Tα μικρά περιθώρια κέρδους που έχουν οι εταιρείες από την πώληση mini μοντέλων καθιστά το μέλλον τους αβέβαιο. Διαβάστε τι αναφέρουν οι εταιρείες σχετικά με τα προβλήματα που προκύπτουν.
H κατηγορία των mini είναι από τις δημοφιλέστερες τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα, αφού οι μικρές τους διαστάσεις κάνουν την κυκλοφορία και το παρκάρισμα στην πόλη πολύ εύκολη υπόθεση. Παρά το γεγονός ωστόσο πως υπάρχει σημαντική ζήτηση για τέτοια μοντέλα από τους καταναλωτές, πληροφορίες από το εξωτερικό αναφέρουν πως τόσο το VW Group όσο και ο γαλλικός όμιλος PSA είναι αβέβαιοι σχετικά με την παρουσία τους στην συγκεκριμένη αγορά.
Από την πλευρά του, ο CEO της VW, κ.Herbert Diess αναφέρει πως το μέλλον των mini μοντέλων της μάρκας είναι δυσοίωνο, αφού για να εναρμονιστεί το up! με τους νόμους σχετικά με τις νέες εκπομπές ρύπων που θα εφαρμοστούν το 2030, η τιμή του θα πρέπει να αυξηθεί γύρω στις 3.500 ευρώ. Ο ίδιος ο Diess καταλαβαίνει πως αυτό είναι κάτι που περιορίσει τις πωλήσεις λέγοντας: « Δεν ξέρω πόσοι πελάτες θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν τα mini μοντέλα μας».
Όσον αφορά το PSA Group, διαρροές από την Γαλλία αναφέρουν πως η παραγωγή των Peugeot 108 και Citroen C1 θα σταματήσει το 2021, όταν λήξει η συνεργασία που έχει υπογράψει ο όμιλος με την Τοyota για την κατασκευή των mini αυτών μοντέλων στο εργοστάσιο των Ιαπώνων στην Τσεχία. Ένα από τα πιο υψηλόβαθμα στελέχη του PSA Group, ο Maxime Picat δήλωσε: «Δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους σε αυτή την κατηγορία λόγω του μεγάλου τεχνολογικού εξοπλισμού που πρέπει να προσθέτουμε».
Ειδικοί κάνουν λόγο πως ο μόνος τρόπος να «σωθούν» τα mini μοντέλα από τον αφανισμό είναι ο εξηλεκτρισμός τους, ωστόσο, μέχρι στιγμής, αυτή η επιλογή μοιάζει αρκετά μακρινή.
Εσείς τι λέτε; Θα αγοράζατε κάποιο mini μοντέλο με σημαντικά πιο υψηλή τιμή;