Αν αγόρασες μεταχειρισμένο turbo αυτοκίνητο και είχες συνηθίσει μέχρι στιγμής να οδηγάς ατμοσφαιρικούς κινητήρες, καλό είναι να ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές που αφορούν τόσο τη συντήρηση όσο και τον τρόπο οδήγησης ενός υπερτροφοδοτούμενου οχήματος, προκειμένου να μην βρεθείς προ δυσάρεστων εκπλήξεων στο μέλλον.
4 πράγματα που πρέπει να ξέρεις αν αγόρασες turbo αυτοκίνητο
Βρισκόμαστε στην εποχή του downsizing, δηλαδή της χρήσης μικρότερων, turbo κινητήρων οι οποίοι καίνε και ρυπαίνουν λιγότερο συγκριτικά με τους ατμοσφαιρικούς μεγαλύτερων κυβικών και ίδιας απόδοσης του παρελθόντος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η τεχνολογία του turbo να χρησιμοποιείται από τις εταιρείες στην ευρύτερη γκάμα των οχημάτων τους, χωρίς να περιορίζεται στα κορυφαία, sport μοντέλα.
Αν θες να αγοράσεις μεταχειρισμένο της τελευταίας δεκαετίας, η πιθανότητα αυτό να είναι turbo (τόσο βενζίνης όσο και diesel) είναι πολύ μεγάλη. Παρόλα αυτά, αν έχεις συνηθίσει σε ατμοσφαιρικά μοτέρ, καλό είναι να ξέρεις κάποια πράγματα που θα αυξήσουν την αξιοπιστία του υπετροφοδοτούμενου κινητήρα και θα σε προφυλάξουν από μελλοντικές ζημιές.
Αν η βενζίνη ή το πετρέλαιο που βάζουμε στο ρεζερβουάρ δεν είναι «καθαρά» αλλά έχουν διάφορες προσμίξεις, τότε η καύση που γίνεται είναι κακή, γεγονός που δημιουργεί επικαθήσεις στην φτερωτή της τουρμπίνας. Αν αυτό το φαινόμενο επαναλαμβάνεται συχνά, τότε το turbo θα χρειαστεί λύσιμο και καθάρισμα, μια διαδικασία που θα χρειαστεί να γίνει ξανά και ξανά στο μέλλον αν συνεχίσουμε να μην χρησιμοποιούμε ποιοτικά καύσιμα.
Τα turbodiesel αυτοκίνητα χρειάζονται ακόμα περισσότερη προσοχή όσον αφορά την ποιότητα του πετρελαίου που χρησιμοποιείται, μιας και η αντλία καυσίμου είναι αρκετά ευπαθής, με την αντικατάστασή της να είναι ιδιαίτερα ακριβή, αφού μπορεί να αγγίξει τα 1.000 ευρώ.
Καλό είναι να γνωρίζουμε πως πολλά turbo αυτοκίνητα απαιτούν βενζίνη και diesel με υψηλό αριθμό οκτανίων και κετανίων αντίστοιχα, προκειμένου να λειτουργούν απροβλημάτιστα.