- Επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται στη ΔΕΘ.
- Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για όλα τα ΙΧ.
- Πιο σύνθετος και με νέους συντελεστές ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης.
- Προς κατάργηση ο φόρος πολυτελείας.
Επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται στη ΔΕΘ
Σημαντικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, στα πρόστιμα αλλά και στη φορολογία των αυτοκινήτων, ετοιμάζει η ελληνική Κυβέρνηση για το 2025. Μάλιστα, σύμφωνα με σχετικά ρεπορτάζ ελληνικών Μέσων, δεν αποκλείεται κάποια από αυτά να παρουσιαστούν επίσημα από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην προσεχή Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), η οποία θα λάβει χώρα από τις 7 έως και τις 15 Σεπτεμβρίου.
Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για όλα τα ΙΧ
Όπως λοιπόν αναφέρεται, οι εν λόγω αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να έχουν οριστικοποιηθεί από την αρμόδια επιτροπή μέσα στον Σεπτέμβρη και να ψηφιστούν αμέσως μετά. Στόχος είναι να «ανεβαίνουν» στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ δύο ή τρεις μήνες πριν από την προθεσμία για την πληρωμή τους. Οι πρώτες φήμες αναφέρουν πως το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα βασίζεται κυρίως σε κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων. Παράλληλα θα υιοθετηθεί συγκεκριμένο πλαίσιο για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug-in οχημάτων.
Θυμίζουμε πως σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με τους ρύπους ή με τον κυβισμό των οχημάτων (για τα παλαιότερα αυτοκίνητα), ενώ δεν πληρώνουν τέλη τα ηλεκτρικά αλλά και τα υβριδικά με χαμηλούς ρύπους.
Πιο σύνθετος και με νέους συντελεστές ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης
Αλλαγή πιθανότατα θα συμβεί και στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης, κάτι που πιθανότατα θα ισχύει από το 2026 και έπειτα. Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα λαμβάνεται υπόψη η λιανική τιμή πώλησης προ φόρων αντί της τιμής χονδρικής πώλησης, ενώ ενδεχομένως θα οριστούν νέοι συντελεστές με βάση τη φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων, οι οποίοι θα διαφοροποιούνται ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro).
Με βάση το σχέδιο που υπάρχει οι νέοι συντελεστές για τον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων κυμαίνονται από 4% έως 32%, ανάλογα με τη φορολογητέα αξία τους και καταργείται το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα. Οι συντελεστές διαφοροποιούνται περαιτέρω ανάλογα με τους ρύπους.
Προς κατάργηση ο φόρος πολυτελείας
Τέλος, τα ρεπορτάζ αναφέρουν πως στο πλαίσιο των αλλαγών περιλαμβάνεται και η κατάργηση του φόρου πολυτελείας κατά την αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ. Παράλληλα αναμένεται να καταργηθεί και η ολική απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης για τα υβριδικά η οποία περιορίζεται στο 50%, καθώς και η απαλλαγή από τα μισά τέλη ταξινόμησης για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.