Καλώς ακολουθεί η Land Rover την Jeep και ετοιμάζει «ήπια» SUV, η έπρεπε και οι δυο τους να μείνουν πιστοί στα off road;
(16/3/2009)
Όταν η Jeep ανακοίνωσε πριν πέντε χρόνια πως θα προσθέσει στη γκάμα των εκτός δρόμου μοντέλων της και κάποια SUV, οι σκληροπυρηνικοί γκρίνιαζαν πως αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της μάρκας. Σήμερα που κάνει το ίδιο και η Land Rover τι ισχύει;
H Land Rover ανακοίνωσε πως πήρε σχεδόν 40 εκατομμύρια ευρώ από τη βρετανική κυβέρνηση για να εξελίξει ένα «πράσινο» SUV με δίλιτρο τουρμποντίζελ κινητήρα σύστημα Start/Stop και ρύπους διοξειδίου του άνθρακα στο όριο των 120 γρ/χλμ. Το μοντέλο που θα βασίζεται στο πρωτότυπο LRX που παρουσίασε η μάρκα πέρσι στο Ντιτρόιτ, θα προστεθεί στη γκάμα της Range Rover και θα είναι ένα ελαφρύ SUV. Ελαφρύ τουλάχιστον ως προς το χαρακτήρα και σε αντίθεση με τα εκτός δρόμου θηρία που μας έχει συνηθίσει η Land Rover. Πρόκειται δηλαδή για ένα άνοιγμα της εταιρείας προς μικρότερα, πιο φιλικά στη χρήση και το περιβάλλον αλλά και πιο προσιτά αυτοκίνητα. Αντίστοιχη κίνηση έκανε μερικά χρόνια πριν η άλλη μάρκα που παράγει αποκλειστικά τετρακίνητα, η Jeep. &&&& Τα τέσσερα μοντέλα της Jeep πριν την έλευση των Compass και Patriot ήταν όλα σκληροτράχηλα αυτοκίνητα με ξεχωριστό αμάξωμα και σασί τύπου σκάλας, επιλεκτική τετρακίνηση και κοντές σχέσεις, μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες και παρότι κάποια «πουλούσαν» και ένα lifestyle ή ακόμη και επιδόσεις, ήταν σίγουρα αμιγώς 4x4. &&&& Η Jeep όμως είδε το άνοιγμα της αγοράς στα SUV και δε μπορούσε να μείνει εκτός. Τη στιγμή που νέοι παίκτες λυμαίνονται την κατηγορία θα ήταν αφελές να έμενε η κατεξοχήν ειδική μάρκα έξω από το χορό. Μπορεί αρκετοί να έσπευσαν να την κατηγορήσουν γιατί «μαλάκωσε» όμως οι πωλήσεις έδειξαν πως ήταν η σωστή κίνηση τη σωστή στιγμή, ενώ υπήρχε και περιθώριο για ακόμη μεγαλύτερο άνοιγμα προς τα κάτω. &&&& Ή ακόμη μεγαλύτερη «κατρακύλα» για άλλους που θεώρησαν πως αυτά τα αυτοκίνητα αμαύρωναν την ιστορική μάρκα. Όμως αυτό θα ήταν αλήθεια μόνο αν η Jeep σταματούσε τα άλλα της μοντέλα και έμενε μόνο στα νέα SUV. Αντίθετα η Jeep παρουσίασε το καλύτερο Wrangler όλων των εποχών, και με τέσσερις πόρτες, ενίσχυσε το Cherokee που απαλλαγμένο από το κοινό που το ήθελε «μαλακότερο» πήρε τα πάνω του εκτός δρόμου, και άνοιξε την πόρτα σε νέο κοινό που θεωρούσε πως η μάρκα δε φτιάχνει αυτοκίνητα αλλά «μηχανήματα». &&&& Το ίδιο κάνει και η Land Rover. Με τη διαφορά πως η βρετανική φίρμα έχει ήδη χωριστεί ανάμεσα στα «off road» με τα σήματά της και τα πολυτελή SUV επιδόσεων με το σήμα της Range Rover. Το νέο μοντέλο που ετοιμάζει θα είναι απλά το πρώτο «ήπιο» SUV της δεύτερης, αφού η πρώτη διαθέτει ήδη το Freelander 2. &&&& ¶ρα υπάρχει κάτι μεμπτό; Αλλοιώνεται ο χαρακτήρας μιας μάρκας επειδή ανοίγεται προς μια νέα κατηγορία; Από τη στιγμή που δεν καταργεί τα κλασσικά της μοντέλα που είναι το πρόβλημα; Μήπως αντίθετα είναι η καλύτερη κίνηση που μπορεί να κάνει; Εσείς τι λετε;
Φυσικά και δεν αλλοιώνεται η εικόνα των συγκεκριμένων εταιρειών. Αντιθέτως ενισχύεται διότι παράγοντας έστω SUV και όχι μόνο καθαρόαιμα τεράστια τζιπ απευθύνονται σε καταναλωτές χαμηλοτέρων εισοδημάτων.
Φυσικά και δεν αλλοιώνεται η εικόνα των συγκεκριμένων εταιρειών. Αντιθέτως ενισχύεται διότι παράγοντας έστω SUV και όχι μόνο καθαρόαιμα τεράστια τζιπ απευθύνονται σε καταναλωτές χαμηλοτέρων εισοδημάτων.
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΕΞΥΠΝΗ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΙΝΗΣΗ. ΔΕΝ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΑΣ.