Από σχεδιαστικής πλευράς, το νέο Kia Soul δεν διαφοροποιείται αισθητά σε σχέση με το υπάρχον, υιοθετώντας στοιχεία από το πρωτότυπο Track ster. Έτσι, το μάτι πέφτει αρχικά στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και το δυναμικό μπροστά μέρος, και έπειτα στις καμπύλες που διατρέχουν το αμάξωμα.
Περνώντας στην ουσία, η Κia αναφέρει ότι το αυτοκίνητο διαθέτει νέο πλαίσιο που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακαμψία και παράλληλα διατηρεί το βάρος αμαξώματος σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης, το νέο Soul έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 20 χιλιοστά (2.570 χλστ.), είναι πιο πλατύ κατά 15 χιλιοστά (συνολικό πλάτος στα 1.800 χλστ.), με το ύψος να παραμένει ίδιο. Παράλληλα, στην δομή της ανάρτησης δεν έχει αλλάξει κάτι και έτσι παραμένουν τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω.
Περνώντας στο εσωτερικό, τα σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία παραμένουν, με τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο της κονσόλας να παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Επίσης, η Kia αναφέρει ότι η ποιότητα των υλικών του εσωτερικού είναι αναβαθμισμένη.
Σε επίπεδο μηχανικών συνόλων τέλος, το νέο Soul θα εφοδιάζεται με δύο βενζινοκινητήρες. Έναν 1.600 κυβικών εκατοστών απόδοσης 130 ίππων και 160 Nm ροπής και ένα 2λιτρο με 164 ίππους. Οι πωλήσεις του αναμένεται να ξεκινήσουν στην Αμερική από το δεύτερο εξάμηνο του 2013, χωρίς να ανακοινώνεται το πότε θα λανσαριστεί στην Ευρώπη.
H μεγάλη οθόνη στο κέντρο της κονσόλας να παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον