VW Golf GTI ή BlueMotion; Δύο τελείως διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος.
Ποιο σηματάκι προτιμάτε στο δικό σας Golf, το GTI ή το BlueMotion;
(28/9/2012)
Νέο Golf, και στο Παρίσι η VW παρουσίασε και τις δύο ειδικές εκδόσεις του μικρομεσαίου της. Από τη μία το GTI από την άλλη το BlueMotion. Εσείς ποιο σηματάκι από τα δύο θα προτιμούσατε;
Από τη μία το πιο γρήγορο Golf, από την άλλη το πιο οικονομικό. Οι καιροί σίγουρα άλλαξαν, και οι προτιμήσεις, ελέω οικονομικών συγκυριών, άλλαξαν και αυτές. Αυτό που δεν είναι όμως σίγουρο είναι αν άλλαξε ο τρόπος που βλέπουμε αυτά τα «σηματάκια».
Γιατί σαφώς στη λέξη GTI προσδίδεται και ένα ανάλογο lifestyle, που κάνει το αυτοκίνητο να φαντάζει σχεδόν εξωτικό, περιπετειώδες και συγκλονιστικό. Και τέτοιοι χαρακτηρισμοί έχουν αποτελέσει στο παρελθόν πόλο έλξης για οδηγούς που θέλουν να τα ταυτιστούν με τέτοιες έννοιες. Εκτός δηλαδή από την συγκίνηση πίσω από το τιμόνι, υπάρχει και η εικόνα που θέλει ο καθένας από το αυτοκίνητό του.
Έτσι το νέο Golf GTI έχει το εξωτερικό body-kit, έχει τις ζάντες, φυσικά τον εκρηκτικό κινητήρα 2.0 τούρμπο με 220 ή 230 άλογα, τα καρό καθίσματα και το μπαλάκι του γκολφ για λεβιέ ταχυτήτων. Καμία αμφισβήτηση, είναι το πρωτότυπο, και πέραν από τις οδηγικές του ιδιότητες έχει και τον «αέρα» του.
Και από την άλλη έρχεται το BlueMotion. Ένα όνομα που ταυτίστηκε με τα μοντέλα της VW μόλις τα προηγούμενα χρόνια. Δεν έχει την «αίγλη» του GTI, όμως σήμερα παρουσιάζεται στις εκθέσεις με το ίδιο βάρος όσο η κορυφαία έκδοση. Το BlueMotion είναι η «άλλη» κορυφαία έκδοση. Το θέμα όμως είναι πόσοι θα προτιμήσουν αυτή την «κορυφή» από το GTI.
To BlueMotion, ακόμη πρωτότυπο αλλά έτοιμο για παραγωγή, έχει και αυτό τα δικά του στοιχεία. Τις ειδικές «κλειστές» ζάντες, την διαφορετική του «σκεπαστή» μάσκα, τα λάστιχα πολύ χαμηλής αντίστασης, την πιο οικονομική έκδοση του 1.600άρη ντίζελ με τα 105 άλογα και ένα κιβώτιο ρυθμισμένο για πολύ χαμηλή κατανάλωση. Τι έχει να λέει ο οδηγός του BlueMotion για τη δική του «κορυφαία» έκδοση;
Ότι έχει 3.2 λτ./100χλμ κατανάλωση, αυτονομία 1.500 χλμ. και μόλις 85 γρ. διοξειδίου για κάθε χιλιόμετρο που διανύει.
Δεν είναι δηλαδή μόνο η οικονομική αξία. Το «εναλλακτικό» σηματάκι σήμερα μπορεί να σταθεί απέναντι στο GTI προβάλλοντας μια άλλη εικόνα του οδηγού του. Λιγότερη περιπέτεια, περισσότερη υπευθυνότητα. Λιγότερη συγκίνηση, περισσότερη όμως λογική. Είναι μια εικόνα που γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη.
Εσείς όμως ποια από τις δύο «εικόνες» προτιμάτε αυτή τη στιγμή; Πέραν του τι σας εκφράζει, ποιο είναι το σηματάκι που θα προτιμούσατε στο δικό σας Golf; Το εκρηκτικό GTI ή το έξυπνο BlueMotion. Τι λέτε;
Ιανουάριος 2010 αγορά Golf GTi ,τέλη 440 ευρώ και το επόμενο έτος 2011 660 ευρώ.Το ίδιο αυτοκίνητο αγορασμένο Νοέμβριο 2010 440 ευρώ.Ασφάλειες, service, βενζίνη στα ύψη, μισθωτός τότε, συνταξιούχος του ΙΚΑ σήμερα (μετά από 37 έτη στην βαριά βιομηχανία-Διυλιστήρια πετρελαίου) με το εισόδημα στο ένα τρίτο αλλά όποτε βρίσκω στροφές στον δρόμο μου δεν μετανιώνω καθόλου για την αγορά του. Είμαι petrol-head και ας είμαι 53 ετών.Blue motion για τους κουλτουριάρηδες και για αυτούς που κάποτε αγόραζαν τα αμίμητα Citroen 2CV.Μην τους πιστεύετε πετρέλαιο θα υπάρχει για πολλά χρόνια ακόμη.
Προτιμώ να τρώω ρίζες και κακαράτζες για να έχω λεφτά για τζίνα και να μου τα τρώει η αδρεναλίνη της ταχύτητας...Να ξήνεις μαρσπιέ στις στροφές και να πηγαίνεις με τρακόσα στις ευθείες...Αυτή είναι ζωή!!Και μου λέτε για ξενέρωτες λύσεις οικονομίας...Τα γούστα (για να μην πω τη χυδαία λέξη) πληρώνονται και προσωπικά είμαι adrenaline junky και εθισμένος στην ταχύτητα που σου προσφέρει το βύθισμα στο πετάλι του γκαζιού.Τα μπλού μόσιον και δεν ξέρω τι,είναι για ανέραστους... Αυτά!
Μα είναι διλήμματα αυτά; Αυτός που θα κοιτάξει το GTi, δεν θα κοιτάξει καθόλου το μπλε. Οτι κάνεις σήμερα πληρώνεται. Από αυτοκίνητα μέχρι γυναίκες. Προσωπικά θα περιμένω το R.
GTi και τα μυαλα στα μιξερ!Πανεμορφο εξωτερικα,ποιοτικο εσωτερικο και ολες οι γνωστες αξιες που το συνοδευουν χρονια τωρα.Απλα μαγεια-ερωτας!
Δε νομίζετε ότι τα 3,5 λτ/100χλμ εδεν είναι και φοβερή πρωτοπορία? Μας πουλάνε φούμαρα. Ο Τούρκος ταξίδεψε 1000km με ένα λίτρο υδρογόνου. Που είναι η καινοτομία, η πρωτοπορία, το ριζοσπαστικό? Θέλουμε απόδοση στο max και κατανάλωση στο μηδεν
Πω πω κάτι διλήμματα Τζιν τι άι (σιχταιρ) εναντίον Μπλου τσηζ (εε μοσιον ήθελα να πω) Ρε σεις αυτά τα διλήμματα απασχολουν άπαντες τη σήμερον ημέρα και μετά η τρόικα σου λέει ότι έχουν οι Έλληνες φράγκα κοψτους συντάξεις κόφτους εφάπαξ κόφτους και ό,τι περισεύει από το σώμα και βαλ τους φόρο και στον αέρα. Αν θες Γκολφ πάρε ένα μίνι γκολφ να παίζεις στο σαλόνι σου ή πάρε ενα ματσμποξ και όλα τα διλήμματα υποχωρούν. Λοιπον επι του προκειμένου εγω ψηφίζω.......ΣΕΑΤ ΛΕΟΝ. Το ίδιο μοτερ με το Γκολφ και κάμπορες χιλιαδες ευρωπούλια φθηνότερα.
Ότι μπορεί ο καθένας μας.Μελετάμε τι είναι καλύτερο για εμάς και το τι μπορούμε να συντηρήσουμε και προχωράμε.Η λογική επιτάσσει blue motion η καρδιά όμως ΦΩΝΑΖΕΙ GTI.Προσωπικά αν και όχι fan της vw group,θα προτιμούσα το gti,γιατί ακροβατώ μεταξύ λογικής και συναισθήματος,και γιατί θέλω να θυμάμαι τις εποχές του golf 1,golf 2 g60,golf 3 vr6.Χάθηκε η μαγεία των πρώτων γενεών,αλλά όσο και να είσαι ηλικιακά τις ρίζες σου ΔΕΝ ΤΙΣ ΞΕΧΝΑΣ ΠΟΤΕ.Σε ότι αγαπάς και ότι θυμάσαι.
Θα προτιμούσα το BlueMotion. Χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και τιμή αγοράς. Όσο ωραίο είναι να αφήνεις πίσω τους τους άλλους, άλλο τόσο είναι να κάνεις τα διπλάσια χιλιόμετρα με τα ίδια λεφτά. Όμως, αν είναι το 1,6TDI να διατίθεται με ημιάκαμπτο (όπως τα 1.2tsi και 1.4tsi) και χωρίς Dsg, τότε δε θα το προτιμήσω. Υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές.
GTI φυσικά, και μάλιστα σε αυτή την έκδοση θα καίει πάρα πολύ λίγα για τα 230 αλογάκια του! 6 λίτρα τα 100χλμ κατανάλωση για 230 άλογα είναι καλύτερη αναλογία από τα 3.2 λίτρα για 105, δεν νομίζετε;;;