταπληκτική ύπαιθρο; Από τα μικρά Fiat για τις φτωχές συνοικίες της Ρώμης μέχρι τις γρήγορες Alfa Romeo για τις απαιτητικές στροφές των ιταλικών βουνών, η ιταλική αυτοβιομηχανία είναι ότι πιο κοντά στον ελληνικό τρόπο ζωής υπάρχει στο χώρο του αυτοκινήτου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Και δεν είναι τυχαίο πως για αυτό το λόγο λατρεύεται από τόσο μεγάλο μέρος της ελληνικής αγοράς. Κι αν μέχρι πριν από μερικά χρόνια περνούσε τη δική της κρίση και επανασύσταση, σήμερα είναι σε καλύτερη κατάσταση από ποτέ, όχι μόνο με εταιρικές κατακτήσεις που έφεραν στον ιταλικό όμιλο μάρκες όπως η αμερικανική Jeep, αλλά κυρίως με μοντέλα ανάμεσα στις καθιερωμένες μάρκες της, που είναι σήμερα σύμβολα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και κοσμούν και πάλι αφίσες σε παιδικά δωμάτια.
Οι τρεις βασικοί άξονες της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας καλύπτονται από τρεις μάρκες. Στα μικρότερα, ευέλικτα, πρακτικά και χρηστικά μοντέλα η Fiat ήταν, είναι και παραμένει αρχηγός. Στην πολυτέλεια με φινέτσα η Lancia έκανε τη μεγάλη επιστροφή, ενώ στα αυτοκίνητα όπου ο οδηγός μετράει περισσότερο από τη διαδρομή, η Alfa Romeo έχει αναμφισβήτητα το πάνω χέρι.
Για κάποιους τα κενά στις γκάμες των τριών εταιριών δείχνουν αδυναμία. Η Fiat δεν πάει παραπάνω από το Bravo σε μέγεθος, η Alfa Romeo ακόμη περιμένει τόσο το μεσαίο μοντέλο της όσο και τα κουπέ και κάμπριο (πισωκίνητα!) αυτοκίνητά της, ενώ η Lancia ανάμεσα στην Ypsilon και τη Delta αλλά και πάνω από αυτή, δεν διαθέτει άλλον μοντέλο.
Αντίθετα όμως, και εφόσον η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στην πρώτη ρόδινη εποχή της μετά την αναγέννησή της, τα «κενά» αυτά δείχνουν αφοσίωση στα αυτοκίνητα που παράγονται σήμερα, σε μια προσπάθεια να μην απλωθεί το βούτυρο πολύ αραιά στο ψωμί των ιταλών. Δείχνει μια εξειδίκευση σε αυτό που ξέρουν ότι όχι μόνο κάνουν καλύτερα αλλά γνωρίζουν ότι αναγνωρίζεται αμέσως και από το κοινό.
Υπάρχει εξάλλου ένα μερίδιο της αγοράς που έφυγε από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία εξαιτίας παλιότερων επιλογών που δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Αυτό το κοινό δεν πρέπει να πεισθεί ξανά από την αρχή; Δεν πρέπει να του δοθεί εκ νέου η εντύπωση πως οι ιταλοί εστιάζουν σε αυτά για τα οποία ο κόσμος τους προτιμούσε; Είναι λοιπόν αδυναμία η γκάμα μοντέλων που έχουν στρατηγικά επιλεγεί;
Και μετά είναι η τεχνική, ή και η τέχνη. Από πλευράς σχεδίασης δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ιταλοί και πρωτοτυπούν και ξεχωρίζουν. Τρία μικρομεσαία, Bravo, Giulietta και Delta, τρεις διαφορετικοί λόγοι να θαυμάσεις την υλοποίησή τους. Το 500αράκι μιλάει από μόνο του, το Panda σε κάθε γενιά του βάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά για τον ανταγωνισμό, η Mito είναι το σημείο αναφοράς στο πως πρέπει να είναι το απόλυτο σπορ μικρό και το Punto αποτελεί κάθε φορά το προφανές αστικό αυτοκίνητο με την πληρέστερη γκάμα οικονομικών κινητήρων στην αγορά.
Όσο για παλιές δεισιδαιμονίες, κλισέ αλλά και αμαρτίες του παρελθόντος, εν έτει 2012 μάλλον φαντάζουν μακριά. Τουλάχιστον για όσους τα βλέπουν ως τέτοια. Το ερώτημα είναι πως τα βλέπετε εσείς. Πως βλέπετε σήμερα την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία; Την βλέπετε κοντά στην ελληνική αγορά; Με αναγνώριση των μεσογειακών μας ξεχωριστών χαρακτηριστικών; Τη βλέπετε αναγεννημένη όπως οι Ιταλοί πιστεύουν ότι είναι; Πως σας φαίνεται η επιλογή των μοντέλων που παράγονται; Αντιπροσωπεύουν επάξια την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία; Θεωρείτε πως χρειάζονται περισσότερα; Όπως ένα μεγάλο SUV, ή μία μεγάλη λιμουζίνα;
Και τελικά εσείς έχετε κάποιον άλλο λόγο για να μη γυρίσετε σε ιταλικό αυτοκίνητο; Υπάρχει κάποιο κενό στις απαιτήσεις σας; Πως βλέπετε συνολικά τα ιταλικά αυτοκίνητα σήμερα;
ιταλικο αυτοκινητο = ευχη η καταρα . οπου πεσεις δηλ.εχοντας οδηγησει αρκετα μοντελα,περα απ τον αρχικο ενθουσιασμο με την εμφανιση μονο, δεν σου προσφερουν τπτ το ιδιαιτερο.επισης δεν φημιζονται για την αξιοπιστια τους ουτε για την αντοχη στο χρονο.αναριθμητα τα μηχανικη και τα ηλεκτρικα προβληματα ακομη και σε νεα μοντελα.
H νέα DELTA είναι αποτυχία σε σχέση με την δελτα Ι και την δελτα ΙΙ. Προκειμένου να "γυρίσει" περισσότερο στην αμφιβόλου αισθητικής πολυτέλεια που έχει σήμερα, έσβησε όλα όσα την καθιέρωσαν στο μεγάλο αγορατικό κοινό που τίμησε τις προηγόμενες εκδόσεις, και έγινε από ένα πολυτελές εργαλείο οδήγησης που προσέφερε ευχαρίστηση σε οδηγό και επιβάτες, ένα μετρίως αδιάφορο FIAT BRAVO με άλλο "φόρεμα".
εχω 1 grande punto 1.4 8v...απροβληματιστο αυτοκινητο με πολυ καλη οδικη συμπεριφορα.forza italia!
αν οι Ιταλοι μπουνε στη λιρετα θα πουλανε τρελλα!