Με τις μειώσεις στον ΕΤΤ τελειώνει η αγάπη μας για τα μίνι αυτοκίνητα; Γίνονται τώρα ευκαιρία τα μικρά;
(14/4/2009)
Μπορεί τα μικρά αυτοκίνητα να είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία στην Ελλάδα, όμως αιμορραγεί συνεχώς χάνοντας πωλήσεις τα τελευταία πέντε χρόνια από τα μίνι αυτοκίνητα. Τώρα με την μείωση των τιμών μήπως είναι καιρός να επιστρέψουμε στα μικρά;
Η μίνι κατηγορία περιλαμβάνει όλα εκείνα τα μοντέλα κάτω από τα 3,6 μέτρα. Μόνο αυτό το χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων αυτών τα έχει κάνει ανάρπαστα αφού ακόμη και ένα επιπλέον εκατοστό μετράει όταν ψάχνουμε να βρούμε θέση να παρκάρουμε στο κέντρο της πόλης. Όμως τα μίνι δεν ωφελούνται μόνο από τις διαστάσεις. Είναι και η τιμή. Μέχρι πρότινος με 10.000 ευρώ ήταν σχεδόν μονόδρομος. Σαν πρώτη αγορά από νέους οδηγούς της γενιάς των 700 τα μίνι αυτοκίνητα ήταν η μόνη επιλογή. &&&& Και τέλος η μίνι κατηγορία έχει τις περισσότερες αφίξεις νέων μοντέλων από κάθε άλλη. Όλοι οι κατασκευαστές κατέβηκαν στα πολύ μικρά αυτοκίνητα λόγω χαμηλών ρύπων ώστε να μειώσουν τις εταιρικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από κει που η Fiat, η Daihatsu και η Suzuki μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον των αγοραστών σήμερα κάθε μάρκα έχει έναν υποψήφιο στη μίνι κατηγορία. &&&& Με τόσες επιλογές δεν είναι περίεργο που τα μίνι αυτοκίνητα βρέθηκαν από το 7,5% των πωλήσεων του 2004 στο 12,4% το 2008. Στο ίδιο διάστημα, μια κατηγορία πάνω, τα μικρά μοντέλα έχασαν σχεδόν τρεις μονάδες στο μερίδιο αγοράς. &&&& Τα μικρά φυσικά δεν τα βοήθησε σε σχέση με τα μίνι και η εκτίναξη των διαστάσεών τους πάνω από τα 4 μέτρα μήκους. Το παρκάρισμα έγινε δυσκολότερο και στο κάτω -κάτω το να ανέβεις μια και έξω σε ένα μικρομεσαίο με παραπλήσιες διαστάσεις ήταν μάλλον σοφότερο. &&&& Μαζί με τις διαστάσεις ανέβηκε ο κυβισμός, με τα 1,4 λίτρα να είναι πλέον το ελάχιστον, ανέβηκε όμως και η τιμή. Η απόσταση από τα μίνι μεγάλωσε δηλαδή σε όλα τα μέτωπα. Τώρα όμως; &&&& Αλήθεια είναι πως από τα 1.000 κυβικά μέχρι και τα 1.400 το τέλος ταξινόμησης είναι ίδιο, στο 12%. ¶ρα η πρόσφατη μείωση κατά 50% επηρεάζει εξίσου τις τιμές των μοντέλων των δύο κατηγοριών, δηλαδή μάλλον ελάχιστα. &&&& Όμως ακριβώς επειδή τα μικρά δεν ωφελούνται όσο τα μικρομεσαία, οι αντιπροσωπίες εκτός από τη μείωση του ΕΤΤ κατά 50% προχωρούν σε περαιτέρω εκπτώσεις προκειμένου να δημιουργήσουν πιο δελεαστικές τιμές. Αντίθετα στα μίνι μοντέλα τα περιθώρια είναι λίγα με αποτέλεσμα η μεταξύ τους ψαλίδα να κλείνει υπέρ των μικρών. &&&& ¶ρα μήπως είναι η κατάλληλη στιγμή να ξαναπηδήξουμε στο τρένο των μικρών αφήνοντας τους περιορισμούς των μίνι μοντέλων στην άκρη; Είναι οι διαφορές στην τιμή τώρα αρκετά μικρές για να ανεβούμε και εδώ κατηγορία; Ή τελικά είναι τόσο σημαντικά τα εγγενή χαρακτηριστικά των μίνι μοντέλων που τα βάζουμε πάνω από τη λογική «περισσότερο ίσον καλύτερο» και εξακολουθούμε να τα προτιμάμε;