Εσείς στη νέα Mercedes A-Class βλέπετε να ταιριάζει καλύτερα ένα μοτέρ βενζίνης ή ντίζελ;
Ποιο μοντέλο θα αγοράζατε αποκλειστικά βενζίνη και ποιο ντίζελ;
14.500 Επισκέψεις στο άρθρο (12/2/2013)
Μπορεί το 2013 να ξεκίνησε με το ντίζελ να καπελώνει τη βενζίνη στις πωλήσεις, υπάρχουν όμως μοντέλα που τα προτιμάτε σε βενζίνη. Και άλλα σε ντίζελ. Ποια είναι όμως και στην πράξη τι γίνεται;
Πήρε 20 χρόνια στις ευρωπαϊκές αγορές για να μπορέσει το ντίζελ να φτάσει τις πωλήσεις των βενζινοκίνητων μοντέλων. Στην Ελλάδα το ίδιο συνέβη σε μόλις δύο. Γιατί;
Από τη μία η δίψα για χαμηλή κατανάλωση έπαιξε το ρόλο της, ειδικά σε μία περίοδο που το κόστος χρήσης «τσούζει» όσο ποτέ. Από την άλλη όμως η ωριμότητα της τεχνολογίας των κινητήρων ντίζελ σήμαινε πως με εξαίρεση έναν – δύο κατασκευαστές που περιμέναμε να «παραδώσουν» τα νέα τους μοτέρ (βλέπε Honda με το καινούργιο 1,6 στο Civic) οι υπόλοιποι περίμεναν με τα «όπλα» τεταμένα.
Δεν πρέπει τέλος να ξεχνάμε την ωριμότητα της αγοράς μας. Μετά την έλευση του τούρμπο βενζινοκινητήρα ο έλληνας οδηγός ανακάλυψε τα οφέλη της ροπής και άφησε την ιπποδύναμη στο περιθώριο. Το ντίζελ επικράτησε. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις. Κάποια μοντέλα ο κόσμος δεν τα θέλει πετρελαιοκίνητα. Συζητήσαμε πριν εβδομάδες για το πόσο ταιριάζει ένα ντίζελ μοτέρ σε μία Alfa, και βρήκαμε πως υπάρχει μία μικρή μερίδα που αντιστέκεται και θέλει βενζίνη.
Γενικά αυτοκίνητα με σπορ χροιά ακόμη δεν μπορούν να γίνουν εύκολα αποδεκτά με ντίζελ κινητήρες. Στην Ευρώπη αυτοκίνητα όπως οι κουπέ εκδόσεις της Mercedes ή της BMW πουλάνε με τα φοβερά ντίζελ μοτέρ τους το ίδιο όσο και οι βενζινοκίνητες. Στο δρόμο θα δει κανείς περισσότερες Skoda Octavia RS με ντίζελ κινητήρες παρά με βενζίνη.
Και μετά είναι τα «ήσυχα». Αλήθεια είναι πως με εξαίρεση τα μεγάλα πολυκύλινδρα μοτέρ των BMW και Mercedes, οι πετρελαιοκινητήρες κάνουν λίγο θόρυβο παραπάνω. Κάποιοι λοιπόν αντιστέκονται στο ντίζελ όταν αγοράζουν μικρό ή μικρομεσαίο premium. Αν και τόσο η νέα A-Class όσο και η BMW Σειρά 1 προσφέρονται με κορυφαία ντίζελ μοτέρ, η βενζίνη και εδώ έχει το κοινό της.
Και μετά είναι και το αντίστροφο. Κάποια αυτοκίνητα δεν σηκώνουν συζήτηση για το τι μοτέρ θα φοράνε. Ειδικά τα SUV και τα MPV που λόγω βάρους θέλουν ροπή και άρα ντίζελ για χαμηλή κατανάλωση. Και μετά είναι αυτά που κάνουν πολλά χιλιόμετρα, εταιρικά μικρά ή αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν επαγγελματίες.
Τι λέτε λοιπόν, ποια μοντέλα θα αγοράζατε μόνο με βενζινοκινητήρα και ποια μόνο με ντίζελ μοτέρ; Τι λέτε;
Πράγματι, αυτό που οδήγησα ήταν με τα 115. Πολυ χαλαρο το ...taxi! (σαν V40 μια χαρα, μη λέμε τα ίδια).
Συμφωνω απόλυτα με το οτι αν κάποιος κάνει 20.000χλμ και πάνω ...ας πάρει το ριμαδο-ταχι! να γλιτώσει να ευρώ σε καυσιμο. Αντε, να το δεχτώ.
Τώρα, αυτή η ντιζελο-μαρκετινγκ ΜΑΝΙΑ οτι ξαφνικα τα 1,1λ. - 1,2λ. 1,3λ. 1,4λ ειναι η επανάσταση στα μοτερ, και σουπερ αποδοση και ροπή κ οικονομία, και, και, και.... ΟΧΙ δεν θα πάρω. Βεβαια, για να μη λέω κ εξυπνάδες, εδω και καιρο βλέπω αυτο το 2λιτρο της Οπελ με τα παρακάτι 200 αλογα κ 40 κιλα ροπη. Αυτο, κατι παει να πει .... Το έχει οδηγήσει κάποιος??
Κλείνοντας, αυτοκίνητο ειναι κύριοι, εκτος απο το να μας πηγαινει from point A to point B, ειναι χαρά, διασκέδαση, και toy for big boys. Βενζίνη, τουρμπο, και κυβισμός αναλογα με το εισοδημα του καθενος. Το νέο focus ST και το πανάκριβο S3 ερχονται...
Αγαπητέ φίλε Zeitnehmer,
επιτέλους χαίρομαι πολύ που κάποιος αναγνώστης αναφέρεται σε γερμανικό αυτοκίνητο και εννοεί την Opel, με τον όντως εξαιρετικό 1,9 biturbo πετρελαίου και τον δίλοτρο του opc, που κατά τη γνώμη μου αφήνουν πολλά χιλιόμετρα πίσω τους δίλιτρους TDI και TSI αντίστοιχα. Επιτέλους, κάποιος αναγνώστης που λέει γερμανικό αυτοκίνητο και δεν εννοεί μόνο VW ή Audi....
Ο νέος 122άρης και 140άρης με την δυνατοτητα λειτουργιας 2 κυλινδρων είναι το must απο άποψης κορύφωσης τεχνολογίας... Οι γερμανοι πάντα ένα βήμα μπροστά!
Απο εκεί και πέρα ο 2λιτρος 280άρης της Όπελ με τα 40 κιλά ροπής ως heavy duty
Απο diesel o 2λιτρος turbodiesel της ίδιας εταιρείας (Όπελ)με το διλτρο τουρμπο και την εκρηκτική ροπή σε 3 διαφορετικά αυτοκίνητα, ακομα και πολυμορφικό, εντυπωσιάζει εμ επιδοσεις, τεχνολογία , κατανάλωση και οδηγική αίσθηση.
Προς το φίλο αναγνώστη mad max. Προφανώς θα οδήγησες το V40 D2, μα τα 1,6 λίτρα και τα 115 άλογα. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι εκ Ford προερχόμενος και αποτελεί το βασικό του μοντέλου. Κατά τη γνώμη μου, αν οδηγήσεις τους πεντακύλινδρους πετρελαίου D3 ή D4 με τους 150 και 177 ίππους αντίστοιχα, θα αλλάξεις γνώμη, μιας και δεν έχουν απολύτως καμία σχέση.
Toyota και ξερο ψωμι.(και ασε τους αλλους να τρεχουν στα συνεργεια)
Ποιο ντιζελ βρε παιδια? Σαν τα προβατα ολοι οι ασχετοι, και βέβεαια το μαρκετινγκ των εταιριών. Ναι, Οκ, καιει λιγοτερο. Ε, και? Ακουγεται σαν τραχτερ, και σχεδον πάντα σέρνεται. Ελα, τώρα. Οδήγησα το ολοκαινουργο Auris, και το V40 σε πετρελαιο. Χάλια το Auris, να την βράσω την οικονομία, και 8 χρόνια πίσω η ανταποκριση του μοτερ του volvo.
Οταν έχεις τα χρήματα και για δικους σου λόγους θέλεις πάση θυσία πετρελαιο, με ένα 2λιτρο(minimum) ή 3λιτρο, γκάζι και ποιότητα θα τηνα έχεις. Τώρα ολα αυτά τα 1,2 1,4 ψοφίμια, τι σχέση έχουν με έναν TSI ή γενικα ένα συγχρονο 1.6 τουρμπάτο. ΚΑΜΙΑ. καια κατι μου λέει οτι σε κανα χρόνο η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα ....ανέβει... περαστικά μας ή μάλλον, σας!
Αυτή την στιγμή ένα είναι το αυτοκίνητο βενζίνης! Ford Focus 999cc 125hpε 6/αρι σασμάν και cc.Diesel δεν θα έπαιρνα αν και κάνω πολλά χιλιόμετρα ημερησίως γιατί τα πετρέλαια είναι σε άθλια κατάσταση νοθευμένα με διογκωτικά υλικά όπως θιάφι.νέφτι κ.λπ. που σίγουρα κάποια στιγμή θα πάς για τρόμπα ή κάποιο μπεκ που η αξία του κυμαίνεται στα 800 ευρώ έκαστο επί 4 και τρόμπα κανένα διχίλιαρο οπότε το αυτοκίνητο δεν το κάνεις ποτέ απόσβεση συν την αγορά που θα έχεις πληρώσει επι πλέον τουλάχιστον 2500-3500 ευρώ παραπάνω σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο!!!
Oλα καλα ειναι αναλογα με τις απαιτήσεις που εχει ο καθενας.Δεν γινεται λιγα κυβικα οικονομια και 0-100 σε 7 και κατω,ποιοτητα & τα λοιπα... ουτε το αντιθετο.Aυτό όμως που κανουν οι εταιριες με ενα μοντελο σε τρεις και πανω εκδοσεις με διαφορες που ειναι για γελια (εργοστασιακα) το κανουν πιο δύσκολο από ότι είναι.! Aσε το χρώμα και το ετοιμοπαραδοτο,όταν έρθει η ώρα γελας και κλαις μαζι.Eιτε βενζινη ειτε πετρελαιο οταν το 2013 παζαρεύουν ζαντες cdplayer 15 ίππους παραπανω ενώ είναι ο ίδιος κινητήρας και ολα αυτα που χανουν την αξια τους με το που το αγοραζεις ενα εχω να πω,κυριοι βαλτε δευτερα και το πόδι στο φρένο το ναδιρ στις πωλησεις θα ειναι ατελειωτο.
Προσωπικά δεν θα αγόραζα ποτέ αυτοκίνητο με κινητήρα Diesel. Μου αρέσουν τα δυνατά και γρήγορα αυτοκίνητα, με ιπποδυνάμεις της τάξης των 300 ίππων, προκειμένου να απολαμβάνω τη γρήγορη οδήγηση. Το αυτοκίνητο το χρησιμοποιώ κυρίως για διασκέδαση. Κάνω ελάχιστα χιλιόμετρα το χρόνο, γύρω στις 5000, οπότε αν το δούμε και από οικονομικής άποψης δεν πρόκειται να κερδίσω κάτι, αγοράζοντας Diesel.
Diesel δεν θα έπαιρνα ποτέ, όσα χλμ κι αν έκανα, αν δεν βελτιωθεί η ποιότητα του καυσιμου.
Μετά την απελευθέρωση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έπεσε ο τύπος (ηλεκτρονικός και μη) να πάρει ο κόσμος diesel και σαν πρόβατα πάνε όλοι και παίρνουν c3 1,4 d.
Τα diesel έχουν βελτιωθεί, αυτό είναι αλήθεια, αλλά η βενζίνα είναι για μένα κορυφή. Το καινούργιο το OPC είναι που θα κοίταγα αυτή τη περίοδο....
Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ . FORD FOCUS ME ΟΠΟΙΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΘΕΛΕΤΕ. ΔΥΝΑΜΗ ΠΑΝΤΟΥ.
diesel ena einai to No1 auti tin stigmi.renault megane 1.6 diesel 130ps 320 kila ropi!!!
για βενζινη προτιμω daihatsu sirion 1.3.εγγυηση!για πετρελαιο renault laguna 1.5dci.
Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι σαφώς πιό ροπάτα απο τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
Επίσης στα 2 λίτρα τετρακύλινδρο με turbodiesel έχουμε περίπου 32 κιλά ροπή...όση έχει ένας 3.5 λίτρων εξακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης...!!!
Επίσης, εάν μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο σαζμάν είναι ότι το καλύτερο. Πάντως, τα περισσότερα turbodiesel συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό. Θέλει μεγάλη προσοχή πάντως, απο που ανεφοδιαζόμαστε diesel. Εάν μας ανεφοδιάσουν με κακής ποιότητας diesel τότε ίσως μας δημιουργήσει πρόβλημα στην αντλία & στα μπέκ. Μην ξεχνάτε ότι στα σύγχρονα turbodiesel η αντλία είναι υπέρ-υψηλής πιέσεως (common rail) & φυσικά πανάκριβη...
Επίσης τα πετρελαιοκίνητα είναι λιγότερο απαιτητικά στην συντήρηση του κινητήρα. Εάν αλλάζουμε τακτικά, περίπου κάθε 20000km φίλτρο πετρελαίου (στο δικό μου αυτοκίνητο κοστίζει 7 ευρώ) τακτικά τα λάδια το φίλτρο λαδιού/αέρος & προσέχουμε απο που ανεφοδιαζόμαστε diesel το σίγουρο είναι ότι ο κινητήρας μας θα μας "ανταμείψει"...με χιλιάδες απροβλημάτιστα χιλιόμετρα!!!
Οσο για τον φίλο παραπάνω, που έγραψε ότι όποιος έχει λεφτά για πέταμα άς πάρει A-class Mercedes & ότι με τα ίδια χρήματα μπορεί να πάρει 3 Μicra απλα φιλικά πάντα του λέω & από την πείρα μου (οδηγός αγώνων / κάτοχος διάφορων αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών) ότι "άλλα τα μάτια του λαγού...& άλλα της κουκουβάγιας"...
Σίγουρα το diesel χρειάζεται περισσότερα κυβικά. Οπότε η λύση είναι μια. Citroen c3 1,4 με τιμή 10.900€. Όσο για βενζινοκίνητο, το Nissan micra 1,2 στα 8.900€ μια χαρά μου φαίνεται. Όποιος έχει λεφτά για πέταμα να πάρει την καινούρια Mercedes A class που κοστίζει όσο 3 micra.
Αυτό που χρειάζεται πραγματικά η Alfa Romeo είναι η νέα 4C η Alfa σημαίνει σπορ οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, σπορ εμφάνιση και πίσω κίνηση για απόλαυση στο δρόμο. Αυτό χρειάζεται αφού η Alfa Romeo περνάει στην καρδιά του κοινού ως σπορ πρώτα, μετά έπονται όλα τα άλλα.
Το θέμα έχει πολλές και αρκετές παραμέτρους.Καταρχάς τίθεται θέμα ποιότητας πετρελαίου στην χώρα μας,τιμές ανταλλακτικών,τιμές επισκευών,άνοιγμα επαγγέλματος.Αν κάνεις πάνω από 20000 χλμ. το χρόνο το πετρέλαιο είναι μονόδρομος,έχοντας όμως υπόψιν τα καθέκαστα που λέω πιο επάνω.Μετά είναι το οδηγικό στυλ,το τι όχημα παίρνουμε,τα suv,τα τζιποειδή,τα mpv,είναι προτιμότερο να έχουν πετρελαιοκίνητο μοτέρ,όχι ότι και ο βενζινοκινητήρας δεν τους ταιριάζει.Στα μικρά επαγγελματικά οχήματα βλέπω πως σε βάθος χρόνου,όσα έχουν πετρελαιοκινητήρες έχουν αυξημένα κόστη συντήρησης.Εδώ κάνουμε την επιλογή μας,βάση μελέτης και εξορθολογισμού.
Όσον αφορά τα μεγαλομεσαία και μεγάλα οχήματα,άλλο skoda rs πετρελαιοκίνητο και άλλο bmw m3,m5 πετρελαιοκίνητα.Οδήγησα την bmw 550 πετρέλαιο,δεν λέω έχει την προσωπικότητα της,αλλά άλλο ο βενζινοκινητήρας m5,ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ,ΚΕΝΤΑΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.
Οπότε και εδώ κάνουμε τις επιλογές μας.Προτιμώ bmw coupe 320 με πετρελαιοκινητήρα,mercedes c220 με πετρελαιοκινητήρα,skoda rs με πετρελαιοκινητήρα,ΑΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ.
Δεν γίνεται gt86,wrx sti,evo,cl 65 amg,m3 και m5 και άλλα,ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ,άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας.
Τα όνειρα και η ελπίδα είναι για πολλούς ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ,για να δημιουργούμε και όχι για να ΕΠΙΒΙΩΝΟΥΜΕ.Όταν φτάνεις σε σημείο να μην ονειρεύεσαι,να μην ελπίζεις και να μην δημιουργείς,ΑΠΛΑ ΠΙΑΝΕΙΣ ΧΩΡΟ,όπως τα ζωντανά,και ο άνθρωπος δεν είναι απλά ένα ζωντανό.
Μιλάω εκ πείρας οτι αν οδηγήσεις πετρελαιοκίνητο αμάξι, ότι είδος κι αν είναι αυτο...τότε θα αλλάξεις γνώμη για τους diesel, αν αυτη είναι αρνητική.
Προσωπικά, λόγω της ηλικίας και των αναγκών μου, μου αρέσουν τα supermini, τα μικρομεσαία και τα δύο συγκεκριμένα μεσαία sedan που έχουμε στην οικογένειά μου. Έχουμε, και θα προτιμούσα αν έπαιρνα αυτοκίνητο αυτών των κατηγοριών, βενζίνη. Διανύω περίπου γύρω στα 10.000 και κάτι χιλιόμετρα το χρόνο, σε καθημερινή βάση μέσα στην πόλη και σπανιότερα εκδρομές και ταξίδια εκτώς Αθηνών. Επίσης, μου αρέσει η πιο γρήγορη και επιθετική οδήγηση, για αυτό και μου αρέσει η κατά γενική ομολογία πιο ελαστική και γραμμική απόδοση, το μεγαλύτερο εύρος περιστροφής και το συνήθως περισσότερο νεύρο του βενζινοκινητήρα, όπως επίσης και η συνήθως πιο πολιτισμένη και πιο αθόρυβη λειτουργία του. Πέραν τούτου, δεν έχω, ούτε θα επέλεγα πολυχρηστικό, ούτε εκτός δρόμου, ώστε να χρειάζομαι πολλή ροπή από πολύ χαμηλά. Τέλος, από κει και πέρα, η επολιγή θα εξαρτιόταν και από τις προδιαγραφές του κάθε κινητήρα του μοντέλου που θα με ενδιέφερε. Αν π.χ. πωλούνταν με πετρελαιοκινητήρα με περοσσότερη ιπποδύναμη - η ροπή και η χαμηλότερη κατανάλωση είναι δεδομένες - θα τον προτιμούσα από το βενζινοκίνητο.
πρόσφατα άλλαξα κατηγορία αυτοκινήτου και παράλληλα και καύσιμου λόγω αναγκών. έτσι από EOS TSI πήγα σε Volvo S60 Diesel. ομολογώ ότι μέχρι τώρα και έχοντας κάνει 12000 χλμ σε 5 μήνες έχω μείνει εντυπωσιασμένος από το κινητήρα. ΟΚ δεν είναι ο σπιρτόζος κινητήρας που θα ήθελα αλλά πραγματικά με τα πράγματα όπως έχουν διαμορφωθεί ποιος θέλει ένα σπιρτόζο κινητήρα που με κάθε γκαζιά θέλει και καύσιμο?ο TSI με είχε επίσης εντυπωσιάσει και μετά από 120000 χλμ δεν είχα κανένα απολύτως πρόβλημα. Το γενικό συμπέρασμα μου είναι δαγκωτό Diesel για μεσαία αυτοκίνητα με το σκεπτικό ότι κινείσαι κυρίως περιφερειακά της πόλης και εκτός αυτής (είναι ωραίο πράγμα να πηγαίνεις Θεσσαλονίκη και να γυρίζεις Αθήνα χωρίς σταμάτημα για βενζίνη!) αλλιώς οι 1000-1200-1400 ρηδες κινητήρες βενζίνης με κομπρέσσορα είναι ότι καλύτερο!
Σε βενζίνη πιστεύω οτι ο 1000αρης κινητηρας της ford ειναι μονοδρομος, ειδικα στο fiesta και στο focus.Σε πετρέλαιο ο multijet πιστευω οτι είναι η καλύτερη επιλογη σε fiat, opel, alfa romeo, καθως τα αντιστοιχα μοντελα σε βενζίνη έχουν αρκετή διαφορά στην κατανάλωση καθώς και ο twinair δεν εχει δείξει οτι είναι και ο οικονομικοτερος κινητήρας.
Το δίλημμα ντίζελ ή βενζίνη έχει να κάνει με πολλά πράματα όπως: το είδος του αυτοκινήτου, το στυλ οδήγησης,τα χιλιόμετρα ανά έτος.
Για όποιον κινείται κυρίως μέσα στην πόλη με το γνωστό σταμάτα-ξεκίνα,μακριά από diesel.Είναι ότι χειρότερο,αφού θα μπουκώνει συνεχώς το dpf.Το πετρέλαιο χρειάζεται οπωσδήποτε συχνές βόλτες εκτός πόλης αλλιώς δε θα αντέξει για πολύ...Βενζινοκίνητο,και για όποιον θέλει κάτι παραπάνω υβριδικό η lpg.Οι της επαρχίας κι αυτοί που κάνουν συχνά ταξιδάκια,δαγκωτό πετρέλαιο.