ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα crash testsσυνήθως γίνονται σε σταθερά σημεία. Τι γίνεται όμως όταν γίνεται μεταξύ διαφορετικών αυτοκινήτων;

Τα crash testsσυνήθως γίνονται σε σταθερά σημεία. Τι γίνεται όμως όταν γίνεται μεταξύ διαφορετικών αυτοκινήτων;

Αμφίρροπα Crash test

5.818 Επισκέψεις στο άρθρο (14/7/2015)

Τι γίνεται όταν ένα παλιό αυτοκίνητο τρακάρει με ένα καινούργιο; Και τι θα συμβεί αν ένα μεγάλο αυτοκίνητο τρακάρει μετωπικά με ένα μικρότερο;

Οι περισσότεροι από εμάς θα έχουμε ακούσει κάποιον να λέει «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά» ή «αν είναι να τρακάρω ας είμαι μέσα σε μεγάλο αυτοκίνητο». Πρόκειται για στερεότυπα τα οποία αντέχουν στο χρόνο. Πόσο αληθινά είναι όμως; Η ασφάλεια των αυτοκινήτων εξετάζεται από ανεξάρτητους οργανισμούς, οι οποίοι φροντίζουν ώστε το κάθε αυτοκίνητο να βαθμολογείται ξεχωριστά για τη συμπεριφορά του σε περίπτωση πρόσκρουσης. Οργανισμοί όπως ο Euro NCAP, ο αμερικάνικος οργανισμός NHTSA, ο γερμανικός ADAC αλλά και ο πρόσφατως Global NCAP κάνουν ο κάθε ένας τα δικά του τεστ. Όμως, όλοι αυτοί οι οργανισμοί δοκιμάζουν το κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά και αναλόγως κατηγορίας, ενώ τα τεστ γίνονται σε νέα μοντέλα μόνο. Ακόμη ένα πρόβλημα είναι το ότι οι δοκιμές πρόσκρουσης γίνονται σε σταθερά σημεία και όχι μεταξύ αυτοκινήτων.Παρόλα αυτά, κάποιες φορές, κατ΄ εξαίρεση, τόσο ο ADAC όσο και ο NHTSA, ακόμη και οι ίδιοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, έχουν κάνει δοκιμές πρόσκρουσης μεταξύ μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών.
 Όσον αφορά το «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά» ο NHTSA έχει την απάντηση. Πριν μερικά χρόνια έδωσε στη δημοσιότητα video αλλά και πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα δοκιμής πρόσκρουσης ανάμεσα σε ένα παλιό Chevrolet Bel Air του 1959 και σε ένα Chevrolet Malibu του 2009. Μισός αιώνας διαφοράς για τα δύο αυτοκίνητα και τα αποτελέσματα ήταν συντριπτικά υπέρ του νεότερου. Το παλιό αυτοκίνητο καταστράφηκε, οι πόρτες δεν άνοιγαν και οι επιβάτες υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς (δείτε εδώ το video).Από την άλλη το μέγεθος δεν μετράει πάντα, καθώς όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη έχει να κάνει και με τον σχεδιασμό του εκάστοτε αμαξώματος. Ο ADAC, πριν μερικά χρόνια, έκανε το δικό του τεστ, ανάμεσα σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο, το Audi Q7 και ένα μικρό, το Fiat 500. Η υψομετρική διαφορά των δύο αυτοκινήτων έδειξε με τον πλέον πειστικό τρόπο πως το μικρό αυτοκίνητο είναι σαφώς πιο ευάλωτο από το μεγάλο. Οι επιβάτες του Fiat 500, όπως μπορείται να δείτε στο video πιο κάτω, υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς, ενώ αυτοί του Audi Q7 όχι. Μάλιστα όπως φαίνεται ξεκάθαρα στο video, η διαφορά στο ύψος των δύο μοντέλων είχε ως αποτέλεσμα η μούρη του Q7 να φτάσει έως και την καμπίνα του Fiat 500. Στο ίδιο αποτέλεσμα κατέληξαν και μελέτες του πανεπιστημίου του Buffalo, οι οποίοι υποστηρίζουν, βάσει στοιχείων, πως τα πιο ογκώδη και πιο βαριά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή από τα μικρά και ελαφριά. Μάλιστα οι έρευνες του πανεπιστημίου οδήγησαν και στο συμπέρασμα πως για κάθε 10.000 ευρώ που ξοδεύεις για αγορά αυτοκινήτου, έχεις λιγότερες πιθανότητες κατά 12% να τραυματιστείς.
Από την άλλη έχουμε το crash test της Mercedes-Benz ανάμεσα σε μία S-Class και το νέο smart Fortwo (δείτε το video πιο κάτω). Αυτό έδειξε πως το μοντέλο της Smart μπορεί να προστατέψει τους επιβάτες του από ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο.Εσείς τι λέτε; Ακόμη πιστεύετε πως τα παλιότερα αυτοκίνητα είναι και πιο ασφαλή; Και από την άλλη τα μικρά αυτοκίνητα πρέπει να γίνουν πιο ασφαλή ή τα μεγάλα πιο ακίνδυνα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
FIAT DOBLO CARGO