H κούρσα πέθανε. Ή όχι; Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Από τη μία οι πωλήσεις της παραδοσιακής κατηγορίας τριών όγκων, των μεσαίων, έχουν μειωθεί, από την άλλη όμως τα μικρομεσαία οικογενειακά της νέας γενιάς συνεχίζουν δυνατά. Αυτά που έχουν πέσει πολύ είναι τα μικρά σεντάν. Γιατί;
Το μικρό σεντάν ήταν ο βασιλιάς της ελληνικής αγοράς την περασμένη δεκαετία, με το Hyundai Accent να στέκεται στην πρώτη σειρά των πωλήσεων για συνεχόμενες χρονιές. Είχε τις σωστές διαστάσεις, το σωστό κινητήρα, τους σωστούς χώρους και το σωστό σχήμα: τρεις όγκους. Η τελευταία γενιά του Accent, αναμενόμενα η καλύτερη από όλες, δεν έχει καταφέρει όμως να βρεθεί ούτε στην πρώτη δεκάδα τη χρονιά που πέρασε, ενώ και στο πρώτο δίμηνο του 2010 οι πωλήσεις παραμένουν στους ίδιους ρυθμούς. Αντίθετα με ότι θα περίμενε κανείς αφού είναι προσιτό και ολοκληρωμένο, κάτι που ταιριάζει στις δυσκολίες της εποχής. &&&& Και στην περίπτωση του Seat Cordoba θα έλεγε κανείς ότι τα χαμηλά νούμερα των προηγούμενων ετών (έχει σταματήσει η διάθεση του μοντέλου) οφείλονται στην έλευση της νέας γενιάς Ibiza. Δεδομένου ότι το Cordoba βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο Ibiza οι περισσότεροι ίσως να περίμεναν τη νέα γενιά. Εκτός όμως από τα Accent και Cordoba, πέντε χρόνια πριν στην αγορά σχεδόν κάθε κατασκευαστής είχε και ένα μοντέλο. Η Skoda (Fabia Sedan), η VW (Polo Classic), η Suzuki (Liana), η Renault (Thalia) και άλλοι προσέφεραν μοντέλα της κατηγορίας αυξάνοντας το μερίδιο των μικρών σεντάν στην ελληνική αγορά. Τώρα όμως; &&&& &&&& Μήπως πέθανε η αγάπη μας για το μικρό σεντάν; Μήπως το χάτσμπακ μικρομεσαίο αντικατέστησε με τον ίδιο τρόπο το μικρό σεντάν όπως και το μεγάλο; Μήπως η καθιέρωση του πεντάθυρου αμαξώματος στα 4,2 μέτρα σαν το de facto οικογενειακό στην Ελλάδα παρέσυρε όλη την αγορά και από πάνω και από κάτω προς αυτή την κατηγορία; &&&& Αλήθεια είναι πως το μικρό σεντάν κανιβαλίστηκε αρκετά από τα μικρομεσαία χάτσμπακ που ήρθαν τα δύο τελευταία χρόνια σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές. Η Citroen με το C4 κατέβασε σημαντικά τις τιμές, ενώ η έλευση των Kia Ceed και Hyundai i30 περιόρισαν ακόμη περισσότερο το δέλεαρ του οικονομικού μικρού σεντάν, προσφέροντας μάλιστα και περισσότερους χώρους. &&&& Έπειτα η πρόσφατη αναγέννηση του σεντάν σχήματος με τα Mitsubishi Lancer, Chevrolet Cruze, Renault Fluance και των στάνταρ της VW και Ford τράβηξε τους λάτρεις του σεντάν, που ήδη είχαν «ζεσταθεί» με το μικρομεσαίο, σε αυτά τα μοντέλα. Κάτι που φαίνεται και στις πωλήσεις τους. &&&& Εσείς πως το βλέπετε το μικρό σεντάν; Θα μπορέσει να αναγεννηθεί το ίδιο και αυτό; Η αντικαταστάθηκε από «κάτι άλλο» μια και έξω; Εσείς το περιμένετε ακόμη; Ή φύγατε προς άλλο αυτοκίνητο; Και ποιο;
Ουδέποτε είχαμε φοβερό έρωτα για τα μικρά σενταν. Το accent περισότερο κατατασσόταν στα λιφτμπακ παρά στα σεντάν και ήταν φυσικό να σταματήσει να πουλάει ειδικά μετα την έλευση του i30
ta sedan siga siga arxizun k pethenun k ti thesi tous piran ta micra crossover me arxi to politalanto nissan qashqai pou alaxe kiriolektika tis katigories ton autokiniton
ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΣΕΝΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΣΕ ΣΧΕΔΙΑΣΗ(ΑΝ ΕΞΑΙΡΕΣΟΥΜΕ ΤΑ LANCER,CRUZE ΚΑΙ CIVIC),ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΠΑΛΙΑ.ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΣΝΟΜΠΑΡΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ?ΤΑ HATCH ΠΕΝΤΑΠΟΡΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΟΜΟΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ SEDAN.ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΜΙΣΑ SEDAN ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ,ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΑ ΤΑ ΣΕΝΤΑΝ.ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΑ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ,ΟΣΟ ΔΙΟΤΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ ΤΟ DOBLO ΕΒΓΑΛΕ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΣΤΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΣΥΓΓΕΝΗ ΤΟ AURIS 1.4 ΕΒΓΑΛΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΙΣ 2 ΕΒΔΟ ΜΑΔΕΣ!!!!ΚΑΙ ΤΟ ACCENT,KAI TO FLUENCE,KAI TO THALIA ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΕΙΝΑΙ.ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΜΑΣ ΚΙ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ....
Πιστεύω πως τα μικρά σενταν έχουν χάσει τη θέση στην αγορά, αφενός επειδή δε προσφέρουν κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα αντίστοιχα χάτσμπακ (είναι το ίδιο αυτοκίνητο με μικρότερο πορτ-μπαγκάζ) και αφετέρου η σχεδίαση τους είναι κατα κανόνα απο αδιάφορη ως άσχημη.Τέλος έχουν και πρόβλημα ίματζ καθώς αποτελούν δημοφιλή μοντέλα μόνο σε αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.Δεν τα βλέπει κανείς εύκολα σε μια χώρα της δυτικής ή βόρειας Ευρώπης.
ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ. ΕΝΑ HATCHBACK ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟ ΔΕ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΑΛΛΑ ΕΜΕΝΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ SEDAN ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΔΙΑΦΟΡΑ
Ουδέποτε είχαμε φοβερό έρωτα για τα μικρά σενταν. Το accent περισότερο κατατασσόταν στα λιφτμπακ παρά στα σεντάν και ήταν φυσικό να σταματήσει να πουλάει ειδικά μετα την έλευση του i30
ta sedan siga siga arxizun k pethenun k ti thesi tous piran ta micra crossover me arxi to politalanto nissan qashqai pou alaxe kiriolektika tis katigories ton autokiniton
ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΣΕΝΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΣΕ ΣΧΕΔΙΑΣΗ(ΑΝ ΕΞΑΙΡΕΣΟΥΜΕ ΤΑ LANCER,CRUZE ΚΑΙ CIVIC),ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΠΑΛΙΑ.ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΣΝΟΜΠΑΡΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ?ΤΑ HATCH ΠΕΝΤΑΠΟΡΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΟΜΟΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ SEDAN.ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΜΙΣΑ SEDAN ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ,ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΑ ΤΑ ΣΕΝΤΑΝ.ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΑ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ,ΟΣΟ ΔΙΟΤΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ ΤΟ DOBLO ΕΒΓΑΛΕ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΣΤΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΣΥΓΓΕΝΗ ΤΟ AURIS 1.4 ΕΒΓΑΛΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΙΣ 2 ΕΒΔΟ ΜΑΔΕΣ!!!!ΚΑΙ ΤΟ ACCENT,KAI TO FLUENCE,KAI TO THALIA ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΕΙΝΑΙ.ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΜΑΣ ΚΙ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ....
Πιστεύω πως τα μικρά σενταν έχουν χάσει τη θέση στην αγορά, αφενός επειδή δε προσφέρουν κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα αντίστοιχα χάτσμπακ (είναι το ίδιο αυτοκίνητο με μικρότερο πορτ-μπαγκάζ) και αφετέρου η σχεδίαση τους είναι κατα κανόνα απο αδιάφορη ως άσχημη.Τέλος έχουν και πρόβλημα ίματζ καθώς αποτελούν δημοφιλή μοντέλα μόνο σε αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.Δεν τα βλέπει κανείς εύκολα σε μια χώρα της δυτικής ή βόρειας Ευρώπης.