Στην εποχή που ο εξηλεκτρισμός κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος ακόμα και στα μοντέλα επιδόσεων, το Audi RS3 παραμένει πιστό στην παράδοση των κινητήρων βενζίνης. Με 400 ίππους από το 2,5λιτρο turbo μοτέρ και με κόστος απόκτησης στις 83.950 ευρώ περιμένει τους εύπορους ενδιαφερόμενους να το αποκτήσουν, υποσχόμενο βόλτες απείρου κάλλους μέσω των θεϊκών του επιδόσεων. Ποια είναι όμως τα 5 πράγματα που ξεχωρίζουν στη νέα γενιά του «καυτού» μικρομεσαίου χατσμπακ της γερμανικής φίρμας;
Όταν το νέο RS3 είναι εφοδιασμένο με τα έξτρα LED Matrix φώτα, τότε στον αριστερό προβολέα απεικονίζεται μια καρό αγωνιστική σημαία τερματισμού ως ένα δυναμικό μοτίβο απομάκρυνσης και προσέγγισης προς το καυτό χάτσμακ της Audi. Παράλληλα, στην πλευρά του οδηγού εμφανίζονται και τα στοιχεία R-S-3. Στη διάρκεια της οδήγησης, η καρό σημαία εμφανίζεται και στους δύο προβολείς. Μια λεπτομέρεια που δίνει άλλο «χρώμα» στην εικόνα του μοντέλου, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε σεντάν, 4θυρη έκδοση (321 λτ. χώρος αποσκευών). Στη χάτσμπακ διαμόρφωση ο χώρος αποσκευών έχει περιοριστεί τα 282 λτ.
Κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει ένα πολυβραβευμένο 5κύλινδρο σε σειρά turbo μοτέρ 2.480 κ.εκ., που αποδίδει ούτε λίγο ούτε πολύ 400 άλογα στις 5.600-7.000 σ.α.λ. Και από ροπή; Aλλο πράγμα: 500 Nm στις 2.250-5.600 σ.α.λ.. Η ιδιαίτερη σειρά ανάφλεξης των κυλίνδρων (1,2,4,5,3) κάνει τον ήχο τόσο μοναδικό, που ακούγεται σαν ένας θυμωμένος V8. Για τον ήχο μάλιστα φροντίζει τα μάλλα και η special εξάτμιση με τις δύο οβάλ απολήξεις. Για πρώτη φορά σε RS3, η εξάτμιση ενσωματώνει στάνταρ ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου των κλαπέτων. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει τα χαρακτηριστικά ήχου του αυτοκινήτου μέσω του κουμπιού λειτουργίας RS. Στις λειτουργίες Dynamic και RS Performance, για παράδειγμα, τα κλαπέτα ανοίγουν πολύ νωρίτερα για πολύ πιο έντονες και σπορ νότες από την εξάτμιση.
Οι επιδόσεις του Audi RS3 είναι καταιγιστικές: 0-100 σε 3,8 δλ. και τελική ταχύτητα, που φτάνει στα 290 χλμ./ώρα με το προαιρετικό πακέτο RS Dynamic και κεραμικά φρένα (αλλιώς 250 χλμ./ώρα ηλεκτρονικά περιορισμένη, που μπορεί να αναβαθμιστεί στα 280 χλμ./ώρα). Στην RS διαμόρφωση του πίνακα οργάνων μπορεί να δει κανείς τα γραμμικά και πλευρικά g, το 0-100, το 0-200 και το 400άρι. Ειδικά στο RS3 όμως το στροφόμετρο είναι ανασχεδιασμένο στην απεικόνιση RS Runway: Οι ενδείξεις φαίνονται αντίθετα και με τρόπο που προσομοιάζουν έναν αεροδιάδρομο: στο background εμφανίζονται οι χαμηλές ενδείξεις στροφών και στο πρώτο πλάνο οι υψηλές σ.α.λ..
Στην RS διαμόρφωση του πίνακα οργάνων μπορεί να δει κανείς τα γραμμικά και πλευρικά g, το 0-100, το 0-200 και το 400άρι. Στην απεικόνιση RS Runway οι ενδείξεις προσομοιάζουν έναν αεροδιάδρομο.
Όπως και να έχει πάντως, οι top επιδόσεις του RS3 απαιτούν και δυνατά φρένα. Έτσι μπροστά υπάρχουν 6πίστονες δαγκάνες και αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 375 χλστ. (310 χλστ. πίσω). Ωστόσο, το RS3 μπορεί να εξοπλιστεί και με κεραμικούς δίσκους (380 χλστ. μπροστά) και όσοι τους προτιμήσουν μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε γκρι, κόκκινες ή μπλε δαγκάνες (η επιλογή σε περίπτωση ατσάλινων δίσκων είναι μόνο το κόκκινο χρώμα).
Το νέο RS3 είναι το πρώτο μοντέλο της Audi που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο. Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία, ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες. Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης. Το σύστημα δυναμικής οδήγησης Audi drive select στο νέο RS3 προσφέρει επτά λειτουργίες: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, καθώς και RS Individual, RS Performance και RS Torque Rear. Με το τελευταίο η μετάδοση της κίνησης γίνεται ουσιαστικά στους πίσω τροχούς με αποτέλεσμα ο οδηγός να μπορεί να πραγματοποιεί πλαγιολισθήσεις ισχύος.
Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής.
Το τιμόνι το RS3 μπορεί να είναι στρογγυλό ή flat bottom. Ανεξάρτητα από το σχήμα πάντως στο τιμόνι υπάρχει πλέον το μαγικό κουμπί RS, που επιτρέπει στον οδηγό άμεση πρόσβαση στα RS Performance και RS Individual (εξατομικευμένο) προγράμματα λειτουργίας και τις σχετικές ρυθμίσεις σε κινητήρα, ανάρτηση, κιβώτιο, τετρακίνηση, ήχο κτλ.. Από το κουμπί αυτό επίσης υπάρχει πρόσβαση στην τελευταία παραμετροποίηση που έχει επιλεγεί.