Το μοναχοπαίδι θα αποκτήσει αδέρφια! Αν όλα εξελιχτούν όπως τα έχει σχεδιάσει η Renault, το σήμα της Alpine θα μετατραπεί σύντομα σε μια οικογένεια –έστω και μικρή.
Όλα θα κριθούν από την πορεία που θα ακολουθήσει η Α110. Αν η μπερλινέτα της νέας εποχής τα πάει τόσο καλά όσο περιμένει ο όμιλος Renault τότε όλα δείχνουν ότι το σχέδιο Alpine θα διευρυνθεί και θα αποκτήσει κι άλλα παρακλάδια. Από την άλλη πλευρά, το λανσάρισμα νέων μοντέλων υπό την ομπρέλα τoυ διάσημου κατασκευαστή από τη Διέπη, ίσως είναι μονόδρομος για την οικονομική επιτυχία του εγχειρήματος.
Τα υπό σκέψη σχέδια
Μέχρι στιγμής, οι σκέψεις της Renault για μια οικογένεια Alpine ξεκινούν από το υπάρχον μοντέλο και την εκμετάλλευση της επένδυσης που σηματοδοτεί το εντελώς νέο δάπεδο στο οποίο βασίζεται.
Ένα πρώτο σενάριο, με το μίνιμουμ της προσπάθειας είναι βέβαια μια έκδοση S ή RS για την υπάρχουσα Α110: εδώ το μοτέρ των 1,8 λίτρων θα ανέβει άνω των 300 ίππων ενώ παράλληλα θα χάσει κιλά με την προσθήκη τμημάτων από ανθρακόνημα και ταυτόχρονα από την αφαίρεση στοιχείων του εξοπλισμού.
Η επόμενη και απόλυτα φυσιολογική ιδέα είναι ένα κάμπριο, μια ανοικτή A110. Eδώ το ζήτημα δεν έρχεται στο προσκήνιο χωρίς κάποιες τεχνικές δυσκολίες. Η προσθήκη της ανοιγόμενης οροφής και οι επακόλουθες ενισχύσεις του πλαισίου θα ανεβάσουν το συνολικό βάρος και το σημερινό δίθυρο μοντέλο στηρίζει πολλά στη χαμηλή μάζα και την ευελιξία που προωθεί εμπορικά. ΓιΆαυτό και στη Γαλλία εξετάζουν πιο ζεστά το ενδεχόμενο μιας Targa λύσης, στο στιλ της 911: αφαιρούμενο top, πιθανώς διαιρούμενο κιόλας και όμορφη γυάλινη διαμόρφωση στο πίσω μέρος.
SUV: η λογική επιλογή
Δεν τίθεται θέμα βέβαια για το ποια είναι η πιο λογική επιλογή. Ένα Crossover-SUV είναι το είδος οχήματος που μπορεί να δώσει στην Alpine την εμπορική διεύρυνση που επιθυμεί. Κι εδώ βέβαια πρέπει να συζητηθούν διάφορα, διότι δε λείπουν ειδικοί οι οποίοι εκτιμούν ότι ένα SUV ίσως δεν ταιριάζει με την εικόνα που θέλει να αναβιώσει η Alpine και να την χτίσει εκ νέου. Από την άλλη πλευρά, το αν ένα SUV μπορεί να ταιριάξει με μια σπορ φίρμα είναι θέματα που έχουν λυθεί εδώ και χρόνια, κυρίως μέσω της Porsche, η οποία αφΆενός άνοιξε το δρόμο με την Cayenne, αφΆετέρου αποτελεί και εν δυνάμει αντίπαλο ενός SUV της Alpine, λόγω Macan.
Επίσης είναι προφανές ότι δεν πρόκειται το SUV να το φτιάξει μόνη της η Alpine. Θα χρειαστεί βοήθεια από τη Renault-Nissan σε ό,τι αφορά το πλαίσιο. Αυτό σημαίνει ότι η υπάρχουσα αλουμινένια βάση δε μπορεί να χρησιμεύσει σε κάτι και η τελική λύση θα είναι πιο συμβατική. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες αν το σχέδιο προχωρήσει, η Alpine θέλει ένα όχημα άνω των 4,5 μέτρων, οπότε μάλλον το δάπεδο του Qashqai θέτει ισχυρή υποψηφιότητα να γίνει δότης. Τα μηχανικά μέρη θα περιλαμβάνουν κινητήρες βενζίνης έως και πάνω από 200 ίππους αλλά και σύνολα ντίζελ καθώς ταιριάζουν με το χαρακτήρα του μοντέλου.
Ο σημερινός 1.800άρης κινητήρας της Α110 φυσικά και θα δίνει το «παρών» με ισχύ στους 280 ίππους ενώ οι δυνατότητες είναι ανεξάντλητες και έτσι ακούγονται φήμες και για έκδοση RS με την ισχύ να ανεβαίνει πάνω από τους 300 ίππους (κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει και για την Α110). Ακόμα και μια υβριδική παραλλαγή θα μπορούσε να μπει στο «πορτφόλιο» του μοντέλου. Από πλευράς ανταγωνισμού, αντίπαλος για το νέο SUV θα είναι και η BMW X4 και οποιοδήποτε άλλο μεσαίο SUV προβάλει σπορ φιλοδοξίες, σχεδιαστικά και τεχνικά.
Σε ό,τι αφορά το όνομα; Οι πρώτες φήμες αναφέρουν κάτι σαν ΑΧ1 (Alpine Crossover 1).
Η άποψή μας
Σωστή κίνηση η στροφή προς το SUV. Kίνδυνος να χαλάσει το σπορ προφίλ της φίρμας επειδή θα λανσάρει SUV δεν υφίσταται. Έχουμε δει καταξιωμένους κατασκευαστές σπορ μοντέλων να στηρίζουν πάρα πολλά και στα crossover που διαθέτουν. Αυτό θα δώσει σίγουρες πωλήσεις στην εταιρεία και τον υψηλό ρυθμό παραγωγής που χρειάζεται για να είναι επικερδής.