Ευθύβολο και σίγουρο στο ανοιχτό δρόμο, το Yaris HSD έχει το πιο χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή απΆ όλα τα άλλα απλά μοντέλα της γκάμας.
To Toyota Yaris προσφέρει -πιθανότατα- την πιο ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία.
Το εσωτερικό του Yaris χαρακτηρίζεται από το μοντέρνο σχεδιασμό του και την πρακτικότητα που προσφέρει.
Toyota Yaris
Διαβάστηκε από25904αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/10/2012
Σίγουρα το να προσφέρει κανείς περισσότερες επιλογές στους πελάτες του, αποτελεί ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Πόσο μάλλον όταν αυτές χαρακτηρίζονται από ένα προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο, που εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις. Κάπως έτσι, με την πρόσφατη έλευση του υβριδικού Yaris, η Toyota μπορεί να υποστηρίξει ότι ολοκλήρωσε τη γκάμα της.
Ενδιαφέρον μάλιστα παρουσιάζουν και τα στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η ίδια η εταιρία, σύμφωνα με τα οποία τους τελευταίους μήνες το 14 % των αγοραστών έχουν στραφεί στο Yaris HSD. Ένα 35% του κοινού προτιμάει τα βενζινοκίνητα σύνολα, ένα 9% το LPG, ενώ η μερίδα του λέοντος, το 42%, στρέφονται στην πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα μοντέλο με ελκυστική εμφάνιση και δυναμισμό, το οποίο αξιοποιεί μες τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους διαθέσιμους χώρους του. ¶ξιος αναφοράς είναι και ο κορυφαίος για την κατηγορία αεροδυναμικός συντελεστής cd: 0.287. Το -ανέκαθεν ευρύχωρο- μικρό Toyota να είναι σε θέση να φιλοξενήσει 5 ενήλικα άτομα δίχως καμία παραχώρηση. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρόσθιο τμήμα της καμπίνας οι φιλοξενούμενοι θα νιώσουν αρκετά άνετα, όπως και πίσω, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα και διαθέσιμο πλάτος. Παράλληλα, το εντελώς επίπεδο δάπεδο διευκολύνει σε περίπτωση μετακίνησης 3ου επιβάτη στο πίσω κάθισμα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών περιλαμβάνει διπλό δάπεδο και έχει χωρητικότητα 286 λτ., ενώ το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση.
Αναφορικά με το εσωτερικό του, είναι μοντέρνο σχεδιαστικά, με ποιοτικά υλικά, καλή συναρμογή και άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Καλή είναι και η θέση οδήγησης, καθώς πέρα από την πληρότητα των ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, υπάρχει η απαραίτητη άνεση, καθώς και η πλευρική στήριξη. Αντίστοιχα, καλή είναι και η περιμετρική ορατότητα.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Yaris προσφέρει μία συμπαγή αίσθηση στον οδηγό του. Αυτό, σε ένα βαθμό οφείλεται στο σχετικά χαμηλό βάρος, που έχει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, μιας που οι αναρτήσεις δεν «φορτίζονται» με επιπλέον κιλά και άρα λειτουργούν καλύτερα αλλά και στην κατανάλωση.
Στην ευθεία η σταθερότητα του αυτοκινήτου είναι υποδειγματική, ενώ και σε στροφές, με γρήγορους ρυθμούς τα χαρακτηριστικά του είναι ουδέτερα και προβλέψιμα. Επιπλέον, το τιμόνι με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ στις χαμηλές αστικές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί παρέχοντας καλή αμεσότητα και πληροφόρηση, ενώ και τα φρένα με την σειρά τους είναι αποτελεσματικά.
Στο κομμάτι των κινητήρων, τα βλέμματα τραβάει το νέο υβριδικό σύνολο, που συνδυάζει έναν επανασχεδιασμένο βενζινοκινητήρα 1.5L και ένα ελαφρύτερο, πιο συμπαγή ηλεκτροκινητήρα, σε σχέση με όσα γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα της εταιρείας. Ο συνδυασμός αυτός, δε, πετυχαίνει βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων και κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 3,5 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 79 γρ./χλμ. Για μικρές μάλιστα αποστάσεις, με χαμηλές ταχύτητες, μπορεί να κινείται και σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Στην πράξη, το Yaris Hybrid αποδεικνύεται αρκετά ευχάριστο και αποδοτικό, εντός πόλης.
Για όσους τώρα «γράφουν» χιλιόμετρα εκτός πόλης, υπάρχει η εναλλακτική των συμβατικών εκδόσεων, με κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,33 λίτρων, καθώς και ένας πολύ καλός diesel, στα 1,4 λίτρα. Ο τελευταίος, με 90 ίππους ισχύος και 205 Nm ροπής αποδεικνύεται εξαιρετικός, ασχέτως αν κινείται κανείς σε συνθήκες αυξημένης κίνησης ή στην εθνική.
Εναλλακτικά, υπάρχουν οι βενζινοκίνητες εκδόσεις, στα 1,0 και 1,33 λίτρα, με ισχύ 69 και 99 ίππους αντίστοιχα. Οι συγκεκριμένες, με τις... ευλογίες της Toyota κυκλοφορούν και ως LPG, για όσους επιθυμούν να καίνε ακόμα λιγότερο, χρησιμοποιώντας ως καύσιμο το υγραέριο.