Η οδήγηση είναι μια διαδικασία στην οποία συμμετέχουν ενεργά η όραση, η ακοή, το μυαλό, τα χέρια και τα πόδια. Συνεπώς, αν κάποια από τις αισθήσεις και τα άκρα μας δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, τότε βρισκόμαστε κοντά στο τροχαίο ατύχημα.
Μέσα από την πρακτική και την εμπειρία, πρέπει να κάνουμε το μυαλό μας να λειτουργεί παράλληλα με το αυτοκίνητο. Το ξαφνικό φρενάρισμα μας επαναφέρει πάντα στην προσεκτική οδήγηση.
Γνωρίζετε πως μπορούμε να υπολογίσουμε πρακτικά την απόσταση φρεναρίσματος του αυτοκινήτου, ανάλογα με την ταχύτητα που κινούμαστε; Πολλαπλασιάζουμε το 1/10 της ταχύτητας με τον εαυτό του.
Δηλαδή αν κινούμαστε με 70 χλμ/ώρα, θα φρενάρουμε σε 7 Χ 7 = 49 μέτρα.
Αν τρέχουμε με 50 χλμ/ώρα, θα φρενάρουμε σε 5 Χ 5 = 25 μέτρα.
Αν τρέχουμε με 100 χλμ/ώρα, θα φρενάρουμε σε 10 Χ 10 = 100 μέτρα.
Αν ο δρόμος είναι βρεγμένος, τότε η απόσταση, τουλάχιστον, τριπλασιάζεται. Στο παγωμένο οδόστρωμα 6πλασιάζεται.
Γνωρίζεται, άραγε, με πόσα μέτρα ύψους πτώσης αναλογεί περίπου ένα τρακάρισμα με διάφορες ταχύτητες, χωρίς να φοράμε τη ζώνη μας;
Αν κινούμαστε με 120χλμ/ώρα, είναι σαν να πέφτουμε από 54 μ. ύψος.
Αν κινούμαστε με 100χλμ/ώρα, είναι σαν να πέφτουμε από 36 μ. ύψος.
Αν κινούμαστε με 70χλμ/ώρα, είναι σαν να πέφτουμε από 18 μ. ύψος.
Αν κινούμαστε με 40χλμ/ώρα, είναι σαν να πέφτουμε από 6 μ. ύψος.
Ποιος μπορεί τα συγκρατήσει το βάρος του κορμιού του με αυτές τις ταχύτητες; Διότι σε κάθε σύγκρουση πολλαπλασιάζεται το βάρος μας επί την ταχύτητα εκείνης της στιγμής. Αν ένα άτομο 70 κιλών συγκρουστεί με 40χλμ/ώρα, κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης ζυγίζει 2.800 κιλά.
Μόνο η ζώνη ασφαλείας μπορεί να συγκρατεί τέτοια βάρη και μας σώζει από βέβαιο θάνατο ή και σοβαρότατο τραυματισμό.