Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το νέο Orlando αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της Chevrolet στα 7θέσια πολυμορφικά, επί ευρωπαϊκού εδάφους
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το νέο Orlando αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της Chevrolet στα 7θέσια πολυμορφικά, επί ευρωπαϊκού εδάφους

Οδηγούμε το νέο Chevrolet Orlando

(9/12/2010)

Η πρώτη πρόταση 7θέσιου πολυχρηστικού μοντέλου της Chevrolet που θα αφορά στην Ευρωπαϊκή αγορά ονομάζεται Orlando. Το αυτοκίνητο θα διατίθεται με κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρων και πετρελαίου 2,0 λίτρων με δύο διαβαθμίσεις. Το οδηγούμε στη Βαλένθια και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Η μια από τις τέσσερις πρεμιέρες που μας παρουσίασε η Chevrolet στην έκθεση του Παρισιού τον Οκτώβριο αποτελεί στην ουσία και την πρώτη προσπάθεια της εταιρείας ώστε να εισχωρήσει στην κατηγορία των 7θέσιων πολυμορφικών, επί ευρωπαϊκού εδάφους. Πρόκειται για το εντυπωσιακό Orlando, το οποίο βασίζεται στο αντίστοιχο concept που παρουσιάστηκε το 2008. Το Orlando είναι ικανό να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες με τους πολύ καλούς του χώρους, ενώ από πλευράς εμφάνισης δεν κρύβει τη συγγένεια του με την κατηγορία crossover προσφέροντας έτσι τα καλύτερα στοιχεία των δύο κατηγοριών.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Εσωτερικό
H θέση του οδηγού είναι πολλαπλά ρυθμιζόμενη, με σωστές αποστάσεις από τα χειριστήρια και τον επιλογέα του κιβωτίου, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή. Την ίδια στιγμή το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή των επιμέρους μερών απόλυτα ικανοποιητική, όπως η αίσθηση ποιότητας που αφήνουν τα πλαστικά μέρη και οι μοχλοδιακόπτες.
Βέβαια το καλύτερο από όλα είναι η ευρυχωρία και η πρακτικότητα του αποκλειστικά επταθέσιου Chevrolet Orlando. Οι χώροι επαρκούν ακόμα και για την ομάδα μπάσκετ των… Orlando Magic, με τη μεσαία και πίσω σειρά καθισμάτων να αποθηκεύονται στο πάτωμα όταν δεν χρησιμοποιούνται. Σε πενταθέσια διάταξη, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 454 λτ., ενώ με την αναδίπλωση της μεσαίας σειράς φτάνει τα 852 λτ., και τα 1.487 λίτρα με την αναδίπλωση της δεύτερης και τρίτης σειράς καθισμάτων! Όταν αρχίσει κανείς να παίζει με τα καθίσματα θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν πολλές δυνατότητες. Από το 2013, το κάθισμα του συνοδηγού θα μπορεί να αναδιπλωθεί δημιουργώντας μια εντελώς επίπεδη επιφάνεια. Ακόμη και με την τρίτη σειρά των καθισμάτων σηκωμένη -όπου ένας ενήλικας νιώθει λιγότερο στριμωγμένος από ότι θα περίμενε και παρά από το απότομο «κόψιμο» της οροφής- το Orlando διατηρεί 89 λίτρα διαθέσιμου χώρου. Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι τα 4.652x1.836x1.633 χιλ. για ΜxΠxΥ, και 2.760 χιλ. για το μεταξόνιο, ενώ το βάρος ξεκινά από τα 1.528 κιλά.
Η πρακτικότητα στο εσωτερικό χτυπάει κόκκινο με πολλές και εύκολα προσβάσιμες θέσεις για μικροαντικείμενα. Η πιο έξυπνη και εντυπωσιακή όμως βρίσκεται πίσω από την πρόσοψη που περιλαμβάνει τους διακόπτες και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος. Με ένα πάτημα του κουμπιού αυτή ανασηκώνεται αποκαλύπτοντας ένα σεβαστό «κρυφό» χώρος αποθήκευσης για κινητό τηλέφωνο, χρήματα η γυαλιά ηλίου στο οποίο υπάρχει και η θύρα USB και ΑUX. To σύστημα αυτό θα είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα! Πραγματικά μια πολύ έξυπνη και φυσικά καλοδεχούμενη καινοτομία.

Κινητήρες
Tο Orlando παρουσιάστηκε με δύο κινητήρες, έναν βενζίνης και έναν πετρελαίου. Ο πρώτος είναι χωρητικότητας 1,8 λίτρων με την απόδοση στους 141 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 176 Nm ροπής στις 3.800 σ.α.λ. (0-100 χ.α.ω. σε 11,6 δλ., τελική ταχύτητα 185 χ.α.ω., κατανάλωση 7,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα και ρύποι CO2: 172 γρ./χιλιόμετρο).
O δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας έχει δύο διαβαθμίσεις. Η πρώτη αποδίδει 130 ίππους στις 3.800 σ.α.λ. και 315 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. (0-100 χ.α.ω. σε 10,3 δλ., τελική ταχύτητα 180 χ.α.ω., κατανάλωση 6,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα και ρύποι CO2: 159 γρ./χιλιόμετρο), και η δεύτερη αποδίδει 163 ίππους στις 3.800 σ.α.λ. και 360 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. (0-100 χ.α.ω. σε 10,0 δλ., τελική ταχύτητα 195 χ.α.ω., κατανάλωση 6,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα και ρύποι CO2: 159 γρ./χιλιόμετρο).

Στο δρόμο
Η οδήγηση του Orlando δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Βασισμένο στο πάτωμα Delta της GM (βλέπε Cruze και Astra), δίνει μια αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας χάρη και στα πιο φαρδιά μετατρόχια και το μακρύτερο μεταξόνιο (+85 χλστ.). Ο κινητήρας των 1,8 λτ. είναι ελαστικός και σε συνδυασμό με το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο κινεί απόλυτα ικανοποιητικά το Orlando, χωρίς να κρύβει όμως την τραχύτητα του και το θόρυβό του ειδικά στις υψηλές στροφές. Από την άλλη όμως το Orlando «πατάει» με σιγουριά, έχει πολύ καλή πρόσφυση και κατευθυντικότητα, με ένα θετικό τιμόνι και έναν ανάλογο επιλογέα. Ωστόσο ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας και οι κοντές διαδρομές της ανάρτησης , μπορεί να ελέγχουν απόλυτα σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, δεν έδειξαν να είναι σε θέση να λειάνουν απόλυτα τις εγκάρσιες, κυρίως, ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες. Αυξημένος σχετικά είναι και ο θόρυβος κύλισης, ενώ τέλος τα φρένα αποδείχθηκαν ικανοποιητικά.

Το Chevrolet Orlando, το οποίο η ελληνική αντιπροσωπεία θα λανσάρει ως 7θέσιο crossover, έρχεται στην Ελλάδα στο τέλος Ιανουαρίου 2011, αρχικά μόνο με τον 1.8 κινητήρα βενζίνης 141 ίππων (γνωστός από το Cruze) και μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Οι τιμές ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί, αλλά για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού LS, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας (6 αερόσακοι, ABS, ESP, ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμός κ.λ.π.) η τιμή αναμένεται μεταξύ 18.500 και 19.000 ευρώ. Η μεσαία έκδοση LT θα διαθέτει επιπλέον αισθητήρες παρκαρίσματος και χειριστήρια ήχου στο τιμόνι, ενώ το κορυφαίο LTZ δε θα κοστίζει πάνω από 23.000 ευρώ με ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη και cruise control.
Mercedes
OPEL