Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ακριβοί δρόμοι ή καθόλου δρόμοι; Ανταποκρίνονται τα νέα διόδια στο έργο που έχει γίνει στην Ε.Ο.;

Ακριβοί δρόμοι ή καθόλου δρόμοι; Ανταποκρίνονται τα νέα διόδια στο έργο που έχει γίνει στην Ε.Ο.;

(10/3/2009)

Ένα σχεδόν χρόνο πριν οι Εθνικές Οδοί παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες που θα αναλάμβαναν την βελτίωση, συντήρηση και επέκταση των δρόμων αυτών. Στα πλαίσια αυτής της παραχώρησης προβλέπονταν και νέα διόδια που μέχρι το Πάσχα θα έρθουν πλέον πολύ κοντά και στην Αθήνα. Εκτός από τα διόδια όμως, εσείς είδατε άλλες διαφορές στις Εθνικές Οδούς;

Το δίλημμα «ακριβοί δρόμοι ή καθόλου δρόμοι» απαντήθηκε εκ των πραγμάτων με την ανάθεση των δύο κεντρικών οδικών αξόνων σε εταιρείες εκμετάλλευσης με αντίκρισμα την ανακατασκευή, συντήρηση και επέκταση του δικτύου. Εκ των πραγμάτων λοιπόν έχουμε να περιμένουμε ακριβότερα διόδια στις Εθνικές Οδούς, ξεκινώντας με τις ανατιμήσεις στους υπάρχοντες σταθμούς και φτάνοντας σήμερα στη δημιουργία νέων. Και αυτό είναι που τσούζει τώρα γιατί ένας νέος σταθμός διοδίων τόσο κοντά στην Αθήνα όσο η Βαρυμπόμπη σημαίνει πως θα προσθέσει στο κόστος μετακίνησης σχεδόν όσο πρόσθεσε και η Αττική Οδός. Με μία όμως βασική διαφορά. Η Αττική Οδός δεν υπήρχε. Όταν κατασκευάστηκε έδωσε μια νέα πνοή δίνοντας λύση σε πολύ κόσμο στο λεκανοπέδιο, αποσυμφόρησε πυκνοκατοικημένες περιοχές και βελτίωσε σημαντικά την ποιότητα ζωής της πρωτεύουσας, έμμεσα ή άμεσα. Το χρηματικό αντάλλαγμα για κάτι τέτοιο ήταν εμφανές πως έπιανε τόπο. &&&& Τώρα όμως, τι αλλάζει; Η Εθνική Οδός Αθηνών Λαμίας θα είναι μετά τα διόδια η ίδια που ήταν και πριν. Θα εξυπηρετεί με τον ίδιο τρόπο και θα περνάει από τις ίδιες περιοχές. Ακόμη χειρότερα, αντίθετα με την Αττική Οδό, η Ε.Ο. αποτελεί μοναδικό δρόμο προς τις περισσότερες κατευθύνσεις στα βόρεια της πρωτεύουσας, αφού είχε σχεδιαστεί να είναι η βασική αρτηρία. Και τώρα αυτή η αρτηρία πληρώνεται μόλις μερικά χιλιόμετρα έξω από το κέντρο. &&&& Με δεύτερη ματιά, βέβαια, η Ε.Ο. έχει αναμορφωθεί σημαντικά, έχει αποκτήσει νέο ασφαλτοτάπητα, ενώ γίνονται μεγάλα έργα στο μήκος της για την παράκαμψη επικίνδυνων σημείων. Μόνο που αυτά τα έργα δεν «φαίνονται» τόσο κοντά στην Αθήνα. Δεν είναι κάτι που χρησιμοποιεί στις καθημερινές του μετακινήσεις κανείς που πηγαινοέρχεται μέχρι τη Βαρυμπόμπη ή τον ¶γιο Στέφανο. Μπορεί η Ε.Ο. να είναι ενιαία και η διαχείριση της να γίνεται με αυτό υπόψη, όμως από τη στιγμή που αποτελεί το βασικό δρόμο για τα βόρεια προάστια, το χαρακτήρα της Εθνικής Οδού και μαζί τα διόδια, έπρεπε να τα έχει έξω από τον αστικό ιστό, όπως ήταν τουλάχιστον μέχρι σήμερα. &&&& Εσάς σας επηρεάζουν τα νέα διόδια; Πιστεύετε πως ανταποκρίνονται στα έργα που έχουν γίνει ή γίνονται στην Ε.Ο.; Μήπως μπλέκονται πολύ στις αστικές μετακινήσεις; Ή μήπως θέλετε τα διόδια σαν αποτρεπτικό μέσο για τη χρήση αυτοκινήτου στην Αθήνα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Fia