Γιατί φεύγουν οι Aμερικανοί από την Ευρώπη;
Αμερικανική «υποχώρηση»
8.198 Επισκέψεις στο άρθρο (23/3/2017)
Με την πώληση της Opel στην PSA, η General Motors, ο αμερικανικός κολοσσός, εγκαταλείπει την Ευρώπη. Με μόνη τη Ford, πλέον, στην Ευρώπη, πού είναι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες; Γιατί φεύγουν;
Η Ευρωπαϊκή αγορά είναι πολύ δύσκολη. Δεκαέξι χρόνια ζημιών στην Opel το αποδεικνύουν με τον χειρότερο τρόπο. Οι αγοραστές στην Ευρώπη είναι πολύ απαιτητικοί, με αποτέλεσμα ακόμη και τα φθηνά, μικρότερα αυτοκίνητα να έχουν απαίτηση ποιότητας πολύ ανώτερη σε σχέση με αυτή που βλέπουμε εκτός Ευρώπης.
Αυτή η τελευταία ατάκα είναι από στόματα αξιωματούχων της GM, και μεταφράζεται απλά στο γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για την Ευρώπη δεν συμφέρει να εξαχθεί εκτός. Και το αντίθετο. Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για αγορές εκτός της Ευρωπαϊκής δεν έχει την απαιτούμενη ποιότητα για την Ευρώπη. Η Ευρώπη ως αγορά είναι ιδιαίτερη και ακριβή.
Και έτσι η GM με ελαφρά πηδηματάκια βγήκε εκτός. Πρώτα απέσυρε την Chevrolet από την αγορά, τώρα παραδίδει τα «κλειδιά» της Opel και κοιτάζει πλέον αλλού. Που; Στην Κίνα, την Ρωσία, την Αμερική φυσικά, Βόρεια και Νότια, και την Αφρική. Η Ευρώπη δεν έχει «ψωμί».
Αυτός είναι και ένας λόγος που πήρε τόσες εβδομάδες να κλείσει η συμφωνία με την PSA. Να τα βρουν δηλαδή για το αν και πως οι Γάλλοι θα τοποθετήσουν την Opel, πιθανώς, στην Κινεζική αγορά. Αυτό είναι το μόνο που τους νοιάζει. Βλέπεις η Opel, ως γερμανική μάρκα, θα έχει απήχηση στην Κίνα, πιθανώς μεγαλύτερη από τη Citroen που βρίσκεται ήδη δυνατά στην κινεζική αγορά. Όμως η GM δεν θέλει να βρεθούν οι δικές της μάρκες, όπως η Buick και η Chevrolet απέναντι στην Opel στην αγορά της Κίνας. Μεταξύ PSA και GM βρέθηκε κάποια συμβιβαστική λύση σε αυτόν τον τομέα.
Πράγμα που αποδεικνύει πόσο περισσότερο ενδιαφέρονται οι Αμερικανοί για την Κίνα και καθόλου για την Ευρώπη. Κάτι που ισχύει και για τους Κινέζους κατασκευαστές, που παρά τα όσα ακούστηκαν την περασμένη δεκαετία, δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να μπει στην Ευρωπαϊκή αγορά. Γιατί είναι δύσκολη, ακριβή και σχετικά μικρή πλέον, οπότε επικεντρώθηκαν στην δική τους και αυτές της Ρωσίας και της μέσης ανατολής.
Τι σημαίνει όπως αυτό για την Ευρωπαϊκή αγορά; Είμαστε καλύτερα χωρίς τις Αμερικανικές μάρκες; Μήπως να φοβόμαστε μην μας φύγει και η Ford; Και τελικά μήπως πιάσαμε «ταβάνι» στην απαιτητικότητα και αργά ή γρήγορα θα πρέπει να αρχίσουμε να κάνουμε παραχωρήσεις στην ποιότητα για να φέρουμε πιο πολλούς κατασκευαστές; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Αυτή η τελευταία ατάκα είναι από στόματα αξιωματούχων της GM, και μεταφράζεται απλά στο γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για την Ευρώπη δεν συμφέρει να εξαχθεί εκτός. Και το αντίθετο. Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για αγορές εκτός της Ευρωπαϊκής δεν έχει την απαιτούμενη ποιότητα για την Ευρώπη. Η Ευρώπη ως αγορά είναι ιδιαίτερη και ακριβή.
Και έτσι η GM με ελαφρά πηδηματάκια βγήκε εκτός. Πρώτα απέσυρε την Chevrolet από την αγορά, τώρα παραδίδει τα «κλειδιά» της Opel και κοιτάζει πλέον αλλού. Που; Στην Κίνα, την Ρωσία, την Αμερική φυσικά, Βόρεια και Νότια, και την Αφρική. Η Ευρώπη δεν έχει «ψωμί».
Αυτός είναι και ένας λόγος που πήρε τόσες εβδομάδες να κλείσει η συμφωνία με την PSA. Να τα βρουν δηλαδή για το αν και πως οι Γάλλοι θα τοποθετήσουν την Opel, πιθανώς, στην Κινεζική αγορά. Αυτό είναι το μόνο που τους νοιάζει. Βλέπεις η Opel, ως γερμανική μάρκα, θα έχει απήχηση στην Κίνα, πιθανώς μεγαλύτερη από τη Citroen που βρίσκεται ήδη δυνατά στην κινεζική αγορά. Όμως η GM δεν θέλει να βρεθούν οι δικές της μάρκες, όπως η Buick και η Chevrolet απέναντι στην Opel στην αγορά της Κίνας. Μεταξύ PSA και GM βρέθηκε κάποια συμβιβαστική λύση σε αυτόν τον τομέα.
Πράγμα που αποδεικνύει πόσο περισσότερο ενδιαφέρονται οι Αμερικανοί για την Κίνα και καθόλου για την Ευρώπη. Κάτι που ισχύει και για τους Κινέζους κατασκευαστές, που παρά τα όσα ακούστηκαν την περασμένη δεκαετία, δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να μπει στην Ευρωπαϊκή αγορά. Γιατί είναι δύσκολη, ακριβή και σχετικά μικρή πλέον, οπότε επικεντρώθηκαν στην δική τους και αυτές της Ρωσίας και της μέσης ανατολής.
Τι σημαίνει όπως αυτό για την Ευρωπαϊκή αγορά; Είμαστε καλύτερα χωρίς τις Αμερικανικές μάρκες; Μήπως να φοβόμαστε μην μας φύγει και η Ford; Και τελικά μήπως πιάσαμε «ταβάνι» στην απαιτητικότητα και αργά ή γρήγορα θα πρέπει να αρχίσουμε να κάνουμε παραχωρήσεις στην ποιότητα για να φέρουμε πιο πολλούς κατασκευαστές; Τι λέτε;
Μα ήδη οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.- ΤΙ ΚΑΘΕΣΤΕ ΚΑΙ ΛΕΤΕ ΑΡΑΓΕ; Ο δείκτης αξιοπιστίας των Αμερικάνικων οχημάτων είναι ίδιος και ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ, ΙΣΡΑΗΛ, ΡΩΣΙΑΣ, ΚΙΝΑΣ, Κ.Τ.Λ. Τα λέμε και τα ξαναλέμε συνεχώς.- Ας ασχοληθούν ΟΛΟΙ οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές πρωτίστως με την αξιοπιστία μηχανολογική(εκτος του σασί...), ηλεκτρολογική και ηλεκτρονική(μηχανοτρονική...) και μετά τα ξαναλέμε... Προσωπικά προτιμώ να έχω ένα όχημα λιγότερο πολυτελές από π.χ. την porsche, όμως να έχει περισσότερη αξιοπιστία!!! Τώρα αν τα συνδυάζει και τα δύο, ακόμα ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.- Η porsche έχει μοντέλα της που συνδυάζουν την αξιοπιστία με την πολυτέλεια, ΑΣ ΤΟ ΔΟΥΝ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ Κ.Τ.Λ. ΚΑΙ ΑΣ ΠΡΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΟΧΗΜΑΤΑ... ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΟΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ... δεν γίνεται όχημα 500-600 άλογα ιπποδύναμης, και μέσα το ταμπλό αιώνες πίσω!!! και πόσα άλλα... Ολοι εμείς οι καταναλωτές να παίρνουμε ότι καλύτερο προσφέρει, κ.τ.λ. η κάθε σχολή... και να απαιτούμε, κ.τ.λ. από όλους τους κατασκευαστές το καλύτερο προς εμάς προϊόν... αν δεν μας το προσφέρουν ολοκληρωμένο τότε ή να κάνουμε εμείς ως έθνος παραγωγή οχημάτων.. με τα καλύτερα όλων των σχολών, κ.τ.λ. ή πάντοτε θα κάνουμε παραχωρήσεις σε όποια σχολή και αν προτιμήσουμε... δεν μπορώ τη δεδομένη χρονική στιγμή να σκεφτώ κάτι το διαφορετικό... μπορείτε όμως όλοι εσείς να προτείνετε το καλύτερο δυνατό για όλους μας...