2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η Hyundai ανανεώνει το i10 ενώ η Fiat διατηρεί το Panda ακριβώς το ίδιο. Τι είναι όμως καλύτερο, η ανανέωση ή η στασιμότητα;
(20/9/2010)
Όταν η Hyundai παρουσίασε το i10 κανείς δεν το περίμενε. Όχι πως δεν περίμενε ένα τέτοιο αυτοκίνητο από τη Hyundai, απλά δεν περίμενε ένα τέτοιο αυτοκίνητο στη μίνι κατηγορία. Απέναντι στο Fiat Panda το i10 ήταν πιο φρέσκο σε όλα. Και τώρα η Hyundai το ανανεώνει. Καλώς ή μήπως κάτι ξέρει η Fiat που κρατάει το Panda ίδιο;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Οι αλλαγές που έφερε το Panda στην κατηγορία δε μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητες. Η ποιότητα κατασκευής, η ποιότητα κύλισης, η οδική συμπεριφορά, η θέση οδήγησης, η εργονομία και η ευκολία στη χρήση έκαναν όχι μόνο το Panda αλλά ολόκληρη την κατηγορία best seller.Και τέσσερα χρόνια μετά, το 2007 η Hyundai λανσάρει το i10. Βασισμένο στις ίδιες αρετές αλλά πιο σύγχρονο και πιο φρέσκο το i10 έχει κλέψει τις εντυπώσεις. Και τρία χρόνια μετά ανανεώνεται. Μια νέα μάσκα, και μικρές διαφορές εδώ και εκεί το ξαναβάζουν στην αγορά από την αρχή.
Την ίδια στιγμή το Panda τα επτά χρόνια που πωλείται έχει αλλάξει ελάχιστα. Τα σήματα της Fiat είναι η μεγαλύτερη αλλαγή. Τα άλλα είναι ίδια. Είναι καλύτερα έτσι;
Εξαρτάται. Για όσους είναι στην αγορά για ένα μίνι μοντέλο, η στασιμότητα του Panda δεν το κολακεύει αφού τα χρόνια περνούν και φαίνονται. Αντίθετα ένα ανανεωμένο i10 τραβάει εκ νέου το ενδιαφέρον πάνω του και φέρνει ακόμη περισσότερους αγοραστές στη μάρκα.
Από την άλλη υπάρχουν αρκετοί που έχουν μια αντιπάθεια στα συχνά facelift. Σε αυτούς σίγουρα η στρατηγική της Fiat θα αρέσει. Επτά χρόνια είναι ρεκόρ για ένα αυτοκίνητο χωρίς ανανέωση, έστω και μικρή. Την ίδια στιγμή τα τρία χρόνια στα οποία το i10 φρεσκάρεται είναι μάλλον φυσιολογικό, αν και θα φανεί λίγο σε κάποιους.
Οι περισσότεροι όμως από αυτούς είναι όσοι έχουν ήδη αγοράσει κάποιο αυτοκίνητο και δεν αρέσκονται στο facelift γιατί κάνει το δικό τους να δείχνει παλιό. Για κάποιον που αγόρασε το Panda το 2004 είναι θετικό το ότι το αυτοκίνητό του δείχνει ίδιο με αυτό που αγοράστηκε σήμερα.
&&&& Τι σχέση έχει όμως αυτό με το πώς θα διαλέξει κάποιος τώρα αυτοκίνητο ανάμεσα στα δύο; Εσείς δεν έλκεστε περισσότερο στο πιο φρέσκο; Δε σας τραβάει το μοντέλο που είναι ανανεωμένο σε σχέση με αυτό που είναι ίδιο τόσο καιρό; Ή μήπως λειτουργείτε αντίθετα; Μήπως θέλετε αυτό που θα αγοράσετε να δείχνει «τρέχον» για περισσότερο καιρό και άρα προτιμάτε το Panda από το i10; Ανανέωση λοιπόν ή διατήρηση; Τι λέτε;
Το facelift σε ορισμενες περιπτωσεις ηταν πολυ ευεργετικο π.χ. ford focus ΙΙ (σε αλλες παλι οχι π.χ.golf vi το οποιο το θεωρω facelift και ασχημοτερο του v) και το θεωρω χρησιμο σε περιπτωσεις μοντελων που δεν εχουν μεγαλη απηχηση στην αγορα αλλα αποτρεπτικο για την ψυχολογια του ιδιοκτητη και την μεταπωλητικη αξια του prefacelift μοντελου...οποτε μαλλον panda Θοδωρης
Μήπως η στάση της FIAT είναι ποιό τίμια απέναντι στον καταναλωτή; Με το να αλλάζει ένα πετυχημένο μοντέλο βάζοντας μια διαφερετική μάσκα και άλλα προβόλάκια το μόνο που καταφέρνει να κάνει είναι να δημιουργεί ουσιαστικά πρόβλημα στην μεταπώληση του αυτοκινήτου αφού η απαξίωση του θα είναι μεγαλύτερη απο την φυσιολογική απαξίωση λόγου χρόνου. Πόσα πανομοιότυπα μοντέλα κυκλοφορούν απο γενιά σε γενιά χωρίς ουσιαστική αλλαγή όπως για παράδειγμα golf auris accent και πολλά ακόμα .Tα καινούργια μοντέλα πρέπει να βασίζονται σε καινούργια πατώματα καινούργιες μηχανές διαφορετικά μιλάμε για facelift εις βάρος του κατόχου του μοντέλου.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΝΑ ΑΝΕΝΑΩΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΥΧΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑΣΙΜΟ (ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΟ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΜΕ ΕΦΑΜΙΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΕΑΝ ΤΟ ΣΤΑΣΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΗΘΕΙ)
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ Η ΟΛΙΚΗ ΑΛΑΓΗ ΤΟ ΚΟΥΣΟΥΡΙ ΑΛΛΑ ΦΩΤΑ ΑΛΛΕΣ ΤΡΥΠΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ ΠΑΛΙΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΠΟΥ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΩΣΤΑΣ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΤΟ ΚΟΥΣΟΥΡΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΝ ΚΟΡΟΛΑ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΕΞΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΑ.
Σε κάποιες περιπτώσεις η ανανέωση κάνει καλό αλλά σε κάποιες άλλες βλάπτει στις πωλήσεις ενός μοντέλου. Το Corolla για παράδειγμα στην 9η γενιά του και ειδικά στην 5θυρη εκδοχή του όταν ανανεώθηκε το 2004 πήγε κατευθείαν στην κορυφή των πωλήσεων. Και πριν την ανανέωσή του τα πήγε πολύ καλά στις πωλήσεις και πάντα ανέκαθεν ήταν πρώτο σε προτίμηση από ολόκληρο τον κόσμο και όχι μόνο από εμάς τους Έλληνες. Όσον αφορά το Hyundai i10 τώρα το αυτοκίνητο στη σημερινή μορφή του είναι μια χαρά εμφανισιακά και από τα πρώτα σε προτιμήσεις για τους Έλληνες αλλά η ανανέωσή του θα επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις του για το λόγο ότι αυτή η εμπρός μάσκα που έχουν βάλει στο αυτοκίνητο α λα ix35 δεν ταιριάζει με το ύφος του (στο ix35 η μάσκα αυτή ταιριάζει καλύτερα). Το Panda καλά κάνει η Fiat και δεν το ανανεώνει αφού μετά από τόσα χρόνια παρουσίας στην αγορά καταφέρνει να παραμένει πάντα επίκαιρο, δημοφιλές, ελκυστικό σχεδιαστικά και το κυριότερο είναι πολύ ολοκληρωμένο. ΜΑΝΟΣ ΜΑΜΑΛΑΚΗΣ
το panda έχει καλύτερο και διαχρονικό disign οικονομικότερους κινητήρες και καλύτερο πετρελαίου, καλύτερη μεταπώληση πιο νεανικό διατίθεται και 4χ4, τι άλλο; ευχαριστώ πολύ και γειά σας.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ Η ΟΥΣΙΑ, ΔΗΛΑΔΗ Η ΠΡΟΣΙΤΗ ΤΙΜΗ Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΛΠ. Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΡΟΛΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟ. ΟΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΑΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΝΑ ΠΑΡΩ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΘΑ ΕΠΕΛΕΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ , ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ DEAL ΠΟΥ ΘΑ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ.