- Ξεκίνησε φτιάχνοντας μοτοποδήλατα
- Πήρε 13 παγκόσμια πρωταθλήματα στη Formula 1
- Πλέον έχει μόνο υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
- Μέχρι το 2040 θα πουλάει μοντέλα μόνο με μηδέν ρύπους
Η ιστορία της Honda ξεκινάει στις 24 Σεπτεμβρίου του 1948 με την ίδρυση της φίρμας από τον Soichiro Honda και το 1949, η δίχρονη Honda Dream D Type των 98 κ.εκ. ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής και προπομπός της μελλοντικής τεχνολογικής εξέλιξης της Honda. Λίγους μήνες αργότερα ο Soichiro Honda, πήρε μια κομβική απόφαση που άλλαξε όλο το μέλλον της φίρμας. Ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον Takeo Fujisawa, με όραμα να κάνουν τη Honda, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών στον κόσμο.
Η αρχή έγινε με το Cub F-Type, ένα ποδήλατο με δίχρονο βοηθητικό κινητήρα 50 κ.εκ., ενώ η επιτυχία ήρθε με το θρυλικό Super Cub C100, που παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 1958 και συνεχίζεται να κατασκευάζεται αδιάλειπτα από τότε.
Αυτό αποτέλεσε σημείο καμπής για τη Honda, καθώς η επιτυχία του την έφερε στις H.Π.A., όπου ιδρύθηκε η American Honda Motor Co. Inc. στο Λος ¶ντζελες, αλλά και στην πρώτη εμφάνιση της Honda στο διάσημο αγώνα ΤΤ, όπου κέρδισε τον τίτλο του κατασκευαστή. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 1961, η Honda απέσπασε τους δύο πρώτους διεθνείς τίτλους της στις κατηγορίες 125cc και 250cc. Από τότε, η Honda αγωνίζεται στο υψηλότερο, παγκόσμιο αγωνιστικό επίπεδο σε δύο τροχούς.
Τα πρώτα της αυτοκίνητα και οι νίκες στη Formula 1
Το 1962 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, η Honda παρουσίασε τα πρώτα της αυτοκίνητα, τα μίνι σπορ S360 και S500 και το μίνι φορτηγό T360 που άνοιξαν το δρόμο για διάφορα Kei Cars που κυκλοφόρησαν εκείνη τη δεκαετία.
Πριν όμως η Honda κυκλοφορήσει το πρώτα «πραγματικά» μοντέλα παραγωγής της, ο Soichiro Honda είχε όνειρο να κερδίσει έναν αγώνα με αυτοκίνητο δικής του κατασκευής και έτσι η Honda έκανε ντεμπούτο στο πρωτάθλημα της F1, στο Γερμανικό GP του 1964 στο Nürburgring και μόλις το 1965 θα πετύχει την πρώτη της νίκη στο Μεξικό.
Η γέννηση του «θρύλου» Civic, το V-Tec και τα «Type R» μοντέλα
Αφού εκπληρώθηκε και αυτό το όραμα, η Honda επικεντρώθηκε στην κατασκευή αυτοκινήτων και το 1972 παρουσιάστηκε Civic που σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία σε επίπεδο πωλήσεων και τιμήθηκε με πολλαπλά βραβεία.
Μετά την επιτυχία του Civic, το κοινό απαίτησε ένα μεγαλύτερο Honda και έτσι το 1976, αφίχθη το Honda Accord, όντας προσιτό, σπορ και αποδοτικό. Τον Φεβρουάριο του 1989, η Honda παρουσίασε το NSX το πρώτο ιαπωνικό supercar στην παγκόσμια αγορά, όπως και το Integra, εξοπλισμένο με τον πρώτο κινητήρα DOHC VTEC.
Παράλληλα από το 1983, Honda επέστρεψε ως προμηθευτής κινητήρων σε μια χρυσή εποχή, με έξι συνεχόμενους τίτλους κατασκευαστών και πέντε τίτλους οδηγών. Η ενασχόληση της με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αναμενόμενα πέρασε και στα μοντέλα παραγωγής, όταν για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν οι εκδόσεις «Type R».
Το πρώτο Honda που φόρεσε το κόκκινο σήμα Type R ήταν το supercar Honda NSX Type R, το οποίο ήταν διαθέσιμο σε περιορισμένο αριθμό από το 1992 έως το 1995. Αργότερα το είδαμε και στο Accura Integra, όπως φυσικά και στο Honda Civic.