ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον στον οδηγικό τομέα το νέο C-Max αφού τα καταφέρνει καλά σε κάθε περίπτωση
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον στον οδηγικό τομέα το νέο C-Max αφού τα καταφέρνει καλά σε κάθε περίπτωση

Οδηγούμε τα νέα Ford C-Max/Grand C-Max

(13/10/2010)

Τα νέα πολυχρηστικά μοντέλα C-Max και Grand C-Max της Ford είναι πλέον γεγονός. Τα οδηγούμε στη Νίκαια της Γαλλίας, και διαπιστώνουμε ότι είναι ιδιαίτερα ολοκληρωμένα, αφού διαθέτουν: πολύ αποδοτικούς κινητήρες, αυξημένη πρακτικότητα, υψηλή ποιότητα, δυναμική εμφάνιση και κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά!

Το πάλαι ποτέ Ford Focus C-Max, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2002, ανήκει πλέον στην ιστορία και δεν έχασε μόνο το Focus από το όνομά του, αλλά απέκτησε όχι έναν, αλλά δύο αντικαταστάτες. Πρόκειται για μια πεντάθεσια καθώς και μια επταθέσια έκδοση, που μοιράζονται το ίδιο νέο πάτωμα, αλλά με το επταθέσιο μοντέλο να έχει μεγαλύτερο κατά 140 χλστ. μεταξόνιο, μεγαλύτερο συνολικό μήκος, αλλά και άλλο όνομα: Grand C-Max. Στη Ford αναμένουν μια αναλογία πωλήσεων 50-50 μεταξύ πενταθέσιων και επταθέσιων εκδόσεων. Το σημαντικότερο όμως με το νέο C-Max έχει να κάνει με τη χρησιμοποίηση για πρώτη φορά της νέας πλατφόρμας C, πάνω στην οποία σύντομα θα βασίζονται περισσότερα από 2.000.000 οχήματα που θα πωλούνται παγκοσμίως.

Mεγάλο νέο αποπτελεί ο κινητήρας 1.6 Ecoboost, που παρουσιάζεται επίσημα και αποδίδει 150/180 ίππους

Mεγάλο νέο αποπτελεί ο κινητήρας 1.6 Ecoboost, που παρουσιάζεται επίσημα και αποδίδει 150/180 ίππους

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Φυσικά την πιο «χτυπητή» περίπτωση θα αποτελεί η νέα γενιά του Ford Focus, που θα πωλείται με ελάχιστες παραλλαγές σε όλο τον κόσμο. Οι προηγούμενες προσπάθειες της Ford, αλλά και άλλων εταιρειών, για παγκόσμια αυτοκίνητα δεν έτυχαν της αναμενόμενης επιτυχίας, ωστόσο η νέα φιλοσοφία «Οne Ford» υπόσχεται θαύματα… Mάλιστα από το 2011 το Grand C-Max θα πωλείται και στη Β.Αμερική, ενώ μετά το 2012 θα υπάρχουν και υβριδικές εκδόσεις.

Σχεδίαση
To νέο C-Max έχει συνολικό μήκος στα 4.380 μ. (έχει διαστάσεις και βάρος ανάλογες του σημερινού) και σχεδιαστικά είναι ξεχωριστό, όπως και το πρωτότυπο ΙΟSIS MAX στο οποίο βασίστηκε. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν το kinetic design, τόσο δημοφιλές (τραπεζοειδής μάσκα, ανάγλυφο καπό, όμορφα φώτα κτλ.), ενώ η οροφή στο πενταθέσιο πέφτει κάπως απότομα δίνοντας δυναμικά στοιχεία. Στην επταθέσια διάταξη, με σκοπό την ύπαρξη αέρα για τα κεφάλια των επιβατών της τρίτης σειράς, η οροφή είναι πιο ευθεία, ενώ οι πίσω κολώνες πολύ πιο λεπτές. Έτσι το Grand C-Max έχει μήκος 4.520 χιλ. και χαρακτηρίζεται από διαφορετικά πίσω φώτα (για λειτουργικούς κυρίως λόγους), ενώ διαθέτει δύο πλευρικές συρόμενες πίσω πόρτες.

Εσωτερικό-Χώροι
Στο εσωτερικό συναντάμε μοντέρνες γραμμές, με χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα, που θυμίζει πιο επίσημη εκδοχή αυτής του Fiesta, με το νέο infotainment σύστημα της Sony να κλέβει την παράσταση. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ποιότητα κατασκευής, αφού στο πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών, υπάρχει αφρώδες πλαστικό και η συναρμογή είναι πολύ καλή, όπως και το φινίρισμα. Σφάλταμα στον τομέα της εργονομίας δεν παρατηρούνται, αλλά χρειαστήκαμε κάποιο χρονικό διάστημα για να εξοικειωθούμε με τους διακόπτες της κονσόλας και του τιμονιού, ενώ ο διακόπτης που είναι υπεύθυνος για τα αλάρμ χαρακτηρίζεται ως μικρός.
Θέμα ευρυχωρίας δεν τίθεται. Στο πενταθέσιο μοντέλο οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι της τάξης των 471 λίτρων, ενώ μπορεί να φτάσει έως τα 1.723 λίτρα με την αναδίπλωση των τριών ανεξάρτητων και συρόμενων πίσω καθισμάτων. Στο επταθέσιο μοντέλο, η τρίτη σειρά καθισμάτων είναι κρυμμένη στο πάτωμα. Όταν αυτή δεν χρησιμοποιείται ο χώρος αποσκευών είναι τα 475 λίτρα (επεκτάσιμος στα 1.742 λίτρα). Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως το (στενό) μεσαίο κάθισμα της δεύτερης σειράς, με έναν πολύ έξυπνο τρόπο αποθηκεύεται μέσα στη βάση του δεξιού καθίσματος, δημιουργώντας έτσι έναν πρακτικό διάδρομο για πρόσβαση πίσω στην περίπτωση διάταξης 2+2+2. Επίσης, οι επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων στην περίπτωση της έκδοσης Grand έχουν λίγο περισσότερο αέρα για τα κεφάλια τους λόγω του σχήματος της οροφής. Ως επιπλέον εξοπλισμός προσφέρεται η ηλεκτρική πόρτα για το χώρο των αποσκευών.

Κινητήρες
Για την κίνηση των C-Max και Grand C-Max φροντίζουν κινητήρες 1,6 λίτρων βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και ένας 2λιτρος πετρελαίου TDCi με 115, 140 και 163 ίππους. Οι δυο τελευταίες εκδοχές συνδυάζονται με το 6τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Durashift. Οι υπόλοιποι κινητήρες διαθέτουν ένα νέο χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, εκτός από τους ατμοσφαιρικούς 1.6 Τi-VCT με 105 και 125 ίππους που διατίθενται με 5τάχυτο. Το μεγάλο νέο όμως είναι ο νέος, άμεσου ψεκασμού, τούρμπο κινητήρας 1.6 Ecoboost, που για πρώτη φορά παρουσιάζεται επίσημα, και διατίθεται με 150 και 180 ίππους. Οδηγώντας την έκδοση των 150 ίππων και των 240 Nm ροπής (270 με overboost) από τις 1.600 έως τις 4.000 σ.α.λ. εντυπωσιαστήκαμε από την ευρωστία του στις χαμηλές στροφές, το τράβηγμα, την πολιτισμένη λειτουργία και την ικανότητά του να κινεί γοργά το νέο πολυχρηστικό μοντέλο της Ford. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 9,4 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 204 χ.α.ω. ενώ στο Grand C-Max τα αντίστοιχα νούμερα είναι 9,9 δλ. και 202 χ.α.ω. Αντίστοιχα οι τιμές για τη μέση κατανάλωση των μοντέλων είναι τα 6,6 και 6,8 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων C02 να είναι τα 154 γρ./χιλιόμετρο για το πενταθέσιο και τα 159 γρ./χιλιόμετρο για το επταθέσιο μοντέλο.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο και τα δύο αυτοκίνητα αφήνουν τις καλύτερες εντυπώσεις. Με βελτιώσεις στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, φαρδύτερα μετατρόχια και πιο γρήγορο τιμόνι (που πλέον είναι ηλεκτρικό), μπορούμε να πούμε ότι το C-Max είναι ένα από τα πιο ικανά μοντέλα στην κατηγορία του. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με τους ήχους από τον κινητήρα καθώς και τους αεροδυναμικούς σε κάθε περίπτωση να περιορίζονται αισθητά. Το τιμόνι διαθέτει ακρίβεια και πολύ καλή αίσθηση, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι επίσης ακριβής, ενώ συνολικά η συμπεριφορά τους κρίνεται ως ακριβέστατη, με κύρια χαρακτηριστικά τις λογικές κλίσεις του αμαξώματος, το καλό κράτημα στις στροφές αλλά και την εξαιρετική σταθερότητα στις ευθείες. Εκτός από ESP, το νέο C-Max διαθέτει για πρώτη φορά στη μικρομεσαία κατηγορία και σύστημα Torque Vectoring Control που φρενάρει αυτόματα και ανεξάρτητα καθένα από τους μπροστινούς τροχούς με σκοπό την πρόληψη της απώλειας πρόσφυσης. Διαθέσιμο είναι επίσης και το σύστημα Active Park Assist, που παρκάρει μόνο του το αυτοκίνητο, ενώ το σύνολο συμπληρώνεται και με τα: Blind Spot Assist, κάμερα οπισθοπορείας και Hill Start Assist.

Τα νέα Ford C-Max και Grand C-Max θα λανσαριστούν στην Ελλάδα στις αρχές του Δεκέμβρη, σε τιμές που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.
Autotriti.gr
TURANZA 6 ALL SEASON