Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Λεωνίδας Γρηγοράκος : Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια της Βουλής
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Λεωνίδας Γρηγοράκος : Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια της Βουλής

Συνέντευξη με τον Λεωνίδα Γρηγοράκο

(13/9/2010)

Στον απόηχο της εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας (1-8 Σεπτεμβρίου), που διοργάνωσε το περιοδικό Auto Τρίτη σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία πραγματογνωμόνων DEKRA Γερμανίας, η προσπάθειά μας για τη μείωση των ατυχημάτων συνεχίζεται. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια της Βουλής και Βουλευτής Λακωνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Λεωνίδας Γρηγοράκος μας αναφέρει αρκετά σημαντικά στοιχεία σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.


«Η Ελλάδα αιμορραγεί στους δρόμους της και βρίσκεται σε έναν ακήρυκτο διαρκή πόλεμο, όχι στα σύνορα της, αλλά στους δρόμους της»

«Η Ελλάδα αιμορραγεί στους δρόμους της και βρίσκεται σε έναν ακήρυκτο διαρκή πόλεμο, όχι στα σύνορα της, αλλά στους δρόμους της»

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

A.T.: Ποιες ήταν οι πρωτοβουλίες της Επιτροπής σχετικά με την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας το προηγούμενο διάστημα;
Λ.Γ.: Η οδική ασφάλεια είναι μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. Είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Έχουμε τα διπλάσια τροχαία ατυχήματα από τον παγκόσμιο μέσο όρο και κάθε χρόνο σκοτώνονται περίπου 2.000 Έλληνες, ενώ 4.000 Έλληνες μένουν ανάπηροι με βαριές κακώσεις και ακόμη 30.000 τραυματίζονται ελαφρά. Στον τομέα αυτό εμπλέκεται η προσωπική ευθύνη του οδηγού, αλλά υπάρχει και η κοινωνική διάσταση του θέματος, η οικονομική διάσταση του θέματος και η πολιτική διάσταση του θέματος.

Η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής πραγματοποίησε πολλαπλές συνεδριάσεις, σε δύο από τις οποίες προσεκλήθη και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, που ενημέρωσε την Επιτροπή για τις θέσεις και τις προτάσεις του για τη διαμόρφωση του τεχνικού σχεδίου δράσης που αφορά στην οδική ασφάλεια, για τη δεκαετία 2010 – 2020, ώστε να επιτευχθεί η μείωση των θυμάτων των τροχαίων. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη άμεσης ενσωμάτωσης της Οδηγίας 96/2008, η οποία είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμη από το 2011 και μετά, και περιλαμβάνει κυρίως προληπτικά μέτρα και προληπτικό έλεγχο για τη βελτίωση των τεχνικών υποδομών, τα οποία βελτιώνουν αισθητά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο του πολιτισμού μιας χώρας. Σε ένα πρόγραμμα μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, πρέπει να δίδεται βαρύτητα πρώτα και κύρια στην ευαισθητοποίηση του πολίτη και στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης που αρχίζει από το σχολείο και φθάνει στην ποιοτικότερη εκπαίδευση και εξέταση των υποψηφίων οδηγών με εφαρμογή σύγχρονων προτύπων, τα οποία σε συνδυασμό με την καθιέρωση άρτιων τεχνικών ελέγχων, συνιστούν ένα πολυεπίπεδο πλέγμα δράσεων. Οδική ασφάλεια, δεν είναι μόνον οι προδιαγραφές των δρόμων, αλλά και η κυκλοφοριακή αγωγή οδηγών και πεζών. Αγωγή σημαίνει κατά κύριο λόγο, παιδεία, ενημέρωση, γνώση, σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή. Δηλαδή, η προσπάθειά μας δεν θα μείνει μόνο στη βελτίωση της διαδικασίας της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών ή μόνο στη συνεχή κατάρτιση των υποψήφιων οδηγών, αλλά θα επικεντρωθεί στα σχολεία, στα παιδιά, στους αυριανούς οδηγούς και στους αυριανούς πεζούς.

Α.Τ.:Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της Επιτροπής, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει μια σειρά μέτρων στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας;

&&&&Λ.Γ.:Η Επιτροπή θα συνεχίσει τις εργασίες της, ώστε να συμπληρώσει με νέες προτάσεις και νέο έργο το Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Πρέπει να γίνει συνείδηση ότι ο δρόμος και οι καιρικές συνθήκες έχουν μικρή συμμετοχή στην ευθύνη των οδικών ατυχημάτων. Τη μεγάλη συμμετοχή την έχει ο οδηγός. Όταν τα ελαστικά δεν είναι φθαρμένα, όταν το σύστημα πέδησης είναι ρυθμισμένο και όταν η προσοχή του οδηγού είναι στο δρόμο, τότε το πρόβλημα της ολισθηρότητας μειώνεται σημαντικά. Στόχος όλων μας πρέπει να είναι η διαφώτιση και εμπέδωση οδικής συνείδησης σε γονείς και παιδιά, με σκοπό να καλλιεργηθεί μια νέα προσέγγιση και νοοτροπία στη χρήση του οδικού δικτύου, που με την εφαρμογή της να σώζονται οι ζωές δεκάδων ανθρώπων στον τόπο μας, οι οποίοι χάνονται άδικα κάθε χρόνο. Όλοι οι φορείς χάραξης πολιτικής οφείλουν να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να εξετάσουν με ποιες επιπλέον δράσεις μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της προστασίας των πολιτών από τροχαία. Στο πλαίσιο της χάραξης πολιτικής, πρέπει να αναπτυχθούν πιο πρωτότυπες πολιτικές. Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, απαιτούνται δράσεις και στους τρεις «τομείς» οδικής ασφάλειας: 1. το πρότυπο οδήγησης, 2. την ποιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν, και 3. Την ποιότητα της υποδομής που χρησιμοποιείται. Οι εν λόγω δράσεις πρέπει επίσης να είναι συμπληρωματικές, τόσο με τους υπόλοιπους τομείς δράσης όσο και με άλλες πολιτικές δράσεις και πολιτικούς στόχους, όπως για παράδειγμα η προστασία του περιβάλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση. Ωστόσο, εξίσου σημαντική με τον επιδιωκόμενο στόχο, είναι η ταχεία ανάληψη δράσης στους τομείς εκείνους, οι οποίοι ενδέχεται να αποφέρουν μεγάλα οφέλη για τον τομέα της οδικής ασφάλειας. Σε όλες αυτές τις δράσεις πρέπει να δοθεί προτεραιότητα επί του παρόντος.
Toyota
OPEL