Ενας κινητήρας αλλά σε πολές εκδοχές ιπποδύναμης για το νέο Focus
Το νέο Focus έχει μόνο έναν κινητήρα, σε τέσσερις όμως εκδόσεις ισχύος. Μπορεί με τα 1,6 λίτρα του να χτυπήσει Golf και Astra που προσφέρουν διάφορους κυβισμούς;
(16/2/2011)
Η VW διαφημίζει τους τούρμπο κινητήρες του Golf , ενώ και στο Astra οι πωλήσεις δείχνουν προτίμηση προς αυτά τα μοτέρ. Η Ford κάνει κάτι πιο έξυπνο. Αντί να έχει ένα μοτέρ για κάθε διαμόρφωση ισχύος, προσφέρει ένα μόνο μοτέρ σε τέσσερις εκδόσεις. Τι λέτε, είναι καλύτερα έτσι;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Έτσι με ένα και μοναδικό μοτέρ μπορεί να χτυπήσει τον ανταγωνισμό στα ίσια. Για παράδειγμα το Golf για τα 85 και 105 άλογα έχει τον 1,2TSI ενώ για τα 122 θέλει άλλον κυβισμό, άλλο μοτέρ, τον 1,4TSI.Η Ford ισοφαρίζει αυτά τα μοτέρ σε ισχύ αλλά και σε ρύπους και κατανάλωση (που έχουν περισσότερη σημασία στις «μικρότερες» εκδόσεις) με το 1,6 χωρίς τούρμπο. Και μετά το τουρμπίζει. Εκεί χτυπάει τον 140άρη 1,4TSI αλλά και τον 1,4 του Astra.
Και για να ευρύνουμε τον ανταγωνισμό, στην ίδια περίπου κλιμάκωση ισχύος βρίσκεται και το Leon, το Megane αλλά και το 308 και το νέο C4. Με τους 150 ίππους το νέο τούρμπο μοτέρ της Ford φέρνει το Focus στην καρδιά του ανταγωνισμού ενώ αφήνει και μία ακόμη έκδοση για πιο πάνω, αυτή των 182 ίππων.
Εκεί χτυπάει ότι περισσεύει, όπως το Astra 1,6T, πριν ξεκινήσουν οι ειδικές εκδόσεις ST/RS που αναμένονται πολύ καυτές.
Αυτός ο τρόπος κλιμάκωσης των εκδόσεων ενός μοντέλου δεν είναι ο παραδοσιακός. Παλιά είχαμε 1,4 μετά 1,6 μετά 1,8 κλπ. Αρκετοί κατασκευαστές με ή χωρίς τούρμπο διατηρούν διαφορετικούς κυβισμούς και έτσι παρά την εμφανή κλιμάκωση στην ιπποδύναμη, ο αγοραστής με την παλιά λογική διαλέγει κυβισμό και «ξέρει» τι παίρνει.
Μήπως η λογική της Ford σας προβληματίζει; Πως το βλέπετε να έχετε στη διάθεσή σας μόνο έναν κινητήρα σε διαφορετικές εκδόσεις; Δεν εντυπωσιάζεστε ή μήπως μπερδεύεστε; Προτιμάτε να έχετε διαφορετικούς κυβισμούς ή η κλιμάκωση της ισχύος είναι αρκετή για να διακρίνετε τι ακριβώς αγοράζετε;
Πολύ καλή η κίνηση που έκανε η fORD με το νέο focus. Σωστός ο κυβισμός και με σωστή αναλογία κυβισμού-ιπποδύναμης.Περιμένω να δω κάτι ανάλογο και στο Fiesta.
ΑΓΑΠΗΤΕ ΧΡΗΣΤΗ GEFER ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ XΡΗΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ SCODA OCTAVIA 5 1.8 ΤSI,ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΜΟΥ ΦΙΛΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΟΧΟΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ VW OΠΩΣ GOLF,PASSAT ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΟΔΙΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ TSI,1400 KAI 1800 K.E. MΠΟΡΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΛΑΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ.ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ MANUAL ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΛΑΔΙΟΥ ΑΠΟ 0,5 ΕΩΣ 1 ΛΙΤΡΟ ΑΝΑ 1000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ!ΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΝ ΚΑΙ 2000 Κ.Ε. ΕΧΩ ΕΝΑ SAAB NG 900 ΤURBO ME 211.000 ΧΛΜ. ΣΤΟ ΚΟΝΤΕΡ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΛΑΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΗ ΕΝΝΟΙΑ.ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΝΟΧΛΕΙ, Η SAAB EXEI 34 ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤURBO ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΚΡΑΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΤΗΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η VOLVO.EΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΟ GROUP THΣ VW! ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΞΑΦΝΙΚΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝΥΠΕΡΤΡΟΦΟΤΟΥΜΕΝΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ.ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΙΜΙΚΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ;ΑΣ ΟΨΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΑΣΙ,ΓΙΑΤΙ Η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ.
ολοι το ξερουμε πως το golf ειναι το κορυφαιο και ολοι οι υπολοιποι απλα προσπαθουν να το αντιγραψουν
Ενα εχω να πω,στο τελος ξυριζουνε τον γαμπρο.Ολοες οι εταιρειες γνωριζουνε τι εχουνε κανει και στο τελος τελικα μονο οι καταναλωτες θα την πληρωσουνε,με λαθος επιλογες.Ιδια φιλοσοφια και η ford ακολουθει αλλα με διαφορετικα project.
Η tsi κινητηρες καινε μπολικο λαδι απο την κατασκευη τους και το δικαιολογει η vw. Και δεν το λεω εγω το λενε φιλοι μου που εχουν octavia 1.8 tsi 160 ps και superb 1.4 122ps. Μαλλον η αληθεια ποναει για καποιους που νομιζαν οτι το vw τους θα ηταν το τελειωτερο αμαξι στον πλανητη, ασε που ουτε υγραεριο μπορεις να βαλεις λογω αμεσου ψεκασμου.
gia to sxolio tou valan....exoume ena polo 9n sthn oikogeneia 1.4 75 hp to opoio pragmatika kaiei arketo ladi...wstoso exoume kai ena jetta 1.6 102hp to opoio edw kai 4 xronia den exei kapsei stagona....syggeneis exoun polo 6n2,bora golf plus tsi 122 kai den kaine tipota...afto shmainei oti kata pasa pi8anothta kapoia apo ta palaiotera moter eixan kataskevastiko provlhma....dioti o idios kinhthras pou exoume sto polo mas htan kai sto bora to opoio den kaiei stagona edw kai posa xronia...ta tsi ws turbo moter mporei na kaine ligo katw apo piesh kai afto einai logiko afou symvainei se ola ta turbo moter...alla to sxolio sou file einai ypervoliko,prokateilhmeno kai komplexiko....oti akoute mhn to pistevete kiolas...
Τη να πει και η renault που απο το 1980 βγαζει turbo κινητηρες. χαχαχα
valan καμία μα καμία σχέση αυτό που γράφεις. Εχεις μείνει μάλλον στις εποχές 70-80 τότε που τα αυτοκίνητα με τούρμπο έκαιγαν πολύ λάδι. Έχω 1,8 tsi και πραγματικά δε καίει τίποτα εδώ και 3,5 χρόνια.Αλήθεια τι αμάξι έχεις; τώρα για το θέμα, εγώ μια χαρά το βλέπω αυτό που κάνει η φόρντ. βέβαια πρωτίστως έχει να κάνει με την χαμηλή τιμή παραγωγής αλλά σίγουρα ωφελημένος θα είναι και ο καταναλωτής μιας και θα έχει πολλές επιλογές. φίλε pvaik πάντα ωραία αυτά που μας γράφεις αλλά έλεος γράφε με μικρά πόνεσαν τα μάτια μας.
ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΥΒΙΣΜΟΙ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2 Η 3 ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗΣ ΚΑΙ ΡΟΠΗΣ ΜΕ Η ΧΩΡΙΣ TURBO.ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΕ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΣ,ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ (ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ ΛΟΓΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΚΑΙ ΦΤΗΝΟΤΕΡΑ ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΑ) ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η FORD ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΤΣΕΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ.ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΝΑΙ ΤΟ FOCUS ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΣΧΗΜΟ. ΑΡΑ Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ,(Π.Χ. SCIRICCO) ΟΜΩΣ Η FORD ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ(ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ)
i ford einai upologisimi etairia stin agora.prwsopika pisteuw pws dinei tis luseis pou xreiazontai oi katanalotes.apo ekei k pera o ka8enas mas exei kapoies leptomeries pou 8a mas kentrisoun gia na kanoume tin teliki epilogi.
ΑΝ ΠΟΤΕ ΗΘΕΛΑΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΙΕΙ ΤΟΣΟ ΛΑΔΙ ΟΣΟ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ WARTBURG ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ VW.ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ VW.AYTOI ΞΕΡΟΥΝ...
Νομίζω οτι το σχόλιο αφορα την επιλογη της ford, Τωρα τι σχεση εχει η συγκριση με την VW? ΕΛΕΟΣ ΟΥΤΕ ΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ ΤΗΣ VW ΔΕΝ ΘΑ ΕΒΓΑΖΑΝ ΤΕΤΟΙΑ ΑΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ.
Απλά <<ΕΓΡΑΨΕ>> πάλι η FORD.Με μία κίνηση πέρασε μπροστά (Οχι οτι δεν ήτανε). Εκανε ΜΑΤ.
Για το σχόλιο του yanni....... ΟΧΙ φίλε. ΔΕΝ είναι ίδέα σου. Είναι πραγματικότητα. Κι εγώ απορώ.
καμια σχεση. το ford ειναι 8 κλικ πισω απο το golf. το golf ειναι ο ηγετης της κατηγοριας και εχει βαλει τουρμπινες εδω και 7 χρονια. οι αλλοι απλα προσπαθουν να αντιγραψουν . ειναι σα να αγορασει κανεις κολα freeway αντι της γνησιας cocacola.
Καμία εταιρεία δεν ενδιαφέρεται για τον καταναλωτή,παρα μόνο για το δικό της όφελος(κέρδος).Στο κάτω-κάτω μπορεί να σε πείσει ότι αυτό που πουλάει σου είναι χρήσιμο,και θα το αγοράσεις.
H VW πριν 15-20 χρόνια ξεκίνησε με τον κινητήρα των 1.800 κυβικών σε ατμοσφαιρκές και τούρμπο εκδόσεις. Τώρα έφτασε στα 1.200 κυβικά τούρμπο με τον 1.2TSI. ¶ντε με το καλό και η Ford μετά από 15 χρόνια να φτάσει να τουρμπίσει τα 1.400 κυβικά... Α και εννοείται πως ο 1.6τούρμπο της Ford έχει μικρότερο φορολογικό πλεονέκτημα έναντι των 1.4τούρμπο των VW&Fiat. Και είναι επίσης αυτονόητο πως η Ford επέλεξε για λόγους δικής της οικονομίας μόνο τα 1.600 κυβικά αντί να τουρμπίσει πολλά κινητήρια σύνολα 1.2, 1.4, 1.6 κ.ο.κ. , καμία σχέση με όφελος του καταναλώτή.
Ειναι ιδεα μου ή καθε γενια focus ειναι ποιο ασχημη απο την προηγούμενη? :p
Είναι σαφές ότι ο τρόπος που διάλεξε η Ford να παρουσίασή το νεότης μοντέλο είναι ο καλύτερος με τον 1.6 από 100 μέχρι 182 αφού έχει για την συνέχεια τον 2.0 με 205 και 243 άλογα κάτι που τιμολογιακά θα σημάνει ένα μοντέλο με δυο κινητήρες για όλα τα βαλάντια.
Προσωπικά δε με χαλάει η ύπαρξη ενός μοτέρ με περισσότερες ιπποδυναμεις. Τη βρίσκω αντίθετα πρωτοποριακή η οποία σε βγάζει από το δίλημμα 1,4 ή 1,6. Από κει και πέρα η επιλογή ιπποδύναμης συναρτάται με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καθενός
Καλύτερα η ford να αναθεωρήσει για εμάς τους φτωχούς που οδηγικά και οικονομικά συμβιβαζόμαστε με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1400 κυβικών. Οι τιμές φαντάζομαι κοντά στα 20000;
ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ GOLF 1.2 TSI 85PSvsFOCUS 1.6 105PS ΚΑΙ GOLF 1.2 TSI 105PSvsFOCUS 1.6 125PS.ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΦΟΥ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ Η ΡΟΠΗ. (ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο 1.2 TSI 85PS TOY GOLF ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΡΟΠΗ ΜΕ ΤΟΝ 1.6 125PS ΤΟΥ FOCUS KAΙ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΝΩ ΟΙ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΩΝ TSI ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ 100PS KAI 122PS ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ).
ANETA!!!
To gegonos oti oi dyo protes ekdoseis (105 & 125) einai atmosfairikes dinei ena pleonektima sto focus. Yparxei mia pareksigisi me tous turbo kinitires. Exoun poly kala xaraktiristika kai poly kali ropi. Alla einai turbo kai oso to patas kaiei. Oi 1.2TSI oso kaloi kai na einai kai oso oraia ki an anakoinonoun xamiles katanaloseis, otan piestoun kaine adikaiologita. H Ford me to na valei ena moter 1.6 anti enos 1.4 kerdizei se ropi, afou tha einai kapoy sta 15,5 me 16 kila kai se synthikes pragmatiki odigisis tha einai pio oikonomikoi apo enan mikro turbo kinitira. Ayto pou den nomizo na petyxei einai xamiles typopoiienes katanaloseis kai xamilous rypous exei o 1.2TSI. Gia na min pareksigitho, den theoro katholou kako ton 1.2TSI, antithetos. Alla odigontas turbo vlepo oti oso den tous piezeis einai apisteyta oikonomikoi, ekmetalevomenoi kai ena makry sasman, alla otan zoristoun kaine poly parapano apo oti enas antistixos atmosfairikos.
Ενδιαφέρουσα η κίνηση της Ford.
Καλή κίνηση απο την Ford. Η Ford προτιμά να έχει έναν κινητήρα ο οποίος αποδίδει ανάλογα με τις ανάγκες του καθένα και να είναι αξιόπιστος αφού φαίνεται ότι η τεχνική του downsizing σιγά σιγά εγκαταλείπεται προφανώς για θέμα αξιοπιστίας και θεωρεί ότι τα 1600cc είναι ικανά για τούρμπο έκδοση και όχι μικρότεροι κινητήρες.
ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΣΥΖΗΤΟΥΣΑΜΕ ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΘΕΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΕΝΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΘΕΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΜΕΝΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΡΟΛΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ. ΑΝ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΥΒΙΣΜΟ ΟΠΩΣ ΤΑ 1600 ΚΥΒΙΚΑ ΤΟΤΕ ΟΛΑ ΚΑΛΑ. ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η SUBARU ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ BOXER ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΕ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕ TURBO Η ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΥΒΙΚΑ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ FORD ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΞΥΠΝΗ ΚΑΘΩΣ ΘΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. ΜΕ ΛΙΓΕΣ ΠΑΡΑΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΑ TURBO, ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΕ ΣΧΕΔΟΝ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΣΟ ΘΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΙΣΧΥΣ (ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΟΥΛΑΡΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΡΥΠΟΙ), ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΣΤΡΑΒΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΟΣ ΕΝΑ ΩΡΑΙΟ ΠΡΩΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΟΤΙ ΤΑ 1600 ΚΥΒΙΚΑ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΧΟΙ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΙ, ΟΠΟΤΕ ΒΑΡΑΤΕ ΤΟΥΣ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΕΙ ΔΕ ΘΑ ΜΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΕ ΚΑΜΙΑ ΕΚΠΛΗΞΗ.
Με την καθιέρωση του turbo σε όλο και πιο πολλά μοντέλα ακόμα και εταιριών που κάποτε θεωρούντο συντηρητικές, σημασία δεν έχει πια ο κυβισμός αλλά το τί μπορείς να προσφέρεις στον καταναλωτή ανάλογα με τις απαιτήσεις του, όχι πια τόσο σε ισχύ αφού π.χ η V.A.G και FIAT μας έδειξαν ότι μπορούν πλέον να κατασκευαστούν ισχυρά και συγχρόνως φιλικά αυτοκίνητα πολύ μικρού κυβισμού: 1.2 Tsi, 0.9lt twin air αλλά σε οικονομία, χρηστικότητα και σε χαμηλούς ρύπους ενόψει νέας φορολογίας και δύσκολων καιρών. Έτσι η Ford σκέφτεται μάλλον έξυπνα, αφού στον ίδιο κυβισμό καλύπτει με τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις του 1.6, τόσο τον κουρασμένο, χορτασμένο συνταξιούχο 60άρη που απλά θέλει μια στοιβαρή καρότσα και να μη νοιάζεται αν δουλεύει καλά η τουρμπίνα ή π.χ τσιμπάει λάδια μετά από 5 χρόνια αλλά και τον ανήσυχο νέο οικογενειάρχει που ανάλογα με το πόσο ταξιδεύει και σε ποιές διαδρομές (π.χ ανηφόρες), σίγουρα θα παίξει στα 150 ή 180 άλογα του turbo, έχοντας μάλιστα σε αμφότερες τις περιπτώσεις 24,5Kg.m, ενώ παλιά αν ήθελε ποιοτικό turbo, θα έπρεπε να ανεχθεί τα 2.0lt π.χ του SAAB 9-3, που έπαιζε από 150ΗP έως 210 (Aero).Βέβαια και το νέο Focus θα παίξει δυνατά και στα 2.0 lt με ST κι αργότερα με RS για τους πολύ απαιτητικούς, λόγω της βαριάς κληρονομιάς που έχει ήδη δημιουργήσει με τις προηγούμενες γενιές. Αλλά και πάλι ο 2,5lt πήρε πόδι.
Πλεονεκτήματα που έχει η περίπτωση του Focus είναι ότι δίνει τη δυνατότητα να αγοράσει κάποιος αρχικά την έκδοση με τον κινητήρα με τη μικρότερη ιπποδύναμη και αργότερα να τον αναβαθμίσει σε εκείνον με τη μεγαλύτερη, χωρίς να πληρώσει την αυξημένη τιμή της έκδοσης, με τον ισχυρότερο κινητήρα, αλλά και χωρίς να πληρώσει τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας λόγω των μεγαλύτερων εκπομπών του ισχυρότερου κινητήρα. Επίσης ο κινητήρας των 1600cc έχει μικρότερο τεκμήριο από έναν μεγαλύτερου κυβισμού.
Ο αγοραστής με την παλιά λογική που διαλέγει κυβισμό καλά θα κάνει να εξυγχρονιστεί! Το προφανές όφελος απο αυτήν την επιλογή της Ford είναι η μείωση του κόστους παραγωγής του αυτοκινήτου που πλέον φοράει μόνο έναν κινητήρα με διαφορετικές ρυθμίσεις κ κάποια παρελκόμενα στις τούρμπο εκδόσεις,Η μείωση του κόστους μετακυλίεται στον αγοραστή τόσο μέσω της αγοράς όσο και μέσω της συντήρησης (πιο διαδεδομένα ανταλλακτικά). Θεωρώ την τακτική της Ford πολύ σωστή.