ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το νέο VW Polo καταργεί τον 1,4 για χάρη ενός 1,2 turbo. Είναι όμως αυτό αρκετό απέναντι στον ανταγωνισμό, ή μήπως όχι;

Το νέο VW Polo καταργεί τον 1,4 για χάρη ενός 1,2 turbo. Είναι όμως αυτό αρκετό απέναντι στον ανταγωνισμό, ή μήπως όχι;

16.563 Επισκέψεις στο άρθρο (24/7/2009)

Η VW μας έχει συνηθίσει να αλλάζει τα δεδομένα μιας κατηγορίας, τουλάχιστον από πλευράς κινητήρων. Όπως το Golf κατάργησε τον 1,6 για χάρη ενός 1,4 turbo, έτσι τώρα το Polo δεν έχει κινητήρα 1,4 λίτρων αλλά έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρη. Στο Golf το «κόλπο» έπιασε, στο Polo όμως;

Πρώτα από όλα η VW δεν είναι η πρώτη που παρουσιάζει 1.200άρη turbo στην κατηγορία. Η Renault διαθέτει τέτοιον κινητήρα στο Clio ήδη πριν από την ανανέωση του μικρού της μοντέλου. Και στη Renault δεν έχει δείξει αυτό να αποτελεί σπουδαίο «χαρτί» απέναντι στον ανταγωνισμό. Γιατί όμως;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ένας 1.200άρης κινητήρας έχει σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με έναν 1.400άρη στο κόστος χρήσης, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, ενώ και η τιμή αγοράς οφείλει να είναι λιγότερο «αλμυρή» αφού υπάρχει (μικρή) διαφορά και στα τέλη ταξινόμησης.
¶ρα εκ πρώτης ο 1,2 είναι πιο οικονομικός. Το ίδιο ισχύει και στην κατανάλωση αφού το «downsizing» που έκανε τόσο η Renault όσο και η VW προσφέρει ισχύ κινητήρα 1,4, ροπή κινητήρα 1,6 και κατανάλωση κινητήρα 1,2.
Τουλάχιστον έτσι λέει το μάρκετινγκ, και σε ότι αφορά τις επιδόσεις (ισχύ και ροπή) έχουν δίκιο, αφού τόσο το Polo όσο και το Clio είναι σαφώς πιο ζωντανά από τις προηγούμενες ατμοσφαιρικές εκδόσεις 1,4. Για την κατανάλωση βέβαια, στην πράξη, τα πράγματα με τους turbo κινητήρες είναι λίγο πιο θολά, αφού όσο πατάς, τόσο καίει, και όταν έχεις δύναμη, πατάς παραπάνω.
Ακόμη και έτσι όμως το πλεονέκτημα ενός 1.200 turbo έναντι ενός ατμοσφαιρικού 1,4 φαίνεται ξεκάθαρα. Υπάρχει όμως και η άλλη όψη του νομίσματος. Αυτή που έχει να κάνει με τα κριτήρια που αγοράζουμε μικρά αυτοκίνητα.

&&&& Μπορεί να για έναν νέο οδηγό που αναζητά λίγη περισσότερη αδρεναλίνη από το αυτοκίνητό του η επιπλέον επίδοση του κινητήρα να είναι καλοδεχούμενη, όμως η μικρή κατηγορία είναι τυπικά αυτή που άλλος αγοράζει και άλλος πληρώνει. Που σημαίνει πως την τελική απόφαση δεν την παίρνει ο ενδιαφερόμενος, αλλά αυτός που ενδιαφέρεται περισσότερο για την ασφάλεια του ενδιαφερόμενου.
Αντίθετα δηλαδή με τα μικρομεσαία, όπως το Golf, όπου διαλέγει κανείς για τον εαυτό του αυτοκίνητο και παίρνει πιθανώς το ισχυρότερο ή πιο ροπάτο, στα μικρά διαλέγουν συχνά οι γονείς, και η ιδέα της μεγαλύτερης ισχύος ή ροπής δεν τους ενθουσιάζει.
Δεν τους ενθουσιάζει συνολικά η ιδέα του turbo, αφού μεταφράζεται σε νεύρο, ταχύτητα αλλά και χαμηλή αξιοπιστία, τουλάχιστον στα δικά τους μάτια. Και έτσι κάθε υπαρκτό πλεονέκτημα εξαφανίζεται.
Εσείς πως το βλέπετε; Θετικό, ή αρνητικό; Διαλέγετε αυτοκίνητο για εσάς ή το παιδί σας, και πως αλλάζει την εικόνα η ύπαρξη turbo στο νέο Polo; Θα έχει την απήχηση του Golf αυτή η αλλαγή, ή θα περάσει λίγο σε δεύτερη γραμμή όπως στο Clio;
Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL