ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
«Το πρόβλημα δε λύνεται με αποσπασματικά μέτρα…»

«Το πρόβλημα δε λύνεται με αποσπασματικά μέτρα…»

(15/9/2010)

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», από την ημερομηνία σύστασής του, έχει να επιδείξει ένα σπουδαίο έργο όσον αφορά στο ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας. Η πρόεδρός του κ. Β. Δανέλλη-Μυλωνά μας αναφέρει ορισμένα στοιχεία για τις δράσεις του Ινστιτούτου και κάνει μια σύντομη ανάλυση σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν άμεσα.

Α.Τ.: Κάντε μας ένα σύντομο απολογισμό των δράσεων του Ινστιτούτου σχετικά με την οδική ασφάλεια. Β.Δ.Μ.: Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» συμπλήρωσε 5 χρόνια δράσης στα θέματα της Οδικής Ασφάλειας για τη μείωση και την πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Κύριος σκοπός του Ινστιτούτου είναι η υποστήριξη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, τη μελέτη, έρευνα, ενημέρωση και εκπαίδευση, στοχεύοντας κατ’ εξοχήν στην πρόληψη και μείωση, ή αν είναι δυνατόν, στην εξάλειψη των τροχαίων δυστυχημάτων.
Η ευαισθητοποίηση των πολιτών και των αρμόδιων φορέων σε θέματα ενημέρωσης και προάσπισης της οδικής ασφάλειας, αλλά και η παραπέρα ενίσχυση, ενδυνάμωση και στήριξη της πολιτείας στην ανάληψη και τήρηση ουσιαστικών μέτρων και πολιτικών στη χώρα μας σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής, οδικής ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων αποτελούν βασικούς στόχους του Ινστιτούτου.
Στον αγώνα του αυτό για την αλλαγή του οδηγικού περιβάλλοντος στη χώρα μας για να σώσει ζωές, το Ινστιτούτο δραστηριοποιείται στους άξονες της Γενικής Πολιτικής Οδικής Ασφάλειας, των θεμάτων της συμπεριφοράς του οδηγού, καθώς και στον τομέα των υποδομών και της εφαρμογής διεθνών πρακτικών για τη συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου και υλοποίηση έργων, που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των επικίνδυνων θέσεων του οδικού δικτύου. Στο πλαίσιο αυτό, το Ινστιτούτο, που αποτελεί ενεργό Μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), πραγματοποιεί δράσεις πανελλαδικά με την υποστήριξη των Ειδικών και των εθελοντών του, με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των παιδιών, των νέων και γενικά του κάθε πολίτη που ενδιαφέρεται για την ασφάλειά του, αλλά και για το συνάνθρωπό του. Ειδικότερα, τη χρονιά που πέρασε, το Ινστιτούτο εκπαίδευσε 10.000 μικρούς μαθητές στο πλαίσιο του Προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής, που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της Συμμαχίας «Δρόμοι στο Μέλλον… Συμμαχία για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο δρόμο…».

Α.Τ.: Ποια μέτρα θεωρείτε ότι πρέπει να παρθούν άμεσα από κυβερνητικής πλευράς, προκειμένου να έχουμε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων;

Β.Δ.Μ.: Είναι πλέον αποδεκτό ότι το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας δε λύνεται με αποσπασματικά μέτρα. Χρειάζεται ένα σύνολο συντονισμένων αλλαγών στην παιδεία, στις υποδομές, στην επιβολή του νόμου, στην πληροφόρηση και στη νομοθεσία. Ακόμα και για τα μέτρα με κόστος, οποιαδήποτε οικονομοτεχνική μελέτη κόστους/ωφέλειας μπορεί να καταδείξει, ότι σε βάθος χρόνου όχι μόνο το κοινωνικό αλλά και το οικονομικό όφελος μπορεί να αποσβέσει γρήγορα το οποιοδήποτε σημερινό κόστος και να αυτοχρηματοδοτηθεί.
Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι το σημερινό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας υπολογίζεται σε ποσό μεγαλύτερο του 2% του ΑΕΠ.
Πιο συγκεκριμένα, τα άμεσα μέτρα τα οποία προτείνει το Ι.Ο.ΑΣ. παρουσιάζονται παρακάτω. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα μέτρα αυτά δεν προτείνονται απλά ως επικεφαλίδες, αλλά το Ι.Ο.ΑΣ. έχει οργανώσει δράσεις σε συνεργασία με ελληνικούς και ξένους φορείς και μπορεί να αποδείξει εμπράκτως και με στατιστικά στοιχεία την αποτελεσματικότητά τους στην ελληνική πραγματικότητα, καθώς και να παράσχει σχετική τεχνογνωσία, η οποία αποκτήθηκε μέσω αυτών των δράσεων.

· Συστηματικοί και εκτεταμένοι έλεγχοι αλκοτέστ και ταχύτητας.Υιοθέτηση ελέγχων «ουσιών/drugtest» από την Τροχαία.
· Αποτελεσματικότερη και ολοκληρωμένη αστυνόμευση (συστηματικά, με συνολικό έλεγχο όλων των παραμέτρων ασφάλειας, π.χ. ελαστικά, ΚΤΕΟ, αναγκαίος εξοπλισμός, φώτα, φορτίο).
· Εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου για ταχύτητα, κόκκινο φανάρι, απόσταση ασφαλείας στους αυτοκινητόδρομους.
· Σύγχρονη εκπαίδευση: αναμόρφωση διαδικασίας απόκτησης άδειας οδήγησης, εμπλουτισμός εξεταστέας ύλης, θεωρητικής και πρακτικής, ειδική εκπαίδευση για παραβάτες και υπαίτιους ατυχημάτων.
· Διαρκής ενημέρωση και επικοινωνία σχετικά με οδήγηση και κατανάλωση αλκοόλ στα νυκτερινά κέντρα και εστιατόρια.
· Προβολή-διάδοση-υιοθέτηση της συνήθειας του «Οδηγού της παρέας».
· Ενίσχυση του ρόλου των ΜΜΜ και επέκταση λειτουργίας τους κατά τις βραδινές ώρες.
· Δημιουργία προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης και υποστήριξη εξοικείωσης οδηγών σε νέα συστήματα π.χ. ABS, ISA.
· Υποστήριξη του θέματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία.
· Ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας για το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης οδικής ασφάλειας στις υποδομές, με επέκταση στο εθνικό & αστικό δίκτυο.
· Υιοθέτηση & εξάπλωση κόμβων κυκλικής πορείας.
· Μετάθεση ευθύνης για κάθε τροποποίηση ή παρέμβαση στο οδικό δίκτυο από τοπικούς φορείς σε εξειδικευμένες Υπηρεσίες ή Αρχές, κεντρικές ή περιφερειακές.
· Μείωση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου των επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων. Υποστήριξη της εξάπλωσης νέων τεχνολογιών ασφάλειας στα οχήματα (π.χ. alcolocks, ISA, ESC, μη χρήση ζώνης ασφαλείας, κ.ά.).
· Δημιουργία ολοκληρωμένων προγραμμάτων ευαισθητοποίησης του κοινού και υποστήριξης της ασφάλειας των ευπαθών χρηστών της οδού.
· Εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών από προηγμένες χώρες. &&&&
Mercedes
TURANZA 6 DOKIMH