5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Στα πλαίσια του «Porsche World Roadshow», περνάμε μια ολόκληρη ημέρα πίσω από το τιμόνι όλων των κορυφαίων μοντέλων της σπορ Γερμανικής μάρκας!
Οδηγούμε όλη τη γκάμα της Porsche
4.995 Επισκέψεις στο άρθρο (14/5/2013)
Στα πλαίσια του «Porsche World Roadshow», επισκεπτόμαστε την πίστα του Hungaroring, για να περάσουμε μια ολόκληρη ημέρα πίσω από το τιμόνι όλων των κορυφαίων μοντέλων της Γερμανικής μάρκας!
Porsche World Roadshow: Μια εκδήλωση μοναδική!
Σχεδιασμένο ειδικά γι αυτούς που θέλουν να βρεθούν πίσω από το τιμόνι μιας Porsche, το «Porsche World Roadshow», μαζί με τα αυτοκίνητα και τους εκπαιδευτές του «Porsche Sport Driving School», περιπλανάται στις μεγαλύτερες πίστες παγκοσμίως, για να δώσει σε όσο περισσότερους φίλους της μάρκας γίνεται, την ευκαιρία να νιώσουν τη συγκίνηση της οδήγησης μιας Porsche, σε ρυθμούς… πίστας! Από την Κίνα και την Ταϊλάνδη, μέχρι τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη, το Porsche World Roadshow αποτελεί μια εμπειρία μοναδική για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να λάβουν μέρος.
Σε κάθε event ξεχωριστά, παράλληλα με τις μέρες που είναι αφιερωμένες στο κοινό, έχουν προγραμματισθεί μία ή και περισσότερες ημέρες, κατά τις οποίες τα αυτοκίνητα παραδίδονται στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου. Σε μία από αυτές τις ημέρες και στο πλαίσιο του Porsche World Roadshow που διεξήχθη στην πίστα του Hungaroring τις περασμένες εβδομάδες, το auto Τρίτη ήταν το μοναδικό μέσο από όλη την Ελλάδα, που είχε την ευκαιρία να βρεθεί πίσω από το τιμόνι όλων των κορυφαίων εκδόσεων των μοντέλων της Porsche.
Τι είχε το μενού;
Για τους δημοσιογράφους, το φετινό Porsche World Roadshow του Hungaroring προέβλεπε ένα ιδιαίτερα χορταστικό μενού, στο πλαίσιο μιας 8άωρης οδηγικής εμπειρίας. Αρχικά, το πρόγραμμα περιελάμβανε την οδήγηση τεσσάρων διαφορετικών εκδόσεων κινητήρων των Porsche Cayman/Boxster, Cayenne, Panamera και 911 (συνολικά 16 διαφορετικά αυτοκίνητα), στη χωρισμένη σε 4 τμήματα πίστα του Hungaroring.
Έπειτα, το μενού προέβλεπε την οδήγηση 2 διαφορετικών εκδόσεων κάθε μοντέλου σε όλη την πίστα και για διάρκεια 2 γύρων κάθε φορά. Όπως καταλαβαίνετε, το σύνολο των γύρων που συμπληρώσαμε στην πίστα του Ουγγρικού Γκραν Πρι ήταν 16, ενώ μαζί με τα «τέταρτα» του πρωινού προγράμματος, η απόσταση που συμπληρώσαμε ξεπέρασε τους 20 γύρους. Όχι κι άσχημα…
Πίσω από το τιμόνι της νέας Porsche 911…
Η νεότερη γενιά της Porsche 911 (κωδικός 991) παρουσιάστηκε το 2012, ώστε να συνεχίσει μια μακρά παράδοση 50 και πλέον ετών στην κορυφή της γκάμας της Porsche. Στη νέα αυτή γενιά, σχεδόν το 90% των μηχανικών μερών είναι καινούργιο ή αναβαθμισμένο και αυτό, το αντιλαμβάνεσαι άμεσα, με τη νέα 911 να εμφανίζεται πιο φιλική αλλά και πιο εκρηκτική οδηγικά από κάθε άλλη φορά. Στην πίστα, τo νέο Γερμανικό sportscar το οδηγήσαμε στην πισωκίνητη έκδοση Carrera S και στην τετρακίνητη Carrera 4S (αμφότερες με 400 ίππους), οι οποίες είναι και οι ισχυρότερες σήμερα εν αναμονή της Turbo. Aψογα ζυγισμένη και με τη σωστή για αυτοκίνητο του είδους, τοποθέτηση του κινητήρα ακριβώς πίσω από τα καθίσματα, η νέα 911 καταπίνει τις ευθείες και… ισιώνει τις στροφές εν ροπή οφθαλμού!
Ενεργοποιώντας μάλιστα το πακέτο Sport Plus στα βοηθήματα, την ανάρτηση και τον κινητήρα, το παιχνίδισμα στην πίστα ξεκινά μέχρι τα… ουρλιαχτά των Γερμανών εκπαιδευτών στον ασύρματο να σε επαναφέρουν άμεσα στην τάξη… Φευ όμως, η απόλαυση έστω και έτσι δεν σταματά και οι μηχανικοί της Porsche μπορούν σε μια ακόμη 911 να καρπωθούν τα «μπράβο» όλων των τυχερών που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι της…
Η πίστα του Hungaroring
H πίστα του Hungaroring βρίσκεται μόλις 19 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο της Βουδαπέστης. Με μήκος στα 4.381,08 μέτρα, 16 διαφορετικές στροφές και καμπές, αλλά και την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού στα 788 μέτρα, η Ουγγρική πίστα είναι μια από τις πιο τεχνικές στην Ευρώπη. Η ιστορία της ξεκινά το 1986, όταν το Hungaroring έγινε η πρώτη πίστα χώρας του πρώην Ανατολικού μπλοκ που φιλοξένησε αγώνα Φόρμουλα 1. Έκτοτε, το Hungaroring βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι του Πρωταθλήματος, ενώ ο φετινός αγώνας για τη Φόρμουλα 1 θα διεξαχθεί στις 28 Ιουλίου.
Στην πίστα με τις Porsche Panamera και Cayenne
Σε ένα περιβάλλον πίστας, η μεγαλύτερη Porsche, η περίφημη Panamera, μας απέδειξε ότι, η απόλυτη πολυτέλεια μπορεί να συνδυαστεί με τις σπορ επιδόσεις και την οδηγική ευχαρίστηση. Ακόμη και η νέα υβριδική Porsche Panamera, με το «μικρό» V6 των 333 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα των 47 ίππων, έδειξε την ευγενή της καταγωγή και ακολούθησε χωρίς πρόβλημα στο γυρολόγιο τις 3 πιο ισχυρές «αδελφές». Φυσικά, η πλέον απολαυστική στην πίστα ήταν η κορυφαία Porsche Panamera Turbo, με τους 520 ίππους του 8κύλινδρου κινητήρα της, να σπρώχνουν το βαρύ αμάξωμα σε ρυθμούς αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Όσο τώρα για τις Cayenne, διαθέσιμες στην πίστα ήταν οι Cayenne S (400 PS), S Diesel (382 PS & 850 Nm ροπής), Cayenne GTS (420 PS) και Cayenne Turbo S (550 PS). Σίγουρα, το να οδηγεί κανείς ένα πανίσχυρο SUV σε μια πίστα, είναι μια ενδιαφέρουσα εμπειρία, ωστόσο η Cayenne έδειξε ότι βρισκόταν εκτός των «νερών» της στο Hungaroring.
Παρούσες και οι νέες Porsche Cayman/Boxster
Μπορεί να μην έχουν τα ίδια «άλογα» με την Porsche 911, αλλά η Porsche Boxster S και η ολοκαίνουργια Cayman, είναι σε θέση να προσφέρουν αντίστοιχες οδηγικές συγκινήσεις στην πίστα. Και εάν τη Boxster S την είχαμε οδηγήσει ξανά –και εκθειάσει– στην πρώτη παρουσίασή της πριν από ένα χρόνο, η οδήγηση με τη νέα Cayman, έστω και στη «βασική» της έκδοση με τους 275 ίππους, ήταν μία ακόμη από τις εκπλήξεις που μας επιφύλασσε η Porsche.
Η μικρότερη λοιπόν και πιο ελαφριά coupe Porsche στην πίστα ήταν από τις πιο απολαυστικές μας εμπειρίες, αφού, παρά τα «λίγα» άλογα, το ελαφρύ αμάξωμα και η ιδανική κατανομή βάρους μεταξύ του εμπρόσθιου και του πίσω άξονα (κεντρομήχανη γαρ), μας επέτρεψαν να κινηθούμε πολύ γρήγορα και σε ιδιαίτερα ευχάριστους ρυθμούς. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε και στον ήχο του 6κύλινδρου boxer, ο οποίος φθάνει ανόθευτος στο εσωτερικό κάθε φορά που ο οδηγός βυθίζει βαθιά το δεξί πεντάλ…
Πρωί-πρωί στην πίστα του Hungaroring και οι νέες Porsche 911 παρατάσσονται, λίγο πριν ξεκινήσουν τα γυρολόγια…