Το ανανεωμένο Audi Q5, που απέκτησε φρεσκαρισμένη εμφάνιση, αλλά κυρίως up-to-date τεχνολογίες που τονίζουν τον premium και πολυτελή χαρακτήρα του μεγάλου γερμανικού SUV. Αυτά είναι τα 5 hi-lights του!
Στο πίσω μέρος εκτός από σχεδιαστικά, έχουμε και τεχνολογικά νέα. Το ανανεωμένο Audi Q5 είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που προσφέρεται με (έξτρα) πίσω digital OLED φώτα. Το φως των OLED είναι εξαιρετικά ομοιογενές, απεριόριστα ρυθμιζόμενο και επιτυγχάνει πολύ υψηλή αντίθεση. Επιπλέον, μπορεί να κατατμηθεί, με τα τμήματα αυτά να είναι ξεχωριστά ελεγχόμενα και να μπορούν να αναπτύξουν διαφορετικά επίπεδα φωτεινότητας.
Στο ανανεωμένο Q5 χρησιμοποιούνται σήμερα τρία πλακίδια των έξι μονάδων, με άλλα λόγια 18 τμήματα ανά λάμπα. Προσφέρεται επιλογή τριών φωτιστικών υπογραφών στα πίσω φώτα, κατά την αγορά του αυτοκινήτου ανανεωμένου Q5. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της μεταβλητότητας στη λειτουργία τους είναι πως στη λειτουργία Dynamic του συστήματος παραμετροποίησης Audi drive select, τα πίσω φώτα αποκτούν πιο δυναμική υπογραφή. Επιπλέον, μπορούν να εφαρμοστούν κινούμενα φωτιστικά εφέ, όπως σενάρια άφιξης/αναχώρησης από το αυτοκίνητο, καθώς και δυναμικά φλας. Επίσης όταν ένα άλλο όχημα πλησιάζει στο φανάρι π.χ. σε λιγότερο από δύο μέτρα πίσω από το Q5 όλα τα τμήματα των πίσω φώτων OLED ανάβουν. Όταν το Q5 αρχίσει να κινείται, επιστρέφει στην αρχική υπογραφή φωτός. Στο μέλλον ενδέχεται στα πίσω φώτα αυτού του τύπου να εμφανίζονται προκαθορισμένα σύμβολα για να παρέχουν σε άλλους χρήστες του δρόμου έγκαιρες προειδοποιήσεις για κινδύνους, όπως ολισθηρούς δρόμους ή το τέλος ενός μποτιλιαρίσματος στην εθνική οδό.
Η έκδοση 40 TDI του ανανεωμένου Audi Q5 «φορά» τον αναβαθμισμένο και πλέον ήπια υβριδικό (με ηλεκτρικό κύκλωμα 12V) 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα. Είναι 22,5 κιλά ελαφρύτερος από πριν και αποδίδει πλέον 204 PS και 400 Nm ροπής.
Στην πράξη είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία και δεν «ακούγεται», ενώ χάρη στο «έξυπνο» turbo και τη mild hybrid χείρα βοηθείας είναι ελαστικός από χαμηλά με καλή απόκριση, ειδικά με επιλεγμένο το πρόγραμμα Dynamic. Σε γενικές γραμμές και σε συνδυασμό με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic, το Q5 40 TDI κινείται σβέλτα, ενώ όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι το προσπέρασμα γίνεται τάχιστα. Η Audi υπόσχεται 6,3 λτ./100 χλμ., αλλά στις δοκιμές κατανάλωσης του AutoΤρίτη TEST CENTER είδαμε γύρω στα 8,5 λτ./100 χλμ.
Στην συγκρατημένη κατανάλωση του νέου Audi Q5 βοηθά και η… light τετρακίνηση quattro ultra, που δεν βασίζεται σε κεντρικό διαφορικό (υπάρχει στη μη εισαγόμενη έκδοση 50 TDI), αλλά σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη. Αυτή η τετρακίνηση χαρακτηρίζεται από την πλήρη απεμπλοκή του πίσω άξονα για λιγότερες τριβές και απώλειες και κατά συνέπεια μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Η ροπή μεταφέρεται πίσω μόνον όταν είναι πραγματικά απαραίτητο, με τον ηλεκτρονικό έλεγχο (γωνία τιμονιού, επιτάχυνση κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα, θέση γκαζιού, κινητήρας κ.α.) να επιβλέπει τις συνθήκες πρόσφυσης και κίνησης κάθε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Επίσης, η τετρακίνηση Quattro Ultra έχει την δυνατότητα να μεταφέρει διαφορετική ροπή σε κάθε τροχό μέσω λειτουργίας torque vectoring (φρενάροντας τον τροχό με την μικρότερη πρόσφυση) και συνεργάζεται στενά με το ESP.
Η καμπίνα ανανεωμένου Audi Q5 βρίθει από στοιχεία που προβάλουν τον τεχνολογικό του χαρακτήρα. Έτσι, μπροστά από τον οδηγό συναντούμε τον πλήρως ψηφιακό και διαμορφούμενο πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit, με υψηλής ευκρίνειας οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό πρωταγωνιστεί πλέον η νέα οθόνη αφής 10,1 ιντσών που φιλοξενεί το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ΜΙΒ3. Αυτό προσφέρει 10 φορές μεγαλύτερη υπολογιστική δύναμη σε σχέση με πριν, κυρίως όμως ο χειρισμός γίνεται μέσω αφής και φωνητικών εντολών (ο παλιός πιεζοπεριστροφικός διακόπτης ελέγχου δεν υπάρχει φυσικά έχοντας δώσει τη θέση σε μια θήκη). Όλες οι καθιερωμένες πια δυνατότητες συνδεσιμότητας (Android Auto, Apple CarPlay, Amazon Alexa) δεν θα μπορούσαν να λείπουν, με το σύστημα πλοήγησης να λαμβάνει δορυφορικές εικόνες υψηλής ευκρίνειας από το Google Earth.
Στο κέντρο του ταμπλό πρωταγωνιστεί η νέα οθόνη αφής 10,1 ιντσών με το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ΜΙΒ3.
Το Audi Q5 διαθέτει ανάρτηση (μπροστά με διπλά ψαλίδια και πίσω ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων) που είναι διαθέσιμη σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: Βασική με κλασσικά ελατήρια και αμορτισέρ, με πιο σφιχτές ρυθμίσεις (S-Line), με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τέλος με ενεργή αερανάρτηση. Στην τελευταία δεν υπάρχουν σπειροειδή ελατήρια, αλλά θάλαμοι, στους οποίους συμπιέζεται ή αποσυμπιέζεται κατάλληλη ο αέρας ώστε να προσφέρουν στο Audi Q5 κύλιση μαγικού χαλιού. Παράλληλα αυτή η ανάρτηση έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος, ούσα χρήσιμη σε εκτός δρόμου περιηγήσεις.
Επιπλέον, από το σύστημα Audi drive select, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε έως και 7 προγράμματα οδήγησης συμπεριλαμβανομένων off-road και all-road (με αερανάρτηση), που προσαρμόζουν κατάλληλα όλα τα υποσυστήματα ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.