Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Σημαντική μείωση των ατυχημάτων το 2010

Σημαντική μείωση των ατυχημάτων το 2010

(14/9/2010)

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και γενικότερα η οδική ασφάλεια, εμφανίζονται άρρηκτα συνδεδεμένες με το έργο της Ελληνικής Αστυνομίας. Εκείνο του ελέγχου της τήρησης του ΚΟΚ και κατ’ επέκταση της ευνομίας στους δρόμους. Ακολουθεί συνέντευξη του Ταξίαρχου Κ. Κρόκου, Διευθυντή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής.

Με τα έως τώρα δεδομένα που έχετε στη διάθεσή σας, ποια συμπεράσματα μπορούμε να εξαγάγουμε σχετικά με την πορεία των τροχαίων ατυχημάτων το τελευταίο διάστημα; &&&&

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Κατά το 8μηνο του 2010, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2009, έχουμε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των παθόντων και κυρίως των νεκρών και των βαριά τραυματιών. Ειδικότερα, τα ποσοστά μείωσης είναι 13, 24 και 3% αντίστοιχα για τα θανατηφόρα, τα σοβαρά και τα ελαφρά ατυχήματα και 16, 18 και 3% αντίστοιχα για τους νεκρούς, τους βαριά τραυματίες και τους ελαφρά τραυματίες. Όπως βλέπετε, είμαστε σε πολύ καλό δρόμο με σημαντικές μειώσεις και ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί αυτή η πτωτική πορεία και θα έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Ποιες είναι οι συνηθέστερες παραβάσεις που οδηγούν στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων;

&&&&Πολλές είναι οι παραβάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ένα τροχαίο ατύχημα, ανάλογα με τις ειδικότερες συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περίπτωση. Μερικές όμως παραβάσεις θα λέγαμε ότι είναι αναπόφευκτο να οδηγήσουν στο ατύχημα. Αυτές είναι, χωρίς σειρά αξιολόγησης: Η παραβίαση της προτεραιότητας γενικά, η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας, το αντικανονικό προσπέρασμα, η οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση των σηματοδοτών, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η αντικανονική χρήση των φώτων, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

&&&&Εκτιμάτε ότι για τη μείωση των ατυχημάτων αρκεί μια ενδεχόμενη αύξηση των προστίμων – αλλαγή του ΚΟΚ ή θα πρέπει να εστιάσουμε στη νοοτροπία των οδηγών;

&&&&Θεωρούμε – και το υποστηρίζουμε εδώ και πολλά χρόνια – ότι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι ένα σύνθετο ζήτημα και γι’ αυτό χρειάζεται να το δούμε από όλες τις πλευρές του. Οι τροποποιήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι σχετικά πρόσφατες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επιδέχονται και περαιτέρω βελτιώσεις, είτε αυτές θα αφορούν κάποια αύξηση σε μερικά πρόστιμα, είτε βεβαίως και μειώσεις σε κάποια άλλα, είτε και άλλου είδους τροποποιήσεις. Όλα αυτά είναι μια διαρκής διαδικασία που αφορά την Πολιτεία και το Νομοθέτη. Εκείνο όμως στο οποίο επίσης θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η νοοτροπία και η υπευθυνότητα του κάθε συμμετέχοντα στην κυκλοφορία (οδηγού – πεζού – επιβάτη), ώστε μέσα από αυτές να σημειωθεί η μεγαλύτερη βελτίωση στον τομέα της πρόληψης. Εάν δεν υπάρχει ατομική ευθύνη και ευαισθητοποίηση, τότε δεν μπορούμε να προσδοκούμε και θεαματικά αποτελέσματα στην αύξηση του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας. &&&&
Toyota
OPEL