Ο αυξημένος χώρος αποσκευών (430 λίτρα για το αναμενόμενο Ibiza ST) αποτελεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των μικρών στέισον βάγκον.
Μικρά στέισον βάγκον; Ειδική περίπτωση ή χρυσή τομή;
(11/5/2010)
Τι θα λέγατε για ένα ακόμη πιο γρήγορο Seat Ibiza; Ένα Peugeot 207 με ακόμη μικρότερη κατανάλωση; Ένα Skoda Fabia με ακόμη καλύτερη ποιότητα κατασκευής; Τι θα λέγατε για ένα μικρό μοντέλο με ακόμη περισσότερους χώρους;
Μπορεί να μην υπάρχει πιο γρήγορο Ibiza, λιγότερο οικονομικό 207 ή πιο ποιοτικό Fabia, όμως και τα τρία υπάρχουν σε εκδόσεις με περισσότερους χώρους. Μπορεί όμως τις τρεις πρώτες υποθετικές εκδόσεις να τις θέλουμε όλοι, όμως αυτή που υπάρχει, τη στέισον βάγκον φαίνεται πως την προτιμούν λίγοι. Μήπως όμως αυτό αλλάζει; Αλλάζει ίσως με τη συνολική στροφή της αγοράς στα μικρότερα αυτοκίνητα και δει στα μικρά. Έχουμε πει και έχουμε συμφωνήσει εδώ στο Non-paper πως η μικρή κατηγορία είναι αυτή τη στιγμή η σωστή για τη χρήση του μέσου Έλληνα. &&&& Είναι οικονομικό στην αγορά και τη χρήση και έχει το μέγεθος που το κάνει και να χωράει παντού, αλλά και να χωράει τα πάντα. Το τελευταίο όμως σίγουρα σηκώνει μια κάποια βελτίωση. Και αυτή προσφέρουν οι εκδόσεις στέισον βάγκον. Το 207 και το Fabia είναι ήδη στην αγορά ενώ το Ibiza ST αναμένεται σύντομα. &&&& Στα θετικά φυσικά ο μεγαλύτερος χώρος φόρτωσης, που μεταμορφώνει κυριολεκτικά το αυτοκίνητο. Με την καλή και την κακή έννοια όμως. Από τη μία γίνεται το απόλυτο οικογενειακό χωρίς να τινάζει τον προϋπολογισμό στον αέρα, χωρίς να ζητάει πολλά στη χρήση και χωρίς να απαιτεί το χώρο ενός μικρομεσαίου για να παρκάρει. Χωράει τα ψώνια, το καρότσι του μωρού, και τις βαλίτσες των διακοπών. Εύκολα. &&&& &&&& Από την άλλη όμως αλλάζει και το εξωτερικό του σχήμα. Γίνεται αυτό που η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει μάθει να απεχθάνεται: στέισον βάγκον. Ή όχι. Γιατί μπορεί παλιά αυτά τα αυτοκίνητα να θύμιζαν νεκροφόρες ή να έκαναν τον οδηγό τους να μοιάζει «μαστοράντζα», όμως τώρα υπάρχει μια νέα πτυχή. Όπως λέμε ελληνικά το «lifestyle», δείχνουν δηλαδή τρόπο ζωής. &&&& Πως είναι τα SUV; Το ότι μπορούν να κινούνται εκτός δρόμου δε σημαίνει ότι είναι όλοι όσοι τα έχουν αγρότες, δασοπόνοι, δασοφύλακες ή τσοπάνηδες. Τα επαγγέλματα δηλαδή που εξ ορισμού χρειάζονται κινητικότητα εκτός δρόμου. Ίσα - ίσα. Έχουμε μάθει να βλέπουμε τα SUV ως σήμα ενός τρόπου ζωής δραστήριου, αθλητικού, κοντά στη φύση και την περιπέτεια. &&&& Αυτό ισχύει και με την εικόνα των μικρών στέισον βάγκον. Δε σημαίνει πως όποιος τα οδηγεί έχει ανάγκη να μεταφέρει τα εργαλεία του. Δείχνει πως είναι άνθρωπος της πόλης, κινείται με περισσότερους από έναν συνεπιβάτες, ότι έχει δραστηριότητες που απαιτούν χώρους, και πως στο κάτω - κάτω έχει το αυτοκίνητό του για να τον εξυπηρετεί και όχι να τον δείχνει. Ακούγεται πιο οικολογικό, πιο υπεύθυνο και πιο ανεξάρτητο. Ακούγεται μια χαρά.
Και όποιος έχει ήδη ένα από αυτά τα μικρά στέισον βάγκον πίνει νερό στο όνομά τους. Δεν είναι τυχαίο. Εσείς όμως πως τα βλέπετε; Τα έχετε σκεφτεί σαν εναλλακτική ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου; Σαν καλύτερη λύση έναντι ενός απλού μικρού μοντέλου; Υπάρχει κάτι που ακόμη σας κρατάει πίσω σε ότι αφορά στην εικόνα τους; Είναι δηλαδή χρυσή τομή, ή ιδιαίτερες περιπτώσεις;
H perisoteri kataskeuastes gia kathe sentan autokinito exoune kai ena steison.Auto simeni oti yparxoun dyo edon anagkes autes tou na metaferome kai autes toy na metafero, me stil kai to idio grigora.Aplos stin ELLADA THA AGORASOUME KALITERA MIA GRABATA KAI AS PAME GIA ORIBASIA.
ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ ΟΤΙ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΛΕΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΝ ΟΧΙ ΤΑ ΙΔΙΑ, ΜΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ SUV ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ. ΑΝ ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΜΟΤΕΡΑΚΙ DIESEL (ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΡΘΕΙ Η ΗΛΙΘΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ;)ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΑΒΕΙ (ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΑΕΙ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ) ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΒΕΒΑΙΑ ΒΑΣΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ "ΕΧΩ SUV ΑΡΑ ΜΕΤΡΑΩ". ΤΟ SUV ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ, ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ. ΑΝ ΤΟ ΣΤΥΛ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ (ΕΚΔΡΟΜΕΣ - ΚΑΤΣΙΚΟΔΡΟΜΟΙ) ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΧΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΩ, ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΧΩΡΙΣ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΚΕΨΗ.
ΟΜΩΣ ΟΧΙ ΣΑΝ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SW ΕΙΤΕ ΜΙΚΡΟ ΕΙΝΑΙ, ΕΙΤΕ ΜΕΓΑΛYΤΕΡΟ.
ΕΠΙΣΗΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥΣ, ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ,ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΟΜΟΡΦΑ SW ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΝΕΚΡΟΦΟΡΕΣ (THN ΕΚΔΟΣΗ SW ΤΗΣ ALFA 159 ΤΗΝ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ;) ΑΣ ΔΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΡΙΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΕΞ΄ ΑΡΧΗΣ ΤΑ SW ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟ Ο ΓΕΙΤΟΝΑΣ.
Υπάρχει ένα λάθος στο άρθρο. Αναφέρεται ότι οι στέισιον εκδόσεις των μικρών δεν χρειάζονται το χώρο των μικρομεσαίων για να παρκάρουν. Αυτό δεν είναι σωστό διότι οι εξωτερικές τους διαστάσεις στις εκδόσεις αυτές προσεγγίζουν πλέον αυτές των μικρομεσαίων μοντέλων. Οπότε πλέον τίθεται το αμιλικτο ερώτημα ποιος ο λόγος να προτιμήσει κάποιος τα μικρά στέισιον και να μην αγοράσει κατευθείαν ένα μικρομεσαίο όταν μάλιστα δεν θα έχουν από άποψη τιμής μεγάλη διαφορά από τα μικρομεσαία
H perisoteri kataskeuastes gia kathe sentan autokinito exoune kai ena steison.Auto simeni oti yparxoun dyo edon anagkes autes tou na metaferome kai autes toy na metafero, me stil kai to idio grigora.Aplos stin ELLADA THA AGORASOUME KALITERA MIA GRABATA KAI AS PAME GIA ORIBASIA.
ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ ΟΤΙ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΛΕΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΝ ΟΧΙ ΤΑ ΙΔΙΑ, ΜΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ SUV ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ. ΑΝ ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΜΟΤΕΡΑΚΙ DIESEL (ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΡΘΕΙ Η ΗΛΙΘΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ;)ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΑΒΕΙ (ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΑΕΙ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ) ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΒΕΒΑΙΑ ΒΑΣΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ "ΕΧΩ SUV ΑΡΑ ΜΕΤΡΑΩ". ΤΟ SUV ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ, ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ. ΑΝ ΤΟ ΣΤΥΛ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ (ΕΚΔΡΟΜΕΣ - ΚΑΤΣΙΚΟΔΡΟΜΟΙ) ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΧΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΩ, ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΧΩΡΙΣ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΚΕΨΗ. ΟΜΩΣ ΟΧΙ ΣΑΝ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SW ΕΙΤΕ ΜΙΚΡΟ ΕΙΝΑΙ, ΕΙΤΕ ΜΕΓΑΛYΤΕΡΟ. ΕΠΙΣΗΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥΣ, ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ,ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΟΜΟΡΦΑ SW ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΝΕΚΡΟΦΟΡΕΣ (THN ΕΚΔΟΣΗ SW ΤΗΣ ALFA 159 ΤΗΝ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ;) ΑΣ ΔΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΡΙΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΕΞ΄ ΑΡΧΗΣ ΤΑ SW ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟ Ο ΓΕΙΤΟΝΑΣ.
Υπάρχει ένα λάθος στο άρθρο. Αναφέρεται ότι οι στέισιον εκδόσεις των μικρών δεν χρειάζονται το χώρο των μικρομεσαίων για να παρκάρουν. Αυτό δεν είναι σωστό διότι οι εξωτερικές τους διαστάσεις στις εκδόσεις αυτές προσεγγίζουν πλέον αυτές των μικρομεσαίων μοντέλων. Οπότε πλέον τίθεται το αμιλικτο ερώτημα ποιος ο λόγος να προτιμήσει κάποιος τα μικρά στέισιον και να μην αγοράσει κατευθείαν ένα μικρομεσαίο όταν μάλιστα δεν θα έχουν από άποψη τιμής μεγάλη διαφορά από τα μικρομεσαία
Απάντηση: Υπάρχει όντως διαφορά στο μήκος μεταξύ sedan και station wagon. Τις περισσότερες φορές όμως είναι μικρή (πχ.10 εκατοστά στο 207)