ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
To εντυπωσιακό τετράθυρο κουπέ ονομάζεται Shinari και δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσει η Mazda στο μέλλον

To εντυπωσιακό τετράθυρο κουπέ ονομάζεται Shinari και δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσει η Mazda στο μέλλον

H Mazda αλλάζει σχεδίαση, τι άλλο όμως πρέπει να αλλάξει για να γίνει best seller;

(16/9/2010)

Δεν αρκεί να έχεις το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας για να είσαι πρώτος σε πωλήσεις. Περίεργο, όμως η Mazda το έχει αποδείξει περισσότερες από μία φορά. Και τώρα αλλάζει σχεδίαση προσπαθώντας να μιλήσει σε ακόμη μεγαλύτερο κοινό. Είναι όμως η σχεδίαση το πρόβλημα; Ή όχι;

H Mazda είναι η εταιρεία που κάθε σχεδιαστής αυτοκινήτου ονειρεύεται να δουλεύει. Ακούγεται υπερβολικό, όμως αυτό το έχουν πει σχεδιαστές που έχουν περάσει από την ιαπωνική εταιρεία και ξέρουν. Ξέρουν πως η Mazda μετά την επανάστασή της με το Zoom-Zoom έδωσε το ελεύθερο στους σχεδιαστές της να δημιουργήσουν πραγματικά όμορφα αυτοκίνητα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Με την τρέχουσα σχεδιαστική της γλώσσα που ακούει στο όνομα Nagare,η Mazda έδωσε μοντέλα σε δύο γενιές που πραγματικά ξεχωρίζουν στο δρόμο. Από το MX-5 και το Mazda6, μέχρι το νέο Mazda3 και το μοναδικό RX-8.
Παρά όμως τα όμορφα σχήματα η Mazda δεν ξεχωρίζει σαν μία από της best seller μάρκες στην Ευρώπη. Λίγο το «στίγμα» του συντηρητικού που έχει μείνει από τα προ εικοσαετίας μοντέλα της, λίγο η απότομη σχεδιαστική της στροφή που απέκοψε τους παραδοσιακούς πελάτες της, και έτσι ακόμη ένα από τα καλύτερα μικρά της αγοράς, το Mazda2 δεν κάνει τα «νούμερα» που του αξίζουν.

Και τώρα αλλάζει. Με το πρωτότυπο Shinari δείχνει να γίνεται πιο συγκεκριμένη (βλέπε Ευρωπαϊκή), πιο στιβαρή (βλέπε διαχρονική) και πιο φινετσάτη (βλέπε σπορτίφ). Είναι βέβαιο πως το καλλίγραμμο τετράθυρο κουπέ θα δώσει μια σειρά εκπληκτικών μοντέλων.
Όμως αυτό δεν ήταν ποτέ το πρόβλημα στη Mazda. Τα ακόμη πιο όμορφα μοντέλα της θα τραβήξουν όλους όσοι θαυμάζουν το ωραίο, όμως όχι όλους. Ή μάλλον όχι τόσους όσοι από μοντέλα άλλων ιαπώνων κατασκευαστών που δεν μοιάζουν στο παραμικρό με αυτά της Mazda.
Τι λείπει; Αυτό είναι και το ερώτημα. Η Mazda μέσα από τη στενή (μέχρι πρότινος ακόμη στενότερη) συνεργασία της με τη Ford διαθέτει τις καλύτερες πλατφόρμες για κάθε της μοντέλο. Ανεξάρτητες πίσω αναρτήσεις ακόμη και στο μικρομεσαίο Mazda3 και οδική συμπεριφορά που ξεχωρίζει από κάθε ανταγωνιστή, κάθε εθνικότητας.
Η ποιότητα κατασκευής της γίνεται κάθε φορά και καλύτερη, χωρίς να χάνει την ιαπωνική ταυτότητά της, κάτι που έχει συμβεί σε άλλους μη γερμανούς κατασκευαστές που όμως φλερτάρουν με την ιδέα. Τι μένει; Η γκάμα των κινητήρων της Mazda ίσως να κριτικάρεται από κάποιους ότι επιμένει ατμοσφαιρικά (εκτός του MPS) όμως αυτό ισχύει για τους περισσότερους ιάπωνες κατασκευαστές και σίγουρα δε μπορεί να βαφτιστεί πρόβλημα.
Μήπως η τεχνολογία; Εξαρτάται πως το βλέπει κανείς. Από πλευράς υβριδικών, η Mazda στην Ευρώπη δεν έχει τέτοια, έχει όμως στα σκαριά σε συνεργασία με την Toyota, οπότε έρχονται. ¶ρα λοιπόν;
Μπορεί να τόνωνε τη μάρκα η παρουσία στη μίνι κατηγορία ή ένα πιο προσιτό SUV. Εσείς όμως τι λέτε; Τι χρειάζεται η Mazda για να γίνει best seller; Τι χρειάζεται για να κερδίσει εσάς; Αρκεί να έχει όμορφα μοντέλα; Ή θέλει κάτι ακόμη; &&&&
ford
TURANZA 6 DOKIMH