ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ποιος έβαλε τον λεβιέ στη μέση της καμπίνας & πώς άντεξε 70 χρόνια;

(12/12/2024)
Ποιος έβαλε τον λεβιέ στη μέση της καμπίνας & πώς άντεξε 70 χρόνια;

Ο λεβιές ταχυτήτων είναι το επόμενο είδος υπό εξαφάνιση από την καμπίνα
Για πάνω από 100 χρόνια ήταν στη μέση της καμπίνας λες και δεν μπορούσε να μπει αλλού
Τα αυτόματα κιβώτια τον κράτησαν στη θέση του, όχι όμως πια
Με πλήκτρο ή μικρό μοχλό τα νέα αυτόματα κιβώτια, σε ηλεκτρικά η μη μοντέλα

Ο λεβιές ταχυτήτων είναι το επόμενο είδος υπό εξαφάνιση από την καμπίνα

Το χειροκίνητο κιβώτιο πεθαίνει. Για την ακρίβεια το χειροκίνητο κιβώτιο παραμένει μόνο εκεί που έχει λόγο να υπάρχει: στα σπορ αυτοκίνητα όπου ο έλεγχος του οδηγού πρέπει να είναι απόλυτος. Οπουδήποτε αλλού τα σύγχρονα αυτόματα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο υπαρξης στα χειροκίνητα. Είναι πιο γρήγορα, πιο οικονομικά, πιο εύκολα, και πλέον απελευθερώνουν το καλύτερο «φιλέτο» στην καμπίνα, το χώρο κάτω από το δεξί χέρι του οδηγού.

Για πάνω από 100 χρόνια ήταν στη μέση της καμπίνας λες και δεν μπορούσε να μπει αλλού

Τώρα που βλέπουμε την αξία αυτού του χώρου στη μέση της καμπίνας, και πόσο πρακτικό είναι να είναι ελεύθερος για τόσες άλλες χρήσεις, είναι να απορεί κανείς γιατί ο λεβιές ήταν τόσα χρόνια εκεί. Και φυσικά στα χειροκίνητα αυτοκίνητα, ειδικά όσο ήταν πισωκίνητα με το κιβώτιο να επεκτείνεται από το χώρο της μηχανής στο πίσω διαφορικό «πάνω» στον άξονα, ο λεβιές ήταν ακριβώς από πάνω του, ανάμεσα στις εμπρός θέσεις. Με αυτό ως «στανταρ» λίγα αυτοκίνητα ξέφυγαν στην τοποθέτηση, βάζοντάς τον στην κολώνα του τιμονιού.

Τα αυτόματα κιβώτια τον κράτησαν στη θέση του, όχι όμως πια

Επειδη δύσκολα αλλάζεις τη θέση ενός από τα βασικά χειριστήρια του αυτοκινήτου, ακόμη και όταν η χρήση του δεν είναι τόσο συχνή, έτσι και με τα αυτόματα, λίγοι κατασκευαστές τόλμησαν να βγάλουν το λεβιέ από τη μέση. Κάποιες μάρκες τον έβαλαν μοχλό στο τιμόνι, άλλες τον έκαναν περιστροφικό κουμπί. Και αυτή ήταν μόνο η αρχή.

Με πλήκτρο ή μικρό μοχλό τα νέα αυτόματα κιβώτια, σε ηλεκτρικά η μη μοντέλα

Η ηλεκτροκίνηση έγινε η «ταφόπλακα» του χειροκίνητου κιβωτίου. Ήδη πολλά «κανονικά» μοντέλα δεν προσφέρονται καν με χειροκίνητο, κάνοντας το αυτόματο το de facto κιβώτιο των σημερινών αυτοκινήτων. Με αυτά τα νέα «στάνταρ» η θέση του επιλογέα άλλαξε, αφού η χρήση του περιορίζεται ουσιαστικά στο «εμπρός ή πίσω» αφού ούτε καν το κλασσικό PRND δεν έχει μείνει. Και έτσι ο χώρος του λεβιέ επιτέλους απελευθερώθηκε.

Εσύ βλέπεις λόγο να είχε μείνει ο αυτόματος λεβιές στο κέντρο της καμπίνας; Δεν είναι καλύτερα να έχουμε αυτό το χώρο χρήσιμο για κάτι άλλο; Δεν αρκεί ένα κουμπί για να διαλέξεις αν θα πας εμπρός ή πίσω; Τι λες;

Autotriti.gr
SEAT TESTIMONIAL 3