Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Time Machine: Mitsubishi Pajero
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Time Machine: Mitsubishi Pajero

(3/3/2010)

Στο παρόν θέμα θα μάθουμε τα πάντα για το Pajero της Mitsubishi, που εδώ και τρεις σχεδόν δεκαετίες καταφέρνει και κερδίζει τις εντυπώσεις ακόμα και των πιο απαιτητικών οδηγών που αρέσκονται να φτάνουν τα οχήματά τους στο όριο.

Η ιστορία του αυτοκινήτου ξεκινά το 1973, όταν το πρώτο πρωτότυπο Pajero παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show. Μετά τις θετικές αντιδράσεις που απέσπασε εκεί, ήρθε η σειρά του δεύτερου πρωτότυπου το 1978, για να περάσει εν τέλει στην παραγωγή το 1982. Το επίσημο ντεμπούτο του οχήματος ακολούθησε το 1983 στο ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ, όπου μάλιστα πήρε την πρώτη θέση, όντας μέχρι σήμερα το αυτοκίνητο με τις περισσότερες νίκες στο θεσμό αυτό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Πρώτη Γενιά (1982-1991)
Η πρώτη γενιά έκανε το ντεμπούτο της στο Tokyo Motor Show τον Οκτώβριο του 1982. Αρχικά, το Pajero ήταν μόνο τρίθυρο με κοντό μεταξόνιο και με μεταλλική ή πάνινη οροφή. Από μεριάς κινητήρων, υπήρχαν οι εξής δυνατές επιλογές: ένας δίλιτρος τετρακύλινδροςβενζινοκινητήρας, ένας επίσης τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,6 λίτρων, έναςπετρελαιοκινητήρας 2,3 λίτρων, ένας υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 2,5 λίτρων και ο κορυφαίος 3λιτρος V6 κινητήρας. Εκείνη την εποχή, το Pajero διέθετε τεχνολογίες που μέχρι τότε δεν είχαν βρει ξανά εφαρμογή σε ιαπωνικό τετρακίνητο όχημα, μερικές εκ των οποίων ήταν ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, τα διπλά ψαλίδια εμπρός και το υδραυλικό τιμόνι. Ένα χρόνο μετά το λανσάρισμά του και συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 1983, ο κόσμος των μηχανοκίνητων αγώνων απέκτησε και μερικά εργοστασιακά βελτιωμένα Pajero. Παρόλα αυτά, το μοντέλο δεν προτιμήθηκε από την πλειονότητα του αγοραστικού κοινού, πρώτον γιατί έδειχνε περισσότερο ως ένα επαγγελματικό όχημα και δεύτερον γιατί παραγόταν μόνο με κοντό μεταξόνιο όντας απαγορευτικό για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Έτσι, τον Φεβρουάριο του 1983 έκανε την εμφάνισή της η έκδοση με τις πέντε πόρτες και το μακρύ μεταξόνιο, η οποία ήταν διαθέσιμη με δύο μηχανικά σύνολα και πιο συγκεκριμένα με ένα 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης και ένα 2,3 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο πετρελαίου. Εκτός αυτού, μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι και επτά επιβάτες, διαθέτοντας μία ακόμα σειρά καθισμάτων, η οποία όταν δεν χρησιμοποιούταν, αναδιπλωνόταν στα πλαϊνά του χώρου αποσκευών. Το 1984, το μοντέλο δέχτηκε μερικές πινελιές ανανέωσης, μέσα στις οποίες περιλαμβάνονταν η μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή στον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα, αλλά και τέσσερα δισκόφρενα, καθώς και τέσσερα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο. Το 1987 παρουσιάστηκε η πιο πλούσια έκδοση του οχήματος, η οποία εξωτερικά ξεχώριζε από τη διχρωμία του αμαξώματος, αλλά και τους τεράστιους τροχούς αλουμινίου. Στο εσωτερικό διέθετε θερμαινόμενα καθίσματα, μάλλινα καλύμ-ματα, επενδύσεις από δέρμα, τριάκτινο τιμόνι και ραδιοκασετόφωνο. Τέλος, το 1988 προστέθηκε και ένα 3λιτρο V6 μηχανικό σύνολο βενζίνης, καθώς και ένα 2,5 λίτρων πετρελαίου που ήταν υπερτροφοδοτούμενο και διέθετε και Intercooler.
Δεύτερη Γενιά (1992- 1999)
Την περίοδο 1989-1990 πουλήθηκαν περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα, αλλά η εποχή που έπρεπε να γίνουν δραστικές αλλαγές είχε πλέον φτάσει και έτσι το 1992 είχαμε κοντά μας τη δεύτερη γενιά του Pajero. Το αμάξωμα ήταν μεγαλύτερο και διαθέσιμο σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: με μεταλλική οροφή, με πάνινη οροφή, με ημίψηλη οροφή, αλλά και με ψηλή οροφή. Οι εκδόσεις με το κοντό μεταξόνιο φάρδυναν κατά 70 χλστ. και οι εκδόσεις με το μακρύ μεταξόνιο κατά 30 χλστ. Η δεύτερη γενιά έφερε μαζί της και το επαναστατικό για εκείνη την εποχή ActiveTrak 4WD, καθώς και ABS. Το ActivTrak συνδύαζε τη μερική με την ολική τετρακίνηση και προσέφερε στον οδηγό τέσσερις διαφορετικές επιλογές: 2H, δηλαδή κανονικές σχέσεις και πίσω κίνηση, 4H, δηλαδή κανονικές σχέσεις και κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, 4HLc, δηλαδή κανονικές σχέσεις και κίνηση και στους τέσσερις τροχούς με το κεντρικό διαφορικό κλειδωμένο και τέλος, 4LLc, δηλαδή κοντές σχέσεις και κίνηση και στους τέσσερις τροχούς με το κεντρικό διαφορικό κλειδωμένο. Μεταξύ των προτερημάτων του εν λόγω συστήματος συγκαταλεγόταν το γεγονός ότι ο οδηγός μπορούσε να μεταφέρει την κίνηση από τους πίσω στους τέσσερις τροχούς ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Τον Ιούλιο του 1993 έκαναν την εμφάνισή τους δύο νέα μηχανικά σύνολα και πιο συγκεκριμένα, ένα 3,5 λίτρων 24βάλβιδο και ένα 2,8 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο Diesel. Το 1997 εμφανίστηκε το Pajero Evolution, το οποίο δημιουργήθηκε με στόχο να μπορεί η Mitsubishi να πάρει έγκριση για συμμετοχή στην T3 κατηγορία του ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ. Το Evolu-tion ήταν εφοδιασμένο με τον 24βάλβιδο V6 κινητήρα των 3.500 κ.εκ., ο οποίος διέθετε και σύ-στημα MIVEC.
Τρίτη Γενιά (1999-2006)
Σχεδιασμένη εξ ολοκλήρου από τον Pininfarina, η τρίτη γενιά του Pajero κυκλοφόρησε το 1999 στην Ιαπωνία, ενώ στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου έκανε την εμφάνισή της ως καινούργιο μοντέλο του 2001. Το όχημα ήταν πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικά, έχοντας συνολικά ένα πιο χαμηλό και φαρδύ προφίλ. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους έδινε καλύτερο κράτημα εντός δρόμου, ενώ το ενισχυμένο αμάξωμα προσέφερε με τη σειρά του μεγαλύτερη ακαμψία. Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές που ενίσχυσαν την οδική του συμπεριφορά ήταν ότι απαρνήθηκε το πλαίσιο σκάλας της προηγούμενης γενιάς και υιοθέτησε το Unibody. Αλλαγές έγιναν και στο σύστημα Active Track, το οποίο πλέον εφοδιάστηκε με πλανητικά γρανάζια, ενώ έγινε και πλήρως ηλεκτρονικό, με το όνομά του να αλλάζει σε Super Select 4WD II. Στα κιβώτια σχέσεων υπήρχαν τρεις επιλογές: ένα πεντάρι χειροκίνητο, ένα τεσσάρι αυτόματο και ένα πεντάρι αυτόματο Tiptronic. Η τρίτη γενιά ήταν και η πιο πολυτελής από τις υπόλοιπες, ανεβάζοντας το μοντέλο μία κατηγορία ψηλότερα, βάζοντάς το στο συναγωνισμό με το Land Rover Discovery, αλλά ακόμα περισσότερο με τον κύριο αντίπαλό του, το Land Cruiser της Toyota.
Τέταρτη Γενιά (2006-σήμερα)
Η τέταρτη γενιά την οποία έχουμε κοντά μας μέχρι σήμερα, έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση του Παρισιού τον Σεπτέμβριο του 2006. Εντελώς ανασχεδιασμένα είναι τόσο το εσωτερικό όσο και το εξωτερικό, ενώ έχει δοθεί τεράστια σημασία στον όρο ασφάλεια, χάρη στους αερόσακους που υπάρχουν πλέον σχεδόν σε όλη την καμπίνα των επιβατών. Το Super-Select 4WD II σύστημα τετρακίνησης συνεχίζει να υπάρχει αυτούσιο, έχοντας όμως ενισχυθεί από το Actice Stability & Traction Control σύστημα. Ιδιαίτερα αναβαθμισμένα είναι και τα μηχανικά σύνολα, τα οποία πλέον αποτελούνται από έναν 3,2 λίτρων πετρελαιοκινητήρα με απόδοση 170 Ps και έναν V6 κινητήρα βενζίνης 3.800 κ.εκ. με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, του οποίου η απόδοση αγγίζει τα 250 Ps.
ford
LEASING PICK UPS