Το νέο VW Polo καταργεί τον 1,4 για χάρη ενός 1,2 turbo. Είναι όμως αυτό αρκετό απέναντι στον ανταγωνισμό, ή μήπως όχι;
16.563 Επισκέψεις στο άρθρο (24/7/2009)
Η VW μας έχει συνηθίσει να αλλάζει τα δεδομένα μιας κατηγορίας, τουλάχιστον από πλευράς κινητήρων. Όπως το Golf κατάργησε τον 1,6 για χάρη ενός 1,4 turbo, έτσι τώρα το Polo δεν έχει κινητήρα 1,4 λίτρων αλλά έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρη. Στο Golf το «κόλπο» έπιασε, στο Polo όμως;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ένας 1.200άρης κινητήρας έχει σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με έναν 1.400άρη στο κόστος χρήσης, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, ενώ και η τιμή αγοράς οφείλει να είναι λιγότερο «αλμυρή» αφού υπάρχει (μικρή) διαφορά και στα τέλη ταξινόμησης.¶ρα εκ πρώτης ο 1,2 είναι πιο οικονομικός. Το ίδιο ισχύει και στην κατανάλωση αφού το «downsizing» που έκανε τόσο η Renault όσο και η VW προσφέρει ισχύ κινητήρα 1,4, ροπή κινητήρα 1,6 και κατανάλωση κινητήρα 1,2.
Τουλάχιστον έτσι λέει το μάρκετινγκ, και σε ότι αφορά τις επιδόσεις (ισχύ και ροπή) έχουν δίκιο, αφού τόσο το Polo όσο και το Clio είναι σαφώς πιο ζωντανά από τις προηγούμενες ατμοσφαιρικές εκδόσεις 1,4. Για την κατανάλωση βέβαια, στην πράξη, τα πράγματα με τους turbo κινητήρες είναι λίγο πιο θολά, αφού όσο πατάς, τόσο καίει, και όταν έχεις δύναμη, πατάς παραπάνω.
Ακόμη και έτσι όμως το πλεονέκτημα ενός 1.200 turbo έναντι ενός ατμοσφαιρικού 1,4 φαίνεται ξεκάθαρα. Υπάρχει όμως και η άλλη όψη του νομίσματος. Αυτή που έχει να κάνει με τα κριτήρια που αγοράζουμε μικρά αυτοκίνητα.
&&&& Μπορεί να για έναν νέο οδηγό που αναζητά λίγη περισσότερη αδρεναλίνη από το αυτοκίνητό του η επιπλέον επίδοση του κινητήρα να είναι καλοδεχούμενη, όμως η μικρή κατηγορία είναι τυπικά αυτή που άλλος αγοράζει και άλλος πληρώνει. Που σημαίνει πως την τελική απόφαση δεν την παίρνει ο ενδιαφερόμενος, αλλά αυτός που ενδιαφέρεται περισσότερο για την ασφάλεια του ενδιαφερόμενου.
Αντίθετα δηλαδή με τα μικρομεσαία, όπως το Golf, όπου διαλέγει κανείς για τον εαυτό του αυτοκίνητο και παίρνει πιθανώς το ισχυρότερο ή πιο ροπάτο, στα μικρά διαλέγουν συχνά οι γονείς, και η ιδέα της μεγαλύτερης ισχύος ή ροπής δεν τους ενθουσιάζει.
Δεν τους ενθουσιάζει συνολικά η ιδέα του turbo, αφού μεταφράζεται σε νεύρο, ταχύτητα αλλά και χαμηλή αξιοπιστία, τουλάχιστον στα δικά τους μάτια. Και έτσι κάθε υπαρκτό πλεονέκτημα εξαφανίζεται.
Εσείς πως το βλέπετε; Θετικό, ή αρνητικό; Διαλέγετε αυτοκίνητο για εσάς ή το παιδί σας, και πως αλλάζει την εικόνα η ύπαρξη turbo στο νέο Polo; Θα έχει την απήχηση του Golf αυτή η αλλαγή, ή θα περάσει λίγο σε δεύτερη γραμμή όπως στο Clio;
Σαν απάντηση στους φίλους συν-αναγνώστες μας, θα αναφέρω τα εξής σχετικά με το σχόλιο που θέσατε: Οι υβριδικές λύσεις που αναφέρει ο φίλος μας, δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των Ιαπώνων, απλά εκείνοι μέχρι στιγμής έχουν επενδύσει αρκετά πάνω σε αυτό. Οι γερμανοί, κατά πολλούς αμφιλεγόμενοι ως προς τα προϊόντα που διαθέτουν, έχουν αυτή τη στιγμή "πιάσει το νόημα της εποχής". Όπως αποδείχθηκε και με τον 1,4 TSI, τα turbo έχουν αρκετό μέλλον ακόμα, αφού οι υβριδικές λύσεις εμφανίζουν μέχρι στιγμής μεγάλο κόστος για τους καταναλωτές. Επόμενως, για άλλη μια φορά η VW με τον 1,2TSI κάνει την υπέρβαση και αυτό θα αποδειχθεί και στο άμεσο μέλλον απο τα μερίδια αγοράς!!!!!!! Μήν ξεχνάτε ότι περιμένουμε εκτός του Yeti και το Audi A1 με τον ίδιο κινητήρα. Σχετικά με την σύγκριση Ιαπώνων-Γερμανών και τις φράσεις του στιλ ακόμη "παλεύουν", η οποιαδήποτε σύγκριση, απλά είναι περιττή, αφού και ο πλέον άσχετος μπορεί να διακρίνει τι σημαίνει ποιότητα και τι όχι.
Δεν έιναι η πρώτη φορά που συνδιάζεται turbo με μικρό αυτοκίνητο.Το Smart έχει εδώ και 10 χρόνια περίπου και μάλιστα απο τα 600cc.Ότι oφέλη μπορεί να αποκομίσει κανείς απο ένα 1400cc μικρομεσαίο με 140ps θα αποκομίσει κα απο ένα μικρό με 1200cc και 100-105ps. Και επιτέλους,για κάθε θέμα που βάζεται βγαίνουν διάφοροι στο άχετο και μιλάνε για τα ιαπωνικά υβριδικά και ότι ατμόσφαιρα και τίποτα άλλο κ.τ.λ. Ας μιλήσει ο καθένας για το θέμα που βάζει το περιοδικό και το άν είναι καλύτερο το ιπωνικό υβριδικό ή το turbo γερμανικό ας το αφήσουμε στη κρίση του καθενός ή έστω αν τεθεί τετοιο θέμα απο το περιοδικό.
Ειδικά σε μικρά αυτοκίνητα, η επιλογή του downsizing με σύγχρονους κινητήρες άμεσου ψεκασμού έχει αρκετά προτερήματα. Πρακτικά, περισσότερη ροπή = περισσότερη ενεργητική ασφάλεια. Εκεί δε που η ροπή δεν χρειάζεται και το πόδι βρίσκεται χαλαρά πάνω στο γκάζι, η εξοικονόμηση καυσίμου είναι δεδομένη.
1ον οι TSI ΔΕΝ θελουν σουπερ αμολυβδη 2ον Ακριβως επειδη οι ρυποι εχουν σημασια, το μελον ειναι οι τουρμπο κινητηρες που προσφερουν τα ιδια αλογα με λιγοτερους ρυπους
Δεν νομιζω οτι καταργει το 1400αρι κινητηρα η volkswagen. Α λλωστε στην ελλαδα εισαγετε αρχικα με τον εν λογω κινητηρα και αργοτερα με τον tsi. Αρα ο τιτλος του θεματος σας θελει διορθωση.
ΤΟ POLO ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ BEST SELLER!ΕΙΔΑ ΤΟ ΝΕΟ POLO KAI ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ.ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟ!ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ GOLF!Ο 1.4 ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ!ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ,ΕΜΦΑΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ 1.2Τ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΠΟ ΤΟ POLAKI ΘΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΡΕΛΑ!
Θετικότατο. Και στο αυτοκίνητο «πόλης» χρησιμοποιούμε κλιματιστικό στο φουλ, και δεύτερο και τρίτο αλλά και τέταρτο άτομο μεταφέρουμε, και μικρές αποδράσεις εκτός πόλης κάνουμε και τα πάντα όλα! Για Polo μιλάμε, όχι για Smart (που έχουν και κομπρέσορα!). Στην ανηφόρα του περιφερικού Καρέα, με κλιματιστικό, 2 – 3 άτομα, και λίγα ψώνια από το σουπερ μάρκετ… τα 12 άντε 13 κιλά ροπής στις 4.000 στροφές αρκούν? Οριακά (οχι) θα έλεγα, και εχω και 1,4 λιτρα κάτω απο το καπό. Κόβω τα "τσάμπα" κιβικά, επιλέγω αξιόπιστο κατασκευαστή και....ροπή απο πολυ πολυ χαμηλές στροφές. Αριστομένης - Ηλιούπολη
Την ωρα που βγαινουν νεα τσουχτερα μετρα για τους ρυπους και οι Ιαπωνες ηδη εχουν υβριδικες τεχνολογιες - λυσεις, οι Γερμανοι ακομα παλευουν με τα turbo...
Για εμένα το βασικό είναι η κατανάλωση.Αν το παραπάνω κόστος που έχει η super αμόλυβδη, που λογικά θα θέλει ο TSI τα βγάζει σε χιλιόμετρα οκ.Βέβαια δύσκόλο για κίνηση στη πόλη.
Δεν νομίζω οτι αποκλειστικά και μόνο αποτελεί το μερίδιο αγοράς των γονιών αλλά κυρίως σε όλους όσους θέλουν ενα όχημα πόλης που γράφει πολλά χλμ. καθημερινά, άρα και οικονομικό,που θέλουν να έχει και χώρους αξιοπρεπέστατους και τέλος που δεν θέλουν να καταλήξουν σε μία επιλογή όπως το smart ή το IQ....ούτως σύ άλλως κάπου εκεί οδηγούμαστε όλοι όσοι έχουμε πάρε δώσε με τα ενδότερα της Αθήνας!