Με αρχή το νέο 208, τις έκδοσεις XY και GTI και σύντομα το μικρό SUV 2008, η Peugeot κινείται προς το πάνω μέρος της αγοράς.
Γιατί η ανάκαμψη της Peugeot μπορεί να σημαίνει καλά νέα για τους οδηγούς;
7.740 Επισκέψεις στο άρθρο (18/2/2013)
Με πέντε δισεκατομμύρια ζημιά σε ένα μόνο χρόνο η Peugeot πρέπει να πάρει μέτρα για να ανακάμψει, αν δεν θέλει να κλείσει. Μπορεί όμως αυτό να είναι καλό για τον μέσο οδηγό; Τι λέτε;
Αν και οι Γάλλοι είχαν πει από τον Ιούλιο ότι τα πράγματα είναι σκούρα σε μία αγορά που πέφτει και σε έναν «αιματηρό» ανταγωνισμό, τα πέντε δις ευρώ ζημιάς που ανακοίνωσαν δεν τα περίμενε κανείς.
Αν και η ζημιά λόγω πτώσης στις πωλήσεις είναι «μόλις» 300 εκατομμύρια (τα υπόλοιπα είναι αναπροσαρμογές προς τα κάτω της αξίας των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας) η Peugeot είναι τώρα στο κρίσιμο σημείο της αναδίπλωσης. Αλλιώς θα κρατικοποιηθεί. Το πρόβλημα για τον μέσο ευρωπαίο οδηγό είναι πως μιλάμε για τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Ο όμιλος PSA περιλαμβάνει την Peugeot και τη Citroen, με τις δύο μάρκες να πουλάνε περισσότερο από ότι η Volkswagen. Ένας τέτοιος κολοσσός σε κρίση θα σήμαινε χαμηλότερο ανταγωνισμό και περισσότερο ολιγοπώλιο στην αγορά αυτοκινήτου.
Όμως οι Γάλλοι παρά τα 5 δις, βρίσκονται σε φάση περικοπής ζημιών με στόχο το 2013 να έχουν 50% μείωση απώλειας ρευστού, το 2014 να τελειώσουν με τις σπατάλες και από το 2015 να βρεθούν σε κερδοφορία όπως τα προηγούμενα χρόνια. Μπορεί όμως τα εταιρικά ζητήματα να μην κάνουν διαφορά στα προϊόντα; Θα περίμενε κανείς πως η Peugeot θα κινηθεί συντηρητικά και με στόχο να περικόψει κόστη. Και αυτό το έκανε επιτυχώς το 2012 με μείωση της τάξης του 1,2 δις ευρώ, ο στόχος όμως είναι τα αυτοκίνητά της να μην κινηθούν προς το κάτω άκρο της αγοράς, αλλά αντίθετα προς τα πάνω.
Με τη Citroen να έχει ήδη διαχωρίσει τη γκάμα της σε premium (σειρά DS) και mainstream ( σειρά C), η Peugeot θα αναδιπλωθεί τελείως, ξεχωρίζοντας πλήρως τον εαυτό της από την «αδελφή» μάρκα. Ο σκοπός είναι να κινηθεί προς την ενδιάμεση premium αγορά. Το «ενδιάμεση» μεταφράζεται στο ότι δε θα κυνηγήσει (φυσικά) τις BMW και Mercedes, αλλά θα φέρει τα αυτοκίνητά της κοντά στις δύο γερμανικές μάρκες στις κατηγορίες που οι Γάλλοι είναι γενικά καλύτεροι (μικρά, μικρομεσαία και πολυμορφικά).
Γιατί είναι αυτό καλύτερο για τον αγοραστή; Οι πρώτες κριτικές της νέας αυτής στρατηγικής λένε δικαίως πως μία τέτοια επανατοποθέτηση μιας μάρκας δε γίνεται σε μία γενιά μοντέλων, όσο καλά και ανώτερα μπορεί αυτά να είναι. Θέλει χρόνο. Και σε αυτό το χρόνο η Peugeot το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να προσφέρει αναβαθμισμένα μοντέλα με έντονα premium χαρακτήρα, ποιότητα, μηχανολογία και εξοπλισμό, σε πιο γνώριμες όμως τιμές.
Με το μικρό SUV 2008 να ξεκινάει αυτή την τάση, ο ευρωπαίος αγοραστής έχει μπροστά του μια χρυσή περίοδο που θα μπορεί να βρει στην Peugeot αυτοκίνητα του πολύ ακριβότερου ανταγωνισμού σε τιμές που αντέχει. Ακούγεται και είναι κελεπούρι. Για την Peugeot η περίοδος αυτή θα είναι δύσκολη, θα λειτουργεί υποχρεωτικά με μειωμένα κέρδη, και θα «ζει» ουσιαστικά από τις συνεργασίες της (κυρίως με την Opel) στις οποίες θα προσφέρει τεχνολογίες έναντι ρευστού, μέχρι η νέα της εικόνα να εγκατασταθεί στις συνειδήσεις της αγοράς.
Μπορεί να είναι αυτό κακό για τον αγοραστή; Δεν είναι τέτοιες περιπτώσεις οι καλύτερες για να πετύχει κανείς το απόλυτο value for money; Και τελικά τι λέτε, με ποιο τρόπο θα πετύχει η Peugeot την αναπροσαρμογή της προς τα πάνω;
Η Peugeot είναι μια από τις καλύτερες εταιρείες, σε ότι αφορά τα ποιοτικά και τα σπορ χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της, σε συνδυασμό με το value for money. Είναι από τις αγαπημένες μου εταιρείες και ήδη στην οικογένεια μου είχαμε και έχουμε μοντέλα της Peugeot. Το 1997 αγόρασα το πρώτο μου 106 Rallye, το οποίο πούλησα μετά από 2 χρόνια. Αργότερα αγόρασα ένα άλλο 106, μεταχειρισμένο, για την μικρή μου κόρη και πέρσι το καλοκαίρι αγόρασα ένα 206 1400 cc, για την άλλη μου κόρη. Έχω λοιπόν κάποια εμπειρία με τα μοντέλα της Peugeot και είμαι πολύ ικανοποιημένος με την ποιότητα της κατασκευής και με τα πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Από ότι έχω παρατηρήσει, στην Ελλάδα η Peugeot έχει κάνει πολύ καλές πωλήσεις και οι δρόμοι είναι γεμάτοι, από τα μοντέλα της εταιρείας. Αυτό δεν μπορεί να είναι τυχαίο. Συμφωνώ με όλους τους φίλους, που σχολίασαν το άρθρο και πιστεύω ότι η εταιρεία έχει πολύ καλές προοπτικές, για το μέλλον και δεν είναι δυνατό να κλείσει.
καλησπέρα..η αποψη μου για την Peugeot ειναι μια μεγάλη εταιρεία με μακρόχρονη εμπειρία στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανιας και για αυτο το αποδεικνύει όταν εισαγάγει καινοτόμες τεχνολογίες!! επίσης παράγει όμορφα μοντέλα με διαχρονική εμφάνιση πχ το 406 coupe (που το έχει ένας θείος σε γκρι) έχει κλέισει 16χρόνια και όντως είναι ακόμα πανέμορφο βάζοντας πολλα σύγχρονα αυτοκίνητα κάτω..ακόμα ένα παράδειγμα το RCZ που δεν χρειάζονται λόγια για να το επαινέσω..! όμως και στο θέμα κινητήρων έχει ισχυρή παρουσία με αποδοτικούς και οικολογικούς κινητήρες και στο θέμα αξιοπιστίας είναι σε ψηλό επίπεδο αν και πηγε να μας τα χαλάσε λιγο σε μοντελα γενιας 307, 206 όμως στις τελευταίες γενιές ξαναβρήκε τα πόδια της με τα νέα μοντέλα να είναι παρα πολυ ανθεκτικά και αξιόπιστα! το ότι βρέθηκε σε δυσκολη θέση για μένα είναι κάλο γιατι σημαίνει ότι θα πιεστέι να καλυτερέψει την γενικότερη εικόνα της όσον αφορά το σχεδιασμό και στην παραγωγή καλών κινητήρων επειδή δεν υπάρχουν γιαυτη περιθώρια λάθων που όλα αυτά μεταφράζονται σε ευχαριστα νεα για εμας..γιατί θα δούμε νεα μοντέλα οπου ενθουσιασμένα πλεον θα μας προκαλέσουν να ξαναζήσουμε τα αισθήματα που είχαμε από το θρυλικό 205 gti
Η Peugeot είναι μια μεγάλη εταιρία η οποία αξίζει πραγματικά την προσοχή μας. Το τεχνικό της τμήμα με τις καινοτομίες του και το σχεδιαστικό με τα νέα μοντέλα μας εκπλήττουν ευχάριστα. Πράγματι όλοι ξέρουν πως θα είναι η νέα γενιά Golf ή Passat αλλά κανείς δεν ξέρει πως θα είναι το νέο 108. Θα σταθώ σε τρείς περιπτώσεις που έχουν τραβήξει την προσοχή μου. Στο 301 που είναι ένα απλό και οικονομικό αυτοκίνητο για αυτούς που θέλουν ένα όχημα εργαλείο. Δεύτερο η σειρά ds της citroen που μοιάζει με premium για το customization και τρίτο το νέο 208 τόσο εξωτερικά όσο εσωτερικά. Η Peugeot είδε ότι μια multimedia οθόνη ένα τιμόνι αγωνιστικού τύπου και ένα ωραίο στερεοφωνικό μπορούν να κερδίσουν πολλούς πελάτες. Για την Ελληνική αγορά…….η διαφήμιση φτάνει.
Για να παρουμε τα πραγματα με τη σειρα,πρεπει να πουμε οτι ο ανταγωνισμος πλεον ειναι ανελεητος ,δεν συγχωρει ,και ο καταναλωτης αλλους τιμα και αλλους τιμωρει με τον τροπο του .Αυτο βεβαια εως τωρα λειτουργει υπερ του ,αλλα σε ενδεχομενο προβλημα η κλεισιμο μιας τοοοοσο μεγαλης αυτοκινητοβιομηχανιας δημιουργει σιγουρα ανησυχιες ,προβληματισμους και προμηνυματα για κακους οιωνους .Παντως σε καθε περιπτωση και επειδη τιποτε δεν ειναι τυχαιο θεωρω οτι οι εξ ανατολων Κορεατες & Ιαπωνες εχουν να επιδειξουν πιο αξιοπιστα και γενικα καλυτερα αυτοκινητα ,και αυτος μαλλον ειναι ο λογος που εχουν βρεθει σε δεινη θεση οι Γαλλοι.Μαλιστα τωρα που με την κριση οι καταναλωτες προτιμουν αυτοκινητα με υψηλη αξιοπιστια και μεγαλη εγγυηση για το αυτονοητο, νομιζω οτι θα τους κανει ακομη λιγο πιο δυσκολη τη ζωη.
Οι Γαλλικες αυτες εταιριες η Citroen και η Peugeot για την οποια γινετε λογος πρεπει να παραμεινουν, να ανακαμψουν γιατι εχουν να προσφερουν πολλα με τις κοινοτομιες την εμπειρια και για την διαφορετικοτητα τους. Το πρωτο φως φανηκε με το 208 που το βλεπω ολλο και ποιο συχνα. Πολυ ομορφο και ποιοτικο. Αυτο τωρα που χρειαζεται η Peugeot ειναι εναν δυνατο εκπροσωπο στην μικρομεσαια κατηγορια (308). Να ξεχωριζει. Οπως και εναν εκπροσωπο στην σουπερ μινι κατηγορια με την σφαγιδα την Peugeot(108). Σε αυτες τις 3 κατηγοριες εχει καλες βασεις αυτη η εταιρια. Γιατι να μην γινει η αρχη απο εκει. Να εξελιξει νεους κινητηρες...κτλ. Δεν κανω λογο για καποιες "τασεις" οπως το 2008 που θα ακολουθησουν και αλλες εταιριες αλλα αναφερομαι στην ραχοκοκολια της εταιριας αυτης που ειναι και αλλωστε και διαχρονικη. Αν προχωρισει με σταθεροτητα σε αυτα νομιζω οτι οι πωλησεις θα την δικαιωσουν...
Η peugeot και γενικά το group psa,σε ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστίας είναι η vw της Γαλλίας,και πως να μην δεν είναι άλλωστε.Στις σφικτές οικονομικά συγκυρίες που περνάμε ο κόσμος μετράει την αξιοπιστία σε βάθος χρόνου,και την μειωμένη συντήρηση.Γιατί τι να το κάνω αν είναι πιο όμορφο από ένα άλλο,τι να το κάνω αν έχει καλύτερο κράτημα στο δρόμο,και άλλα και δεν έχει αξιοπιστία και σε ένα ταξίδι για παράδειγμα να μείνω.Θα ανέβει το κόστος συντήρησης κατακόρυφα,συν και άλλοι παράγοντες.
Το αυτοκίνητα πολύ ακριβότερα του ανταγωνισμού,ας το δούμε στην πράξη καλύτερα και όχι στα λόγια.Εκεί κρίνονται ΟΛΑ.Αν δεν έχουν τα οχήματα της ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία,όσο ακριβότερο και αν είναι ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΕΙ,η ουσία μετράει και μόνον.
Για τον αγοραστή μεταφράζεται πως πρέπει να δει,να ιεραρχήσει,να μελετήσει και μετά να κατασταλάξει αν πραγματικά τα οχήματα της peugeot είναι πραγματικά value for money και όχι πλασματικά.
Το να πετύχει σημαίνει πως πρέπει να στηριχθεί στο παρελθόν της με σύγχρονη εκτέλεση,πάθος,στυλ,αξιοπιστία,ποιότητα κατασκευής.
Αν δεν τα κάνει ΟΛΑ ΑΥΤΑ,πολύ φοβάμαι πως θα πουλάει τα εσώψυχα της στο τέλος.Ας ορθώσει ανάστημα και ας μην ρίχνει ΛΕΥΚΕΣ ΠΕΤΣΕΤΕΣ.Όσο ρίχνεις λευκές πετσέτες τόσο πιο πολύ ξύλο τρως.