- Το Toyota Aygo X δεν καίει ούτε στην πόλη (5,7 λτ.) ούτε στο ταξίδι (4,1 λτ.)
- Είναι πολύ εύκολο στο παρκάρισμα στην πόλη και έχει υψηλή θέση οδήγησης
- Έχει αδύνατο κινητήρα αλλά και εγγύηση 6 ετών
- Στα 16.270 ευρώ έχει και στάνταρ έξυπνο cruise control και κάμερα οπισθοπορείας
Πόσο καλό είναι στην πραγματικότητα το Toyota Aygo X;
Σε μία περίοδο που οι κατασκευαστές αποχωρούσαν (σ.σ. και αποχωρούν) ο ένας μετά τον άλλο από την κατηγορία των city-cars λόγω κόστους, η Toyota αποφάσισε με το Aygo X να επιμείνει, να συνεχίσει χωρίς τα Citroen C1 και Peugeot 108 που ήταν δίδυμα αδέλφια του, και μάλιστα να αλλάξει ελαφρώς τον βηματισμό της.
Τι εννοούμε με αυτό; Ότι το νέο Toyota Aygo X αύξησε την απόστασή του από το έδαφος για να έχει crossover χαρακτηριστικά που αρέσουν στους αγοραστές σήμερα, αναβαθμίσθηκε σχεδιαστικά όντας φρέσκο και μοντέρνο, άλλαξε στο εσωτερικό έχοντας πολλά σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Ταυτόχρονα όμως παραμένει πιστό σε κάποια στοιχεία που το χαρακτηρίζουν όπως η ευελιξία και η χαμηλή κατανάλωση.
Στις επόμενες γραμμές βάζουμε στο μικροσκόπιο την χειροκίνητη έκδοση του 1.000άρη ατμοσφαιρικού κινητήρα των 72 ίππων και εξετάζουμε τις επιδόσεις του μοντέλου σε χώρους, επιδόσεις, κατανάλωση και εξοπλισμό μιας και η τιμή πλέον ξεκινάει από το διόλου ευκαταφρόνητο -σε σχέση με το παρελθόν- ποσό των 16.720 ευρώ.
Σημεία άξια αναφοράς και στο κέντρο του ανταγωνισμού
Φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα σε μέτρα
39
Χώρος για γόνατα πίσω επιβατών (εκ.)
25
Χώρος για κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.)
20
Πλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
1,280
Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα)
231
Τιμή σε ευρώ
16.270
Τα σημεία που μας αρέσουν στο Toyota Aygo X
Τα μίνι αυτοκίνητα απευθύνονται σε όσους θέλουν ένα οικονομικό και ευέλικτο αυτοκίνητο για την πόλη και το Toyota Aygo X είναι ακριβώς αυτό. Ο 1.000άρης του κινητήρας των 72 ίππων είναι ο πιο οικονομικός στην κατηγορία τόσο μέσα στην πόλη όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων μας με 5,7 λτ./100 χλμ., στο ταξίδι με 4,1 λτ./100 χλμ. αλλά και σε μέση κατανάλωση (5 λτ./100 χλμ.). Αυτό σημαίνει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας πως με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ το Aygo X μπορεί να κάνει ακόμη και 854 χιλιόμετρα.
Επόμενο σημαντικό προσόν του Aygo X είναι η ευελιξία και η ευκολία στο παρκάρισμα. Απόδειξη αυτών είναι αφενός οι compact διαστάσεις, αφετέρου ο μικρός κύκλος στροφής στα 9,7 μέτρα. Σε αυτά τα δύο μπορεί να προστεθεί η υψηλή θέση οδήγησης που διευκολύνει στις διασταυρώσεις και στην περιφερειακή ορατότητα.
Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό ανάμεσα στα «συν» του είναι ότι από την αρχική έκδοση διαθέτει εξοπλισμό που σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας προσφέρεται στις μεσαίες και πιο πλούσιες εκδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, εκτός από LED φώτα μπροστά και πίσω, το Aygo Χ προσφέρεται με στάνταρ προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, μεγαλύτερη από αυτές που βρίσκουμε στον ανταγωνισμό του αλλά και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφαλείας ADAS. Τελευταίο -αλλά ενδιαφέρον για αρκετούς- πλεονέκτημα του Aygo X είναι η εργοστασιακή εγγύηση των 6 ετών.
Σημεία στα οποία μπορεί να βελτιωθεί
Θα συμφωνήσετε μαζί μας πως σε ένα μοντέλο πόλης είναι πιο σημαντική η χαμηλή κατανάλωση, παρά οι σβέλτες επιδόσεις. Όταν περιμένεις 3ος στο φανάρι δεν θα πατήσεις τέρμα γκάζι, ούτε θα κάνεις κόντρες στη Λεωφ. Κηφισίας. Με ένα city-car πρέπει να κινείσαι άνετα στην πόλη και αυτό το καταφέρνουν ακόμη και μικρότερα οχήματα. Ομοίως και να γνωρίζεις ότι αν βγεις στον αυτοκινητόδρομο θα κάνεις παραχωρήσεις ως προς τις προσπεράσεις. ¶ρα και στην περίπτωση του Aygo X πρέπει να συμφιλιωθείς με το ότι το 0-100 ολοκληρώνεται σε 15,5 δλ., και το 80-120 με 5η σχέση σε 27,7 δλ., που σημαίνει ότι πρέπει να κατεβάσεις σχέσεις σε περίπτωση προσπεράσματος.
Ποια στοιχεία του Toyota Aygo X είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας
Στο μέσο όρο προς το καλή κρίνεται η αξιολόγηση του Toyota Aygo X όσον αφορά τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Συγκεκριμένα, στο πίσω μέρος θα καθίσουν δύο ενήλικες επιβάτες ύψους 1,75 εκ. έχοντας «αέρα» για το κεφάλι, τα γόνατα και τους ώμου, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει όγκο 231 λτ. που θα καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες του σούπερ μάρκετ. Επίσης, τα φρένα με 39 μ. είναι μέσα στα όρια της κατηγορίας. Τέλος, αναφορικά με την τιμή, αυτή είναι στα 16.270 ευρώ η οποία δεν είναι ευκαταφρόνητη (σ.σ. ειδικά αν την συγκρίνεις με το πόσο κόστιζε το μοντέλο πριν 5 χρόνια), ωστόσο σε αυτήν την τιμή πλέον συμπεριλαμβάνεται πολλής εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.