Όλοι πλέον οι κατασκευαστές διαθέτουν ένα Turbo στη γκάμα τους
Νοιώθετε πως με το τούρμπο τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πολύ πιο γρήγορα και άρα πιο επικίνδυνα; Είναι λόγος αυτός να μην το προτιμήσετε;
(8/9/2010)
Όποιος βιάζεται σκοντάφτει λέει η παροιμία και όντως οι στατιστικές επιβεβαιώνουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων δυστυχημάτων οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα. Τώρα που τα αυτοκίνητα είναι πιο δυνατά λόγω τούρμπο, είναι και πιο επικίνδυνα; Υπάρχει κανείς που τα αποφεύγει ώστε να μην «τρέχει»;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μεγάλες διαφορές και οι περισσότερες χάρη στο τούρμπο που εκτίναξε την απόδοση των κινητήρων ενώ την ίδια στιγμή κράτησε χαμηλά τον κυβισμό και άρα το κόστος χρήσης. Και γι αυτό και έπιασε.&&&& Όσο περισσότερα άλογα τόσο το καλύτερο. Σωστά; Όχι πάντα. Γιατί υπάρχουν κατηγορίες αγοραστών που ανησυχούν πως αυτή η δύναμη θα τους «κάνει» να τρέχουν περισσότερο θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τον εαυτό τους και τους γύρω τους. Κλασσική περίπτωση είναι όσοι αγοράζουν (οι ίδιοι ή άλλοι για αυτούς) πρώτη φορά αυτοκίνητο. Ένας γονιός στο παιδί του δε θέλει να δώσει με το «καλημέρα» ένα αυτοκίνητο 140 ίππων. Φοβάται πως αυτή η δύναμη θέλει υψηλό βαθμό υπευθυνότητας για να τεθεί υπό έλεγχο.
¶λλη μια ομάδα αγοραστών είναι οι οικογένειες που αγοράζουν αυτοκίνητο (που θα οδηγεί κυρίως η σύζυγος) με σκοπό να μεταφέρονται τα παιδιά. Με το ίδιο σκεπτικό θέλουν κάτι που να μην είναι πολύ ισχυρό και άρα «δε θα τρέχει», μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο στον οποίο εκτίθεται η οικογένεια.
Μήπως όμως είναι λανθασμένοι οι φόβοι αυτοί; Η αλήθεια είναι πως ένα αυτοκίνητο με ισχυρό κινητήρα έχει προτέρημα σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας. Θα κάνει με ασφάλεια ένα ταχύτατο προσπέρασμα χωρίς να αφήνει οδηγό και επιβάτες με τις «ώρες» στο αντίθετο ρεύμα. Το ίδιο εύκολα θα αποφύγει ένα κλείσιμο, επιταχύνοντας μακριά από την κίνηση.
&&&& Ταυτόχρονα ένα ισχυρό αυτοκίνητο συνοδεύεται πάντα από πιο δυνατά φρένα που μειώνουν την απόσταση ακινητοποίησης. Ποιος δεν το θέλει αυτό για την ασφάλειά του; Με την ίδια λογική είναι καλύτερα «στημένο» ώστε η οδική του συμπεριφορά να του επιτρέπει μεγαλύτερα περιθώρια ασφαλούς οδήγησης στο όριο.
Το πρόβλημα βέβαια είναι πως αυτό το όριο απομακρύνεται από το όριο του οδηγού όσο αυξάνεται η ισχύς. Ένα τούρμπο αυτοκίνητο 140 ίππων είναι εύκολο να αποδίδει πολύ περισσότερο από όσο μπορεί να ελέγξει ένας νέος οδηγός. Ή να φοβίζει με τους «απότομου» τρόπους του μια μητέρα που πάει τα παιδιά της στο σχολείο.
Εσείς πως το βλέπετε; Βρίσκετε θέμα ασφάλειας στα ισχυρότερα τούρμπο αυτοκίνητα που έχουμε στη διάθεσή μας σήμερα; Θα αγοράζατε κάτι λιγότερο ισχυρό, ή όχι τούρμπο μόνο και μόνο για να είστε βέβαιος ότι δε θα «τρέχει»;
αν το αυτοκινητο ειναι τουρμπο φυσικα δεν ειναι επικινδυνο. δεν ειναι επικινδυνο ενα αυτοκινητο επειδη εχει επανω του τουρμπινα. αλλα αν ειναι ιαπωνεζικο πχ toyota, τοτε να ιειναι επικινδυνο, αφου εχουν σκοτωθει παρα πολλοι απο κολημενα γκαζια!!! μακαρι ολα τα αυτοκινητα να αντιγραψουν την VW που ΠΡΩΤΗ πριν 5-6 χρονια μας εδωσε ροπη και αλογα σε λιγα κυβικα. μπραβο στους γερμανους που απο αμαξι ξερουν! μπραβο!
ferra... (9/9/2010, 20:11) αυτο που λες δεν ισχυει! ποιςο σου ειπε πως τα τουρμπο αυτοκινητα δεν αντεχουν πανω απο δεκα χρονια; ποιςο σου ειπε πως τα ατμοσφαιρικα ειναι ποιο οικονομικα;; μα για τα ιδια αλογα γιατι η αγορα αμαξιου δε γινεται με βαση τα κυβικα, ξυπνα, αλλα με βαση τα αλογα ετσι πχ αν θελεις 120 αλογα αγοραζεις η 1600αατμοσφαιρικο η 1200 τουρμπο κ φυσικα το 1200 ειναι ποιο οικονομικο!!!! ξυπνα κ αγορασε τουρμπο να απολαυσεις οδηγηση
Μπορει καποιος να μου εξηγησει γιατι το turbo να κανει το αυτοκινητο επικίνδυνο ; (σκεφτειτε μονο το καλύτερο στησιμο -ροπή -κρατημα -φρενα κτλ. που ερχονται μαζι.)Το τουρμπο δεν ερχεται μονο του. Ερχεται με καινούργιες γενιες καλοστημένων αυτοκινήτων ( η "δύναμη <-εδω γελάμε" των αυτοκινητων της προγούμενης γενιας των σημερινων 40-50 ειναι τοσο απιστευτα χαμηλή που εμάς που δεν την ζησαμε μας προκαλεί τρανταχτο γέλιο και αδυναμία να το πιστέψουμε καν) και οδηγών με περισσοτερη παιδεια. Ναι! Είμαι πιτσιρικάς (24) και κυκλοφορώ συχνά με το 1.8Τ του πατέρα μου (το δικό μου είναι 1.4 90 ψοφο-αλόγων στην εφηβική τους ηλικία)και την κοπελιά δίπλα. Αυτό που βλέπω είναι 35-40+ που δεν ξέρουν να οδηγούν και δεν έχουν καμία παιδεία και όχι νέους , πέραν των κλασσικών καγκουρό. Η νέα γενιά έχει περισσότερη παιδεία και γνώση από ότι η προηγούμενη όσο και να σας ξενίζει κάποιους. Ο στερημένος από ιπποδύναμη πενηντάρης με το "εργαλείο" των 170-180(πχ το εν λόγω LEON ) είναι πιο επικίνδυνος από τον συνηθισμένο σε άλογα νέο οδηγό. Και η κατανάλωση που αναφέρθηκε είναι καλύτερη(30% κάτω το 1.8Τ σε σχέση με το παλιό μου 1.4 ατμόσφαιρα) και η οδική συμπεριφορά και όλα . Μια φορα με τουρμπο ποτέ ξανά ατμόσφαιρες κατω των 1800κυβικών σε οποιοδήποτε τομέα. Δεν μπορώ να καταλάβω τι κανατε/καναμε ολοι μας προ-τουρμπο..... Το μόνο κακό με τα τουμπο (τουλ με το 1.8)είναι η υπερβολική ροπή στους μποτιλιαρισμένους δρόμους.
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΟΣΟ ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΜΥΑΛΑ ΚΟΥΒΑΛΑΣ. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ TIMING-ΣΥΓΚΥΡΙΩΝ-ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ, ΚΛΠ. ΕΚΤΙΜΑΣ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΤΙΓΜΗ, ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΕΣΑΙ ΤΗΝ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ. ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΧΕΙΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΧΕΙΣ, ΑΣΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ TURBO.
Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΑΙΔΙΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ.ΚΑΙ ΜΕ 45PS ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΣΚΟΤΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙ.ΕΞΑΛΛΟΥ ΤΟ "ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ" ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ "ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΚΔΩΣΕΙΣ"(ΜΕΓΑΛΟ ΑΜΑΞΩΜΑ ,ΜΙΚΡΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ).ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΦΤΕΓ? Υ.ΓΦΙΛΕ frank ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ DSG ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΛΕΚΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΙΒΩΤΙΑ.ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑΓΗ. ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙΑ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ VW ΑΛΛΑ ΠΡΙΝ ΠΕΙΣ ΚΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ.
prots... (9/9/2010, 08:56) εισαι λαθος. συμφωνα με την λογικη σου, παρε τρακτερ να προσπερνας μονο σε ευθεια 10 χιλιομετρων. τι ειναι αυτα που λες; οσο ασφαλες ειναι για εσενα με το κουβα των 80 αλογων να περασεις σε μια ευθεια 1 χιλ τοσο ασφαλες εινα ιγαι το τουρμπο να προσπερασει σε μια ευθεια 100 μετρων. αν δεν το καταλαβαινεις λυπαμαι, μυαλα δεν πουλανε πουθενα ΦΥΣΙΚΑ η μεγαλη υποδυναμη συνεπαγεται μεγαλυτερη ασφαλεια!
Επιτρέψτε μου να πω πως όλοι οι προβληματισμοί που αναφέρθηκαν στο άρθρο είναι λάθος.Κατ αρχας η αύξηση των ιπποδυνάμεων είναι μικρότερη απο την αύξηση του βάρους των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια.Οι turbo κινητήρες μας εχουν δώσει επιτέλους τη δυνατότητα να κινούμαστε με ασφάλεια κ ανεση σε οποιοδήποτε δρόμο.¶ν κάποιος χαρακτηρίζεται απο έλλειψη αυτοσυγκράτησης κ αίσθησης του μέτρου θα οδηγεί σα μανιακός με οποιοδήποτε αυτοκίνητο.Προσωπικά εχω δει περισότερους ανεύθυνους οδηγους με όχι κ τόσο δυνατά αυτοκίνητα (συνήθως παλια).Είναι καθαρά θέμα παιδείας.Τέλος το αν είναι ένα αυτοκίνητο απότομο δεν εξαρταται απο την ιπποδύναμη του,εξαρτάται απο το πως τη βγάζει στο δρόμο.Έχω οδηγησει ραφιναρισμένα δυνατά αυτοκίνητα που κάνουν τα πάντα σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού κ μικρούς νευρικούς ατμοσφαιρικους κουβάδες.
ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΠΟΨΗ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ TURBO ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΛΟΓΩ ΙΣΧΥΟΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΡΟΠΗΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ, ΑΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΕΝΘΟΥΣΙΩΔΗ ΟΔΗΓΟ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΤΑΧΥΤΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ 60 ΣΤΑ 150 ΙΣΩΣ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ, ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΕΙ ΟΔΗΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΑΡΞΕΙ ΝΕΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΘΟΥΜΕ ΣΕ "ΤΑΡΖΑΝΙΕΣ", ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. ΙΣΩΣ ΜΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΟΠΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΕΠΙΣΥΡΟΥΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ Ή ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ, ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΝΑ ΒΟΗΘΟΥΣΕ, ΑΡΚΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΤΑΝ....
Δενπιστευω πως τιθεται θεμα ασφαλειας λογω εργοστασιακης ιπποδυναμης.Τα οχηματα πλεον ειναι πολυ βαρια σε σχεση με πριν 10 ετη.Η ιπποδυναμη φαινεται μεγαλη.Καμια αυτοκινητοβιομηχανια που σεβεται τον εαυτο της και θελει να επιβιωσει και να κερδισει δεν θα μεινει εξω απο το χωρο της χρησης τουρμπο.Καταρχας στα μικρα κυβικα οι φθορες ειναι τεραστιες,οποτε αυτοματα καποιος-α ειναι δεμενος με τα αντιστοιχα ανταλλακτικα της καθε αυτοκινητοβιομηχανιας.Ειναι μαθηματικος βεβαιο πως στις 90000χλμ το οχημα κατι θα χρειαστει.Οσο περναει ο καιρος και εχει χιλιομετρα τοσο θα ζηταει και αλλα.Δινεις δινεις και οχημα δεν εχεις.Αυτο γιατι δεν το λετε; Αλλο 1400κε με 150 αλογα,αλλο 1600κε με 200 αλογα και αλλο 6000κε με 600 αλογα.Σαφως και τα ατμοσφαιρικα ειναι οικονομικοτερα και μπορουνε να πωληθουνε.Φανταστειτε μικρο οχημα εως 200 αλογα ποιος-α θα το αγορασει στη δεκαετια;Εξαιρουνται οχηματα δεκαετιας με λιγα πραγματικα χιλιομετρα.Τα μικρα τουρμπο οχηματα απο ενα σημειο και μετα ουτε επισκευη αξιζει ουτε τιποτα,απλα αντικατασταση. Προσοχη λοιπον στις επιλογες.Βασει οικονομικων δυνατοτητων.
Το πλέον σημαντικό με τα νέα TURBO δεν είναι μόνο η αυξημένη ιπποδύναμη αλλά κυρίως η ροπή από τις χαμηλές στροφές. Και αυτή η ροπή διευκολύνει πάρα πολύ τη μανούλα με τα παιδάκια καθόσον το αμάξι τραβα από χαμηλά και δεν ζορίζεται στις εντός των πυλών μετακινήσεις. Έχω ένα LEON TSI 1,4 και η γυναίκα μου χαίρεται να το οδηγεί στις καθημερινές της μετακινήσεις από και προς το σχολείο των παιδιών και προς διάφορες άλλες κατευθύνσεις. Υπερβολική ταχύτητα δεν υπάρχει από μονη της καθόσον αυτή συναρτάται με το αυτοκίνητο αυτό καθεαυτό, το δρόμο που τούτο κινείται, τον κυκλοφοριακό φόρτο που αυτό αντιμετωπίζει και την ικανότητα του οδηγού που το οδηγεί. Έτσι τα ΤURBO μπορουν να κινηθούν σε ένα καλό δρόμο με παραπάνω χλμ από τα αντίστοιχα συμβατικά των -30 και πλέον ίππων χωρίς να υπάρχει το παραμικρό έλλειμμα ασφαλίας
Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι είναι ποιό επικύνδινα τα αυτοκίνητα με υποδύναμη 140 ίππους. Αυτά που είναι επικύνδινα είναι τα υπεραυτοκίνητα που πλέον είναι για πίστες και όχι για δημόσιο δρόμο. Ένα αυτοκίνητο 1300 kg με 140 ίππους είναι απλώς σβέλτο. Το θέμα είναι αν είσαι συγκεντρωμένος και ώριμος στην οδήγηση άλλωστε δεν χρειάζεται να πηγαίνεις με 180 στην εθνική να πηγαίνεις με 140.
ο μονος λογος που οι "παλιοι" δεν θελουν τα turbo ειναι επειδη καινε λαδια (αλλωστε παντα καιγανε περισσοτερο απο τα απλα) και βγαζουν σοβαρα προβληματα στα 3-4 χρονια. Ειδικα αν μιλαμε για VW που συν τα συνηθη ηλεκτρολογικα προβληματα (ελεος πια με εκεινα τα παραθυρα, τα φωτα και τον εγκεφαλο), που παντα ειχαν, έχουμε πλεον και το turbo (χριστε και παναγια αν μιλαμε για VW), η συντηρηση ειναι ασυμφορη και πανακριβη (το γνωριζουν οσοι εχουν στη κατοχη τους ενα VW για περισσοτερο απο 4 χρονια). Αλλα αυτα οι μικροι δεν τα γνωριζουν. Kαι οταν τα μαθαινουν τους καλοσωριζουμε πλεον στο club των οδηγων με ηλικια 35+ και λιγη παραπανω εμπειρια απο τη δικη τους. Ενα απλο παραδειγμα αποτελει το Tiguan. Επειδη αφορα πιο μυαλωμενες ηλικιες σημερα και μετα το αρχικο ντορο του turbo οι πωλησεις του εχουν πιασει πατο και βρισκονται χαμηλοτερα απο οποιοδηποτε αλλο αυτοκινητο της ιδιας κατηγοριας. Ο λογος ειναι απλος: η εμπειρια των πρωτων θυματων ενημερωσε τους επομενους για το κοστος, τη απιστευτη καταναλωση και τις βλαβες...Το αυτο συμβαινει και με το κιβωτιο DSG. Θα φτασει η στιγμη που αναποφευκτα οι δισκοι θα φθαρουν. Το κοστος ομως για το DSG ανερχεται σε πανω απο 1500 ευρω με τα εργατικα καθως οι δισκοι ειναι διπλοι. Και δεν υπαρχει περιπτωση να μην φθαρει ενας δισκος. Αν ειναι διπλος η χαρα ειναι διπλη...!
Το θέμα με την ενεργητική ασφάλεια πρέπει να σταματήσει να αποτελεί άλοθι όλων των ραλλιστών του δρόμου. Καλή η ενεργητική ασφάλεια αλλά όταν πάμε στην εθνική οδό στο ρεύμα χωρίς προστατευτική νησίδα αφού είναι η μόνη περίπτωση που πραγματικά είμαστε εκτεθημένοι. Τώρα ένα αυτοκίνητο που βγαίνει στην εθνική οδό 2 με 3 φορές το χρόνο δεν χρειάζεται τόσο την ενεργητική ασφάλεια αλλά την προνοητική και συνετή οδήγηση. Αυτή είναι που σώζει ζωές και όχι τα άλογα.
Πέραν της όποιας δύναμης ενός αυτοκινήτου, μικρής ή μεγάλης, αυτό μπορεί να αποδειχετεί το ίδιο επικίνδυνο εάν ο οδηγός δεν τηρεί τον ΚΟκ και τους κανόνες ασφαλείας. Τι σημασία έχει το πόσο δυνατό είναι ένα αυτοκίνητο εάν παραβιαστεί το κόκκινο ή ένα STOP; ¶λλωστε, όσο επικίνδυνο είναι να πηγαίνεις γρήγορα εκεί που δεν πρέπει, αλλο τόσο είναι να πηγαίνεις και υπερβολικά αργά, αν απλουστεύσουμε το ζήτημα σε θέματα ταχύτητας.
Συμπλήρωση: Τα τέλη κυκλοφορίας λένε θα είναι βάση των καυσαερίων, για αυτά που θα πωληθούν από 1/1/2011, αλλά η ρύθμιση ίσως να συμπεριλάβει και τα 1/1/2008 και εξής.
ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ "ΣΗΚΩΣΕΙ" ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ, ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΤΑ ΦΡΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ. ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΡΟΠΗ ΚΑΙ Η ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΙ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΗ ΘΕΩΡΩ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΟΙ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΩΝ BHP 140 ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ 1400ΑΡΗΔΕΣ ΜΕ TURBO, ΙΣΑ ΙΣΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΣΟ ΠΡΕΠΕΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕ ΟΔΗΓΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΕΒΑΣΤΟ. ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟ TURBO ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΓΟΥΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΔΗΓΟ. ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΟΣΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΗΝ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΣΤΡΑΒΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΙΣΧΥΟΣ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΜΕ 200, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΕΡΝΟΥΝ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΛΥΠΗ ΜΟΥ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΩΡΙΜΟΙ ΟΔΗΓΟΙ, ΠΟΥ ΜΕ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΡΡΩ ΜΕ ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ. ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΔΗΓΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΝΑ "ΚΑΒΑΛΑΕΙ" ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥΣ. ΚΑΤΑΛΗΓΩΝΤΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΕ TURBO ΣΕ ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΤΙΜΕΣ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ, ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ.
Είναι πιο ασφαλή, αλλά όχι με τίποτα φοβερές διαφορές. Είναι πειρασμός όταν έχεις περισσότερη ισχύ διαθέσιμη και παρασύρεσαι καμιά φορά. Πάντως δυσκολεύομαι να συμβιβαστώ με κάποιο αδύναμο αυτοκίνητο. Το πλεονέκτημα των τούρμπο με βάση το νυν Ελληνικό φορολογικό καθεστώς είναι μεγάλο, αφού κανείς μπορεί να έχει σχετικά μεγάλη ισχύ από λίγα κυβικά. Τώρα όμως που τα τέλη κυκλοφορίας, ίσως θα βγαίνουν με βάση τα καυσαέρια, μπορεί να μην ισχύει πλέον αυτό το πλεονέκτημα τους, αφού δεν καίνε μόνο αέρα…Να δούμε.
Ο συντάκτης γράφει "Η αλήθεια είναι πως ένα αυτοκίνητο με ισχυρό κινητήρα έχει προτέρημα σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας. Θα κάνει με ασφάλεια ένα ταχύτατο προσπέρασμα χωρίς να αφήνει οδηγό και επιβάτες με τις "ώρες" στο αντίθετο ρεύμα. Το ίδιο εύκολα θα αποφύγει ένα κλείσιμο, επιταχύνοντας μακριά από την κίνηση. Εγώ γράφω: Και γιατί να προσπεράσω εκείνη τη δεδομένη στιγμή με τον τούρμπο κινητήρα; Θα περιμένω τη σειρά μου και όταν βεβαιωθώ για ασφαλές κενό στο αντίθετο ρεύμα τότε θα προσπεράσω ήρεμα και οικονομικά με τον ατμοσφαιρικό μου, που δεν μένει ώρες στο αντίθετο ρεύμα και γενικώς δεν μένει ποτέ. Θα έπρεπε να μας προτρέπετε για ηρεμία και υπομονή ως οδηγοί και όχι να προπερνάμε λόγω ισχύος του κινητήρα. Η ισχύς δεν είναι αρετή, εν αντιθέσει με την υπομονή και τη σοφία.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΟΔΗΓΟ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΤΟΥΡΜΠΟ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΓΚΡΙΤΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΑ. ΑΝΕΤΟ, ΓΡΗΓΟΡΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ. ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΛΟΓΩ ΡΟΠΗΣ. ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΒΕΒΑΙΑ ΙΣΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΕΡΗΜΕΝΟΥΣ ΚΑΓΚΟΥΡΕΣ. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥΡΜΠΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΒΕΙ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ? ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ.
Θα μού επιτρέψετε, σάς παρακαλώ, να επαναλάβω την άποψη του ¶ρη Σταθάκη, που βρίσκω ιδιαίτερα σημαντική, ότι είναι η ΔΙΑΦΟΡ¶ στην ταχύτητα μεταξύ των οχημάτων, όχι απαραίτητα η μεγάλη ταχύτητα, που είναι επικίνδυνη. Δηλαδή, θεωρώ εξ ίσου επικίνδυνο να κινείται κάποιος τόσο αργά που σπάει τα νεύρα των άλλων. Ύστερα είναι ο ναρκισσισμός, κατ εμένα. Το να μην ανέχονται κάποιοι να χρησιμοποιούν την δεξιά λωρίδα. Συλλάβετέ με αλλά την χρησιμοποιώ κατά κόρον όταν η αριστερή είναι μπλοκαρισμένη από τέτοιους οδηγούς. Και δεν "απλώνομαι" ποτέ στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας σε στενούς επαρχιακούς δρόμους. Αντίθετα, αναγνωρίζω στον οδηγό του αντίθετου ρεύματος το δικαίωμα να κινείται με την ίδια ταχύτητα με μένα (να μην χρειάζεται, δηλαδή, κανείς να αναβοσβήνει φώτα προκειμένου ο άλλος να περιοριστεί εντός της λωρίδας του). Επιμένω ότι δεν έχει να κάνει τόσο με την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου όσο με τον οδηγό. Οδηγώ την Corolla 1300 cc των 82 ps και 264.000 χλμ με τον ίδιο τρόπο όπως το Golf TSI 122 ps. Παρ ότι οδηγώ ταχύτερα από τον μέσο όρο αν υπάρξει οδηγός που θέλει να προσπεράσει δεν τον εμποδίζω, τον διευκολύνω και αν αργότερα προηγούμαι ενώ εκείνος έχει ακινητοποιηθεί θα τού κάνω χώρο να μπει μπροστά μου, υπολογίζοντας ότι ο άνθρωπος αυτός μπορεί να ασφυκτιά όπως εγώ, σε συνθήκες ακινησίας. ¶λλη άποψη: Μιλώντας τυχαία με πολύ φιλικό άνθρωπο της Τροχαίας μού έλεγε, ή μάλλον, δεν μού έλεγε τί έχουν δει τα μάτια του τα βράδια απεγκλωβίζοντας οδηγούς από τόσο στραπατσαρισμένα αυτοκίνητα που χρειάζεται τροχός να κόψει τις λαμαρίνες. Ναι, δεν θέλω να ξέρω τί έχει αντικρύσει, είναι κάποιες εμπειρίες που σημαδεύουν για πάντα, ψυχικά. Μού έλεγε λοιπόν ότι εύχεται να έχει κίνηση ώστε τα αυτοκίνητα να κινούνται με 40 χλμ/ώρα, ότι ο ίδιος δεν νοιώθει ασφαλής ούτε καν στο περιπολικό, μόνο στην κλούβα. Τί λέει μία έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας: ότι όσον αφορά την παγκόσμια επιβάρυνση από νόσους το 2020 1ες θα είναι οι καρδιοπάθειες, 2η η μείζων μονοπολική κατάθλιψη και 3ες οι συγκρούσεις οδικής κυκλοφορίας ("road traffic collisions"). Υπάρχουν όμως και έρευνες που δείχνουν ότι στα τροχαία ατυχήματα "κρύβεται", τρόπον τινά, ένα ποσοστό αυτοκτονιών. ¶ρα δεν "φταίει" ό υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του αυτοκινήτου μας. Την συναισθηματική μας κατάσταση μάλλον χρειάζεται να φροντίζουμε ώστε να υπερισχύει το ένστικτο επιβίωσης από αυτό του θανάτου.
Όλα είναι σχετικά έτσι και η ταχύτητα.Υπο ορισμένες συνθηκες το να οδηγείς με 40 μπορεί να είναι 1000 φορες πιο επικίνδυνο απο το να πηγαίνεις με 200 σε μια ευθεία ένός άδειου αυτοκινητόδρομου με καινούρια άσφαλτο.Αρα χρειάζεται σωστή εκτίμηση της ταχύτητας για τις εκάστοτε συνθηκες που επικρατούν. όσο για τα τροχαία έτσι συμφερει να λένε..αν στους ίδιους καρόδρομους είχαμε γαιδούρια και κάρα ίσως να μην είχαμε και ατυχήματα. Και σήμερα που όλα κινούνται γρήγορα ένα τούρμπο σε κάνει να αισθάνεσαι πιο ασφαλής όταν τουλάχιστον προσπερνάς(αν αντέχεις οικονομικά γκαζιά και 20ευρω). απο την άλλη όλα λίγο πολύ τα αυτοκίνητα μπορούν να πιάσουν αργά ή γρήγορα τα 170χ.α.ω. minimum που είναι μια ταχύτητα υπεραρκετη σε θέμα επικινδυνότητας για να ταξιδεύεις ειδικά τα σαββατοκύριακα στους ελληνικούς δρόμους.
¶λλο είναι να αγοράσεις αυτοκίνητο για το παιδί σου, που μόλις πήρε το δίπλωμα και δεν έχει την κατάλληλη εμπειρία και ικανότητα να χειριστεί ένα γρήγορο αυτοκίνητο και άλλο να αγοράσεις αυτοκίνητο για τον εαυτό σου, που ξέρεις τις δυνατότητές σου. Στην τελευταία περίπτωση δεν υπάρχει πρόβλημα, οποιαδήποτε και αν είναι η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου σου, καθώς στο χέρι σου είναι να το οδηγήσεις όπως θέλεις. Θέλεις να πας σιγά, πας σιγά, θέλεις γρήγορα πας γρήγορα. Το γρήγορο αυτοκίνητο δεν πρόκειται να σου πατάει το γκάζι από μόνο του ώστε να μην το ελέγχεις. Τώρα αν είσαι ανίκανος να ελέγχεις πόσο γκάζι πατάς, ανάλογα με την περίσταση, μάλλον δεν θα πρέπει να οδηγείς καθόλου.
Όλη την ουσία τη λέτε κάπου στη μέση του άρθρου σας. Είναι καθαρά θέμα υπευθυνότητας του οδηγού. Αυτή η υπευθυνότητα όμως δεν είναι καθόλου δεδομένη στα χέρια ενός πιτσιρικά που έχει ένα τούρμπο πχ 140 ίππων και τη γκόμενα δίπλα για βόλτα στην παραλιακή......
Ειναι αφελες καποιος να βαζει στο τραπεζι την μιση αστακομακαροναδα γιατι εαν την εχει ολη θα την φαει και θα σκασει.Σε ολα πρεπει να υπαρχει μετρο και εκτιμηση τον συνθηκον.
ΤΟ TURBO ΔΕΝ ΤΡΟΜΑΖΕΙ ΤΟΣΟ, ΟΣΟ Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΝΑ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΝ Κ.Ο.Κ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ.
Παράλληλα με την αύξηση των ιππων εχει αυξηθει και το βαρος των αυτοκινήτων, οπότε σε πολλες περιπτώσεις ειναι και ποιο αργά... Θυμάται κανεις το πρώτο VW golf gti που με 100 αλογα ηταν πυραυλάκι. και τα σαξοραλλα που με 122 αλογα χτυπούσαν πολυ ακριβότερα μοντέλα. Και τα τουρμπάτα uno & punto... και τωρα φτάσαμε σε τουρμπάτα μοντέλα που με 120 αλογα απλώς κινουνται αξιοπρεπώς. Για να μην πω για ατμοσφαιρικα που μεχρι και 110 αλογα κανουν 0-100 σε 12 sec. Τα σημερινα αυτοκίνητα δεν ειναι γρηγορότερα αλλα ειναι ασφαλέστερα (εγω πηρα μικρομεσαιο με στανταρ 6 αεροσακους!). Ομως νομίζω πως ενα μεγαλο μερος των οδηγων οδηγαει πολυ επιθετικα. Την εχουν δει ολοι μαχητες των δρόμων. Η μεγαλυτερη προσβολη που μπορεις να κανεις στον ελληνα ειναι να τον προσπεράσεις