ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

50 χρόνια Opel GT

2.890 Επισκέψεις στο άρθρο (12/4/2018)

Το κλασικό πλέον Opel GT γιορτάζει τα 50 του χρόνια πρωταγωνιστώντας στην έκθεση «Bodensee-Klassik» που θα ανοίξει τις πόρτες της τον ερχόμενο Μάιο.

Η καριέρα του Opel GT ξεκίνησε όχι πριν από 50, αλλά πριν από  53 χρόνια κάνοντας την εμφάνισή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 1965 (IAA), όπου η εταιρία παρουσίασε το διθέσιο σπορ μοντέλο. Με αεροδυναμικό αμάξωμα, χαμηλό εμπρός τμήμα με αναδιπλούμενους προβολείς, φουσκωμένους θόλους τροχών και αιχμηρό πίσω τμήμα, το αυτοκίνητο δεν είχε καμία σχέση με οτιδήποτε είχε παρουσιάσει μέχρι τότε Ευρωπαίος κατασκευαστής, ενώ χάρη στις πλούσιες καμπύλες του, πολύ σύντομα άρχισαν να το αποκαλούν «Coke Bottle Shape», που υποδήλωνε το σχήμα μπουκαλιού της Coca Cola.

Από εκεί και πέρα το πρώτο Opel GT πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης το 1968 όντας το πρώτο δείγμα Γαλλο-Γερμανικής συνεργασίας. Μάλιστα, χάρη σε προηγούμενα κοινά projects, ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Chausson and Brissoneau & Lotz ήταν δοκιμασμένος εταίρος για την Opel και η Γαλλική εταιρία ανέλαβε τη δημιουργία των πρεσαριστών πάνελ, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση εσωτερικού του GT, πριν σταλεί στη Γερμανία για την τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του συστήματος κίνησης.
 

Οι αγοραστές του GT μπορούσαν να επιλέξουν από δύο τετρακύλινδρους κινητήρες: έναν 1.100 κ.εκ. με 60 άλογα από το Kadett και έναν 1,9 λτ. με 90 άλογα από το Rekord. Το GT 1900 έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές από την πρώτη στιγμή έχοντας στη φαρέτρα του τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα. Οι πίσω τροχοί κινούνταν μέσω ενός τετρατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ στην Ευρώπη υπάρχε προαιρετικά το τριτάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Με χαμηλό κέντρο βάρους, ανθεκτικό αμάξωμα και δυναμικό πλαίσιο, το GT ήταν ιδανικό για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το 1971, ο Dr. Georg von Opel, εγγονός του ιδρυτή της εταιρίας, μετέτρεψε το GT σε ηλεκτρικό, που έφτανε στην τελική ταχύτητα των 189 χλμ./ώρα και σημείωσε αρκετά παγκόσμια ρεκόρ. Έπειτα, τον Ιούνιο του 1972, η Opel κατασκεύασε ένα πετρελαιοκίνητο GT που κατέρριψε δύο παγκόσμια ρεκόρ και 18 διεθνή ρεκόρ στην πίστα δοκιμών του Dudenhofen. Η τελική ταχύτητα των 197 χλμ./ώρα σε ένα χιλιόμετρο δημιούργησε αίσθηση για μοντέλο diesel της εποχής.

Τέλος, σημειώνεται πως το GT παραγωγής εξακολουθούσε να συναρπάζει τους πελάτες μέχρι το τέλος της παραγωγής του, το 1973. Χάρη στις επιδόσεις, τη μοναδική σχεδίαση και την ελκυστική τιμή, η δημοτικότητα του GT ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Η συνολική παραγωγή έφτασε τις 103.463 μονάδες μέσα σε πέντε μόλις χρόνια. Το GT δείχνει επίσης ότι οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Opel του παρελθόντος είχαν στο μυαλό τους το σλόγκαν “Η Γερμανική ακρίβεια συναντά την γλυπτική τέχνη” ήδη από τότε. Ή όπως χαρακτηριστικά λέει ο ηθοποιός και οδηγός του GT, Ken Duken: «Η διαφήμιση ήταν λάθος – το να πετάς δεν είναι καλύτερο!»

Mercedes
PEUGEOT