Παίρνουμε τέσσερις μάρκες που έχουν την φήμη των προσιτών οικονομικά και επιλέγουμε τα δημοφιλή μοντέλα τους. Πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα και πόσο στο εξωτερικό, στην ίδια έκδοση κινητήρα και στον ίδιο εξοπλισμό;
Κακά τα ψέματα, οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων έχουν ανέβει, όπως κάθε προϊόν στην χώρα μας. Το θέμα είναι κατά πόσο μία τιμή ανταποκρίνεται στην αξία ενός αυτοκινήτου, κάτι μπορείς να διαπιστώσεις και από το κόστος του σε μία αγορά του εξωτερικού. ΟΚ, είναι διαφορετικές οι συνθήκες διαβίωσης και οι οικονομικές απολαβές σε μία άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ωστόσο αποτελεί ένα δείγμα αναφοράς πόσο κοστίζει το ίδιο μοντέλο στην Ελλάδα και πόσο στην Γερμανία ή την Γαλλία, για παράδειγμα.
Κάνουμε, λοιπόν, μία έρευνα αγοράς επιλέγοντας τέσσερις μάρκες που φημίζονται για τις προσιτές τιμές των μοντέλων τους. Με αλφαβητική σειρά, παίρνουμε τις Dacia, Hyundai, Skoda και Toyota, διαλέγοντας από κάθε μάρκα best-seller μοντέλα στην ελληνική αγορά. Πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα και πόσο στο εξωτερικό, στην ίδια έκδοση κινητήρα και στον ίδιο εξοπλισμό;
Dacia Sandero και Dacia Duster: Πληρώνεις μέχρι και 5,5 χιλιάρικα παραπάνω στην Ελλάδα από ό,τι στη Γαλλία
Ποια είναι η μάρκα που λέγεται ότι κρατά χαμηλές τις τιμές των μοντέλων της; Η Dacia φημίζεται για το χαμηλό κόστος των καινούργιων αυτοκινήτων της, λεπτομέρεια που εξηγεί και τις ευρωπαϊκές πρωτιές πωλήσεων του Dacia Sandero. Στην Ελλάδα, ως Streetway και με το νέο σήμα της μάρκας, το Dacia Sandero κοστίζει στον εξοπλισμό Expression 17.920 ευρώ ως βενζινοκίνητο, ενώ στην έκδοση διπλού καυσίμου με βενζίνη και LPG κάνει 18.520 ευρώ (100 PS). Στην γαλλική αγορά που η Dacia έχει, λόγω Renault, την έδρα της, το ίδιο μοντέλο, στο ίδιο εξοπλιστικό πακέτο κοστίζει γύρω στα 3.000 ευρώ λιγότερα. Πιο συγκεκριμένα, αγοράζεις το βενζινοκίνητο Sandero Streetway των 90 ίππων 14.900 ευρώ, ενώ το υγραεριοκίνητο μοντέλο με τα 100 άλογα κοστίζει 15.650 ευρώ.
Αντίστοιχες ή και μεγαλύτερες είναι οι διαφορές κόστους στο οικογενειακό SUV, Dacia Duster. Στην ελληνική αγορά και την έκδοση εξοπλισμού Expression, το Duster των 100 ίππων που «καίει» LPG κοστίζει 22.580, στην Γαλλία το ίδιο μοντέλο κάνει 19.250 ευρώ. Πάνω από 4 χιλιάδες είναι η διαφορά του πετρελαιοκίνητου Duster με τα 115 άλογα σε Ελλάδα (25.750 ευρώ) και Γαλλία (21.450 ευρώ), ενώ στο 4κίνητο diesel η διαφορά ξεπερνά τα 5,5 χιλιάρικα (29.370 ευρώ στην Ελλάδα, 23.750 ευρώ στην Γαλλία). Να σημειώσουμε, ότι η ελληνική αντιπροσωπεία της Dacia προσφέρει το 4κίνητο diesel Duster σε φθηνότερη έκδοση (Essential) στα 27.510 ευρώ, η οποία ωστόσο δεν διατίθεται στην αγορά της Γαλλίας.
Hyundai: Στα ίδια λεφτά το i20, αρκετά φθηνότερο το «βασικό» Tucson στην Ελλάδα
Συνεχίζουμε με την Hyundai, μία εταιρεία που ξεχωρίζει για το value for money των μοντέλων της, την καλή σχέση εξοπλισμού-παροχών με το κόστος αγοράς. Μην ξεχνάμε πως η ελληνική αντιπροσωπεία της Hyundai καλύπτει κάθε νέο μοντέλο της με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών και απεριορίστων χιλιομέτρων, ακόμη και εντός πίστας για τα «N» μοντέλα της.
Εμείς δεν θα ασχοληθούμε με τα... αγωνιστικά της Hyundai αλλά θα πάμε σε δύο προσιτές και εμπορικές επιλογές της γκάμας της. Best-seller της εταιρείας στην ελληνική αγορά και 3ο δημοφιλέστερο στην λιανική για το 2022, το Hyundai i20 είναι δημοφιλής επιλογή στο segment των μικρών (πιο ευρύχωρο συνολικά με βάση τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center). Θα συγκρίνουμε 3 χειροκίνητες εκδόσεις του i20 έχοντας σημείο αναφοράς την γερμανική αγορά. Φθηνότερο κατά 765 ευρώ είναι στην Ελλάδα το ατμοσφαιρικό Hyundai i20 με τα 84 PS (16.890 έναντι 17.655 ευρώ), ενώ με τον turbo 1,0 TGD-i των 100 ίππων στην Ελλάδα θα πληρώσεις 580 ευρώ λιγότερα από ό,τι στη Γερμανία (18.090 έναντι 18.670 ευρώ). Το ίδιο μοτέρ, με την προσθήκη ήπια υβριδικού κυκλώματος 48V κοστίζει στην Ελλάδα 200 ευρώ περισσότερο σε σχέση με το κόστος «βασικής» στην Γερμανία (19.890 έναντι 19.690 ευρώ).
Από εκεί και πέρα, αρκετά φθηνότερο είναι στην αρχική έκδοση εξοπλισμού και κινητήρα το Hyundai Tucson. Ένα από τα πιο ευρύχωρα μικρομεσαία SUV, το Hyundai Tucson με τον 1.600άρη turbo κινητήρα, mild hybrid 48-βολτο σύστημα, 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και στάνταρ εξοπλισμό κοστίζει στην Ελλάδα 29.990 ευρώ. Το ίδιο μοντέλο ακριβώς, κάνει στην «βασική» του 32.710 ευρώ στην γερμανική αγορά. Από την άλλη πλευρά, στην Γερμανία θα πληρώσεις λιγότερα για το full υβριδικό κορεατικό C-SUV. Στην «βασική» του, το 2κίνητο Hyundai Tucson HEV με τα 230 άλογα κοστίζει στην γερμανική αγορά 37.690 ευρώ, σχεδόν 3 χιλιάρικα λιγότερο από το «ελληνικό» (40.540 ευρώ).