ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Είστε σίγουροι ότι μπορείτε να οδηγείτε και να τηλεφωνείτε συγχρόνως; Γιατί απλά, δε γίνεται.

Είστε σίγουροι ότι μπορείτε να οδηγείτε και να τηλεφωνείτε συγχρόνως; Γιατί απλά, δε γίνεται.

(1/4/2010)

Εντάξει, ο νόμος λέει ότι μπορείς να μιλάς στο τηλέφωνο όταν οδηγείς αργεί να είναι handsfree, να μη χρειάζεται δηλαδή να κρατάς τη συσκευή στο αυτή σου. Η έρευνα όμως λέει πως μόλις το 2,5% των οδηγών μπορεί να τηλεφωνεί στο αυτοκίνητο χωρίς να επηρεάζεται ραγδαία η οδήγησή του. Εσείς πιστεύετε πως ανήκετε όλοι σε αυτό το 2,5%;

Η έρευνα στο πανεπιστήμιο της Γιούτα στις ΗΠΑ έδειξε πως το 97,5% των οδηγών χάνει την ικανότητά του να οδηγεί με υποτυπώδη ασφάλεια όταν μιλάει στο τηλέφωνο. Και μιλάμε πάντα για handsfree. Αυτό μεταφράζεται σε μεγάλη καθυστέρηση στην αντίδραση του οδηγού σε οτιδήποτε έκτακτο, όπως αλλαγή κατεύθυνσης ή φρενάρισμα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ακόμη και σε φυσιολογικές συνθήκες, η συντριπτική πλειοψηφία δε μπορούσε να κρατήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του, έκοβε ταχύτητα και «σερνόταν» στη μέση του δρόμου εμποδίζοντας τους άλλους οδηγούς, ενώ δεν είχε απολύτως καμία ικανότητα να αποφύγει εμπόδια ακόμη και αν τα έβλεπε αρκετά νωρίς.
Και είναι απλό να διαπιστώσει κανείς πόσο δεν προσέχει όταν είναι στο τηλέφωνο. Αρκεί να προσπαθήσει όταν το κλείσει να θυμηθεί το κομμάτι της διαδρομής που πέρασε όσο μιλούσε. Αδύνατον. Με το που αρχίζει η κλήση ο οδηγός μπαίνει σε μία κατάσταση «ζόμπι». Πόσο καλά μπορεί να οδηγεί ένας «ζωντανός νεκρός»;
Όσο για το άλλο 2,5%, η μελέτη έδειξε πως δεν πρόκειται για ανθρώπους ιδιαίτερα έξυπνους ή ξεχωριστούς, απλά είναι μια ελάχιστη ομάδα που ο εγκέφαλός της είναι ικανότερος στις παράλληλες εργασίες, ή multitasking όπως λέγεται στα αγγλικά.
Ο νόμος βέβαια και παρότι αυτή δεν είναι η πρώτη τέτοια μελέτη, επιτρέπει το τηλέφωνο στο αυτοκίνητο, ενώ αρκετοί υποστηρίζουν τη χρήση του βασισμένοι στην λογική ότι δεν επηρεάζει περισσότερο από τη συνομιλία με τον συνεπιβάτη.

&&&& Η ίδια έρευνα λοιπόν κάλυψε και αυτό το κομμάτι, καταλήγοντας πως ο συνοδηγός αποτελεί μέρος της οδήγησης και της διαδρομής (όσο οι συζητήσεις δεν είναι έντονες πέρα του φυσιολογικού) ενώ ακόμη και η απλούστερη συνομιλία στο κινητό είναι αρκετή για να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού.
Μην ξεχνάμε επίσης πως ο νόμος λαμβάνει υπόψη και συμφέροντα εκτός (αν όχι παραπάνω) από την οδική ασφάλεια. ¶ρα δεν είναι ενδεικτικό του τι είναι «λογικό» ή «εντάξει».
Με βάση λοιπόν αυτά τα δεδομένα που όλοι λίγο πολύ ξέρουμε, εσείς θα αλλάξετε συνήθεια στο αυτοκίνητο; Θα κλείνετε το κινητό; Ή θα οδηγείτε μιλώντας στο handsfree επειδή «ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό»; Ή επειδή πιστεύετε πως ανήκετε σε αυτό το 2,5% που μπορεί; Τι λέτε;
fiat
MEGALA VANS