ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Με αρχή το νέο 208, τις έκδοσεις XY και GTI και σύντομα το μικρό 
SUV 2008, η Peugeot κινείται προς το πάνω μέρος της αγοράς.

Με αρχή το νέο 208, τις έκδοσεις XY και GTI και σύντομα το μικρό SUV 2008, η Peugeot κινείται προς το πάνω μέρος της αγοράς.

Γιατί η ανάκαμψη της Peugeot μπορεί να σημαίνει καλά νέα για τους οδηγούς;

7.740 Επισκέψεις στο άρθρο (18/2/2013)

Με πέντε δισεκατομμύρια ζημιά σε ένα μόνο χρόνο η Peugeot πρέπει να πάρει μέτρα για να ανακάμψει, αν δεν θέλει να κλείσει. Μπορεί όμως αυτό να είναι καλό για τον μέσο οδηγό; Τι λέτε;

Αν και οι Γάλλοι είχαν πει από τον Ιούλιο ότι τα πράγματα είναι σκούρα σε μία αγορά που πέφτει και σε έναν «αιματηρό» ανταγωνισμό, τα πέντε δις ευρώ ζημιάς που ανακοίνωσαν δεν τα περίμενε κανείς. 
Αν και η ζημιά λόγω πτώσης στις πωλήσεις είναι «μόλις» 300 εκατομμύρια (τα υπόλοιπα είναι αναπροσαρμογές προς τα κάτω της αξίας των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας) η Peugeot είναι τώρα στο κρίσιμο σημείο της αναδίπλωσης. Αλλιώς θα κρατικοποιηθεί. Το πρόβλημα για τον μέσο ευρωπαίο οδηγό είναι πως μιλάμε για τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Ο όμιλος PSA περιλαμβάνει την Peugeot και τη Citroen, με τις δύο μάρκες να πουλάνε περισσότερο από ότι η Volkswagen. Ένας τέτοιος κολοσσός σε κρίση θα σήμαινε χαμηλότερο ανταγωνισμό και περισσότερο ολιγοπώλιο στην αγορά αυτοκινήτου.
Όμως οι Γάλλοι παρά τα 5 δις, βρίσκονται σε φάση περικοπής ζημιών με στόχο το 2013 να έχουν 50% μείωση απώλειας ρευστού, το 2014 να τελειώσουν με τις σπατάλες και από το 2015 να βρεθούν σε κερδοφορία όπως τα προηγούμενα χρόνια. Μπορεί όμως τα εταιρικά ζητήματα να μην κάνουν διαφορά στα προϊόντα; Θα περίμενε κανείς πως η Peugeot θα κινηθεί συντηρητικά και με στόχο να περικόψει κόστη. Και αυτό το έκανε επιτυχώς το 2012 με μείωση της τάξης του 1,2 δις ευρώ, ο στόχος όμως είναι τα αυτοκίνητά της να μην κινηθούν προς το κάτω άκρο της αγοράς, αλλά αντίθετα προς τα πάνω.
Με τη Citroen να έχει ήδη διαχωρίσει τη γκάμα της σε premium (σειρά DS) και mainstream ( σειρά C), η Peugeot θα αναδιπλωθεί τελείως, ξεχωρίζοντας πλήρως τον εαυτό της από την «αδελφή» μάρκα. Ο σκοπός είναι να κινηθεί προς την ενδιάμεση premium αγορά. Το «ενδιάμεση» μεταφράζεται στο ότι δε θα κυνηγήσει (φυσικά) τις BMW και Mercedes, αλλά θα φέρει τα αυτοκίνητά της κοντά στις δύο γερμανικές μάρκες στις κατηγορίες που οι Γάλλοι είναι γενικά καλύτεροι (μικρά, μικρομεσαία και πολυμορφικά). 
Γιατί είναι αυτό καλύτερο για τον αγοραστή; Οι πρώτες κριτικές της νέας αυτής στρατηγικής λένε δικαίως πως μία τέτοια επανατοποθέτηση μιας μάρκας δε γίνεται σε μία γενιά μοντέλων, όσο καλά και ανώτερα μπορεί αυτά να είναι. Θέλει χρόνο. Και σε αυτό το χρόνο η Peugeot το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να προσφέρει αναβαθμισμένα μοντέλα με έντονα premium χαρακτήρα, ποιότητα, μηχανολογία και εξοπλισμό, σε πιο γνώριμες όμως τιμές. 
Με το μικρό SUV 2008 να ξεκινάει αυτή την τάση, ο ευρωπαίος αγοραστής έχει μπροστά του μια χρυσή περίοδο που θα μπορεί να βρει στην Peugeot αυτοκίνητα του πολύ ακριβότερου ανταγωνισμού σε τιμές που αντέχει. Ακούγεται και είναι κελεπούρι. Για την Peugeot η περίοδος αυτή θα είναι δύσκολη, θα λειτουργεί υποχρεωτικά με μειωμένα κέρδη, και θα «ζει» ουσιαστικά από τις συνεργασίες της (κυρίως με την Opel) στις οποίες θα προσφέρει τεχνολογίες έναντι ρευστού, μέχρι η νέα της εικόνα να εγκατασταθεί στις συνειδήσεις της αγοράς. 
Μπορεί να είναι αυτό κακό για τον αγοραστή; Δεν είναι τέτοιες περιπτώσεις οι καλύτερες για να πετύχει κανείς το απόλυτο value for money; Και τελικά τι λέτε, με ποιο τρόπο θα πετύχει η Peugeot την αναπροσαρμογή της προς τα πάνω; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
Moto