13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Χωρούν όλο τον εξοπλισμό της παραλίας, με ένα ρεζερβουάρ κάνουν πάνω από 1.000 χλμ., είναι άνετα στο ταξίδι για το χωριό, και διαθέτουν τιμές value for money.
Αφιέρωμα: Διακοπές με μικρά!
8.162 Επισκέψεις στο άρθρο
Χωρούν όλο τον εξοπλισμό της παραλίας, με ένα ρεζερβουάρ κάνουν πάνω από 1.000 χλμ., είναι άνετα στο ταξίδι για το χωριό, και διαθέτουν τιμές value for money.
Κάποιοι θεωρούν πως τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας είναι φτιαγμένα μόνο για την πόλη και ότι δεν «κάνουν» για τις διακοπές, αφού δεν είναι σε θέση να μεταφέρουν πράγματα και επιβάτες, είναι κουραστικά στον αυτοκινητόδρομο, καίνε μάλιστα όταν τα πιέσεις ή δεν έχουν σύγχρονη τεχνολογία. ΓιΆ αυτό και κλίνουν προς μεγαλύτερα αμαξώματα.
Επιτρέψτε μας να διαφωνήσουμε. Γιατί τα σύγχρονα μικρά κάποιες φορές έχουν μεγαλύτερους χώρους και από μικρομεσαίο, φορούν τους ίδιους κινητήρες (και άρα λόγω μικρότερου βάρους είναι πιο οικονομικά και γρήγορα), είναι ξεκούραστα στην εθνική και μπορούν σε γενικές γραμμές να εκτελέσουν χρέη από μίνι έως οικογενειακού. Παρακάτω, παρουσιάζουμε έξι προτάσεις που ανταποκρίνονται και με το παραπάνω στις ανάγκες των καλοκαιρινών σας διακοπών, κι επιπλέον –και αυτό είναι πιο σημαντικό- στις ανάγκες σας για 12 μήνες το χρόνο.
Κινητήρες-κατανάλωση-επιδόσεις: Γυρίζουν την Ελλάδα με ένα ρεζερβουάρ
Τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας εφοδιάζονται με κινητήρες σύγχρονης τεχνολογίας, βενζίνης ή diesel, που καίνε ελάχιστα και είναι αποδοτικοί. Πιο οικονομικοί βέβαια είναι οι πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι με κατανάλωση κάτω των 4 λτ./100 χλμ. μπορούν να διανύσουν περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα και άρα να σας πάνε και να σας φέρουν στις διακοπές με ένα ρεζερβουάρ!
Στην προκειμένη περίπτωση, εκ των έξι μοντέλων της παρουσίασης μόνο το Honda Jazz 1,4 διατίθεται μόνο ως βενζινοκίνητο, πλην όμως έχει μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. κι είναι πραγματικά πολύ οικονομικό για την κατηγορία του.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα μοντέλα, διατίθενται, τόσο ως βενζινοκίνητα, όσο και diesel. Στη δεύτερη περίπτωση μάλιστα, η κατανάλωση είναι εξαιρετικά χαμηλή και οι διαφορές από το πιο οικονομικό, στο πιο «απαιτητικό» σε καύσιμο είναι μόλις 0,6 λτ./100 χλμ. Έτσι, στην πράξη γεμίζεις το ρεζερβουάρ και επισκέπτεσαι το βενζινάδικο μετά από δύο εβδομάδες πάλι.
Όσον αφορά, τέλος, στις επιδόσεις, η ιπποδύναμη των μοντέλων κυμαίνεται στους 90 ίππους, με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ώρα να ορίζεται στα 12 δευτερόλεπτα, ενώ πολύ καλές είναι και οι ρεπρίζ τους, χάρη στα αποθέματα ροπής που έχουν από χαμηλά. Στο διπλανό πίνακα, θα βρείτε τα αναλυτικά τεχνικά τους χαρακτηριστικά και επιδόσεις. Εμείς ξεχωρίζουμε τα 3,3 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης του Fiesta, τις επιδόσεις του Clio χάρη στα 220 Nm ροπής, το 6άρι κιβώτιο του Yaris, τα 1.200 κυβικά της Fabia, το εύρος της ροπής του κινητήρα του Corsa και τις επιδόσεις του Jazz.
Εσωτερικό: Εργονομικά και ποιοτικά
Το Renault Clio, είναι το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά και έχει μια hi-tech αύρα χάρη στην έγχρωμη, hi-tech, οθόνη αφής για το σύστημα infotainment. Ποιοτικά, έχει προσεγμένα υλικά και καλή συναρμογή. Επίσης, η εργονομία είναι προσεγμένη, αν και η ιδιόμορφη αισθητική κάνει μερικές λεπτομέρειες δύσχρηστες (π.χ. κάρτα Renault, ορατότητα προς τα πίσω).
Από την άλλη, το εσωτερικό του Ford Fiesta μετά την ανανέωση δείχνει πιο φρέσκο και ποιοτικό, αν και δεν έχει ριζικές αλλαγές σε σχέση με το προ facelift μοντέλο. Οι κύριες αλλαγές αφορούν στο μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, το σύστημα πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα (με σύστημα SYNC που επιτρέπει τη συνδεσιμότητα με φωνητική ενεργοποίηση για τηλεφωνικές κλήσεις και μουσικές επιλογές από συσκευές συνδεδεμένες μέσω Bluetooth ή USB και δυνατότητα Emergency Call) και στο φωτισμό ice blue του πίνακα οργάνων και της οθόνης στην κεντρική κονσόλα.
Στο Toyota Yaris, ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του. Σημείο αναφοράς, αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με έγχρωμη οθόνη αφής 6,1 ιντσών, που όπως και στο Clio δίνει μια hi-tech αίσθηση.
Μοντέρνα και ενδιαφέρουσα εικόνα παρουσιάζει η καμπίνα του Honda Jazz. Σε επίπεδο ποιότητας, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, αλλά με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα. Εργονομικά λάθη δεν υπάρχουν και σίγουρα αυτό που εντυπωσιάζει είναι η παρουσία πολλών μικρών και μεγαλύτερων θηκών για μικροαντικείμενα.
Από την άλλη, το εσωτερικό του Opel Corsa είναι καλυμμένο από σκληρά πλαστικά, με ικανοποιητικό φινίρισμα και συναρμογή. Η σχεδίαση χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες είναι όμορφη για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το εσωτερικό της Skoda Fabia δείχνει πιο συντηρητικό, σχεδιαστικά. Τα πλαστικά είναι σκληρά (με εξαίρεση το σχετικά μαλακό σε υφή πλαστικό που συναντάται στο εμπρόσθιο τμήμα του ταμπλό), αλλά γεροδεμένα. Μεταξύ των θετικών στοιχείων του εσωτερικού είναι η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η βολική -σχετικά ψηλή- θέση οδήγησης.
Οδική συμπεριφορά: Πάνε παντού με ασφάλεια και σβελτάδα
Είναι γεγονός πως τα μικρά αυτοκίνητα πλέον, έχουν χαρακτηριστικά (οδηγικά και χωροταξικά) που τα προηγούμενα χρόνια τα βρίσκαμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά τους, ό,τι στιλ οδήγησης κι αν έχετε σαν οδηγός, το μόνο σίγουρο είναι πως τα αυτοκίνητα που σας παραθέτουμε δεν θα σας απογοητεύσουν όπως κι αν τα «πάτε».
Ίδια φιλοσοφία…
… στο set up των αναρτήσεων φέρουν τα μοντέλα μας (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Ως εκ τούτου λοιπόν είναι απόλυτα λογικό τα αυτοκίνητα να είναι κοντά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Στο club των μοντέλων που έχει ενδιαφέρον να οδηγεί κανείς, ανήκει χωρίς αμφιβολία το Renault Clio που δείχνει παντού συμπαγές και καλοστημένο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ακρίβεια ελιγμών. Παράλληλα, δεν ξεχνάει την άνεση, ενώ διαθέτει και πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, με ένα μικρό μειονέκτημα την προς τα πίσω ορατότητα.
Η Skoda Fabia, θα προσφέρει στον οδηγό της καλό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις, χωρίς να σημαίνει ότι θα ξεχωρίσει για το οδηγικό της μπρίο. Το Toyota Yaris, αποτελεί μια διαχρονική αξία στην κατηγορία των μικρών, καθώς είναι ευκολοδήγητο και προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε είδους διαδρομή. Το Honda Jazz εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό του, παρά το γεγονός ότι έχει τονισμένες κλίσεις στις στροφές, αλλά είναι ακριβές και ικανό, ενώ το τιμόνι αφήνει άριστες εντυπώσεις, είναι κοφτερό κι επικοινωνιακό.
Το Opel Corsa είναι ένα μοντέλο που μετρά αρκετά χρόνια στην αγορά, παραμένοντας ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο, με σεβασμό στις ανάγκες του χρήστη μέσων απαιτήσεων. Με στάνταρ το σύστημα ESP, το Corsa θα κλείσει ομαλά την πορεία του στο λάθος, εφόσον ο χρήστης δεν ξεπεράσει το όρια, οπότε και θα εμφανίσει υποστροφική συμπεριφορά.
Το Ford Fiesta, είχε πάντα έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αυτόν διατηρεί και μετά την ανανέωση, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του είναι κοφτερό και επικοινωνιακό, χαρακτηριστικά που θα εκτιμηθούν όταν ο οδηγός ανεβάσει ρυθμό.
Χώροι: Ικανοποιούν και χωράνε τα πάντα
Σε ό,τι αφορά στην ευρυχωρία τώρα, το Toyota Υaris μπορεί να είναι compact διαστάσεων, είναι όμως ευρύχωρο, με τους χώρους για τα γόνατα των πίσω και το εσωτερικό πλάτος να αντιστοιχούν σε εκείνους μικρομεσαίου μοντέλου. Επίσης, το Yaris έχει την πιο πρακτική καμπίνα με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα. Τα Ford Fiesta και Renault Clio δεν προβληματίζουν σε επίπεδο χώρων με το μικρό γαλλικό μοντέλο να έχει ένα προβάδισμα, στο χώρο αποσκευών που φτάνει στα 300 λτ. Σε γενικές γραμμές, 4 επιβάτες θα βολευτούν με άνεση.
Το Honda Jazz έχει κορυφαία πρακτικότητα (πολλές θέσεις για αντικείμενα και δυνατότητες διαμόρφωσης στο εσωτερικό) και την καλύτερη εκμετάλλευση. Με μεταξόνιο στα 2.500 χλστ. έχει εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα, ενώ σε αυτό το σημείο πρέπει να σταθούμε στα «Magic Seats» καθίσματα της δεύτερης σειράς του, που αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία, αφού χαρίζουν στο ιαπωνικό μικρό πολυχρηστικά χαρακτηριστικά. Το ιδιαίτερο με αυτά τα καθίσματα είναι πως, η διαιρούμενη πλάτη τους αναδιπλώνεται στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ, ενώ οι βάσεις τους ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες και «κλειδώνουν» στις πλάτες, δημιουργώντας έτσι έναν δεύτερο χώρο αποσκευών.
Το Opel Corsa είναι φαρδύ πίσω, κάτι που σημαίνει πως θα βολέψει καλά έναν τρίτο πίσω επιβάτη. Τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών συγκαταλέγονται ανάμεσα στα καλά της κατηγορίας.
Η Skoda Fabia, τέλος, τα καταφέρνει έτσι, ώστε η καμπίνα να μην είναι στενάχωρη για τους επιβάτες, όπου και μπορεί να μετακινήσει δίχως παραχωρήσεις 4 ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω να απολαμβάνουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Το πορτ μπαγκάζ των 315 λτ. είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ενώ διακρίνεται και για το τετραγωνισμένο του σχήμα.
Τιμές - εξοπλισμός: από 12.100 ευρώ και με καλό εξοπλισμό
Μπορεί τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα να έχουν τη «φήμη» ότι είναι ακριβά, στην προκειμένη όμως περίπτωση όμως, όλα τους συνοδεύονται από καλές εκπτώσεις (έως σχεδόν 3.000 ευρώ) εκ μέρους των αντιπροσωπειών, με αποτέλεσμα η τελική τιμή τους να είναι αρκετά ανταγωνιστική. Ενδεικτικά, το Skoda Fabia 1.2 TDI στην έκδοση Ambiente ξεκινά από τα 12.100 ευρώ και ακολουθεί το Corsa με 12.452 ευρώ. Αμέσως μετά έρχεται το Toyota Yaris στην έκδοση 1,4 D-4D Cool, ενώ το Fiesta κοστίζει 13.767 ευρώ.
Πάνω από το όριο των 14.000 ευρώ ξεκινά το Clio, διαθέτοντας όμως έναν εξαιρετικό κινητήρα και καλό εξοπλισμό. Τέλος, πολύ καλό value for money έχει και το βενζινοκίνητο Honda Jazz, αφού κοστίζει λιγότερο από 12.000 ευρώ και διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Συμπέρασμα: Σας «πάνε» όλο το χρόνο
Στις διακοπές χρειάζεσαι ένα όχημα που να χωράει πολλά και να είναι οικονομικό. Τα παραπάνω μοντέλα πληρούν και με το παραπάνω αυτήν την προϋπόθεση. Όμως ένα μοντέλο δεν το αγοράζεις μόνο για τις καλοκαιρινές διακοπές, αλλά και για τον υπόλοιπο χρόνο. Και τότε θέλεις να σου καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες. Για παράδειγμα να είναι ευέλικτο στην πόλη, ποιοτικό στην κατασκευή, όμορφο σε εμφάνιση, εργονομικό και πρακτικό, άνετο και ασφαλές. Και τα μοντέλα αυτής της παρουσίασης, κάποια πολύ, άλλα περισσότερο, καλύπτουν αυτές τις ανάγκες. Για αυτό και δεν σας «πάνε» μόνο διακοπές. Σας «πάνε» και τον υπόλοιπο χρόνο…