5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η ανανεωμένη BMW Σειράς 1 διατηρεί το ρόλο του... μνηστήρα για την κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Οδηγούμε πρώτοι: BMW 114i
(5/10/2012)
«Παίζουμε μπάλα» στην έδρα της BMW, στο Μόναχο και δεχόμαστε… γκολ με τη σέντρα, από το νέο παίκτη στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων, την 114i.
Είναι στιγμές που το κλασικό κλισέ, για το «πως αλλάζουν οι καιροί», βγαίνει αναπόδραστα από τα χείλη… Επί σειρά ετών, κάποιος που αναζητούσε να βρει ένα ψεγάδι για την BMW –δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα του κόσμου, με την ποιότητα των μοντέλων που παράγει- έπρεπε να κάνει brainstorming, με συγκεκριμένες συντεταγμένες. Το ότι ο όμιλος φαινομενικά (γιατί η στάνταρ επιλογή του Efficient Dynamics, της λογικής, δηλαδή, «καταναλώνω λιγότερο, αποδίδω καλύτερα», δεν κάτι καινούριο) άργησε να μπει στη λογική του downsizing, ήταν ένα σημείο αιχμής και κριτικής.
Αλλά όταν το BMW Group (BMW-MINI), «απαντά» με περίπου 30 μοντέλα που εντάσσονται στη λογική αυτή και εκπέμπουν κάτω από 130 γρ/χλμ CO2, περιμένεις να δεις τη συνέχεια. Και όταν η συνέχεια είναι ένα αυτοκίνητο σαν τη νέα 114i, σταματάς τη φλυαρία και απολαμβάνεις τις παροχές υπηρεσιών, ενός αυτοκινήτου, που ακόμα και για το μέγεθος της οικονομικής κρίσης, είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της ελληνικής αγοράς και το οποίο συνδυάζει όλα τα premium χαρακτηριστικά της βαυαρικής φίρμας, με τις σύγχρονες επιταγές για οικονομία καυσίμου, φιλικότητα στο περιβάλλον και πιο προσιτό κόστος κτήσης.
Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της BMW, που παρουσιάζει μοντέλο με κατάληξη «14» και μάλιστα αρκετά χρόνια μετά την παύση της παραγωγής της «μικρής» 315. Οι καιροί, λοιπόν, αλλάζουν και η κίνηση αυτή είναι σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Στην πράξη
Η BMW 114i, διαθέτει 4κύλινδρο κινητήρα TwinPower Turbo, 1,6 λίτρων με ισχύ 102 ίππους και ροπή 180 Nm. Η μέση κατανάλωση -εντυπωσιακά χαμηλή- είναι 5,5 λίτρα/ 100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 αντιστοιχούν σε 129 γρ./χλμ. (ελεύθερη πρόσβαση στον Πράσινο Δακτύλιο) και για τα δύο αμαξώματα (3θυρο και 5θυρο), με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Θεωρητικά και σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές (κυρίως το νέο Audi A3), η BMW μοιάζει να κάνει θυσίες, σε ότι αφορά στις επιδόσεις, για την αρχική έκδοσή της, αλλά στην πράξη τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Οι 102 ίπποι είναι επαρκείς, για να κινήσουν, αντάξια με τις απαιτήσεις που έχει ο κάθε αγοραστής μιας BMW, το ελαφρώς αυξημένο, σε διαστάσεις και κατά 25 κιλά βαρύτερο αμάξωμα της ανανεωμένης –από το 2011- Σειράς 1, χάρη στην ελαστικότητα του κινητήρα, τα πολύ ικανοποιητικά επίπεδα ροπής, αλλά και την αμεσότητα του συστήματος μετάδοσης. Νιώθεις την κάθε αλλαγή σχέσης, αισθάνεσαι τη ζωή που υπάρχει κάτω από το καπό και κοιτώντας τους δείκτες κατανάλωσης, αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή, η… ζωή, έχει γίνει ομορφότερη, εφόσον υπάρχει αυτός ο συνδυασμός.
Η θαυμάσια ποιότητα κύλισης και οι αντιδράσεις, σε συνδυασμό με την απορροφητικότητα, της ανάρτησης, πιστοποιούν ότι αυτός ο «Βενιαμίν», δεν παύει να είναι ένα premium βαυαρικό δημιούργημα, ενώ η κίνηση στο… σωστό άξονα (πίσω), δίνει με ασφάλεια, στοιχεία απόλαυσης, εφόσον ο οδηγός τα αναζητήσει.
Ο βασικός εξοπλισμός δεν διαφοροποιείται από αυτόν της μεγαλύτερης BMW 116i και περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, DSC με λειτουργία «μπλοκέ» διαφορικού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω (στην 5θυρη έκδοση) κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, εκκίνηση κινητήρα χωρίς τη χρήση κλειδιού, κλιματισμό, σύστημα Auto Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, διακόπτη ελέγχου οδηγικής εμπειρίας (με προγράμματα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του ECO PRO) τροχούς 16 ιντσών με ελαστικά runflat, ηχοσύστημα με CD player και δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3, ηλεκτρικούς καθρέπτες, φώτα ημέρας και άλλα στοιχεία.
Για όσους μάλιστα επιθυμούν κάτι πιο ξεχωριστό, η BMW προσφέρει δύο ειδικές σειρές, Sport Line (ιδιαίτερα δημοφιλής στην ελληνική αγορά) και Urban Line, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, αλλά και εικαστικά την εικόνα του αυτοκινήτου. Επιπροσθέτως, υπάρχει και το πακέτο M Sport, που είναι διαθέσιμο για τις τρίθυρες εκδόσεις.
Στην Ελλάδα το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο, με τιμές που (συμπεριλαμβανομένου και του οφέλους απόσυρσης, αλλά και μιας έξτρα προσφοράς που «τρέχει») διαμορφώνονται ως εξής: 114i 3θυρη: 19.400 ευρώ, 114i 5θυρη: 20.611 ευρώ.