Είστε σίγουροι ότι μπορείτε να οδηγείτε και να τηλεφωνείτε συγχρόνως; Γιατί απλά, δε γίνεται.
(1/4/2010)
Εντάξει, ο νόμος λέει ότι μπορείς να μιλάς στο τηλέφωνο όταν οδηγείς αργεί να είναι handsfree, να μη χρειάζεται δηλαδή να κρατάς τη συσκευή στο αυτή σου. Η έρευνα όμως λέει πως μόλις το 2,5% των οδηγών μπορεί να τηλεφωνεί στο αυτοκίνητο χωρίς να επηρεάζεται ραγδαία η οδήγησή του. Εσείς πιστεύετε πως ανήκετε όλοι σε αυτό το 2,5%;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ακόμη και σε φυσιολογικές συνθήκες, η συντριπτική πλειοψηφία δε μπορούσε να κρατήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του, έκοβε ταχύτητα και «σερνόταν» στη μέση του δρόμου εμποδίζοντας τους άλλους οδηγούς, ενώ δεν είχε απολύτως καμία ικανότητα να αποφύγει εμπόδια ακόμη και αν τα έβλεπε αρκετά νωρίς.Και είναι απλό να διαπιστώσει κανείς πόσο δεν προσέχει όταν είναι στο τηλέφωνο. Αρκεί να προσπαθήσει όταν το κλείσει να θυμηθεί το κομμάτι της διαδρομής που πέρασε όσο μιλούσε. Αδύνατον. Με το που αρχίζει η κλήση ο οδηγός μπαίνει σε μία κατάσταση «ζόμπι». Πόσο καλά μπορεί να οδηγεί ένας «ζωντανός νεκρός»;
Όσο για το άλλο 2,5%, η μελέτη έδειξε πως δεν πρόκειται για ανθρώπους ιδιαίτερα έξυπνους ή ξεχωριστούς, απλά είναι μια ελάχιστη ομάδα που ο εγκέφαλός της είναι ικανότερος στις παράλληλες εργασίες, ή multitasking όπως λέγεται στα αγγλικά.
Ο νόμος βέβαια και παρότι αυτή δεν είναι η πρώτη τέτοια μελέτη, επιτρέπει το τηλέφωνο στο αυτοκίνητο, ενώ αρκετοί υποστηρίζουν τη χρήση του βασισμένοι στην λογική ότι δεν επηρεάζει περισσότερο από τη συνομιλία με τον συνεπιβάτη.
&&&& Η ίδια έρευνα λοιπόν κάλυψε και αυτό το κομμάτι, καταλήγοντας πως ο συνοδηγός αποτελεί μέρος της οδήγησης και της διαδρομής (όσο οι συζητήσεις δεν είναι έντονες πέρα του φυσιολογικού) ενώ ακόμη και η απλούστερη συνομιλία στο κινητό είναι αρκετή για να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού.
Μην ξεχνάμε επίσης πως ο νόμος λαμβάνει υπόψη και συμφέροντα εκτός (αν όχι παραπάνω) από την οδική ασφάλεια. ¶ρα δεν είναι ενδεικτικό του τι είναι «λογικό» ή «εντάξει».
Με βάση λοιπόν αυτά τα δεδομένα που όλοι λίγο πολύ ξέρουμε, εσείς θα αλλάξετε συνήθεια στο αυτοκίνητο; Θα κλείνετε το κινητό; Ή θα οδηγείτε μιλώντας στο handsfree επειδή «ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό»; Ή επειδή πιστεύετε πως ανήκετε σε αυτό το 2,5% που μπορεί; Τι λέτε;
ΑΠΛΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ BLEUTOOTH HANDS FREE.Είναι και νόμιμο. Αλλα καλύτερα μήν μηλάς καθόλου στο κινητο όταν οδηγείς.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΔΗΓΩ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΕΧΩ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΚΑΚΟ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΟΤΙ ΜΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΤΟ ΔΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑ....Α, ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΟΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ.
Εξαρτάται: αν το αμάξι έχει χειροκίνητο κιβώτιο συνήθως γίνεσαι δημόσιος κίνδυνος, αλλά αν έχεις να κάνεις με το αυτόματο σου περισσεύει το ένα χέρι + χρειάζονται λιγότερες σκέψεις για να το οδηγήσεις, οπότε άνετα μιλάς και προσπερνάς τους αργόστροφους (με τη χρήση του φλας) είναι δηλαδή σαν να μιλάς με τον συνοδηγό. Σχετικά με το <<σε φυσιολογικές συνθήκες, η συντριπτική πλειοψηφία δε μπορούσε να κρατήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του, έκοβε ταχύτητα και «σερνόταν» στη μέση του δρόμου εμποδίζοντας τους άλλους οδηγούς>> δυστυχώς υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό το κάνει χωρίς να μιλάει!!!!
ΔΥΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΕΙΝΑΙ 1) Ο ΤΑΡΙΦΑΣ" ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΜΕ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΤΕΡΕΩΜΕΝΟ ΜΕΤΑΞΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΩΜΟΥ, ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ STOP, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΠΟΤΟΜΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ, ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΠΟΚΟΠΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ "ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ" (ΤΑ ΜΠΙΝΕΛΙΚΙΑ ΟΥΤΕ ΠΟΥ ΤΑ ΑΚΟΥΣΕ, ΗΤΑΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΚΛΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ), ΚΑΙ 2) Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ "ΚΥΡΙΑΣ" ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΛΩΡΙΔΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΘΕΣΗ, ΧΩΡΙΣ Ο ΑΤΥΧΟΣ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΗΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΙΛΙΚΤΗ ΓΙΑΤΙ ΚΑΜΙΑ ΚΛΗΣΗ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΖΩΕΣ Υ.Γ. Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ .... ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΗΛΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ....
Ευτυχώς που υπάρχει αυτό το 2,5% γιατί αλλιώς δεν θα ήξερα που να με κατατάξω !
Εαν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, όντως δεν θυμόμαστε μετά την κλήση πώς φτάσαμε μέχρι εκεί. Αλήθεια, ισχύει.
Σε ένα κανονικό αυτοκίνητο χρειάζεσαι δύο χέρια και δύο πόδια για να το οδηγήσεις (εξερούνται τα αναπηρικά), ειδικά για αυτούς που οδηγούν χωρίς handsfree και δεν υπολογίζουν απολύτος κανέναν, απαιτώ την άμεση εφαρμογή του νόμου (ή καλύτερα μεγαλύτερο πρόστιμο),δεν υπάρχει απολύτος καμία δικαιολογία να οδηγούμε και να κρατάμε το τηλέφωνο στο χέρι μας (έχω δεί και μερικούς να έχουν το τηλέφωνο στον ώμο και να το συγκρατούν με το κεφάλι τους λοξά σαν ηλίθιοι),λυπάμαι αλλά δυστηχώς η τροχαία δεν ασχολείται καθόλου με αυτό το πρόβλημα.