Γιορτάζοντας τα 75α γενέθλια της, η Alfa Romeo, παρουσίασε τo 1985 τη νέα 75, τον απόγονο της Giulietta. Το κέντρο σχεδιασμού της μάρκας, με επικεφαλής τον Ermanno Cressoni, δημιούργησε μια μοντέρνα εκδοχή της Giulietta του 1977, όπου κυρίαρχο ρόλο έπαιζε η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του μοντέλου. Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος εμπρός, το κιβώτιο πίσω, ενώ η κίνηση μεταφερόταν αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Το 1986, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Alfa Romeo παρουσίαζε την αγωνιστική έκδοση του μοντέλου, την 1.8i Turbo Evoluzione, η οποία είχε δημιουργηθεί ειδικά για να πάρει έγκριση τύπου στο Group A στην κατηγορία των 3 λίτρων. Ο υπολογισμός της χωρητικότητας για τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες γινόταν με τον πολλαπλασιασμό της πραγματικής χωρητικότητας του κινητήρα με έναν συντελεστή, ο οποίος εκείνα τα χρόνια ήταν 1,7. Με βάση αυτό τον κανονισμό, η κανονική χωρητικότητα του κινητήρα της 75 που ήταν 1.779κ.εκ. θα οδηγούσε σε έναν κινητήρα με θεωρητικό κυβισμό 3.024κ.εκ., οριακά πάνω από τον κανονισμό. Για αυτό το λόγο, η χωρητικότητα μειώθηκε στα 1.762κ.εκ., μια μείωση που είχε ελάχιστο αντίκτυπο στην απόδοση του συνόλου, το οποίο δέχθηκε επίσης αλλαγές στην πίεση υπερπλήρωσης και τους αυλούς εισαγωγής. Παράλληλα, οι εκτεταμένες αεροδυναμικές επεμβάσεις βελτίωσαν σημαντικά την απόδοση του αυτοκινήτου, όπου με την ίδια ιπποδύναμη (155 ίπποι) οι εκδόσεις δρόμου της Evoluzione έφταναν τα 210χλμ./ώρα τελικής ταχύτητα.
H Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione.
Το πρώτο βήμα για την αγωνιστική εμπλοκή της 75 είχε γίνει, αλλά ένα χρόνο αργότερα θα ερχόταν η ώρα για κάτι πολύ πιο ιδιαίτερο. Το 1988 το Turin Automobile Club οργάνωνε το 9ο Giro d'Italia automobilistico. Εκτός από οχήματα του Group N και του Group A, ο αγώνας ήταν ανοιχτός και σε αυτοκίνητα τα οποία ακολουθούσαν τους κανονισμούς του Αμερικανικού Πρωταθλήματος Αντοχής IMSA. Μέσα σε μόλις δύο μήνες, το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo με επικεφαλής τον Giorgio Pianta και τον δοκιμαστή Giorgio Francia είχαν έτοιμη στα χέρια τους μια 75 με κτηνώδη δύναμη και επιδόσεις, την 75 Turbo Evoluzione IMSA.
Οι κανονισμοί ISMA διακρίνονταν για τους μικρότερους περιορισμούς που έθεταν στους κατασκευαστές. Έτσι τα μετατρόχια έγιναν μεγαλύτερα και τους τροχούς κάλυπταν φαρδύτερα πλαστικά φτερά. Στο πίσω μέρος ξεχώριζε η μεγάλη αεροτομή από ανθρακονήματα, ενώ το συνολικό βάρος μόλις που άγγιζε τα 960 κιλά. Όπως συνήθως συμβαίνει με αντίστοιχες κατασκευές δεν υπήρχαν επίσημα δεδομένα για τη μέγιστη ισχύ και τις επιδόσεις, οι οποίες άλλωστε άλλαζαν ανάλογα με τις ρυθμίσεις του κιβωτίου. Συνολικά υπήρξαν αρκετές αναβαθμίσεις στο κινητήριο σύνολο με την απόδοση να ξεκινά περίπου από τους 335 ίππους και να φτάνει γύρω στους 400 ίππους το 1989. Με αυτή την ισχύ η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένες διαδρομές ξεπερνούσε τα 270χλμ./ώρα και άγγιζε τα 300χλμ./ώρα.
Δείτε σε δράση την Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione IMSA:
....Η Alfa ειχε σαρωσει σ' ολους τους αγωνες και με την 75, και με την αντικαταστατρια της την 155, αλλα και με την 156. Εχει το background oχι μονο να ξαναφτασει στο επιπεδο αυτο, αλλα και ακομη ψηλοτερα. Αρκει να το θελει και η ηγεσια της Stellantis.