
Που κάνετε σέρβις και επισκευές; Εντός ή εκτός εξουσιοδοτημένου δικτύου της μάρκας σας; Και με το βιβλίο συντήρησης τι κάνετε; Σας ενδιαφέρει να έχει πλήρες ιστορικό ή όχι;
(24/3/2011)
Έρχεται η στιγμή να αλλαχτεί ο δίσκος-πλατό και έχετε να επιλέξετε συνεργείο. Μεγάλη και σχετικά ακριβή υπόθεση, όμως μόνο εντός δικτύου της μάρκας του αυτοκινήτου σας θα φανεί η εργασία στο βιβλίο συντήρησης ώστε να το διατηρήσετε ενημερωμένο. Σας ενδιαφέρει αυτό ή διαλέγετε συνεργείο ανεξαρτήτως;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το βιβλίο συντήρησης είναι το πρώτο πράγμα που ζητάνε οι αγοραστές μεταχειρισμένου, και όχι άδικα αφού σε αυτό φαίνεται όλο το ιστορικό συντήρησης και άρα η μεταχείριση που είχε από τον πρώτο ιδιοκτήτη του.Αν στο βιβλίο συντήρησης δεν φαίνεται πουθενά ότι έχουν αλλαχτεί τα τακάκια, ή ο συμπλέκτης και τα αμορτισέρ τι θα υποθέσει ο υποψήφιος αγοραστής; Ακόμη και αν του δείξετε αποδείξεις από το ανεξάρτητο συνεργείο για την εργασία και τα ανταλλακτικά που τοποθετήσατε, η εμπιστοσύνη του έχει κλονιστεί.
Γιατί από τη μία δεν είναι σίγουρος πως τα χαρτιά αυτά είναι από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, και από την άλλη πως ότι έγινε, έγινε όπως θα έπρεπε. Μπορεί ο ίδιος από τη μέρα που θα αγοράσει το δικό σας αυτοκίνητο να μην το πάει ούτε μία φορά σε συνεργείο του δικτύου, απαιτεί όμως εσείς να το έχετε πάει όλες.
&&&& Από την άλλη ισχύει και το ρητό ότι αγοράζεις το αυτοκίνητο για τον εαυτό σου και όχι για τον επόμενο, οπότε η απόφαση για την επιλογή συνεργείου θα μπορούσε να γίνει με καθαρά προσωπικά κριτήρια. Ποιο θεωρείτε ικανότερο, καταλληλότερο και οικονομικότερο.
Όμως το βιβλιαράκι επανέρχεται, ειδικά σε μία αγορά μεταχειρισμένου που πλέον είναι πολύ οργανωμένη και συχνά πυκνά η έκπτωση στο κόστος επισκευής που πετύχατε μεταφέρεται και στον επόμενο αγοραστή ως μειωμένη τιμή λόγω έλλειψης πλήρους ιστορικού.
Εσείς όμως πως το βλέπετε; Χρησιμοποιείτε το δίκτυο για επισκευές και σέρβις ώστε να έχετε πάντα ενημερωμένο βιβλίο συντήρησης; Ή πάτε όπου εσείς θεωρείτε καλύτερα και το αγνοείτε τελείως; Μήπως τα βρίσκετε κάπου στη μέση για να μην έχετε ελλείψεις σε κανέναν τομέα; Τι λέτε;
Εξουσιοδοτημένο συνεργείο και μόνο καθόσον θέλω να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Εδώ και 20 χρόνια που όλοι πάμε τα αμάξια μας στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία δεν μας έτυχε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα. Δε με νοιαζει τόσο το service book όσο το να έχω σωστή παροχή υπηρεσιών. Και φυσικά δεν γνωριζω αν αυτή τη παροχή θα την έχω στο μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Ας πληρώσω και κάτι παραπάνω. Η ποιότητα δεν είναι τελικά ακριβή.
Αντιπροσωπεια και ΠΑΛΙ αντιπροσωπεια, πληρωνεις κατι παραπανω αλλα δεν το ΔΙΠΛΟΠΛΗΡΩΝΕΙΣ, ζουμε σε εποχες που απαιτουν Τεχνογνωσια στην Νεα Τεχνολογια και πιστεψε με κανενας δεν ειναι πιο αρμοδιος παρα μονο ο Αντιπροσωπος με την Υποστηριξη του κατασκευαστη, τον Εξιδεικευμενο ποιος τον υποστηριζει? και μηπως μαθαινει στις πλατες μας με τις τσεπες μας. Αυτα τα ολιγα μετα απο σταδιοδρομια στον χωρο του Αυτοκινητου εδω και χρονια.
Service κάνω εγώ προσωπικά στην αντιπροσωπεία και μόνο!! Οι λόγοι πολλοί, και όχι μόνο για να διατηρήσει την μεταπολιτική του αξία το αυτοκίνητο Πιστεύω, ότι καταρχήν, μόνο εκεί ακολουθείται ακριβώς το βιβλίο συντήρησης του, δεν μου αλλάζουν κάτι το οποίο δεν χρειάζεται, και τα ανταλλακτικά είναι πάντα γνησία!! Έχω φίλους οι οποίοι μετά από service σε εξωτερικό συνεργείο, τα αυτοκίνητα τους άρχισαν να παρουσιάζουν διάφορα προβλήματα όπως μεγαλύτερη κατανάλωση, τα τακάκια φθείρονταν γρηγορότερα, και άλλα πολλά .Κάτι επίσης που θεωρό εκνευριστικό είναι η τιμές των εξωτερικών συνεργειών!!!! Όλοι πιστεύουν και το λένε: είναι φθηνότερα από τις αντιπροσωπίες, είναι όμως? Πρόσφατα ρώτησα το κόστος για το δικό μου αυτοκίνητο σε συνεργείο κάποιου γνωστού, και η απάντηση ήταν: από 200 έως 260 ευρώ .ανάλογα με τον αν θα χρησιμοποιούσα γνησία ανταλλακτικά η όχι .Έπειτα μου είπε ότι αυτή είναι η τιμή ΜΟΝΟ για μένα, και βέβαια ΧΩΡΙΣ να μου κόψει απόδειξη!!!!!!! Απάντησα ότι θα ήθελα απόδειξη, και ότι θα ήθελα να χρησιμοποιήσω γνήσια ανταλλακτικά. Μου είπε ότι για μένα και μόνο η τελική τιμή είναι 310 ευρώ. Και επίσης ότι το αυτοκίνητο θα έπρεπε να το αφήσω για μια ολόκληρη μέρα ……Εν τέλει, πήγα στην αντιπροσωπεία, πλήρωσα 280 ευρώ, μου έκαναν έναν πλήρη έλεγχο όπως πάντα, και τελείωσα σε 2,5 ώρες. Και βέβαια, μου σφράγισαν το βιβλίο συντήρησης!.Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν καλά συνεργεία, όμως σίγουρα δεν μπορούμε ποτέ να ξέρουμε ούτε τα υλικά που χρησιμοποιούν, ούτε τις τεχνικές γνώσεις που έχουν. Και βέβαια κανένας τεχνικός δεν είναι σε θέση να γνωρίζει όλα τα αυτοκίνητα, όλων των εταιριών!!! Κάτι επίσης βασικό για μένα. Έδωσα το προηγούμενο μου αυτοκίνητο στην αντιπροσωπία ως μεταχειρισμένο, και πήρα καινούριο Μου έδωσαν για αυτό 7800 ευρώ, γνωρίζοντας βέβαια την κατάσταση του. Σε κανένα άλλο έμπορο στον οποι απευθύνθηκα, δεν βρήκα μεγαλύτερη τιμή από 6000!!
Προτιμώ την προσωπική επαφή με τον Μάστορα. Με τίποτα το εξουσιοδοτημένο συνεργείο, το οποίο μου λέει πως δεν μπορώ να πάω στο χώρο του σερβις και να δω τι κάνουν στο αμάξι μου. Ήδη την πάτησα μία φορά όταν μου χάλασαν τον κινητήρα, ενώ ήταν να μου αλλάξουν κάτι που αυτοί μου πρότειναν. Τελείωσε η εγγύηση και μετά μου λένε τώρα πρέπει να πληρώνεις για τις επιδιορθώσεις. Πήγα μετά στον μάστορα, άλλαξα τον κινητήρα και βρήκα την υγειά μου. Ξέρω ποιος ευθύνεται και ποιος μου κάνει σερβις. Από άλλο φίλο έμαθα που του χάλασαν επίτηδες τον καταλύτη και από άλλο έμαθα πως και αυτόν δεν τον άφηναν να πάει να βλέπει το αμάξι του και έκανε το εξής. Γέμισε μέχρι τέρμα όλα τα υγρά και όταν πήγε να παραλάβει του έδωσαν απόδειξη πως του τα γέμισαν όλα! Εγώ βάζω τα τελευταία 9 χρόνια ανταλλακτικά "μαϊμού" που λέτε και δεν είχα κανένα πρόβλημα.
Αναμφίβολα συντήρηση και τυχόν επισκευές εντός δικτύου.Εξαρτάται βέβαια και από τον επαγγελματισμό του εκάστοτε αντιπροσώπου.Είμαι κάτοχος επί 10 χρόνια Ι.Χ.επιβατικού με το οποίο τα τελευταία 5 χρόνια δυανύω σε εβδομαδιαία βάση το ελάχιστο 600 χλμ και δεν έχω μείνει ούτε μία μέρα από αυτοκίνητο.Η διαφορές για ένα Ι.Χ επιβατικό 1400 cc στην συντήρηση εντός ή εκτός αντιπροσωπείας είναι το πολύ 40 ευρώ ανάλογα με τα χιλιόμετρα.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Ο HΟLDA ΟΤΙ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΛΥ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ.ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ Η ΑΜΕΡΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΙΝΟΥΝ ΕΚΕΙ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ.ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΤΟΣΗ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ???. Π.Χ ΤΟ CIVIC TO TYPE R ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ 34ΟΟΟ EURO(33.990)ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΟΝΤΕΛΟ CIVIC (SI COUPE TO ΛΕΝΕ ΕΚΕΙ) ΜΕ 197 ΙΠΟΥΣ( ΕΝΑΝΤΙ 201 ΤΟ TYPE R) ΚΟΣΤΙΖΕΙ 22.205 ΔΟΛΑΡΙΑ!!!??!!!!!! ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΙΣΟΤΙΜΙΑ 1.42 ΔΟΛΑΡΙΑ/EURO ΚΟΣΤΙΖΕΙ 15.637 EURO!!(ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΣΑ ΛΕΦΤΑ).KAI ΡΩΤΩ(ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΙΑ Η ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ) ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ 15 ΜΙΣΗ ΧΙΛΙΑΔΕΣ EURO ΣTHN ΑΜΕΡΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ, ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥ,ΟΤΑΝ ΤΟ ΙΔΙΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ.ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΚΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Η ΟΤΙ Ο ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΚΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΜΕΝ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΟΦΕΛΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ Η ΤΙΜΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ(Η ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΠΩΛΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ) ΝΑ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2 ΧΙΛΙΑΔΕΣ.ΤΕΛΟΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΑ SERVICE ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΔΙΚΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ, ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΥΣΙΟΔΩΤΙΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ(ΠΡΟΤΙΜΗΤΑΙΟ ΟΤΑΝ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ) ΕΙΤΕ ΕΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΜΕ ΚΑΛΟ ΟΝΟΜΑ.ΠΑΝΤΟΣ ΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΨΗΝ ΟΤΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 200.000 ΧΜ ΔΗΛΑΔΗ 7 ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ 7 ΜΙΚΡΑ SERVICE AN ΑΠΟΦΕΥΓΑΜΕ ΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΔΙΑΛΕΓΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ ΘΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΟΥΣΑΜΕ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΠΕΡΙΠΟΥ 2000 EURO.ΕΝΩ ΑΝ ΦΡΟΝΤΙΖΑΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΜΗΝ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΕ ΟΤΙ ΤΙΜΗ ΜΑΣ ΤΟ ΣΕΡΒΙΡΟΥΝ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΑΜΕ ΕΝΑ ΜΕΣΑΙΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 10.000 EURO ΛΙΓΟΤΕΡΟ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΣΑΣ.
ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ SERVICE ΣΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΓΝΗΣΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ.ΚΑΙ Η ΕΓΓΥΗΣΗ ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΦΡΑΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙ ΓΛΥΤΩΣΑ 150 ΜΕ 200 ΕΥΡΩ.
ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΥΡΙΩΣ ΟΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΓΝΩΣΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΩΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ. ΠΟΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΡΔΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΤΗΣΕΙ. ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΣΕΡΒΙΣ ΕΝΑΣ 18ΧΡΟΝΟΣ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΠΑΝ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ, ΕΔΩ ΘΕΛΕΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΜΑΣΤΟΡΑ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ, ΕΧΕΙΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ. ΕΣΥ ΤΟΝ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΙΣ ΣΤΟ ΑΜΑΞΙ ΣΟΥ. ΒΕΒΑΙΑ ΣΤΟ ΣΕΡΒΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΤΡΑΓΙΚΑ ΟΣΟ ΣΤΟ ΦΑΝΟΒΑΦΕΙΟ. ΕΚΕΙ ΠΕΦΤΕΙ ΑΣΧΕΤΙΚΛΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ. ΣΤΡΑΒΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΑΚΑΡΙΣΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΛΙΜΠΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΜΟΛΙΣ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΤΡΑΒΗΧΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ, ΔΕΙΤΕ ΤΗ GLOBALJIG SUPER ROTAX ΜΕ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ TRAXO ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗ ΒΑΦΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΤΙ!! ΠΕΦΤΕΙ Η ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΣΑΠΑΤΣΟΥΛΙΑ, ΟΛΑ ΑΤΡΙΦΤΑ, ΣΑΓΡΕ, ΜΕ ΤΡΕΞΙΜΑΤΑ, ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ ΜΑΤΙ, ΜΠΙΜΠΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΡΑΚΙΑ ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ ΚΛΠ.....ΔΕΝ ΛΕΩ ΟΤΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ, ΑΛΛΑ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ...
Για να μην αισθάνεται "κοροϊδία" ο κ. holda εξ αιτίας των αναφερόμενων χαμηλότερων τιμών των αυτοκινήτων στις Η.Π.Α., το Αμερικανικό ηλεκτρικό commuter car "tango" μήκους 2.56 μέτρων, πλάτους 0.99 μέτρου, τελικής ταχύτητας 240 χλμ/ώρα και επιτάχυνσης 0-96 σε 4 δευτερόλεπτα κοστίζει $ 108000. Διαφημίζεται ότι παρέχει ευελιξία μοτοσυκλέτας, oδική συμπεριφορά sport αυτοκινήτου και ασφάλεια πλαϊνών δοκών ενός SUV. Επί του θέματος, σε συναφές non paper πριν 1-1.5 χρόνο, το autotriti σχολίαζε επιτιμητικά όσους εξ ημών δεν συμπεριφερόμαστε σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, δηλ. να φεύγουμε αφήνοντας το κλειδί του αυτοκινήτου στο εξουσιοδοτημένο service. Συμφωνώ με τους αναγνώστες που υποστηρίζουν ότι αυτή η τακτική διώχνει πελάτες από τις αντιπροσωπείες. Τρυπώνοντας στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο έχω δει π.χ. να πέφτει κάτω η άδεια κυκλοφορίας στο τμήμα ανταλλακτικών και να την πατάνε όπως, σε άλλη περίπτωση, ζημιά εξωτερική κατά την παραλαβή για την οποία ευτυχώς αναλήφθηκε, τελικά, ευθύνη αποκατάστασης με παροχή αυτοκινήτου αντικατάστασης. Ναι, θέλω να παρευρίσκομαι ως χωροφύλακας με την ευρύτερη έννοια της λέξης, γιατί είναι η περιουσία μου και θέλω να παρακολουθώ τις εργασίες που γίνονται πάνω σε αυτό, να μαθαίνω, να ενημερώνω και να ενημερώνομαι χωρίς να ενοχλώ. Το δυσκολότερο θέμα στην αγορά διαφορετικής μάρκας αυτοκινήτου για μένα είναι η αναζήτηση ενός πλαισίου που εμπνέει εμπιστοσύνη για την φροντίδα του. Π.χ. είχα γνωρίσει έναν καλό τεχνικό σύμβουλο (κ. Δημόπουλο) που όμως έφυγε από μία από τις αντιπροσωπείες που έχω ψάξει.
Σαφώς και τον πρώτο καιρό που αγοράζουμε καινούριο αυτοκίνητο, όλοι μας κάνουμε τα service σε εξουσιοδοτημένο για να μην έχουμε πρόβλημα με την εγγύηση. Μόλις όμως λήξει η εγγύηση, ο καλός μάστορας (είτε γενικός είτε εξειδικευμένος στην μάρκα του αυτοκινήτου μου) είναι μονόδρομος. Κι αυτό γιατί θα είναι σίγουρα πιο φτηνός από εξουσιοδοτημένο (επιβεβαιωμένοκαι χιλιοειπωμένο από την πλειοψηφία των οδηγών), αλλά και γιατί μπορείς να βάλεις τα ανταλλακτικά που θέλεις, είτε original που πήρες πολύ φτηνότερα μέσω internet ή γνωστού, είτε aftermarket τα οποία πολλές φορές είναι πιο ποιοτικά από τα original σε καλύτερες τιμές. Και το βασικότερο όλων τον μάστορά σου μπορείς να τον παρακολουθήσεις και να συζητήσεις το ο,τιδήποτε ενώ με το εξουσιοδοτημένο ή την αντιπροσωπεία, συνήθως το πας με ραντεβού το αφήνεις και δεν σε αφήνουν να το παρακολουθήσεις. Ξέρω πολλές περιπτώσεις ανθρώπων που έφυγαν από service αντιπροσωπείας χωρίς να τους έχουν αλλάξει τα λάδια μετά από λιπαντική συντήρηση, όπως ξέρω, από γνωστή μου που δούλευε σε μαγαζί με ανταλλακτικά, ότι εξουσιοδοτημένοι αγόραζαν χονδρική κινέζικα aftermarket και τα έβαζαν για γνήσια.... άλλωστε στην Ελλάδα είμαστε όπου δεν υπάρχει κανένας θεσμός....
ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΟΥ ΜΙΑ ΠΟΥ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ. ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΟΜΩΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ. ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟ ΙΣΧΥΕΙ Η ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΥΗΣΗ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΓΙΑ ΑΠΟΦΥΓΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝ ΚΑΤΙ ΣΥΜΒΕΙ. ΜΕΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ. ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΡΙΖΟΜΑΙ ΒΕΒΑΙΑ 100% ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΩΝ SERVICE ΣΕ ΕΝΑ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΕΝΟΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. ΣΗΜΕΡΑ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΝ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΚΥΡΙΩΣ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ Η ΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΡΑΚΑΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΛΟΓΟ ΤΑ SERVICE ΚΛΠ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΑΣ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΙΠΛΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΠΟΥΛΑΕΙ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΑΚΟΣΥΝΤΗΡΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΟ ΣΕ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΥΡΙΣΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ, ΑΝ ΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΕΧΕΙ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΓΔΕΡΝΕΙ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ, ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΠΑΩ ΝΑ ΨΑΧΤΩ ΕΚΤΟΣ, ΕΝΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΟΥ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΝΑ ΤΟΥ ΒΑΖΕΙ ΧΕΡΙ. ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΜΑΣΤΡΟΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΑΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΤΟΥ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ (ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ) ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΝ ΤΥΧΟΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΒΛΑΚΕΙΑ ΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΕΧΕΙΣ ΚΑΠΟΥ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΣΟΥ, ΕΝΩ ΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΝΕΙ Ο ΜΑΣΤΡΟΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡ΄ΤΟ ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΕΥΤΟ. ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΠΡΩΧΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΜΟΛΙΣ ΛΗΞΕΙ Η ΕΓΓΥΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥΣ.
Στο Golf 1.4 tsi το οποιο εχω, πληρωσα αλλαγη λαδιων 95 ευρω, και σερβις 450 στην καρεντα Τωρα που τελειωσε η εγγυηση δεν ξαναπαω. Μου επιασαν των Κ..ω!! αντε γεια........
Βιβλίο service?Καλά αυτά αλλά, προ οικονομικής κρίσης.Τώρα οι "μάντρες" μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κλείνουν η μία μετά την άλλη.Στη δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία για τον απλό κόσμο, που τις περισσότερες φορές η αγορά μεταχειρισμένου είναι πολυτέλεια, θεωρώ πως λίγη σημασία έχει πλέον.Αν ο υποψήφιος πωλητής δεν έχει προσφορές για το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που πουλάει,πιστεύω ότι δε θα μετρήσει και πολύ αν το έχει πάει στην αντιπροσωπεία ή όχι.Αλλά ξέχωρα και από την οικονομική κρίση, εξαρτάται για τι είδους μεταχειρισμένο μιλάμε.Αν πρόκειται για ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο εως πενταετίας, τότε ναι, να κοιτάξεις και το βιβλίο σέρβις.Αν όμως πρόκειται να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο 12ετίας επί παραδείγματι, όσο και να το ψάξεις, πιθανότατα κανένα δε θα έχει,οπότε συμβιβάζεσαι και τέλος.Οι αντιπροσωπείες δε βγάζουν κέρδη από τις πωλήσεις.Τα κέρδη τους στη συντριπτική πλειοψηφία προέρχονται από τα ανταλλακτικά και τα εργατικά.Εγώ που έχω ένα πιο παλιό αυτοκίνητο (1999), δε το συζητώ καν να το πάω στην αντιπροσωπεία για service.Η μόνη περίπτωση να το πήγαινα θα ήταν μόνο αν δούλευε στο συνεργείο κάποιος συγγενής μου και μπορούσα να έχω "φιλική" τιμή στα εργατικά.Διαφορετικά συνεργείο της γειτονιάς και μόνο.
Υπάρχουν ανεξάρτητα συνεργεία που είναι κατά πολύ καλύτερα απο τα εξουσιοδοτημένα και το αντίστροφο. Εξαρτάται από τον καθένα μας τι θα επιλέξει. Στη επαρχία που μένω εγώ ο καθένας έχει τη φήμη του και αυτό είναι που μετράει περισσότερο. Α και κάτι τελευταίο αλλά καθόλου αμελητέο. Οι τιμές είναι κατά κανόνα φθηνότερες στα ανεξάρτητα συνεργεία. Απόστολος
Το πρώτο που κοιτάει κάποιος σε ενα αυτοκινητο είναι το έτος κατασκευης και μετα τα χλμ απλα με το book service υποτιθεται οτι καπως πιστευεις τα χλμ που γράφει το αυτοκινητο, εκτός αν ο πωλητης ή ο μαντρας έχει και αντοπροσωπεια οποτε εκει δεν εισαι σίγουρος για τιποτα....οταν τελειωσει η εγγυηση και κανω μια ερευνα τιμων θα αποφασισω αν με συμφέρει να συνεχισω να τα κάνω στην αντιπροσωπεια ή όχι...η ουσία είναι οτι απαξιώνεται τόσο το αυτοκινητο και χάνει τόσο γρήγορα αξια που δεν αξίζει να σκεφτεται κανεις τη στιγμη που θα το πουλήσει....ειδικά αν έχει κανενα 2500cc βενζινη και πανω ΔΕΝ πρόκειται να το πουλήσει τα επόμενα χρονια έτσι όπως πάμε....
Δεν έχω αυτό το δήλειμα, αφού αγοράζω μεταχειρισμένα μεγάλης ηλικίας, οπότε, ούτε περιμένω να δω service αντιπροσωπείας, ούτε πρόκειται να πάω κάποιο εκεί. Αυτό το θέμα όμως μου θύμισε κάτι κείμενα που διάβαζα τις προάλλες, με θέμα τις τιμές των αυτοκινήτων και μου είχε ανεβεί το αίμα στο κεφάλι. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα αυτοκίνητα πωλούνται πολύ πιο φθηνά και παραθέτω 3 παραδείγματα: 1) VW Golf 2500cc, 170hp, 262nm, 18000$ δηλ. περίπου 13334¤ (1,35$-1¤), 2) ΒΜW 328 3000cc, 230hp, 290nm, 34600$ δηλ. ~25630¤ και για να μην πείτε, ότι «τα έχω» με την Γερμανία, 3) Toyota Corolla 1800cc, 132hp, 189nm, 15600$ δηλ. ~11556¤ (πηγή http://www.edmunds.com/). Δεν βρήκα ακριβώς τα ίδια μοντέλα στην Ελληνική αγορά, αλλά επέλεξα αυτά που είχαν την πλησιέστερη <= ιπποδύναμη και παραθέτω αντίστοιχα: 1) VW Gold 1.4TSI 1400cc, 160hp, 20900¤, 2) BMW 3.25, 3000cc, 218hp, 54559¤ και 3) Toyota Corolla 1600cc, 132hp, 18300¤. Σε όλα τα μοντέλα οι ροπές είναι μεγαλύτερες στα Αμερικάνικα (δεν ξέρω για τον TSI), και συνήθως έχουν και εξοπλισμούς, όπως υπολογιστές ταξιδιών, ανοιγόμενη οροφή κλπ. Οι διαφορές στις τιμές είναι δραματικές (διπλάσια τιμή στην BMW!). Διάβαζα λοιπόν κάτι κείμενα από τους επίσης με εμάς κακομοίρηδες Ισπανούς, που προσπαθούσαν να αιτιολογήσουν τις διαφορές… Ο Αμερικάνος, δεν έχει σκοπό να χαλάσει πολλά λεφτά για αυτοκίνητο, οπότε οι τιμές πέφτουν. Επίσης αγοράζει κατά μέσο όρο αυτοκίνητο κάθε 5 χρόνια, οπότε υπάρχουν στην αγορά πολλά «καινούρια-μεταχειρισμένα», που ρίχνουν τις τιμές στα νέα. Ο Αμερικάνος δεν γουστάρει να πληρώνει υψηλούς φόρους σε αυτοκίνητα ή σε καύσιμα, οπότε αν θέλει κάποιος πολιτικός να επιβιώσει, δεν αγγίζει αυτό το θέμα ταμπού. Αλλά και η άλλη όψη του νομίσματος, ίσως είναι ότι τους δίνουν κατώτερης ποιότητας αυτοκίνητα, πχ VW ή Mercedes από την Τουρκία. Πάω όμως στοίχημα, ότι οι φίλοι μας οι Γερμανοί (και οι Ιάπωνες), προκειμένου να μας δώσουν «καλές» τιμές, μας δίνουν και εμάς Τούρκικα. Δεν είναι εξωφρενικές οι διαφορές στις τιμές; Δεν νιώθετε και εσείς όπως εγώ κοροΐδα; Και τα ανταλλακτικά παρόμοια ιστορία φαντάζομαι, αν κρίνω από το ύψος των τιμών των καινούριων. Συμπέρασμα; Μήπως πρέπει να γίνουμε σαν τον Αμερικάνο, ως προς το να μην δίνουμε πολλά για αυτοκίνητα; Προσωπικά προτείνω, να τους γονατίσουμε στην στέρηση, όσους εμπλέκονται με αυτή την παρωδία, μέχρι να στρώσουν χαρακτήρα. Και μετά βλέπουμε…
Προσωπικά κάνω μόνος μου τα σέρβις, και όχι μόνο (ακόμη και γενική επισκευή μηχανής). Έχω φροντίσει να έχω τα σχετικά εργαλεία και βιβλία (τα service manuals, όπως της Haynes κ.λ.π.) και έτσι ξέρω τι κάνω. Με τον τρόπο αυτό ξέρω τι ανταλλακτικά έχω χρησιμοποιήσει, με τι ροπή έχω σφίξει τις βίδες κ.λ.π. Κάποιες φορές , όταν βαριέμαι να κάνω το σέρβις μόνος μου, προτιμώ τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία και ας πληρώνω παραπάνω. Όμως ακόμη και στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία δεν κάνουν απόλυτα σωστή δουλειά. Για παράδειγμα οποιαδήποτε βίδα (και όχι μόνο της κυλινδροκεφαλής) χρειάζεται συγκεκριμένη ροπή σύσφιξης. Ακόμη υπάρχουν βίδες, που δεν πρέπει να επαναχρησιμοποιούνται, αλλά να αντικαθίστανται από καινούριες. Ξέρετε εσείς κανένα συνεργείο να χρησιμοποιεί δυναμόκλειδο για κάθε βίδα; Ακόμη έχει τύχει να κάνω σέρβις σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και να ανακαλύψω αργότερα 1 λίτρο λάδι παραπάνω στον κινητήρα. ¶λλη φορά σε αλλαγή λαδιών στραβοβίδωσαν την κάτω τάπα και χάλασε το σπείρωμα. Πολλές φορές, ακόμη και σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, χρησιμοποιούν νέα παιδιά, για λεπτές εργασίες, που δεν έχουν την απαιτούμενη εμπειρία, ή, λόγω της ηλικίας, δεν συγκεντρώνονται στο αντικείμενό τους και δεν δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή σε αυτό που κάνουν. Τώρα όσο αφορά τo βιβλίo συντήρησης πράγματι είναι ένα θέμα, καλό θα ήταν να υπάρχει, αλλά αν δεν υπάρχει γίνεται κάποια έκπτωση στην τιμή πώλησης του αυτοκινήτου και αντισταθμίζεται η έλλειψη.
Προσωπικά με ενδιαφέρει το συνεργείο που θα πάω, να ασχολείται συγκεκριμένα και μόνο με την μάρκα του αυτοκινήτου μου, χωρίς να με νοιάζει αν είναι εξουσιοδοτημένο ή εξειδικευμένο (αντιπροσωπεία την αποκλείω γιατί είναι φαρμακείο και πληρώνεις κοροϊδίστικα λεφτά). Γενικά συνεργεία τα αποκλείω καθώς όλα τα αμάξια δεν είναι ίδια και εκ των πραγμάτων ένας μηχανικός δεν μπορεί να γνωρίζει όλες τις μάρκες αυτοκινήτων. Όσο για το βιβλιαράκι, με ενδιαφέρει, αλλά δεν αποτελεί και κριτήριο για ένα συνεργείο. Αν μείνω ικανοποιημένος από το συνεργείο και τον μηχανικό, μπορώ κάλλιστα να κρατάω και μόνος μου βιβλιαράκι. Ένα καλοσυντηρημένο αμάξι, φαίνεται (και ακούγεται) οπότε το βιβλιαράκι από μόνο του δεν παίζει και πολύ μεγάλο ρόλο κατά την γνώμη μου καθώς ναι μεν σου δείχνει το ιστορικό συντήρησης, αλλά δεν εγγυάται την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου.