ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το νέο Duster της Dacia έχει τα προσόντα για να προκαλέσει πονοκέφαλο στην κατηγορία των προσιτών SUV
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το νέο Duster της Dacia έχει τα προσόντα για να προκαλέσει πονοκέφαλο στην κατηγορία των προσιτών SUV

Οδηγούμε το Dacia Duster

(29/4/2010)

To πολυαναμενόμενο SUV του Ρουμάνου κατασκευαστή μόλις παρουσιάστηκε επίσημα. Η παρουσίαση καθώς και πρώτη οδηγική εμπειρία έγινε χτες στο μαγευτικό Μαρόκο της Βόρειας Αφρικής. Το Dacia Duster αποδείχθηκε ιδιαίτερα ικανό εκτός δρόμου, αλλά και ευχάριστο εντός αυτού.

Το SUV της Dacia που ακούει στο όνομα Duster θα κατασκευάζεται στη Ρουμανία και πιο συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του Pitesti. Για όσους επιθυμούν απλά την αίσθηση και τη χρηστικότητα ενός SUV με την ψηλή θέση οδήγησης θα υπάρχουν προσθιοκίνητες εκδόσεις, ενώ για αυτούς που επιθυμούν και τις ικανότητες της εκτός δρόμου κίνησης, υπάρχουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις. Η τετρακίνηση βασίζεται στο σύστημα του Qashqai όμως έχει άλλο λογισμικό. Λειτουργεί σε τρεις θέσεις, με ανάλογο χειριστήριο που βρίσκεται στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Στη θέση 4x2 η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά εμπρός, βοηθώντας έτσι στην οικονομικότερη κίνηση εντός πόλης. Στη λειτουργία Auto η κίνηση μεταδίδεται εμπρός, και όταν κριθεί απαραίτητο μέρος αυτής μεταδίδεται και στον πίσω άξονα (έως 50/50% μεταξύ των δύο αξόνων). Στη θέση Lock η μετάδοση «κλειδώνει» στο ποσοστό 50/50% εμπρός/πίσω για πιο δύσκολες συνθήκες όπως λάσπη ή χιόνι. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι τα 4,31 μέτρα μήκους και 1,82 μέτρα πλάτους (συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών καθρεπτών). Οδική συμπεριφορά – Ευχάριστο και άνετο

Οι καλοί του χώροι και η ενδιαφέρουσα εμφάνιση είναι σίγουρο ότι θα τραβήξουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών της κατηγορίας

Οι καλοί του χώροι και η ενδιαφέρουσα εμφάνιση είναι σίγουρο ότι θα τραβήξουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών της κατηγορίας

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ένα από τα πολλά θετικά στοιχεία του Duster είναι η ολοκληρωμένη οδική του συμπεριφορά. Σημειώνουμε την διαφορά στην ανάρτηση μεταξύ των τετρακίνητων και δικίνητων εκδόσεων. Στην πρώτη περίπτωση το πίσω τμήμα αυτής αποτελείται από πολλαπλούς συνδεσμους ενώ στη δεύτερη από ημιάκαμπτο άξονα. Το SUV της Dacia παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό και ασφαλές, τόσο στη δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη εκδοχή του. Στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Duster στην ευρύτερη περιοχή της πόλης Μαρακές του Μαρόκο, κυρίως σε επαρχιακούς δρόμους, ασφάλτινους αλλά και χωμάτινους. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε η ανάρτηση του μοντέλου η οποία είναι μεν προσανατολισμένη προς την άνεση, ωστόσο δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει παρά ελεγχόμενες και πολύ λογικές κλίσεις. Aυτή η λεπτομέρεια σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και το ενισχυμένο πλαίσιο δείχνουν ότι οι μηχανικοί της φίρμας έχουν κάνει αρκετά καλή δουλειά. Το Duster τα καταφέρνει πολύ καλά και εκτός δρόμου, ακόμα και σε περισσότερο σκληρές συνθήκες. Όπως είπαμε και παραπάνω, το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει επιλογές για κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, για αυτόματη εμπλοκή της τετρακίνησης αλλά και δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού. Η απόσταση που έχει το αμάξωμά του από το έδαφος είναι 210 χλστ. και διαθέτει αρκετά μικρούς προβόλους. Η γωνία ράμπας που ανακοινώνει για το μοντέλο της η Dacia είναι οι 23 μοίρες, ενώ για τη γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες και για τη γωνία αποχώρησης είναι 36 μοίρες. Μικρό «ψεγάδι» αποτελεί η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων που θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Βέβαια, περισσότερο ασφαλή συμπεράσματα θα μπορούμε να εξάγουμε κατά την αναλυτική δοκιμή του μοντέλου όταν έρθει στην Ελλάδα, ωστόσο σε πρώτη φάση δύσκολα μπορεί κανείς να εντοπίσει κάποιο πολύ εμφανές μειονέκτημα στην οδική συμπεριφορά του Duster, πάντα με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας στην οποία θα δραστηριοποιηθεί εμπορικά, δηλαδή ανάμεσα στα πιο προσιτά SUV. Στο 5άρι κιβώτιο (6άρι στις τετρακίνητες εκδόσεις), πλην της πρώτης σχέσης που είναι ιδιαίτερα κοντή (για διευκόλυνση στο off road), οι υπόλοιπες είναι αρκετά μακριές. Παρόλα αυτά δεν είναι αργό γιατί κερδίζει από το χαμηλό του βάρος (1.160 κιλά το δικίνητο και μόλις 1.250 κιλά το τετρακίνητο).

Εσωτερικό
To μοντέλο έχει εσωτερικούς χώρους παραπλήσιους με αυτούς του Logan τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ από πλευράς χώρου αποσκευών αυτός είναι της τάξης των 475 λίτρων (φτάνει έως τα 1.636 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).Κινητήρες
&&&&Από πλευράς κινητήρων το Duster θα διατίθεται με ένα βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, απόδοσης 105 ίππων και δύο κινητήρες πετρελαίου ίδιας χωρητικότητας (1,5 λτ.), αλλά διαφορετικής απόδοσης (85 και 107/109 ίππων). Τα 0-100 χ.α.ω. στην περίπτωση της βενζινοκίνητης έκδοσης 1.6 16V 105 έρχονται σε 11,5 και 12,2 δλ. για τη δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση αντίστοιχα, ενώ οι καταναλώσεις τους είναι τα 7,5 και 8,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση των πετρελαιοκινητήρων η αντίστοιχη επιτάχυνση ολοκληρώνεται σε 13,9 δλ. (dCi 4Χ2 85), 11,8 δλ. (dCi 110 4Χ2, 107 ίππων), και 12,5 δλ. (dCi 110 4Χ4, 109 ίππων), ενώ η κατανάλωση για τις αντίστοιχες εκδόσεις είναι τα: 5,1/5,3 και 5,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Τέλος, το Duster έρχεται στη χώρα μας στα μέσα Ιουνίου, σε τιμές που δεν είναι ακόμη οριστικές αλλά κατά προσέγγιση θα κυμαίνονται στις 14.000 ευρώ για το 4X2, και στις 17.000 για το 4Χ4 (με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού).
Autotriti.gr
DOBLO VS COURIER