Tα μικρά MPV δεν είναι δημοφιλή επειδή είναι μικρά ή επειδή είναι MPV;
(3/7/2009)
H μη αποδοχή στην Ελλάδα των MPV είναι δεδομένη, όμως δεδομένη είναι και η αγάπη μας για τα μικρά αυτοκίνητα. Δε θα έπρεπε η μοίρα των μικρών MPV να βρίσκεται κάπου στη μέση; Γιατί λοιπόν δεν τα προτιμάμε καθόλου;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Με αυτό το κριτήριο θα έλεγε κανείς ότι για κάποιον που το παρκάρισμα στην πόλη είναι δύσκολο, αλλά έχει ανάγκη από τους μεγαλύτερους δυνατούς χώρους ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι ιδανικό.Και δεν είναι λίγα. Tα Renault Modus και Opel Meriva είναι τα πιο αντιπροσωπευτικά του είδους, και φυσικά τα Hyundai Matrix, Nissan Note και Lancia Musa, το «περίεργο» Peugeot 1007 και το ολοκαίνουργιο Citroen C3 Picasso, αλλά και το πιο επιτυχημένο από όλα, το Skoda Roomster.
&&&& Η έλλειψη ποικιλίας λοιπόν δε μπορεί να είναι το πρόβλημα. ¶ρα που κολλάμε και τα αγνοούμε τελείως;
Πιθανώς να είναι η ιδέα που έχουμε για το συγκεκριμένο μέγεθος αυτοκινήτου. Το θέλουμε πιο σπορ, πιο προσωπικό, πιο ξεχωριστό. Εξάλλου οι πωλήσεις στη μικρή κατηγορία αντιστοιχούν κυρίως σε νέους ή σε ανθρώπους που δεν έχουν υποχρεώσεις με ανάγκες χώρους και ίσως να είναι λάθος να θεωρούμε ότι αφού πουλάνε τα μικρά πρέπει να πουλάνε και τα μικρά MPV.
H λέξη MPV από μόνη της, εξάλλου, είναι ικανή να σηκώσει τις τρίχες αρκετών αγοραστών αυτοκινήτου. Δε μας αρέσει αυτός ο καθαρά χρηστικός χαρακτήρας στο αυτοκίνητο.
Και όμως η κοινή λογική λέει πως για ένα νέο ζευγάρι με ένα παιδί, ή ακόμη και για οικογένειες που μετακινούνται μέσα στην πόλη συχνά, ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα ήταν λουκούμι. Χωράει τα πάντα, και χωράει παντού. Και στο κάτω - κάτω είναι πιο φτηνό από ένα μικρομεσαίο που πιθανώς να διαθέτει αντίστοιχους χώρους χωρίς όμως τις συμπαγείς διαστάσεις ή τις έξυπνες λύσεις.
Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και άλλου είδους μοντέλα όπως οι στέισον εκδόσεις κάποιων μικρών (Peugeot 207 και Skoda Fabia για παράδειγμα). Που φαίνεται και από αυτές ότι παρά την σχέση τιμής-αξίας, και τους χώρους αλλά και χωρίς να ξεφεύγουν όσο τα μικρά MPV από τις «άλλες» τους εκδόσεις, παραμένουν στο περιθώριο στην Ελλάδα.
Γιατί; Εσείς έχετε σκεφτεί ποτέ πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες σας; Τι είναι που σας ξενίζει και δεν τα προτιμάτε; Ή μήπως διαφωνείτε με το ότι αξίζουν τον κόπο; Και πάλι, γιατί;
Διαθέτω ΦΑΒΙΑ ΡΕΦΛΕΧ από το 2004. Έκανα δύο μετακομίσεις προ τετραετίας με δύο δρομολόγια + τα χοντρά έπιπλα. Ποτέ δεν ήταν κάτι που να μη χωρούσε. Τώρα που το αλλάζω λόγω μόνιμης κατοικίας και καλών προσφορών δεν ενδιαφέρεται αγοραστής να το πουλήσω παρότι είναι σχεδόν καινούργιο. Δεν πουλά το design. Η γυναίκα μου λέει ότι μας φτάνει και με 2 παιδιά. Θα ξανααγόραζα στέισιον αν μου ήταν αναγκαίο.
Ξεκινώντας να ψάχνουμε για οικογενειακό αυτοκίνητο και έχοντας ήδη ένα παιδί, το πήραμε στο καρότσι και αρχίσαμε να κοιτάμε πιο MPV μας χωράει. Εξ αρχής η κατηγορία αυτή μας φαινόταν ιδανική. Καταλήξαμε στο 1400άρι Meriva που χωράει άνετα τα δύο (πλεον) καθισματάκια και τα δύο καρότσια. Να σημειώσω ότι δεν έχουμε κάνει ταξίδι άνω των 500 χιλιομέτρων ακόμη, όχι γιατί δεν θέλαμε αλλά δεν έτυχε. Όσον αφορά την ερώτηση που θέτετε το σχόλιο του vsilv τα λέει όλα: "Εμείς για να πάμε στις καφετέριες δε χρειαζόμαστε τέτοιου είδους οχήματα."
Η νοοτροπία του Έλληνα δεν αλλάζει! Πόσοι έχουν αυτοκίνητα μόνο για να να βλέπουν ή να τους βλέπουν; Με ένα fiat idea έχω γυρίσει όλη την Ευρώπη! Έχει φτάσει στη Σκωτία, στο Γιβραλτάρ και στη Νορβηγία...Τέσσερα χρόνια,στην emotion έκδοση, άψογο,άνετο,καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μου με ένα παιδί!
Είμαι έτοιμος να αγοράσω την Lancia Musa 1.4 16V ORO. Θεωρώ ότι είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, με στυλ, χώρους, πρακτικότητα και οικονομία. Έχει μαζεμένες διαστάσεις, χωρά στο περιορισμένο parking που έχω και είναι ότι πρέπει για την πόλη αλλά και για ταξίδι.
Περίπου έτσι όπως τα λέτε είναι, αλλά το κύριο πλεονέκτημα όλων αυτών των αυτοκινήτων που αναφέρετε είναι ότι απλώς είναι σχετικά ψηλά και έχουν χώρο ως προς το ύψος. Στις υπόλοιπες διαστάσεις διαφέρουν ελάχιστα σε σχέση με τα ευρύχωρα μικρομεσαία (όπως π.χ. το 307 που έχω) και κύριο μειονέκτημά τους είναι ότι είναι απελπιστικά στενά μέσα (πλην Matrix και Meriva). Η διαφορά στο μήκος από την άλλη δεν είναι δα και τόσο τραγική. Προσθέστε την οδική συμπεριφορά που είναι ανώτερη στα μικρομεσαία και την όποια μεταπωλητική αξία και έχετε την απάντηση στην απορία σας.
Ο λόγος είναι απλούστατος. Ονομάζεται Ίματζ. Νέος άνθρωπος στην Ελλάδα πρέπει να έχει κάτι trendy είτε αυτο είναι ακριβό είτε είναι οικονομικό. Σε κάποιες χώρες βλέπε Αυστραλία και Γαλλία το lifestyle αρκετών νεαρών ανθρώπων είναι δραστήριο (σπορ extreme ή μη) π.χ. surfing οπότε αυτοί διαλέγουν ένα νεανικό μικρό ή μικρομεσαίο με δυνατότητες μεταφοράς (π.χ. C3 picasso). Τους ενδιαφέρει το αυτοκίνητο να ταιριάζει με τον τροπο ζωής τους. Εμείς για να πάμε στις καφετέριες δε χρειαζόμαστε τέτοιου είδους οχήματα.