20 χρόνια πέρασαν από το λανσάρισμα του 1ου RAV4 και η Toyota επέλεξε να γιορτάσει το γεγονός επί ελληνικού εδάφους.
20 χρόνια Toyota RAV4
6.027 Επισκέψεις στο άρθρο
Ο «εφευρέτης» της κλάσης των SUV, το Toyota RAV4, γιορτάζει τα 20ά γενέθλιά του επί ελληνικού εδάφους με μία πανευρωπαϊκή παρουσίαση πάνω στις διαδρομές τους Ράλλυ Ακρόπολις
Ήταν το 1989 όταν η Toyota παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το RAV Four Concept, ένα πρωτότυπο το οποίο έμελλε να αλλάξει το ρου της αυτοκίνησης, καθώς ήταν το μοντέλο που ουσιαστικά «γέννησε» την κατηγορία των SUV. Βέβαια, όχι ακριβώς εκείνη τη χρονική στιγμή, αφού από την αρχική ιδέα μέχρι την υλοποίηση πέρασαν πέντε χρόνια (Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, 1994), καθώς έπρεπε ο αρχιμηχανικός της Toyota, Masakatsu Nonaka, να πείσει τα υπόλοιπα στελέχη και τμήματα της ιαπωνικής φίρμας πως υπήρχε το πρόσφορο έδαφος για τη δημιουργία ενός Recreational Active Vehicle with 4 wheel-drive, του Toyota RAV4.20th Anniversary in GreeceΜετά από 5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως (1,3 εκ. επί ευρωπαϊκού εδάφους), το Toyota RAV4 διανύει την 4η γενιά του και γιορτάζει τα 20ά γενέθλιά του επί ελληνικού εδάφους, με μία δημοσιογραφική εκδήλωση στην οποία συμμετέχουν περίπου 100 εκπρόσωποι δημοφιλών ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης. Μία παρουσίαση στην οποία, μέσα από τις διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις, αφενός ανακαλύπτουμε τις χωμάτινες ικανότητες που διατηρεί το Toyota RAV4 παρά τον ασφάλτινο προσανατολισμό του, αφετέρου αισθανόμαστε περήφανοι που οι ευρωπαίοι συνάδελφοί μας ανακαλύπτουν τις ομορφιές της ελληνικής γης, γεύονται μοναδικές μεσογειακές γεύσεις και πάνω από όλα προβάλλονται αξίες της χώρας μας που συμβάλλουν στην άνθιση του τουρισμού. Ενδεικτικά, αναφέρουμε πως στις τρεις ημέρες που οι ευρωπαίοι εκπρόσωποι τύπου ήταν στην Ελλάδα, δείπνησαν με θέα την Ακρόπολη και το Ναό του Ποσειδώνα, έζησαν την ελληνική φιλοξενία και μαγεύτηκαν από τις συνεχείς εναλλαγές του τοπίου. Κλείνουμε, ευχόμενοι τέτοιου είδους παρουσιάσεις να γίνουν και στο μέλλον…Στις διαδρομές του WRCΗ παρουσίαση κράτησε τρεις γεμάτες ημέρες, όπου πίσω από το τιμόνι του Toyota RAV4 2.0 Diesel AWD διανύσαμε περισσότερα από 350 χιλιόμετρα, τα περισσότερα σε χωμάτινο έδαφος και πάνω σε δύο «κλασικές» Ειδικές του Ακρόπολις, τις «Κλένια-Μυκήνες» και «Γούρα-Ζήρια».Η μορφολογία του εδάφους είχε τα πάντα: κροκάλα, πούδρα, λάσπη, βαθιά νεροφαγώματα, πέτρες φυτευτές, απότομες πλαγιές, διαδρομές δηλαδή που -αντικειμενικά- λίγοι ιδιοκτήτες του Toyota RAV4 και γενικότερα της κατηγορίας των SUV θα κληθούν να προσπελάσουν. Διαδρομές, όμως, τις οποίες το πετρελαιοκίνητο RAV4 των 124 ίππων και 310 Νm ροπής πέρασε με απόλυτη επιτυχία, χωρίς να ακούγεται «τσικ» στο εσωτερικό, χωρίς να κοπανάει η ανάρτηση και με την μόνιμη τετρακίνηση να δουλεύει γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς καν να χρειαστεί μάλιστα να την «κλειδώσεις».Μπορεί λοιπόν -όπως είχαν πει και οι άνθρωποι της Toyota στην πανευρωπαϊκή πρώτη του- το RAV4 να διαθέτει κατά 80% ασφάλτινο χαρακτήρα, ωστόσο αποδείχθηκε ότι μπορεί να τα καταφέρει περίφημα και εκτός και μάλιστα στις σκληροτράχηλες και απαιτητικές διαδρομές του WRC Ακρόπολις.Το σύστημα Integrative Dynamic DriveΈνα από τα νέα στοιχεία της 4ης γενιάς Toyota RAV4 που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στην δεύτερη Ειδική Διαδρομή Γούρα-Ζήρια (πατημένο χώμα, πλατύς δρόμος, ανοικτές καμπές) αποτελεί η υιοθέτηση ενός νέου ηλεκτρονικού συστήματος με την ονομασία «Integrative Dynamic Drive». Το σύστημα αυτό που είναι διαθέσιμο και στις 4x2 και στις 4x4 εκδόσεις, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αλλάξει κατά το δοκούν τα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Επιλέγοντας, λοιπόν, το σετάρισμα «Sport», το σύστημα «σφίγγει» την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του τιμονιού, αλλάζει την απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, επεμβαίνει στα αυτόματα κιβώτια διατηρώντας τη σχέση σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και τέλος, εμπλέκει πιο γρήγορα την τετρακίνηση στις 4x4 εκδόσεις. Όλα αυτά συμβάλλουν σε μια πιο δυναμική οδήγηση έναντι της επιλογής «Normal», η οποία είναι προσανατολισμένη προς μια πιο οικονομική οδήγηση.Αντί συμπεράσματοςΣτις δοκιμές που έχουμε ήδη κάνει επί ελληνικού εδάφους, το νέο Toyota RAV4 έχει αποδείξει πως είναι πιο άνετο, πιο ευρύχωρο, πιο ασφαλές και πιο οδηγοκεντρικό από το μοντέλο που αντικατέστησε. Ταυτόχρονα, είναι ευέλικτο, αξιόπιστο και χρηστικό, ενώ οι κινητήρες του προσφέρουν πολλές επιλογές και είναι οικονομικοί με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Έτσι, σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή εμφάνιση ορίζει για μία φορά ακόμη την κατηγορία των SUV.Όσον αφορά τη γιορτή των 20 χρόνων του που έγινε επί ελληνικού εδάφους, απέδειξε πως τα καταφέρνει περίφημα και στο χώμα, ωστόσο πιο σημαντικό ίσως να ήταν πως αποτέλεσε το μέσο για να προβληθεί η Ελλάδα σε μία περίοδο όπου ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία μας.Toyota RAV4: Ο πρώτος SUV διδάξας1η γενιά (1994-2000)Το πρώτο SUV στην ιστορία της αυτοκίνησης δημιούργησε αίσθηση με το ξεχωριστό σχήμα και τις compact διαστάσεις του. Βασιζόταν στο πάτωμα της Corolla, είχε αυτοφερόμενο αμάξωμα (3θυρο ανοικτό & κλειστό, καθώς και 5θυρο), με αποκλειστικά 2λιτρους κινητήρες και τετρακίνηση χωρίς κοντές σχέσεις.2η γενιά (2000-2006)Η δεύτερη γενιά του Toyota RAV4 πάταγε πάλι στο πάτωμα της Corolla, ξεχώρισε για την οδική της συμπεριφορά, ήταν διαθέσιμη επίσης με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, ενώ είχε 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel, καθώς και έναν βενζινοκινητήρα στα 1,8 λτ. με 123 ίππους.3η γενιά (2006-2012)Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα και μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά, το 3ης γενιάς RAV4 είναι αποκλειστικά 5θυρο, διατίθεται και σε 2κίνητη έκδοση, ενώ έχει ευρύτερη γκάμα κινητήρων. Επιπλέον, διαθέτει νέο σύστημα 4κίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη καθώς και σύστημα κατάβασης λόφου (Downhill Assisst Control).4η γενιά (2013-σήμερα)Μεγαλύτερο από ποτέ σε διαστάσεις, με πιο ασφάλτινο προσανατολισμό και νέο σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς με λειτουργία Sport που «σφίγγει» το τιμόνι και αλλάζει την απόκριση του κινητήρα. Το 4ης γενιάς Toyota RAV4 είναι πιο ολοκληρωμένο και ποιοτικό από ποτέ, με πλήρη γκάμα κινητήρων.
Οι τρεις ημέρες της πανευρωπαϊκής παρουσίασης για τα 20 χρόνια του Toyota RAV4 ήταν γεμάτες οδηγικά και περιλάμβαναν κάθε είδος και μορφολογία εδάφους.