Η δυνατότερη έκδοση του Ford Focus RS μόλις έκανε την επίσημη εμφάνιση της στο διαδίκτυο, με πλήρες υλικό που περιλαμβάνει φωτογραφίες τεχνικά στοιχεία και ένα πρώτο βίντεο. Όπως μαρτυρά το όνομα του θα παραχθεί σε 500 μονάδες, εκ των οποίων όλες αφορούν την Ευρωπαϊκή αγορά.
Η επισήμως πιο δυνατή έκδοση προσθιοκίνητου οχήματος παραγωγής, έγινε ακόμη πιο δυνατή! Μιλάμε για το Focus RS500 της Ford που θα παραχθεί αποκλειστικά σε ισάριθμες αριθμημένες μονάδες, που θα αποδίδουν 350 ίππους. Όπως φαίνεται λοιπόν τόσο ο 2,5λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας όσο και η ανάρτηση RevoKnuckle εμπρός, αντέχουν με άνεση την κατά 15% αυξημένη ιπποδύναμη σε σχέση με το απλό RS. Έτσι τα τελικά μεγέθη που αποδίδει το RS500 είναι οι 350 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. (από 305 ίππους) και τα 460 Nm ροπής από τις 2.500 έως τις 4.500 σ.α.λ. (από 440 Nm). Αντίστοιχα και οι επιδόσεις θα είναι πλέον τα 5,6 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 265 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν μεγαλύτερο intercooler, μεγαλύτερο και πιο ελεύθερο φίλτρο αέρα, μεγαλύτερης διαμέτρου εξάτμιση, νέα αντλία καυσίμου, και επαναπρογραμματισμένη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, ενώ το εμπρός μετατρόχιο είναι ελαφρώς αυξημένο με το μπλοκέ διαφορικό της Quaife να παραμένει. Αναλλοίωτο παραμένει και το σύστημα πέδησης με τις ζάντες μεγέθους 19 ιντσών σε ελαστικά διαστάσεων 235/35.
Οι 350 πλέον ίπποι θα του χαρίζουν 0-100 χ.α.ω. σε μόλις 5,6 δλ.
Το RS500 θα διατεθεί αποκλειστικά στο μαύρο ματ χρώμα που βλέπετε, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι επίσης μαύρες ζάντες 19 ιντσών. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία μέσα στο Μάιο και το μοντέλο θα διατεθεί σε 20 Ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα αντιστοιχούν μόλις 5 μονάδες, ενώ ως παράδειγμα αναφέρουμε την παραγωγή που προορίζεται για μερικές από τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες: Αγγλία 101 μονάδες, Γερμανία 55 μονάδες, Γαλλία 50 μονάδες, Βέλγιο 50 μονάδες, Δανία και Τσεχία από 5 μονάδες, και μόλις 3 μονάδες στην Ιρλανδία. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε πως η Ford έχει εξελίξει το RS500 με εξαντλητικές δοκιμές στην πίστα του Nurburgring, διανύοντας ούτε λίγο ούτε πολύ 10.000 χιλιόμετρα συνεχόμενα! Για να επιτευχθεί αυτό η εταιρεία επιστράτευσε τρεις οδηγούς αγώνων που εναλλάξ κατάφεραν να καλύψουν την απόσταση αυτή, που αντιστοιχεί σε 500 γύρους της πίστας ή σε 10 συνεχόμενους 24ωρους αγώνες σε αυτή! Επίσημα δεν ανακοινώνεται ο χρόνος που σημείωσε, όμως η Ford αναφέρει ότι είναι πολύ κοντά στα 8 λεπτά.