ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

3 «κουφά» παρκαρίσματα: Και όμως το ένα είναι νόμιμο!

5.404 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2024)
3 «κουφά» παρκαρίσματα: Και όμως το ένα είναι νόμιμο!

- Το παρκάρισμα στις μεγάλες πόλεις είναι πραγματικό βασανιστήριο
- Παρκάρισμα σε πεζοδρόμια και νησίδες: Παράνομο
- Κάθετο παρκάρισμα μηχανής ή smart: Παράνομο
- Μηχανή να παρκάρει σαν αυτοκίνητο; Ο νόμιμος τρόπος που προκαλεί… νεύρα

Το παρκάρισμα στις μεγάλες πόλεις είναι πραγματικό βασανιστήριο

Έχουμε γράψει ξανά και ξανά για το τεράστιο πρόβλημα εύρεσης πάρκινγκ στις μεγάλες πόλεις και ιδίως σε κεντρικές και πυκνοκατοικημένες περιοχές. Τα αυτοκίνητα αυξάνονται, όμως οι θέσεις μένουν οι ίδιες και το πρόβλημα μεγαλώνει, ενώ οι ενέργειες για ανακούφισή του είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Έτσι, ένας οδηγός που κινείται σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη ή και σε άλλες πόλεις, μπορεί να ξοδέψει ακόμα και μια ώρα κάθε μέρα ψάχνοντας για την πολυπόθητη θέση, με τις εντάσεις μεταξύ οδηγών και γειτόνων να μην είναι σπάνιο φαινόμενο.

Εμείς εντοπίσαμε 3 τρόπους παρκαρίσματος που εντοπίζονται συχνά στις παθούσες περιοχές και αναλύουμε κατά πόσο είναι νόμιμες αλλά και… ηθικές!

Παρκάρισμα σε πεζοδρόμια και νησίδες: Παράνομο

Το παρκάρισμα πάνω σε πεζοδρόμια είναι δυστυχώς καθημερινό φαινόμενο στα σημεία που αναφέραμε. Από αυτοκίνητα που έχουν τους δύο πλαϊνούς τροχούς πάνω στο πεζοδρόμιο (συνήθως σε στενούς δρόμους) για να μην εμποδίζουν τα άλλα αυτοκίνητα, έως οχήματα που είναι ολόκληρα παρκαρισμένα σε πεζοδρόμια, πλατείες, πεζόδρομους, ακόμα και… νησίδες! Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για παράνομη στάθμευση που τιμωρείται με πρόστιμο 80 ευρώ για όλα τα παραπάνω, ή 150 ευρώ όταν το όχημα παρεμποδίζει διάβαση αναπήρων ή οδηγό τυφλών (ανάγλυφες πλάκες στο πεζοδρόμιο).

Κάθετο παρκάρισμα μηχανής ή smart: Παράνομο

Εδώ έχουμε να κάνουμε με τον τρόπο παρκαρίσματος σχεδόν όλων των δίκυκλων, ενώ πολλές φορές βλέπουμε και άλλα μικρά αυτοκίνητα (πχ. smart, Ami κλπ.) να παρκάρουν καθ`αυτόν τον τρόπο. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ το κάθετο παρκάρισμα δεν επιτρέπεται ούτε για μηχανές ούτε για αυτοκίνητα, παρά μόνο αν υπάρχει σχετική διαγράμμιση. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την παράγραφο 6 του Αρθρου 34 «Τα οχήματα που βρίσκονται σε στάση ή στάθμευση, επιβάλλεται να τοποθετούνται παράλληλα με την οριογραμμή του οδοστρώματος και επί της αντιστοιχούσας γι' αυτούς προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας πλευράς, εκτός αν ορίζεται με σήμανση διαφορετικά».

Βέβαια εδώ προκύπτει και ένα πιο… ηθικό ζήτημα που θα το αναλύσουμε στην επόμενη περίπτωση.

Μηχανή να παρκάρει σαν αυτοκίνητο; Ο νόμιμος τρόπος που προκαλεί… νεύρα

Ο νόμιμος τρόπος λοιπόν για να σταθμεύουν οι μοτοσυκλέτες είναι ο οριζόντιος, όπως δηλαδή τα αυτοκίνητα, με μόνη εξαίρεση σημεία που υπάρχει σχετική διαγράμμιση, ή ειδικές θέσεις για μηχανές. Παρόλα αυτά, ο συγκεκριμένος τρόπος προκαλεί εκνευρισμό στους οδηγούς ΙΧ που μπορεί να ψάχνουν για ώρες θέση και τελικά να βλέπουν ένα όχημα που μπορεί να παρκάρει ανάμεσα από άλλα αυτοκίνητα να πιάνει ολόκληρη θέση.

Αντίστοιχα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ιδιοκτητών ΙΧ και δίτροχου που μένουν σε περιοχές με πρόβλημα στάθμευσης, οι οποίοι όταν παίρνουν το αυτοκίνητό τους, «καβατζώνουν» τη θέση με ένα δίκυκλο (συχνά σαράβαλο). Προφανώς αυτή η συνήθεια παρότι «νόμιμη» δεν είναι ιδιαίτερα ηθική, προκαλώντας την δυσαρέσκεια των γειτόνων και ακόμα και εντάσεις. Στην παραπάνω περίπτωση, πρέπει να αναφέρουμε ότι απαγορεύεται να μετακινηθεί η μηχανή από οποιονδήποτε εκτός των Αρχών.
Συνοψίζοντας, αντιλαμβανόμαστε ότι το παράλληλο παρκάρισμα παρότι παράνομο, αποτελεί μια πιο «ηθική» επιλογή, όμως αυτό δεν καθιστά το νόμιμο οριζόντιο παρκάρισμα των 2τροχων εκ των πραγμάτων λάθος.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως παρόλο που το «διπλοπαρκάρισμα» απαγορεύεται, υπάρχει μια περίπτωση που αυτό επιτρέπεται και αφορά δίτροχα οχήματα. Πιο συγκεκριμένα «Κατ' εξαίρεση, τα δίτροχα ποδήλατα, μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι καθώς και τα Ε.Π.Η.Ο., μπορούν να σταθμεύουν το ένα παράπλευρά με το άλλο σε διπλή σειρά».

EPILEGONTAS LEASING
NEXEN VS CONTINENTAL