Τα πλαστικά φανάρια κιτρινίζουν και θαμπώνουν με τα χρόνια
Η αντικατάσταση είναι πανάκριβη και τελικά ασύμφορη ειδικά σε παλιότερα αυτοκίνητα
Το ξεθάμπωμα όμως τα κάνει να δείχνουν σαν καινούργια και να φέγγουν ακόμη καλύτερα
Το δοκιμάζεις μόνος σου ή δίνεις τα 60 ευρώ για να το κάνουν έξω; Δύσκολη απόφαση
Τα πλαστικά φανάρια κιτρινίζουν και θαμπώνουν με τα χρόνια
Τίποτα δεν προδίδει την ηλικία ενός αυτοκινήτου περισσότερο από τα κιτρινισμένα και θαμπά φανάρια. Mainstream ή premium τα φανάρια κιτρινίζουν το ίδιο, και εκτός από άσχημα κόβουν και πολλά μέτρα στα φώτα το βράδυ. Η λύση είναι απλή και γρήγορη, όμως το κόστος σταματάει πολλούς. Εσύ τι λες; Το αξίζει το δικό σου αμάξι;
Τα πλαστικά φανάρια ήρθαν για να μείνουν στο τέλος της δεκαετίας του `90, και μαζί τους έφεραν και το κιτρίνισμα και θάμπωμα με τα χρόνια. Δεν είναι μόνο το χαμηλότερο κόστος που άρεσε στους κατασκευαστές, αλλά κυρίως η δυνατότητα να έχουν κάθε δυνατό σχήμα, απελευθερώνοντας τη σχεδίαση του εμπρός μέρους, αλλά και να συμβάλουν στην προστασία των πεζών, αφού είναι πιο μαλακά και ελαφριά. Τα πλαστικά φανάρια αρέσουν επίσης και στις ασφαλιστικές αφού κοστίζει λιγότερο και είναι ότι πιο συχνό προς αντικατάσταση σε ένα τρακάρισμα.
Η αντικατάσταση είναι πανάκριβη και τελικά ασύμφορη ειδικά σε παλιότερα αυτοκίνητα
Πιο φθηνά δε σημαίνει και φθηνά όμως. Ειδικά όταν μιλάμε για παλιότερα αυτοκίνητα όπου το κόστος συντήρησης είναι ήδη τσιμπημένο, το να αλλάξεις δύο φανάρια με 250 ευρώ είναι αδιανόητο. ¶σε που συχνά το στοκ είναι περιορισμένο και θα πας είτε σε ιμιτασιόν είτε σε μεταχειρισμένα, οπότε η αντικατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη υπόθεση. Ακόμη περισσότερο όταν κάτι τέτοιο θεωρείται μάλλον «καλωπιστική» επισκευή, και ας βοηθάει πολύ στην ασφάλεια αφού απελευθερώνει τη δέσμη των φώτων.
Το ξεθάμπωμα όμως τα κάνει να δείχνουν σαν καινούργια και να φέγγουν ακόμη καλύτερα
Το ξεθάμπωμα φυσικά δεν είναι το ίδιο με την αντικατάσταση, αλλά αναλόγως κατάστασης μπορεί να επαναφέρει τα φανάρια σε μια πολύ αξιόλογη κατάσταση. Αν το πλαστικό έχει καεί από την υπεριώδη ακτινοβολία τελείως και έχει κίτρινες ή και καφέ στρώσεις, τότε μπορεί να μην επανέλθουν σε ικανοποιητικό βαθμό και το 60άρι να είναι πολύ για το τελικό αποτέλεσμα. Αν όμως προλάβεις τη φθορά το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλό και το αμάξι όχι μόνο θα δείχνει σαν καινούργιο αλλά θα φέγγει και σαν καινούργιο.
Το δοκιμάζεις μόνος σου ή δίνεις τα 60 ευρώ για να το κάνουν έξω;
Για τους «μάστορες» το ξεθάμπωμα μπορεί να γίνει και στο σπίτι. Η διαδικασία δεν είναι μυστική ούτε ιδιαίτερα δύσκολη. Το πέρασμα με όλο και ψιλότερα γυαλόχαρατα και νερό φαίνεται εύκολο στο Youtube, όμως όπως οι περισσότερες φαναρτζοδουλειές, πρέπει να το κάνεις πολύ χειρότερα πρώτα (με το χοντρό γυαλόχαρτο) πριν το κάνεις καλύτερο (με το ψιλό, και με το γυάλισμα στο τέλος). Θέλει γνώση και θάρρος, ενώ στο τέλος θέλει σίγουρα και ειδικό βερνίκι για να προστατεύσει το φρέσκο πλαστικό από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου που αλλιώς θα το κάνουν όπως πριν και χειρότερο σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Εσύ τι λες; Αξίζει το αμάξι σου το 60άρι; Μήπως ξέρεις να το κάνεις μόνος σου; Μήπως το έχεις κάνει ήδη; Και άξιζε τον κόπο;